Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

een verzuchting over nederlandse PLOEGEN en grote rondes

Gepost door renzo 
renzo 27 mei 2016 19:31
Tinuz 27 mei 2016 19:41
Een mokerslag voor het Nederlandse wielrennen vandaag.
Dit duurt wel een tijdje voordat we hier weer bovenop komen...
Alleen succes in de komende Tour kan het wielerleed dat vandaag gebeurde dit seizoen nog doen vergeten vermoed ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 19:43 door Tinuz.
Cyclad 27 mei 2016 19:55
Geen beste blog, maar goed.

Laten we het eens wat optimistischer bekijken: 11 dagen roze door 2 zeer sterke Nederlanders, winst in Luik-Bastenaken-Luik.
De altijd zo superieur aan het Nederlandse wielrennen lijkende Belgen zijn daar zeer jaloers op. Natuurlijk is het zonde, maar Tom Dumoulin kon vorig jaar echt niet winnen. Steven Kruijswijk had vette pech. That's life, that's the sport.
Ik vergis me sterk als Kruijswijk, Dumoulin en Poels ons de komend 5 tot 8 jaar niet vaker trakteren op puike prestaties.
Om na zo'n teleurstelling meteen maar te oreren dat het toch nooit lukt is in de emotie niet onbegrijpelijk, maar nergens voor nodig.
Slimmerd 27 mei 2016 19:58
Ik schuif het optimisme nog even voor me uit, dit was gewoon ronduit balen vandaag!
limbo1967 27 mei 2016 20:05
Het lag in mijn ogen niet helemaal aan de ploeg. Natuurlijk zou het handig zijn geweest als hij in de achtervolging wat steun gehad zou hebben, maar op de eerste plaats is het een fout van Kruijswijk zelf. Kan gebeuren, staat uiteraard heel veel druk op hem. Kijken wat er morgen nog in het vat zit, en anders wellicht focus op Vuelta ? In deze vorm kan hij door ook voor podium gaan.
JW 27 mei 2016 21:59
thumbs up

De laatste twee grote rondes een Nederlander tot vlak voor het einde in de leiderstrui.
Waarbij in deze Giro Kruijswijk ook nog zonder concurrentie de sterkste klimmer was.

Ik zou dan eerder zeggen: de Nederlanders komen steeds dichterbij het winnen van een grote ronde.
Cecchini 27 mei 2016 23:02
Nee, het was geen pech. Een stuurfout en dat hoort bij het wielrennen. Er waren al wat meer foutjes deze Giro bij het dalen, en hij werd volgens mij bewust door de concurrentie onder druk gezet in de afdaling, en niet onbelangrijk detail bij het wielrennen. Het klinkt hard maar het is eigen schuld.
Andere Peter 28 mei 2016 03:21
thumbs up

Helemaal eens. het was meeslepende dramatiek. Ik ben tussen 15:45 en 17:30 uur 26x over wielrennen geappt door mensen die 3 weken geleden nog nooit van Kruiijswijk hadden gehoord. Schitterend. Ik vrees dat De Aardappeleter zijn podiumplek ook nog verliest, maar dit is zoveel mooier dan anoniem 9e worden. En daar waren we jarenlang blij mee...

Je wint zo'n ronde ook niet zomaar. Misschien ging het wel te makkelijk., Extra respect ook gekregen voor de in 7 Tours niet vallende Armstrong.
Andere Peter 28 mei 2016 03:22
Volledig eens. Kruijswijk is op waarde geklopt. Geraakt in zijn achilleshiel doordat hij onder druk werd gezet.
Luijt 28 mei 2016 07:44
Renzo is in deze lap tekst niet te betrappen op 1 originele gedachte.
Luijt 28 mei 2016 08:33
"Op waarde geklopt".

Die jongen maakte een stom stuurfoutje op een moment dat het met die druk van Nibali wel meeviel. Eigen schuld, dat zeker, maar dan te roepen dat ie "op waarde geklopt" is. Ik ruik spruitjeslucht.
Luijt 28 mei 2016 08:38
Ad, wat maakt het in vredesnaam uit of de Belgen hier jaloers op zijn?
Bromertà 28 mei 2016 09:12
Ik noem het pisbak verhalen voor bij de centrale verwarming.
Cyclad 28 mei 2016 10:00
Op zich niets, maar België wordt (zeker in Nederland) als een beter wielerland gezien. Ik wil maar even meegeven dat we onze zegeningen moeten tellen met geweldige renners als Dumoulin, Kruijswijk en Poels.
Het genieten van wielerwedstrijden is na gisteren zeker nog niet over, ook niet als je het zoals velen hier louter door een oranje bril aanschouwt.
En mocht Kruijswijk nou vandaag niet starten dan is het toch ook nog wel op te brengen om naar een beklijvend duel Nibali/Chaves/Valverde te kijken? Het blijft een prachtige, maar soms onberekenbare sport.
bakfiets 28 mei 2016 10:02
Heeft toch ook gewoon met budget te maken? En lotto had niet verwacht dat hij zo goed zou rijden, hij was niet sterk omringd. Ze hadden ten dam goed kunnen gebruiken hier, weening ook. Sterke knechten bergop die niet alles kosten. Misschien volgend jaar wat versterken, met knechten bergop die niet te duur zijn. Ik zeg minnaard. Maar we moeten gewoon accepteren dat ze een klein budget hebben, en nooit een ploeg als sky/astana etc.
Andere Peter 28 mei 2016 10:56
Dan lees je toch iets anders dan er staat. Ik heb niets dan lof voor Kruijswijk. En ik taxeer het foutje niet anders dan Kruijswijk zelf.

Er was dagenlang slechts één wieleronderdeel waarop de concurrentie hem een beetje kon kraken. Hij gaf zelf aan dat hij wel aardig op de limiet zat op de top van de Agnello. Hij moet druk hebben gevoeld van de sterk ogende Nibali, de meesterdaler. Wilde waarschijnlijk niet de hoop van Nibali doen toenemen door op een gaatje van 30 sec te komen in de afdaling. En maakte een stuurfout.

Dan is één piepkleine zwakte dramatisch uitgebuit. Op waarde geklopt dus. Het hoort er gewoon bij. Dalen. Op de fiets blijven.
cyclingfreakske 28 mei 2016 11:54
Idd... budget, en de moment dat ze hun inkopen konden doen, waarbij niet veel renners vrij kwamen.
De opstart was op een slecht moment.. net na de grote transferonderhandelingen, waarbij zo goed als alles vastlag.
het startbudget was niet geweldig, en de verplichtingen aan de UCI kosten ook een pak vooraleer je team een vergunning krijgt (oa borgstelling, vergunningen renners, volgwagens, andere teamleden ondersteuning,;.)
later komen er mondjesmaat renners vrij, links en rechts een renner met kwaliteiten, vaker noch boter nog vis.... een probleem dus...
de bekendere en betere helpers liggen nl voor 3j vast
Voor een teamstart MOET je zowieso 22 renners hebben (UCI norm), dus moeten ze om er te geraken, renners bijnemen waarvan je je afvraagt of ze weten wat je met een fiets moet doen.... die eerste periode waren er dus genoeg renners in de ploeg die zich prof noemden, maar verder dan dat ging het niet.. (instelling van ik heb het gemaakt terwijl ze niks betekenen en dus niet echt alles overhebben)
dat leverde veel problemen op, de kopmannen zaten totaal geisoleerd in hun topwedstrijden (Gesink, Vanmarcke, ...) en dan nog de tegenslagen.

De fout die men heeft gemaakt is dat de toenmalige Belkin strucuur niet in stand heeft proberen te houden en tegen beter weten in hun eigen zin gingen doen., waarbij LTJ en Roompot (helemaal een flop) uit voorvloeiden.
Technisch gezien hadden ze beter die budgetten samengebracht en in de 2e plaats een opleidings-doorstromingsprogramma van deftige kwaliteit voorziet bij de Beloften en Elite. z/c.

Nederland heeft al bewezen dat ze met beperktere budgetten en een opleidingsprogramma in de achtergrond een heel eind geraken.
als je ziet wat een renners me tpotentieel of al met bewezen dienst er bij Roompot in de vergeethoek zitten... doodzonde.
Nederland had dus wel een sterk team kunnen hebben, maar de eigenzinnigheid van bepaalde hedendaagse ploegleiders heeft vooral voor verzwakking gezorgd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 12:35 door cyclingfreakske.
Luijt 29 mei 2016 00:33
Dat is een ding dat zeker is.
Luijt 29 mei 2016 00:36
Ik zal idd wel weer iets anders lezen dan de crap die er staat. En jij weet natuurlijk precies hoe Kruijswijk eea zelf taxeert. Het zal wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 00:39 door Luijt.
Andere Peter 29 mei 2016 01:09
En jij weet natuurlijk precies hoe Kruijswijk eea zelf taxeert.

Kruijswijk taxeert het zelf als stuurfout. Dat weet ik omdat hij zelf zegt dat hij taxeert als stuurfout. Er komt geen interpretatie van mij aan te pas. Doe dus ook niet alsof ik iets zou interpreteren. Jij leest (mij) slecht, je luistert slecht (naar Kruijswijk). Dan is het wel te begrijpen dat je moeite hebt om mijn conclusie te delen. Wat verder prima is.

[nos.nl]

Hij zit aan zijn limiet op de top (seconde 36) en hij maakt een stuurfout (seconde 46).
Luijt 29 mei 2016 08:32
Wel een stuurfout. Dat zei ik ook al. Maar hij werd op dat moment niet onder druk gezet. Dat heb jij er zelf weer bij bedacht. En dat zegt Kruijswijk zelf ook nergens.

Groetjes
Andere Peter 29 mei 2016 12:19
Ik heb het niet over specifiek op dat moment onder druk. Dat maak jij ervan door weer eens half te lezen. Maar er is wedstrijddruk. Door het parcours, de trui, de klim en de beginnende afdaling. Krijgt geen gelletjes, waar Nibali die wel kreeg (dat kan al schelen in de scherpte). We zien Nibali aanvallen ion de klim. We weten dat er een lange afdaling volgt. We weten dat Nibali iets wil en dat Nibali de betere daler is. Als je in die omstandigheden geen wedstrijddruk ziet, dan wil je het niet zien. Kruijswijk zegt dat hij op de top (dus pal voor zijn val) aan zijn limiet zit. Dat hij aan eten dacht. En dan neemt hij een bochtje verkeerd.

Kruijswijk is op waarde geklopt op een onderdeel dat erbij hoort: dalen, stuurfout. Dat jij dan zo nodig spruitjeslucht rept, zegt vooral iets over de plaat die je zelf voor je kop hebt.
Luijt 29 mei 2016 22:37
Lul er maar weer een eind aan. Nibali had daar boven op de Angel de benen ook even niet om druk te maken. Een stommiteit, meer of minder was het niet.
En vervolgens rook die prachtige Nibali z'n kans. Wat een mooie sport. Alvast gefeliciteerd met je zoveelste laatste woord fijne man.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen