Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Zakarin breekt sleutelbeen en schouderblad

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 27 mei 2016 23:03
De val van Zakarin was natuurlijk veel erger dan die van Kruijswijk maar gezien waar hij terecht kwam had ik erger verwacht.
Sleutelbeen- schouderbladbreuk.
[www.ad.nl]
Walnoot 27 mei 2016 23:07
Qua schade erger, maar hoeveel valt nog te zien bij breuken van beiden. Zakarin zelf kan er nog mee lachen in ieder geval:



[twitter.com]
Sub Culture 28 mei 2016 00:06
Volgens mij zegt Zak papa tegen zijn broer ofzo.
Zo'n redneck met een 'we don't get to see al lot of strangers here' attitude.
Het southern accent verzin je er zelf maar bij.
Carlos Danger 28 mei 2016 01:11
Geef hem een banjo en hij is klaar voor de re-make van 'Deliverance'
Prikdude 28 mei 2016 07:20
Zie hem met een banjo eerder lome surfriedeltjes tokkelen aan een kampvuurtje dan plots een mongeloïde inteeltkop te zijn die snaarbattles wint. Yeah dude.
Luijt 28 mei 2016 07:40
Ach, wat een lief hoofd.
Dit Rit Naar Bordeaux 28 mei 2016 10:34
Hele brute maar ook mooie foto van de val

[mobile.twitter.com]
Walnoot 28 mei 2016 10:37
Heel, gek, maar ik krijg dan altijd direct associaties met Darfur als ik Zakarin rond zie lopen...
Frederik D. 28 mei 2016 10:54
In 1978 won Hennie Kuiper voor het tweede jaar op rij de etappe naar de Alpe d´Huez. Hij stond derde op 5 minuten van gele truidrager Zoetemelk.

In de volgende rit van Grenoble naar Morzine met wel acht Alpencols viel hij opnieuw aan en reed op de Granier virtueel in het geel. Tijdens het dalen nam hij grote risico´s om zijn voorsprong te behouden. Het noodlot sloeg toe: Hennie Kuiper vloog uit de bocht en brak zijn sleutelbeen op twee plaatsen. De pechvogel Kuiper moest met de Ambulance worden afgevoerd naar Chamberry en liep voor de tweede keer de tourzege mis na zijn 2e plek in 1977 achter Bernard Thevenet die later toegaf doping te hebben gebruikt. Uiteindelijk won de debutant Bernard Hinault de tourzege door een geweldige tijdrit. Joop Zoetemelk wist Hinault daar niet voor te blijven, maar misschien was het Kuiper wél gelukt.

----------------

Bron

Die val van Kuiper was even dramatisch als die van Kruijswijk.

Andere Peter 28 mei 2016 11:06
Terechte nuance.

Wim van Est mocht er ook wezen, op een andere manier qua dramatiek dan.
cyclingfreakske 28 mei 2016 11:29
Zakarin heeft wel bijzonder veel geluk gehad.
hij denkt nog dat hij een fout maakte.... echter is de oorzaak van de crash een wielbreuk (voorwiel).
vandaar dat hij op een abnormale plaats terecht is gekomen in de bocht
trouwens kan je ook op de beelden zien dat de fiets inderdaad zonder voorwiel in zijn buurt ligt, as de anderen stoppen om hem te helpen.
Gisterenavond nog een sms gehad waarbij werd bevestigd dat de wielbreuk de oorzaak was en dat het voorwiel in geen velden te bespeuren was, de fiets is zonder voorwiel op de wagen gezet
Gisteren dus 2 renners die veel geluk hadden ondanks de ellende.
.
Walnoot 28 mei 2016 12:06
Tering hè, welke drugs gebruik jij? Ik wil ook wel eens zo hard spacen.
cyclingfreakske 28 mei 2016 12:25
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tering hè, welke drugs gebruik jij? Ik wil ook
> wel eens zo hard spacen.

geen, in tegenstelling tot jou....
sms'je komt vanuit de Giro caravaan, en verder : herbekijk de beelden.
hier een foto met de fiets op de voorgrond.... voorwiel spoorloos en ergens in het decor.





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 12:26 door cyclingfreakske.
Olano 28 mei 2016 12:33
Een wielbreuk? Daar zullen ze bij Zipp dan niet zo blij mee zijn (al zal de oorzaak vd breuk misschien wel nooit duidelijk worden).

Gelukkig kan Zak nog een beetje lachen op de foto (die Walnoot plaatste), dat lukte mij gisteren bij het zien van de beelden in elk geval niet, het zag er vreemd uit allemaal!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 12:33 door Olano.
cyclingfreakske 28 mei 2016 12:36
gebeurd vaker dan we denken, bij diverse merken.
of frames die breken / scheuren.... ook vaak, maar men houd dat stil vanwege de commercieele belangen.
Linkebal 28 mei 2016 12:44
Ik heb zelf geen dure racefiets met carbonnen wielen, maar het lijkt me toch geen fijn idee om daarmee met 100 km/h een berg af te rijden. Volgens mij kunnen die dingen bij iedere vreemde beweging of bij iedere put in de weg zomaar scheuren. Zie ook de beelden van Burghardt (toch?) die vrij langzaam tegen een hond aanrijdt. Het wiel klapte meteen dubbel.
Walnoot 28 mei 2016 13:25
Wie heeft dat bericht gestuurd dan? Je denkt toch niet dat dit na alle bakken kul die je hier dagelijks plaatst ook maar enigszins geloofwaardig overkomt?

Beetje à la Hans Teeuwen, 'God bestaat niet, dat staat geschreven...'
Snorfietser 28 mei 2016 13:51
Als je de beelden gezien hebt dan valt dat gelukkig inderdaad hartstikke mee.
Quarantanove 28 mei 2016 14:17
Uit dat wat jij kul noemt concludeer ik dat Cyclingfreakske op dit forum een van de weinigen is die echt verstand van koersen heeft.
Het merendeel hier zie ik als chauvinistische , zelfingenomen pseudokenners.
cyclingfreakske 29 mei 2016 00:24
he Balnoot.... ik zie anders maar weinig zinnigs van jou

je geeft wel kritiek maar kan op geen enkel moment een sterk argument weerleggen... zwakjes.
Kritiek geven en doen alsof je het weet, is wel wat anders dan dingen weten.
Zou je niet beter een afzeikforum starten ? Je gaat direct enkele volgelingen van hier hebben.... (is ook de reden waarom nieuwe bezoekers nog sneller weer afhaken- cheers.)

the finger smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 00:25 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 29 mei 2016 00:36
er zijn merken en / of modellen die zeer degelijke kwaliteit zijn, maar je hebt ook wielen / modellen binnen een merk dat echt op niets trekt, slappe hap.

Idem word er flink geknoeit en geld verdient met de velgen... sommige "budget" carbon wielen hebben een veld die helemaal identiek is aan een groot en duur merk, maar daar andere bestickering en naven , eventueel andere spaken worden gebruiken.
Een mindere kenner tot leek trapt daat blindelings in, zelfs menige fietsmaniak trapt er nog in (die zijn vaak wat snobistisch aangaande merknamen)
De klant word in een aantal gevallen bedot maw... door zijn drang naar een merknaam.

Daardoor is het vaker nog moeilijker het kaf van het koren te scheiden, en het is al niet even evident.
PVW 30 mei 2016 08:42
Ik vreesde ook voor veel erger bij het zien van de eerste beelden. Ben nog steeds verbaasd over de locatie waar ie lag. Lees er nergens een verklaring voor in de media. Iemand een bevestiging ergens gezien/gehoord van de wielbreuk theorie van CF? Begreep van AP dat we een tweede, onafhankelijke bron nodig hebben.
PVW 30 mei 2016 08:45
Zou ook meteen een einde maken aan de discussie over al dqn niet insider zijn van cf.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen