Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Broeckx in coma met bloedingen in de hersens

Gepost door Walnoot 
Walnoot 28 mei 2016 22:03
Frederik D. 28 mei 2016 22:07
Ook een vreselijk gebeuren.
PVW 28 mei 2016 22:10
Een niet-kunstmatige comateuze toestand. Ik heb geen kennis vd medische wereld maar dat lijkt me zo'n beetje het slechtste nieuws dat je kan krijgen...
cyclingfreakske 28 mei 2016 23:28
helaas 2x op enkele maanden dat hij weggemaaid word door een motard. (herinner u die passerende motard met arts achterop, die lekker doorreden)

Ook bij het team Wanty werd in Gent-Wevelgem een renner weggemaaid, helaas uiteindelijk slechte afloop.

het zou gaan om een moment dat ze in dalende lijn waren en de motards trachten voorbijrazen, op een stuk waar dat normaal niet mogelijk was (en mogelijk tegen de orders in het toch deden, dat zal later moeten blijken)
Nochtans is de organisatie de eerste die een aantal regels heeft ingevoerd voor motards, qua veiligheidsafstanden en te volgen regels ivm passage en de momenten daarvoor. Onderzoek zal verder moeten uitwijzen of het om een puur banaal ongeval gaat , of er een aanleiding is geweest (negeren richtlijnen) dat dit als gevolg heeft gehad.
In elk geval waren een paar renners die het zagen gebeuren, razend en zou er gepaseerd zijn op een moment dat het quasi onmogelijk was. Met alle gevolgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 23:29 door cyclingfreakske.
Sub Culture 28 mei 2016 23:31
Heb je ook nieuwe informatie?
El Chaba 28 mei 2016 23:43
Organisator: "Tot vandaag geen enkele klacht gekregen, maar ongeval kan altijd gebeuren"

Organisator Rob Discart benadrukt dat de Baloise Belgium Tour al meerdere maatregelen had genomen voor de veiligheid van de renners. Zo moeten motoren voldoende afstand houden van het peloton.

Het ongeval heeft een emotionele golf veroorzaakt en dus hebben we beslist om de wedstrijd stop te zetten.
"Wat ik vandaag leer, is dat wij goede resultaten boeken, maar dat een ongeluk altijd kan gebeuren", reageert hij. "Ik denk dat we het in zijn totaliteit moeten bekijken. We hebben tot vandaag ook geen enkele klacht gehad over onze wedstrijd."

"Wat ik zeker weet, is dat het wel degelijk een ongeval was, dat het niet te voorzien was. De motorrijder reed in een put en kwam daardoor ten val. Het is echt een ongeluk, iedereen bevestigt ook dat de motorrijder kalm reed."

"Het ongeval heeft ook een emotionele golf veroorzaakt en dus hebben we in overleg met organisatie, ploegen en renners beslist om de wedstrijd stop te zetten, maar ook dat we morgen in principe weer aan de start staan."

Hans De Clercq: "Dringend rond de tafel zitten met alle partijen"

Hans De Clercq reed als ploegleider van Topsport Vlaanderen vlak achter het peloton op het moment van het ongeval. "Wat er gebeurd is, is verschrikkelijk", reageert hij. "Er moet dringend rond de tafel gezeten worden met alle partijen om oplossingen te vinden. Maar we mogen niet zomaar afgeven op mobiele seingevers, die mensen zijn nodig."

[sporza.be]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 23:44 door El Chaba.
cyclingfreakske 29 mei 2016 00:13
is ook wat er gezegd en geschreven word. In de media met de eerste berichtgeving kort na een incident is voorzichtigheid de beste communicatie.
De uitspraak van het ongeval kwam ook van de politie die de vaststelling deed ter plaatse.
Maar het zal wel moeten blijken of de aanleiding ervan, zuiver ongelukkig was, of er regels werden genegeerd.
Afgaande wat ik telefonisch van enkele vrienden/kennissen renners heb opgevangen aan wat vooraf ging,word dat een discussiepunt dat als het binnenkamers niet word opgelost,
de organisatie kan een staking en annulatie van de etappe kan verwachten. Zoals al werd geoppert door renners in het interview.


Feit is dat door al het lakse optreden en vooral negeren van de incidenten en regels, er een soort van doe maar op mentaliteit is ontstaan bij persmotards en wagens.
Er volgen toch geen sancties ondanks het al jarenlang klachten regent van renners en ploegleiders..

Ook ASO onder Preudhomme heeft hier een grote schuld in die mentaliteiswijziging, waarbij vooral het incident met de perswagen en Hoogerland de aanleiding was. Het signaal daar was dat de commerce voorging en er toch geen gevolg werd aan gegeven.
dat heeft zich stilaan doorgzet naar zowat alle wedstrijden. en vooral de laatse 3j rijden motards echt oveal in de weg,
zeker in afdalingen. (oa de Giro was het vaak prijs) De cameraman zoemt niet meer in met de camera, die zegt tegenwoordig dat de chauffeur even het gas moet lossen om ze dichter in beeld te hebben.

tot er weer zoiets moet gebeuren en hopelijk geen 2 doden op enkele maanden moeten vallen, eer men tot bezinning komt en weer streng word in alle wedstrijden.
Hopelijk stabiliseert Stig en gaat het de goede kant uit.

Levitan heeft zich al vaak omgedraaid in zijn graf



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 11:17 door cyclingfreakske.
Luijt 29 mei 2016 00:56
Nee heeft ie nooit
Arriere de la course 29 mei 2016 09:44
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------

Wat praat je toch weer onzin. Schandalig dat je het ongeval van Demoite erbij haalt.

Dat was een totaal ander geval, puur een verkeers ongeval. Dat het een motard betrof was in deze puut toeval.
PVW 29 mei 2016 10:35
Kun je niet eens iets aan je schrijven proberen te doen? Het is echt bar.
cyclingfreakske 29 mei 2016 11:19
stonden wat foutjes in wat idd raar leek bij het lezen.. gefixt. Sorry. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 11:19 door cyclingfreakske.
merijntje mortirolo 29 mei 2016 11:23
Sub Culture 29 mei 2016 11:52
Jezelf profileren als insider maar 'eigenlijk feitelijk' gewoon wat knip en plakwerk doen uit diverse artikels die éénieder hier kan opsnorren en gewoon herkauwen vind ik vervelend.

Dat je zinnen ook na je opschoonactie nog steeds vreselijk om lezen zijn en tsjokvol flagrante dt-fouten staan maakt het voor mij ook moeilijk om je serieus te nemen.
En ik heb nochtans een voorkeur voor jongere jongetjes.
Andere Peter 29 mei 2016 12:09
Iedereen schiet in de verdediging en veegt zijn straatje schoon. Het kan ook best dat er geen enkele individuele motard of organisator iets roekeloos deed. De oplossing van het probleem zit hem ook helemaal niet op het niveau van individuele motards en organisatoren. Het vereist een collectieve aanpak. Zeker zo'n driekwart van de auto's en motoren moeten in een doorsnee koers uit de wedstrijd. Dát is de mentaliteitsverandering die nodig is.

Toe naar een modern volgpeloton waarin proviand ofwel niet wordt geleverd (korte rit, renner heeft alles zelf bij zich), ofwel door neutrale wagens. Materiaal komt (na een standaardisatieslag op dit gebied) uit neutrale wagens. Ploegleiders gaan uit de koers. Ze coachen niet, of via oortjes. Sponsoren: uit de koers. Persfoto's worden collectief geschoten door ca 3-7 fotografen (incl tv-verslag) op een motor. Meer niet. Commentatoren op de motor zijn een anachronisme: verbieden.

Overblijven alleen de jury, artsen, wedstrijdleiding, die paar fotografen en neutrale wagens.
cyclingfreakske 29 mei 2016 12:30
wat ga je doen..een PV geven voor typefouten ? grinning smiley

er waren woorden vergeten wat een rare vorm gaf (sneller denken dan typen) Verder weet ikzelf wel dat ik vaker fouten typ / schrijf, dus ik ken bepaalde gebreken van mezelf ook wel.
En wat ga je doen als er iemand het forum bezoekt en aan dislexie lijd ? continue afzeiken ?

en insider ? ja... voor een groot stuk heel zeker, verder ken ook heel wat renners en weet grotendeels ook wat er zowat leeft al houd ik vooral alles voor mezelf en analyseer zaken meer neutraler en op basis van ervaring, Ik zal dan ook geen moment gaan zweven als bv een Kruijswijk of zelfs een Belg met een leidertrui aan de haal gaat. De details, feiten, het denkwerk erachter en wat men zou kunnen doen is veel interessanter dan chauvinistische bullshit.

over knip en plakwerk gesproken...
zonder dat bestond een forum niet, want ik heb wel heel erg veel van dat zien passeren, idem andere forums.
Het is een onderdeel van elk topic , op een of andere manier. In het wielrennen start het er ook vaak mee, omdat reacties te zien ontstaan.
Iets waar men zich hier ook aan "bezondigd"... of hoe start je anders een onderwerp over bv een etappe op ? Door over pannekoeken te beginnen ??? grinning smiley

Ik zie van bepaalde mensen die die veel kritiek geven vooral knip en plakwerk uit krantenartikels, en geen achtergrond info, geen nuchtere analyses.... En later veel kritiek aan mensen die anders reageren.

de vaststelling die niet vaste bezoekers maken : dit is een afzeik forum, geen forum voor echte wielerfans, dus wegwezen hier.

Staat het antwoord je niet aan ? f*ck Off, schrappen dit account en afzeiken kan je lekker verder doen zoals voordien, met zeven man een een paardenkop.

mijn vraag :
wanneer komen jullie nu zelfs eens meer met concrete zaken van een nuchtere kant, een analyse van een moment en niet van die gaat de Tour winnen, hup holland etc... de blinddoek zit helemaal op zijn plaats.... ik heb nog maar erg weinig gezien van dat soort reacties.


ik heb zelden een zohgenaamd wielerminded forum gezien waar zo weinig respect is voor buitenstaanders van jullie groepje, die op een of andere manier reageren.
heel goed bezig. Dikke proficiat.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 12:34 door cyclingfreakske.
sijbriskie 29 mei 2016 12:55
Hoe minder auto's en motoren des te beter uiteraard. Dus je ideeën lijken me prima, voor zover uitvoerbaar (heb ik geen zicht op). Denk echter dat het probleem dieper zit. Er heerst sowieso een valpartijenplaag de laatste jaren, met of zonder betrokkenheid van motoren. Dat zei Gasparotto gister ook: dat renners geen ruimte meer maken voor elkaar maar ook niet voor motoren. Iets dat je van meerdere renners hoort de laatste tijd. En dat komt denk ik weer door ploegleiders die renners onder druk zetten om constant van voren te zitten. En die staan natuurlijk weer onder druk van sponsoren. Etcetera. Kortom: het is denk ik een probleem van het gehele systeem van prestatiedruk dat voor de huidige ellende zorgt.
diravi 29 mei 2016 13:02
Andere Peter 29 mei 2016 13:09
Eens, tav uitvoerbaarheid zullen er best wat praktische problemen komen. Maar daar vind je ook wel weer praktische oplossingen voor. Dan maken die fietsmerken maar materialen die in alle fietsen passen. Zo niet, dan is het einde koers bij materiaalpech. Lijkt mij aardige motivatie. Maar je moet streven naar echte minimalisering. Op andere sportvelden zie je ook niet de coaches en verzorgers tijdens het spel door het speelveld rennen. Ze moeten van het parcours af. En we hebben allang de middelen om dat te regelen.

Natuurlijk zal dit niet alle valpartijen oplossen. Ik weet niet of je gelijk hebt dat er meer wordt gevallen. We turven ze namelijk niet. Van de arbo moet elk bedrijf elke in een arbeidsongelukje verstuikte enkel vastleggen. Maar van wielrenners houdt niemand het bij. Gevolg is dat de onderbuik regeert. Ga het echt kwantificeren. Turf elke valpartij en houd alle omstandigheden bij. Wat was de oorzaak? Welk soort weg? Klim? Daal? Vlak? Breed? Smal? Asfalt? Kassei? Bocht? Vroeg of laat in de koers? Hoeveel renners reden er in de groep? Toeschouwers betrokken? Volgwagens? Ja, ik denk aan minimaal een A4 met standaardvragen, in te vullen voor na iedere valpartij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 13:11 door Andere Peter.
merijntje mortirolo 29 mei 2016 13:16
Quote
AP
in te vullen voor na iedere valpartij.
Hi hi. Toch had dat ook geklopt.
Andere Peter 29 mei 2016 13:35
drinking smiley Tsja. Maar je leest zo'n zin na en je denkt: er gaat er eentje komen die dit verkeerd begrijpt...
merijntje mortirolo 29 mei 2016 13:39
Ik kon je gedachten in dezen prima volgen, dat deed me even grinniken.
sijbriskie 29 mei 2016 13:57
Als je vanaf NU gaat turven zegt dat natuurlijk nog niks over hoe vaak er tien of twintig jaar terug ongeturfd werd gevallen. Dus moet ik wel afgaan op mijn onderbuik die vanaf de jaren zeventig het wielrennen volgt en die mij laat weten dat er nu veel meer wordt gevallen dan vroeger. Maar goed: sluit niet geheel uit dat het een indruk is die ontstaan kan zijn doordat er heden ten dage veel eerder beelden uit koers zijn, bijna elke valpartij daardoor in beeld wordt gebracht, er veel meer media zijn die uitgebreid verslag doen van elke valpartij en de gevolgen daarvan, enzovoorts. Maar vind sowieso dat er niet genoeg geturfd kan worden hoor...voor en ná elke valpartij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 13:59 door sijbriskie.
PVW 29 mei 2016 14:07
Allereerst, mijn excuses gezien je dyslexie. Ik ergerde me aan de zinsopbouw, grammaticale fouten en al wat meer. Zal proberen daar overheen te lezen.

Wat je verdere punten betreft... het steeds bevestigen dat je insider bent is als je het echt bent overbodig. Zeker als je info vervolgens allemaal al online te vinden is staat dat nogal stupide.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 14:31 door PVW.
merijntje mortirolo 29 mei 2016 14:09
Ik ergerde me aan of je zinsbouw irriteerde me. winking smiley
Andere Peter 29 mei 2016 14:24
Precies. Je moet nu alles gaan bijhouden, zodat je over 3 jaar conclusies kunt beginnen te verbinden en over 5-7 jaar en serieus archief hebt.

Echter: het probleem is dat er nauwelijks ploegen, organisatoren zijn die verder dan 5 jaar vooruitkijken. Het moet van de bonden komen, maar die staan zwak. Een vakbond zou dit kunnen afdwingen. Het gemis van een sterke internationale vakbond is al vaker betreurd.
PVW 29 mei 2016 14:30
grinning smiley thumbs up
Kom ik ook lekker voor de dag. Moet effe denken waar ik mijn fouten aan kan wijten yawning smiley
merijntje mortirolo 29 mei 2016 14:36
Kom je uit Groningen? Dan issut 'geografisch'...
El Chaba 29 mei 2016 14:46
Ik heb altijd gezegd dat ik zeker geloof dat je een insider bent, dat blijkt mij overduidelijk aan de kennis van het métier die je bezit.
Helaas denk je dat je overal verstand van hebt en dat is toch echt niet zo, bijvoorbeeld als het over juridische zaken gaat, daar heb je echt weinig kaas van gegeten.
Juist jíj staat zelden of nooit open voor een andere mening en blijft gewoon star bij je eigen mening ook als er goede tegenargumenten te berde worden gebracht, je gaat er vaak niet eens op in en juist dat maakt dat ik me regelmatig aan je erger.
Dat je laaggeletterd bent, daar kun je inderdaad niets aan doen maar wél aan het welhaast continu fout schrijven van namen van renners, ploegleiders en managers. Even googlen en klaar, dat getuigt in ieder geval van respect naar die mensen toe.
Je zou de hand dus ook eens in eigen boezem kunnen steken..

Maar ga in het algemeen lekker verder met je analyses want lezenswaardig zijn ze meestal wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 14:49 door El Chaba.
Quarantanove 29 mei 2016 14:48
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb zelden een zohgenaamd wielerminded forum
> gezien waar zo weinig respect is voor
> buitenstaanders van jullie groepje, die op een of
> andere manier reageren.
> heel goed bezig. Dikke proficiat.

Volledig mee eens.thumbs up
En vooral doorgaan met je inbreng want die is , los van de spelfouten en het soms wat warrig formuleren, "wielerinhoudelijk" vaak het beste wat op dit forum verschijnt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 15:19 door Quarantanove.
cyclingfreakske 29 mei 2016 14:48
ik zeg ook niet dat ik dislexie heb - en neen dat is niet het geval,
ik weet dat ik fouten schrijf / typ en totaal niet perfect ben. Ik weet ook waaraan het voor een stuk ligt, maar dat gaat een ander niks aan buiten het feit dat de oorzaak in een oude valpartij ligt..

de vraag is :
WAT ga je doen als er iemand met dislexie aanmeld en hier wil volgen en reageren ?

zal de reactie dan even kleinzielig zijn ? Idem bullebakgedrag ?
Bedenk dat als zo iemand dat uit de doeken doet, de excuses al lang te laat zijn.

Ik zag al reacties passeren waar nog ergere fouten inzaten, maar blijkbaar richt de onzin-taalpolitie zich op specifieke personen, met continue herhaling.

Ook al schreift een aander masass fouden in en sin, een beete repekt nar en andter doe kam noit kuwaat smileys with beer (om er eens mee te lachen)
cyclingfreakske 29 mei 2016 15:07
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dat je laaggeletterd bent, daar kun je inderdaad
> niets aan doen maar wél aan het welhaast continu
> fout schrijven van namen van renners, ploegleiders
> en managers. Even googlen en klaar, dat getuigt in
> ieder geval van respect naar die mensen toe.
> Je zou de hand dus ook eens in eigen boezem kunnen
> steken..
>
> Maar ga in het algemeen lekker verder met je
> analyses want lezenswaardig zijn ze meestal wel.


al in je opgekomen dat er ook zulke foutjes worden gemaakt juist omdat er niet gegoogle'd word om copy/paste te doen ?
bij een opmerking en correctie achteraf geef ik ook toe dat het niet klopte... dus hand in eigen boezem steken gebeurd wel degelijk.

Dat de weerlegging van bepaalde verhalen rond renners die neergezet worden in media en klakkeloos overgenomen worden, weleens ver van de realiteit kunnen zitten van de daadwerkelijke gebeurtenissen en mistoestanden in de achtergrond ? of dacht je dat teamleidingen echt zo heilig als de paus zijn, terwijl ze vaak net de aanleiding zijn tot mistoestanden ?
Het enige verschil is dat die altijd de handjes in blanke onschuld wassen en vrijuit gaan, terwijl de atleet ervoor mag opdraaien (soms terecht maar soms ook gebruikt / onder druk gezet door malafide ploegleidingen / leden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/05/2016 15:09 door cyclingfreakske.
nachtwacht 29 mei 2016 15:43
Volledig eens met je post.
lodjan 29 mei 2016 15:45
Bijvoorbeeld Sanchez ipv Chaves. Dat is geen schrijffout. Je zet mensen op het verkeerde been, heel irritant....
Frederik D. 29 mei 2016 15:48
Aan cyclingfreakske

Voor mij hoor ook jij bij dit forum. Ik neem je zoals je bent. En jij op jouw beurt behoort ook open te staan voor correcties, op- en aanmerkingen. Het is geven en nemen. Dus iedereen behoort zijn lange teentjes in te rollen. Het gaat hier op dit forum om het wielrennen, een zeer boeiende sport, en niet om de egootjes van de forumleden. smiling smiley En geloof me, ik lees gaarne je berichten.
cyclingfreakske 29 mei 2016 15:52
idd was een foute naamspelling. waarvoor excuus. We weten dus wel wie met Kruijswijk op pad was winking smiley
merijntje mortirolo 29 mei 2016 15:57
Eens. Ik lees graag wat CFke te zeggen heeft, al duurt het af en toe even voordat ik begrijp wáttie zegt.

Tuurlijk is er hier af en toe een 'ons-kent-ons-sfeertje,' maar dat is pure logica, daar velen elkaar, al dan niet in het echte leven, al jaren 'kennen.' Af en toe een inside joke moet kunnen, dunkt mij.

Ik mis Gijsje...

Daarbij verbeter ik, en velen met mij, enkel degenen die ik kén, ofwel degenen van wie ik weet dat ze 'beter zouden moeten weten,' ofwel degenen met journalistieke en/of taalkundige beroepen of ambities, ofwel degenen, zoals PVW hierboven ( winking smiley ) die een opmerking over taal taalkundig verkeerd brengen.

kusjes aan allen die dit forum levend(ig) houden en HUP koers!
Clavan 29 mei 2016 16:02
Hup segregatie.
PVW 29 mei 2016 16:08
Hihi ik deed het natuurlijk puu-uur voor de aandacht the finger smiley
Velodroom 29 mei 2016 17:03
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je vanaf NU gaat turven zegt dat natuurlijk
> nog niks over hoe vaak er tien of twintig jaar
> terug ongeturfd werd gevallen. Dus moet ik
> wel afgaan op mijn onderbuik die vanaf de jaren
> zeventig het wielrennen volgt en die mij laat
> weten dat er nu veel meer wordt gevallen dan
> vroeger. Maar goed: sluit niet geheel uit
> dat het een indruk is die ontstaan kan zijn
> doordat er heden ten dage veel eerder beelden uit
> koers zijn, bijna elke valpartij daardoor in beeld
> wordt gebracht, er veel meer media zijn die
> uitgebreid verslag doen van elke valpartij en de
> gevolgen daarvan, enzovoorts. Maar vind sowieso
> dat er niet genoeg geturfd kan worden hoor...voor
> en ná elke valpartij.

Snelle Eddy zei het eens treffend: “U rijdt niet meer de fiets, maar de fiets rijdt U“.
Aan de andere kant heb je ook niet de indruk, dat er meer gevallen wordt dan vroeger bij hoge snelheden, zoals sprint en afdaling.

Dus dan toch weer de mens...
Walnoot 29 mei 2016 17:46
Fijn om te zien dat allerlei trolletjes, sofisten en neuzelaars dit topic komen kapen terwijl Broeckx nog altijd voor zijn leven vecht. Het is dat het van Cecchini niet mag, anders zou ik jullie nu kneusjes noemen. Ik zeg niks maar ik zeg het toch maar.
Anony 29 mei 2016 18:21
veluweracer 29 mei 2016 18:30
Feitelijk is er niets nieuws onder de zon.
En hoogstwaarschijnlijk zal er altijd gevallen blijven worden.
Met of zonder motor,s.
To cycle or not to cycle.
Andere Peter 29 mei 2016 19:38
Lekker is dat. Het was vroeger zo, het zal altijd zo blijven. Vier doden of twee doden, daar ziet Veluweracer geloof ik ook weinig verschil in. Met zulk vooruitgangsgeloof zouden we nog steeds aan 75% zuigelingensterfte zitten.
Luijt 29 mei 2016 22:41
Ha weer een stichtend moralistisch woord van het geweten van dit forum. Ik geloof niet dat Veluweracer meer zegt dan dat wielerdoden van alle tijden zijn.

Groet, Luijt de Veluwezoomracer
Velodroom 29 mei 2016 22:52
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ha weer een stichtend moralistisch woord van het
> geweten van dit forum. Ik geloof niet dat
> Veluweracer meer zegt dan dat wielerdoden van alle
> tijden zijn.
>
> Groet, Luijt de Veluwezoomracer


Veluweracer's reactie vond ik toch ook niet zo kies.
Als ik beweer, dat waar er gehakt wordt er spaanders vallen, en ik betrek dit op het wielrennen, dan is iedereen terecht onthutst.
Er zijn natuurlijk ook aangelegenheden zat, waarop je zo'n uitspraak wel kunt doen.
Context.
Velodroom 29 mei 2016 22:58
Ik las dit topic vrij laat in zijn geheel en was behoorlijk verbaasd.
We weten nu toch echter dat CF meer krediet verdient dan hij doorgaans krijgt, en ook dat zo'n topic zich ook niet voor discussie leent.
Wat valt er te discussiëren over iemand, die zoals Walnoot zegt nog voor zijn leven vecht?
Je wenst hem natuurlijk altijd het allerbeste en je laat het discussiëren maar over aan de vakmensen in en rondom het ziekenhuis.
Tenzij je het topic naar aanleiding hiervan verandert in een topic over de veiligheid in het wielrennen.
Luijt 30 mei 2016 00:41
Ik snap vaak geen reet (o Hollenstein, nieuwe aankoop Plugge?) van wat CF schrijft en/of ik kan het niet opbrengen om zijn posts helemaal uit te lezen. Maar ik zou zeggen: ga door CF! Je schijnt een kenner te zijn.

Thans terug naar het topic: Sterkte Stig!
Andere Peter 30 mei 2016 16:42
Er is natuurlijk niets moralistisch aan wat ik zeg. Ik verwijt Veluweracer niet dat hij iets zegt. Hij zegt maar. Ik verwijt hem dat hij er geen blijk van geeft dat hij gelooft in vooruitgang, in het verminderen van het aantal doden. Ik geloof wel dat dit mogelijk is. Dat heeft niets met moralisme te maken en alles met met de politiek-bestuurlijke overtuiging over hoe je doelstellingen als veiligheid kunt nastreven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen