Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ribbreuk Kruijswijk

Gepost door lodjan 
lodjan 27 mei 2016 22:19
Steven Kruijswijk heeft bij de valpartij in de afdaling van de Colle dell’Agnello een kleine breuk in zijn rib opgelopen. Dat is gebleken uit onderzoek in het ziekenhuis, meldt LottoNL-Jumbo.

Daarnaast kampt de Brabantse renner met pijn in zijn voet en zijn zijde. Morgen zal de Nederlandse ploeg meer bekendmaken over de toestand van de voormalig rozetruidrager.
lodjan 27 mei 2016 22:21
Als ie al zou starten, dan is de kans op flink tijdverlies of opgave groot.
Hemmeneggs 27 mei 2016 22:37
Onmogelijk om daarmee door te fietsen. Die doet geen oog dicht vannacht.

Je bent een grote held Kruijswijk. Hoop dat het snel beter met je gaat. Bedankt voor 3 fantastische weken!
Lucho Herrera 27 mei 2016 22:39
Ik zei het helaas vanmiddag al. De impact van zo'n harde val moet je niet onderschatten. Onder de adrenaline lijkt het in eerste instantie nog wel mee te vallen, maar de gevolgen merk je 's avonds of een dag later pas. Ik vermoed dat Steven nu mentaal en lichamelijk geknakt is. Een DNS of DNF lijkt in de maak. Ongelooflijk jammer en triest.
JW 27 mei 2016 22:40
Vortax 27 mei 2016 22:42
Wat ongelooflijk zuur.
Velodroom 27 mei 2016 22:53
Hier wordt de loftrompet geblazen over hoe efficiënt Kruijswijk tijdens zijn klimtijdrit trapte.
Neem maar gerust aan, dat na zo'n val met kwetsuren aan voet en zij alsook nog een kleine breuk in een rib, de pedaalefficëntie en krachtontwikkeling tijdens de gehele pedaalontwikkeling voor even naar zijn grootjes is. De zogenaamde Pedal Smoothness zal dan veel minder zijn. En daar blijft het allemaal niet bij natuurlijk.
Cyclad 27 mei 2016 22:58
Walnoot 27 mei 2016 23:03
Kleine ribbreuk hoeft niet per se heel veel pijn te doen, ligt er meer aan waar exact en hoe klein precies (is de rib aan het zweven?). Pijn in de zijde en voet idem. Afhangend van hoe stijf zijn rug morgen is, kan hij misschien wel opstappen. Zou het allicht proberen, zelfs als hij tien minuten verliest is het nog een top tien. Lijkt me in deze tijden wel degelijk de moeite waard, afstappen kan altijd nog als het echt niet gaat.
Tinuz 27 mei 2016 23:06
sad smileysad smileysad smiley Cleautesooij.

Hoe komen we hier overheen?
En Kruijswijk zelf, die jongen zal mentaal een hoop oplapwerk nodig hebben.
Over de gehele linie is wat vandaag gebeurde bijzonder frustrerend.
Meneer 60% 27 mei 2016 23:06
Wat ben ik hier ziek van. Er heerst gewoon een vloek op Nederlands rondesucces sinds 1980. Telkens als het goed lijkt te gaan, gebeurt er iets. Breukink, Gesink die kans had op minimaal het podium in de Vuelta een jaar of zeven geleden, Dumoulin en nu dit.

Maar vooral verschrikkelijk voor Kruijswijk zelf.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 23:07 door Meneer 60%.
Frederik D. 27 mei 2016 23:15
Pijnstillers en een slaapmiddeltje. Maar mag dit wel?
Kuiperberg 27 mei 2016 23:22
Zijn we er dan weer ingeluisd, om bij Herman Kuiphof te spreken. Ik heb een 1974 verloren WK finale kater !! Wat een anti-climax en toch had ik vanmorgen tijdens het NOS interview met Steven al geen goed voorgevoel. Voor het eerst krabde hij telkens op zijn achterhoofd een maakte en wat nerveuze indruk. Zal wel voorbestemd zijn.sad smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 23:22 door Kuiperberg.
Sub Culture 28 mei 2016 00:04
Ach, straks is het EK er en kunnen jullie je gedachten weer even verzetten.
Slimmerd 28 mei 2016 00:11
Vandaag Ierland gezien, die gaan zeker hun poule overleven als je al een punt kan pakken tegen het ongeïnspireerde Oranje
Carlos Danger 28 mei 2016 01:02
Minder spectaculair, maar toch een hoog Pontiac-gehalte. Zeker als er een jaar of twintig(en twee Giro zeges) overheen is gegaan.
Andere Peter 28 mei 2016 03:27
Ik denk dat het hele lichaam veel te gebutst is om mannen als Chaves, Nibali en zelfs pakweg Jungels voor te blijven. Zoals Ducrot altijd mooi verwoordt: je hele vorm gaat naar de knoppen omdat alle energie van het lichaam gaat zitten in het herstel van die wonden en kneuzinkjes. Het gedroom over een revival is wishful thinking.

Maar een breukje in een rib hoeft op zich niet het einde te zijn.
Andere Peter 28 mei 2016 03:34
Ingetuind. Niet ingeluisd.

Een belangrijk verschil. Iemand luist je ergens in. Je bent lijdend voorwerp. Ergens intuinen doe je helemaal zelf. Dat gold voor Oranje in 1974. En voor Kruijswijk in 2016.
Studio Badmuts 28 mei 2016 07:35
Exact hetzelfde gevoel hier, erg zuur dit. Alles ging zo voor de wind voor Kruijswijk en dan een bocht verkeerd nemen en einde verhaal. Dat is dan wel topsport, naar wel kl#@$.
Luijt 28 mei 2016 07:38
Het gebeurt niet vaak dat ik als ik wakker word me als 1 van de eerste dingen afvraag hoe een wielrenner geslapen heeft. Nu wel.
rustdag 28 mei 2016 07:58
Wat KUT wakker worden zeg. Zo triest voor Kruijswijk voor de ploeg, en voor het Nederlandse wielrennen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 08:20 door rustdag.
Kuiperberg 28 mei 2016 08:18
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ingetuind. Niet ingeluisd.
>
> Een belangrijk verschil. Iemand luist je ergens
> in. Je bent lijdend voorwerp. Ergens intuinen doe
> je helemaal zelf. Dat gold voor Oranje in 1974. En
> voor Kruijswijk in 2016.

Yep Andere Peter dat weet ik. Maar het is dat beetje typische Hollandse gevoel van "alweer niet". Het was zijn eigen stuurfout en dat kan gebeuren, maar net op het meest ongeschikte moment. Het is net of Nederlanders onder grote druk finales verliezen of dom worden uitgeschakeld. Ik vrees nu ook al voor Dafne Schippers smoking smiley
Ach, de wielerfans uit Belgie kennen het ook wel, met bv van Avermaet tijdens de laatste RVV.
Vandaag is het gewoon weer koers. Live goes on, good times en bad times....
Luijt 28 mei 2016 08:42
Pas op, hè Sub!
Luijt 28 mei 2016 08:56
Dat EK, dit keer zonder onze fijne vedettetjes met hun obligate antwoorden achter een zonnebril en onder een koptelefoon vandaan, kan me even gestolen worden.
Overigens, waar jullie Belgen vroeger nog van die fijne mouwenopstropers waren op het voetbalveld, dreigt het bij jullie nu dezelfde kant op te gaan als bij ons. Die gozer met die zwarte krullen van ManU bijvoorbeeld, wat is dat dan?
merijntje mortirolo 28 mei 2016 09:01
Heb jij het nu over Fellaini?

Dat is een geweldige voetballer.

HUP België!
Bromertà 28 mei 2016 09:18
Het gonst hier van de insecten. Vooral 's nachts.
Zoldermam 28 mei 2016 09:26
Het klopt dat Kruijswijk die stuurfout zelf maakte, maar volgens mij legt de nl pers gwn te veel druk op de nl sporters die kans hebben om een grote prijs te winnen. Dan kom je onder druk te staan en ga je kleine foutjes maken. Dat gebeurde deze giro met kruijswijk en vorige vuelta met dumoulin.
Pyama 28 mei 2016 09:35
En wat denk je van het tokkie volk die dachten dat alles al binnen was voor de zwaarste bergritten? Tenenkrommende reportages bij het NOS journaal eye rolling smiley
Cyclad 28 mei 2016 09:56
De pers legt de sporters onder grote druk? Zal best, maar daar moet een sporter mee kunnen omgaan.
Arsimo 28 mei 2016 10:03
Precies. Dat is een essentieel onderdeel van sporten je beroep maken.
Michael B. 28 mei 2016 10:03
Tijd voor een lading Tramadol
diravi 28 mei 2016 10:12
Ik denk dat de druk op Nibali veel groter is.
diravi 28 mei 2016 10:14
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 10:15 door diravi.
Cyclad 28 mei 2016 10:24
Oh ja. Nibali kan er echter prima mee omgaan.
Frederik D. 28 mei 2016 11:00
Tijdens het EK steunen we allen IJsland.
Andere Peter 28 mei 2016 11:10
Er is niets typisch Hollands aan dat gevoel. Het gebeurt Fransen, Italianen, Zimbabwezen en Peruanen net zo vaak. Het voelt als een Hollands gevoel omdat je je meer verplaatst in die Hollanders en het dus nadrukkelijker beleeft.

Je zou het verliezen van de Tour door Herman van Springel natuurlijk ook typisch een Hollandse nederlaag van net-niet kunnen noemen. Maar ja.
merijntje mortirolo 28 mei 2016 11:11
Kon je de rosé en glacékoeken nog ruilen bij de Jumbo?
Andere Peter 28 mei 2016 11:12
Pers zet geen druk. Pers doet verslag. Druk sta je zelf toe.

Alles wijst er juist op dat de Nederlandse pers in vergelijking tot andere landen nog tamelijk terughoudend is.
Sub Culture 28 mei 2016 13:43
Ik vind de meeste van onze stervoetballers best vrij gewone jongens.
Zo'n Kevin De Bruyne, is zoals hij er uit ziet, dodelijk saai.
Maar wel een geniale voetballer.

Denk dat de mentaliteit van de voetballers met een Surinaamse origine ook wel wat verschilt van de jongens met een Congolese achtergrond.
lodjan 28 mei 2016 20:48
Het tijdverlies valt me erg mee. Knap gedaan door Steven. Geeft des te meer aan dat er zoveel meer heeft ingezeten. We hebben het laatste van Steven nog niet gezien!
cyclingfreakske 29 mei 2016 00:45
het is vooral de druk van het team die het doet. En weten dat je een grote koers kan winnen.
met een grote ronde is de druk nog vele malen hoger dan in een klassieker... en dat 3 weken lang.
De media heeft een prima tool in handen om de publieke media te bewerken, en daarmee de druk kan doen toenemen.
Als renner probeer je dat te negeren, maar in zo'n grote ronde speelt dat altijd mee, omdat je het ook nooit kan vermijden.
Dat was duidelijk toen Kruijswijk weer wilde vertrekken kort na de val...... enorme stress door alle omstandiheden en de afgelopen weken.
Luijt 29 mei 2016 08:43
Ja die bedoel ik, de Valderrama van de moderne tijd. Of nee, nu weet ik t, Ramon Guadalajara! Het is m!
cyclingfreakske 29 mei 2016 11:20
... blijf je mee opgezadeld, Misschien kun je er een paard mee blijmaken grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen