Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rio: Tom Dumoulin, Steven Kruijswijk, Bauke Mollema en Wout Poels

Gepost door Vittal 
Vittal 31 mei 2016 16:03
OLYMPISCHE SELECTIE MANNEN WEGWEDSTRIJD BEKEND

Bondscoach Johan Lammerts heeft de namen bekendgemaakt van de renners die worden voorgedragen aan het NOC*NSF voor de wegwedstrijd- en de tijdrit tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

In deze voorlopige selectie die vanuit de KNWU is voorgedragen aan het NOC*NSF voor zowel de wegwedstrijd als de tijdrit zijn de volgende mannen opgenomen:


Selectie wegwedstrijd:
Tom Dumoulin
Steven Kruijswijk
Bauke Mollema
Wout Poels

Selectie Tijdrit:
Tom Dumoulin
Wout Poels

Deze renners hebben dit seizoen goede prestaties neergezet in wedstrijden vergelijkbaar met het Olympisch wegparcours, waardoor dit de sterkst mogelijke selectie voor de Olympische Spelen is. De wegwedstrijd voor de mannen wordt verreden op zaterdag 6 augustus en de tijdrit op woensdag 10 augustus.

[ride4rio.nl]
Inigo 31 mei 2016 16:05
Geen Gesink toch wel verassend. Wat als hij in de Tour vlamt..?
Marcos 31 mei 2016 16:05
Opportunistische keuze..
Cecchini 31 mei 2016 16:09
Hopelijk prikkelt het hem dat tot een prestatie in de Tour
Von Kármán 31 mei 2016 16:10
Alleen om de technische afdalingen aldaar zou ik dit heroverwegen
Rudy t. 31 mei 2016 16:12
Ze durven echt niet meer aan te vallen bergaf na dat interview met tankink
Luijt 31 mei 2016 16:14
Waarom nu al een selectie bekend maken? Moet dat? Zo lang mogelijk wachten met het bekend maken van de ploeg. Dat was het beste geweest.
Eindhovuh 31 mei 2016 16:16
Bizar om Kruijswijk mee te nemen. Heeft dit jaar nog geeneen eendagswedstrijd gereden. Vorig jaar 10de in de Volta Limburg Classic....
Nog nooit top 10 in een WT eendagswedstrijd.

Opportunisme ten top.
JvR 31 mei 2016 16:16
Heeft Kruijswijk al ooit iets gepresteerd in een eendagswedstrijd?
Slimmerd 31 mei 2016 16:16
Prima en logische selectie, nu zorgen dat ze onderling overeenkomen en voor elkaar willen werken.
Opvallend ook dat ze allen vanuit een andere ploeg komen, nu is die kans met een selectie van vier man natuurlijk wel groter, maar zorgt misschien wel eerder voor overeenstemming onderling.
Arsimo 31 mei 2016 16:27
Wel vroeg deze keuze, ik zou (ook) de Tour hebben afgewacht.

Maar Kruijswijk is op zich geen vreemde keus. Het vaak hier aangevoerde argument van nooit serieus gepresteerd in eendagskoersen vind ik niet doorslaggevend. Zoals ik eerder ergens schreef, de wegwedstrijd in Rio is geen normale eendagskoers, het lijkt zelfs niet eens op een klassiek WK. Op papier ziet het er als een klimkoers uit en door de kleine ploegen kan het een man-tegen-man wedstrijd worden. Dat Kruijswijk in de klassiekers weinig heeft laten zien vind ik daarom irrelevant - ook omdat hij zich daar nooit op gericht heeft. Wel zal hij in topvorm aan de start moeten staan om een rol van betekenis te kunnen spelen.

Wat ik echt vreemd vind is dat ook de tweede man voor de tijdrit al is aangewezen en helemaal dat dit Wout Poels is. Nu kan Poels in topvorm wel een tijdrit(je) rijden maar juist Mollema en Kruijswijk hebben aangetoond in topkoersen (Tour, Giro) een top 10 in een sterk bezette tijdrit te kunnen rijden. Toegegeven, niet altijd, maar het zit in ze, mits in vorm. Poels heeft alleen incidenteel in kleine koersen en in relatief korte tijdritten iets laten zien.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 16:30 door Arsimo.
Tinuz 31 mei 2016 16:27
Niet onlogisch, maar toch zijn voor de keuzes van Mollema en Kruijswijk discutabel.
Jarenlang Neerlands vaandeldrager Robert Gesink valt hierdoor buiten de boot.
Slimmerd 31 mei 2016 16:33
Je mag de Tour niet afwachten, ergens tijdens de Tour moeten de selecties bekend zijn namelijk. Bovendien lijkt me dat ook niet geheel ideaal qua voorbereiding, nu kan iedereen zijn eigen programma samenstellen (zij die gaan en zij die niet gaan).

Twee jaar geleden reed Poels trouwens ook nog top-10 in een Giro-tijdrit. Uitslag I.T.T.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 16:34 door Slimmerd.
Olano 31 mei 2016 16:35
Is de keuze voor Kruijswijk niet te impulsief? Even los van de super prestatie in de Giro (buiten kijf!!), maar Kruijswijk is niet echt een coureur voor het eendagswerk in mijn optiek. Kan natuurijk wel veel werk verzetten, maar dan ben ik benieuwd wat de rolverdeling gaat worden (en kan Gesink dat werk ook niet aan?).
Goozzer 31 mei 2016 16:36
Te vroeg, dom en opportunistisch. Typisch wel weer...
El Mik 31 mei 2016 16:38
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels heeft alleen
> incidenteel in kleine koersen en in relatief korte
> tijdritten iets laten zien.

[www.procyclingstats.com]

Dat is toch wel vergelijkbaar met die ene hele goede tijdrit van Kruijswijk vorig jaar.

Maar ik had ook Kelderman (of Gesink) meegenomen ipv Kruijswijk, en diegene de tijdrit laten rijden.
El Mik 31 mei 2016 16:41
Waarom Mollema discutabel?

Dit jaar de beste man na Poels (terwijl hij niet eens echt in vorm was), gemiddeld de beste Nederlander in heuvelklassiekers en dan zeker in San Sebastian vlak na de Tour. Dat zou voor de wegrit wel de eerste naam zijn die ik had opgeschreven.
predator 31 mei 2016 16:43
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bizar om Kruijswijk mee te nemen. Heeft dit jaar
> nog geeneen eendagswedstrijd gereden. Vorig jaar
> 10de in de Volta Limburg Classic....
> Nog nooit top 10 in een WT eendagswedstrijd.
>
> Opportunisme ten top.

Scorebordjournalistiek is het inderdaad
Arsimo 31 mei 2016 16:43
Okay, eind vd Tour kan niet, maar had wel na Dauphine en Zwitserland gekund? Ik vind het nu niet zo eerlijk naar Kelderman en Gesink, die zijn nu het slachtoffer van hun iets latere pieken. Hoewel dat natuurlijk ook hun eigen keus is.

Wbt Poels in tijdrit, je hebt gelijk dat hij wel ook in een langere toptijdrit eens wat heeft laten zien. Ik zeg ook niet dat hij niet in aanmerking zou moeten komen maar waarom nu al vastleggen? Ik neem aan dat wie van de vier in de tijdrit starten wel na of tijdens de Tour had beslist kunnen worden? Wat als nu duidelijk blijkt in de Tour dat Mollema een flink betere tijdrit rijdt dan Poels? Nou ja, detail, beiden en ook Kruijswijk zullen die tijdrit nooit winnen, dus nu maakt het hoogstens verschil tussen een top 7 en een top 20. Dumoulin is tenslotte de enige Nederlander voor podium in de tijdrit.
JW 31 mei 2016 16:43
Het lijkt me sowieso een weinig benijdenswaardige baan om dit soort keuzes te moeten maken.
Poels voor de tijdrit verbaast me een beetje.
Maar veel lijkt dat ook niet uit te maken, Dumoulin lijkt de enige renner die kans maakt op het podium.
En als de omstandigheden sterk zouden veranderen misschien Kelderman ?

Voor de wegrit leek vorig jaar herfst Gesink nog een niet te omzeilen kandidaat.
Die stemde dit jaar zijn programma ook af op Rio, als ik goed begreep.
Voor de bondscoach is een renner blijkbaar zo goed als zijn laatste resultaat. Dan kom je toch op Poels en Kruijswijk uit.
En Mollema. Vrijwel altijd goed, maar niet vaak winnaar.
De koers zal het allemaal uitwijzen.

Het voordeel vind ik dan weer dat Gesink zijn onzalige plan om in de Tour puur voor ritzeges te gaan rijden in de vriezer kan zetten.
Waarmee nog niet gezegd is dat hij opnieuw "de beste van de rest" gaat worden.
Michael B* 31 mei 2016 16:45
Bij gebrek aan beter alleen maar goed dat ze Gesink niet meenemen. Gesink kan ook niet dalen, had weinig uitgemaakt. Gesink verbergt wat, zoals eerder al gepost lijkt het erop dat er bij hem dit voorjaar wat meer speelt dan alleen een kleine vormdip (wellicht weer hart problemen). Lui die roepen dat Kruiswijk niet terecht geselecteerd is hebben de afgelopen maand met hun ogen dicht gezeten. Geroep dat Kruiswijk nog nooit bij de eerste 10 in een WT heeft gereden is geblaas van de zuiverste order. Net of dat Gesink dit jaar überhaupt bij de eerste 10 is geeindigdconfused smiley
Slimmerd 31 mei 2016 16:48
Lijkt me wel dat het ook na de Dauphiné en Zwitserland had gekund, volgens mij moeten de namen rond 13 juli of daar in de buurt bekend zijn. Kelderman en Gesink hadden natuurlijk ook zelf kunnen zorgen dat ze in het voorjaar waren opgevallen, maar het was toen vooral weer middelmaat troef, terwijl vooral Poels en Kruijswijk prima resultaten kunnen overleggen.

Wat betreft die 2e tijdritplek, die is natuurlijk totaal overbodig voor Nederland en is misschien ook wel uitgedeeld op voorkeur van de renners zelf. Misschien heeft Mollema wel aangegeven enkel de wegrit te willen doen bijvoorbeeld?
william 31 mei 2016 16:50
Logische keuze. Gesink en Kelderman hebben dit jaar nog niks laten zien. Ook niet in 1dags koersen. En Gesink selecteren op basis van het verleden is natuurlijk van de zotte.
Wanny 31 mei 2016 16:57
Poels, Dumoulin en Mollema zijn wel jongens die een koers kunnen winnen. Die moeten mee aangezien het alles of niks is. Een leuke 8e plek telt niet.

Ik heb wel sympathie voor Gesink, een sterke coureur maar een koers winnen doet ie nooit. Laatste keer podium was geloof ik in 2013. Nu geldt hetzelfde voor Kruijswijk, maar ik kan me voorstellen dat de bondscoach toch voor hem kiest gezien de laatste weken. Wanneer heeft Gesink ten opzichte van mannen als Valverde, Nibali en Chaves in de bergen gedomineerd?
Marcos 31 mei 2016 16:57
Gesink kun je in ieder geval nog selecteren op basis van zijn sterke rijden op het WK en Lombardije vorig jaar, dat is al beter dan Kruijswijk in de eendagskoersen..

Het is net of Gesink in 2003 voor het laatst iets heeft laten zien, als ik de commentaren zo lees.
Marcos 31 mei 2016 17:03
Die overwinning van Gesink in 2013 was wel in een WT-eendagskoers cool smiley

En Kruijswijk domineerde inderdaad bergop afgelopen Giro, maar dat is toch geen garantie dat het in een eendagskoers ook gebeurt? Vraag me af of hij de laatste jaren eigenlijk wel een koers van die lengte heeft gereden.
Zorro 31 mei 2016 17:06
Je zult maar bondscoach zijn.
Het is nooit goed.

Tom Dumoulin
Steven Kruijswijk
Bauke Mollema
Wout Poels

Prima rijtje thumbs up
Arsimo 31 mei 2016 17:13
Goed punt. Ergens is het een luxe probleem. Belgie bijvoorbeeld mag met 5 maar zal op het Rio-parkoers een probleem hebben een kwalitatief gelijkwaardige ploeg neer te zetten. Er zullen niet veel landen aan kunnen komen in de breedte. Spanje natuurlijk, Columbia, UK, Italie (met moeite?), Frankrijk wellicht. En dan? Tsjechie? Rusland? Welke vergeet ik?
Frederik D. 31 mei 2016 17:14
Ik kan ermee leven. Vooral omdat ik in Kruijswijk een potentiële superknecht zie voor Poels.
El Chaba 31 mei 2016 17:14
Prima keuze, aan prestaties in het verleden heb je niets.
Carlos Danger 31 mei 2016 17:16
Tim Wellens vreet dat NL-kwartet op.
Bromertà 31 mei 2016 17:20
Is ie kannibaal geworden?
ton duk 31 mei 2016 17:24
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tim Wellens vreet dat NL-kwartet op.

Dan laat ie zich eerst in de tijdrit op achterstand rijden zeker....
gr
ton duk 31 mei 2016 17:31
Zou het ook niet kunnen dat de bondscoach voor zichzelf de keuze had tussen Mollema of Gesink...wetende dat het totaal niet (meer) botert tussen die 2
gr
El Chaba 31 mei 2016 18:08
Het parcours is veel te zwaar voor Tim Wellens. Sowieso voor elke Belg volgens mij of het zou een jonkie als Louis Vervaeke moeten zijn, maar ik betwijfel of de nieuwe bondscoach Kevin De Weert (dacht ik) het aan zal durven hem te selecteren ten koste van een gevestigde naam. De oude bondscoach (Carlo Bomans) zou zoiets nooit aangedurfd hebben in ieder geval.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 18:08 door El Chaba.
Snorfietser 31 mei 2016 18:29
Volgens mij was het idee om in de Tour niet voor het klassement te rijden, om zo optimaal aan de start te verschijnen in Rio. Hoop dat hij na dit bericht de keuze maakt om de Tour dan wel voor het klassement te rijden.
Cyclad 31 mei 2016 18:38
thumbs up helemaal mee eens
william 31 mei 2016 18:40
Om dan met veel hangen, wurgen en aanklampen ergens rond de 10e plek uit te komen? Dan kan ie beter proberen een rit te winnen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 18:40 door william.
Marcos 31 mei 2016 19:53
Is dat zo ja?

Maar ach, de Spaanse bondscoach zal ook vast gewoon Valverde en Rodriguez selecteren, terwijl als er 2 een hekel aan elkaar hebben..
Latino 31 mei 2016 20:05
Ik hoop dat de geselecteerden ongeschonden de Tour doorkomen. Want dit is voor Nederland toch wel de beste selectie. Wanneer één van deze renners toch door een valpartij in de Tour getroffen wordt en vervangen dient te worden dan levert Nederland meteen veel kwaliteit in. Het niveauverschil tussen de geselecteerden en de reserves is namelijk aanzienlijk.
Kuiperberg 31 mei 2016 20:07
Poels als kopman in de wegwedstrijd en Dumoulin voor de tijdrit. Dumoulin, Mollema en Kruijswijk mogen werken voor Poels in de wegwedstrijd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 20:08 door Kuiperberg.
Walnoot 31 mei 2016 20:08
Prima selectie, by far de sterkste die we de in jaren gehad hebben op een WK of OS. Het zijn alle vier namen waar men rekening mee zal houden, ook Kruijswijk. Het argument van niks laten zien in eendagskoersen trekt op weinig, er is namelijk geen enkele eendagkoers met een vergelijkbaar zwaar profiel.

Denk dat het gek moet lopen voor er geen enkele Nederlander in de top tien gaat eindigen. Op Mollema gokken biedt wat dat betreft wellicht de grootste zekerheid, maar winnen zie ik hem niet doen. Net als Kruijswijk zullen er maar al te veel renners graag met hem naar de finish gaan. Het is afhankelijk van de vorm van het moment natuurlijk, maar ik zou op dit moment eerst Poels en dan Dumoulin als speerpunten aanduiden.
Walnoot 31 mei 2016 20:11
Volgens mij valt dat best mee. Ze hebben vaak tegen elkaar gereden, maar dat komt doordat ze ook vaak de grote favorieten zijn geweest. Dat Costa incident was niet fraai natuurlijk, maar het jaar erop in Spanje reed Rodriguez zich nog stuk om Valverde van dienst te zijn. En Valverde zal wel de grote kopman zijn, gebaseerd op de resultaten dit jaar.
Goozzer 31 mei 2016 20:19
Als je in Rio moet werken, ben je te laat. Zorgen dat je op tijd een kansrijke renner mee hebt c.q. zorgen dat je als ambitieuze renner als eerste van je ploeg in de aanval bent (met een sterke groep). Grote kans dat het gat op een groep sterke aanvallers namelijk niet meer gedicht gaat worden. Ploegen zijn klein, parcours lastig en te veel goede renners (die allemaal voor min of meer eigen kans zullen rijden) om gaten te dichten en de koers te controleren m.i.
Brieske 31 mei 2016 20:39
Hear hear!
Veels te vroeg, veels te opportunistisch en m.i geen slimme selectie.

Gesink (winst Emilia, Montreal, Quebec) thuislaten, bizar, temeer omdat hij zijn seizoen erop instemde en mede daarom nog weinig in de kijker heeft gereden.
Ook kan hij verrassen, remember Sagan erop leggen in de spurt
Bij Mollema, misschien wel onze meest constante eendagsrenner, heb ik niet echt het idee dat hij kan/wil knechten indien nodig. En zijn koerswijze (vaak wachten en speculeren op sprint) levert sowieso geen winst op.

Kruijswijk, Dumoulin en Poels, die hebben op basis van dit seizoen bewezen dat ze mee mogen.

Groet
Brieske 31 mei 2016 20:46
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 20:46 door Brieske.
Brieske 31 mei 2016 20:46
Weet Mollema wat knechten is?
Beseft Mollema dat alleen aanvallen voor hem lonend kan zijn (zie ook Vuelta etappe)?
En niet blijven speculeren op je sprint die toch nooit goed genoeg is om te winnen...
Ongetwijfeld onze meest constante eendags renner, maar ik zie het liefst alles of niks en op basis daarvan zou ik hem passeren en Gesink meenemen.

Leuk verjaardagscadeau ook voor Gesink, lekker tactisch.

Groet
Carlos Danger 31 mei 2016 21:19
Wat maakt het uit?
Dat hele Riejoo wordt één grote aanfluiting. Wees blij, dat je er niet heen hoeft.
Brieske 31 mei 2016 21:20
PVW 31 mei 2016 21:31
100 procent eens! Dat maakt het vooraf voor mij juist de meest interessante koers de landis tour (gren duidelijke favoriet vooraf). Benieuwd hoe dit gaat lopen en hoop dat het een positief beeld zal geven van koersen met kleine ploegen.

Jammer dat het peloton er nergens ervaring voor op kan doen. De renners en begeleiding zullen hopelijk niet bevreesd zijn vroeg de aanval te zoeken. Want zoals goozzer schrijft kan dat echt al een goede kans maken.
Meneer 60% 31 mei 2016 22:13
Niet vergeten (volgens mij nog niet genoemd) dat Gesink op het laatste WK indrukwekkend was als knecht. Op de Spelen in London was hij ook verrassend sterk op een parcours dat niet het zijne was. Ik zou hem altijd boven Mollema en Kruijswijk hebben gekozen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/05/2016 22:16 door Meneer 60%.
JW 31 mei 2016 22:33
Over deze keuze heb ik ook mijn twijfels. Brieske snijdt die knechtenrol ook al aan.

Ik mag hopen dat Lammerts enig contact heeft onderhouden na die parkoersverkenning in Rio, waar Gesink heel enthousiast over was.
En wat mede een reden was dit seizoen een belangrijke plaats in te ruimen voor Rio.
Als Robert tot vandaag in de waan verkeerde dat hij vrijwel zeker mee zou gaan is het toch wel een stevige doorkruising van zijn plannen.

Nou ja, al die moeite voor zo'n eendagskoersje is eigenlijk best een beetje overdreven winking smiley
lodjan 31 mei 2016 22:36
Eens. Een pleister op de wond is dat hij nu misschien wel voor een klassement gaat in de Tour of de Vuelta.
Miquel1983 01 juni 2016 09:59
Waarom mag Nederland maar 4 renners meenemen en Belgie 5? UCI-ranking waarschijnlijk?

Die Belgen zouden maar al te blij zijn met Gesink als kopman. Voor Wellens is dit parcours waarschijnlijk te zwaar en met Montfort, De Clerq en van den Broeck klim je op de 2e rang.

Ik denk dat het een moeilijke keuze moet zijn geweest voor de Nederlandse bondscoach. Het is wel zo dat Gesink dit jaar niets heeft laten zien in de heuvelklassiekers en de prestatie van Kruiswijk in de Giro meer bijzonder was dan de prestatie van Gesink vorig jaar in de Tour, dus al met al kan ik de keuze wel begrijpen. Die 11e plaats van Gesink in Lombardije afgelopen herfst vond ik ook niet echt bijzonder, omdat hij daar op de 1-na-laatste klim genadeloos gelost werd door mannen als Valverde, Nibali, Pinot en Moreno. Poels werd toen trouwens net zo hard gelost maar die heeft het dit voorjaar wel laten zien.

Ik twijfel eerder over Mollema, omdat hij normaliter de iets mindere klimmer is dan Gesink. Okay, hij is de meest constante Nederlandse heuvel-klassieker renner, maar ik denk dat hij gelost wordt op die lange klim in Rio. Beter dan maar als eerste renner uitspelen voor een kopgroep. Dumoulin komt normaliter ook iets tekort op die lange steile klim, maar hij gaat natuurlijk mee vanwege super-tijdrit en heeft het vermogen het af te kunnen maken op een vlakke aanloop naar de finish.
Bromertà 01 juni 2016 10:12
Hoe vaker prikkers Mollema in de verdomhoek schoppen, hoe meer ik hoop dat ie het vuur van Zeus gaat pakken. Gesink toont zijn veerkracht en wens ik heel veel rode lipstick op beide wangen in de komende Tour: wat Kruijswijk vermag waarom Gesink dan niet?
Brieske 01 juni 2016 10:16
Hopen wij allemaal denk ik. Het gros hier wil het beste resultaat.

Groet
Bromertà 01 juni 2016 10:24
"Ook gij, Brutus?"
Arsimo 01 juni 2016 10:27
Detail, maar op basis waarvan concludeer jij dat "Mollema normaliter de iets mindere klimmer is dan Gesink"? Als beiden in vorm en fit zijn zou ik dat eerder andersom inschatten de laatste jaren.
Brieske 01 juni 2016 11:14
Ik ben de kat van Mass niet he, maar Brieske wil dat ook ja...

Groet
Ger 01 juni 2016 11:59
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom mag Nederland maar 4 renners meenemen en
> Belgie 5? UCI-ranking waarschijnlijk?


Olympische Spelen 2016: Deelnemers wegwedstrijd - mannen

De Olympische Spelen worden verreden met landenteams. Hierbij hangt het aantal renners dat een land mag opstellen af van de UCI-rankings aan het einde van het voorgaande seizoen. In Rio mogen de beste vijf landen van 2015 het maximaal aantal van vijf renners opstellen. België valt in die categorie, Nederland moet het doen met vier coureurs. In Rio starten in totaal 144 deelnemers. (Slideshow route/profiel)


Naast België mogen Spanje, Italië, Colombia en Groot-Brittanië het maximale aantal van vijf renners laten starten. De nummers 6 tot en met 15 van de UCI Word Tour-ranking van 2015 moeten genoegen nemen met vier renners. Nederland werd zevende en mag dus vier renners afvaardigen
GillesEmanuel 01 juni 2016 13:23
Wordt dat Parcours in Rio niet een beetje overschat? Het gaat om een heuvel van 7km met een stijging van 5,5% die ze driemaal moeten bedwingen waarna nog een stuk vlak naar de finish. Vermoed dat dit gewoon voor mannen als Sagan, Martin, Valverde, Gerrans, Trentin etc gaat zijn. Mannen die een heuvel aardig aankunnen maar vooral een scherpe sprint hebben, rijdt ze er maar vanaf. Er zijn weliswaar landenteams maar hoe vaak hebben we niet al gezien dat de sponsorteams de bovenhand hebben? Dat een deliaantje Tinkoff mannen ineens voor Sagan gaat rijden?
El Mik 01 juni 2016 13:55
Parcours wordt inderdaad overschat.

Maar die kleine ploegen maken wel een hoop verschil, zie de afgelopen wegraces op de OS.
Eazster 01 juni 2016 16:15
Goed van Lammerts dat ie de prestaties van renners over het gehele jaar laat meewegen in zijn beslissing welk team af te vaardigen. Maar..uh zou ie dan toch nog niet effe willen kijken welke renners er in de sterkst bezette, van de hoogste orde en niet te vergeten vlak voor Rio (Vormpeil he..) georganiseerde wedstrijd goed voor de dag komen?
GillesEmanuel 01 juni 2016 21:16
Eens maar ik denk dat juist teams als Sky, Tinkoff en Astana (ergo: de rijkere en grotere teams) gewoon mannen zullen sommeren om voor Kwiatkowski, Sagan etc te rijden.

Niet dat Nederland anders hele anders zou moeten opstellen want veel meer hebben we ook niet te bieden..
AK 01 juni 2016 21:48


Dit is de klim. Die vijf procent vertekend dus wel een beetje. En hij moet 4 keer beklommen worden.
Walnoot 01 juni 2016 21:55
Zelfde plaatje dus als AK...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 21:56 door Walnoot.
GillesEmanuel 01 juni 2016 23:35


Je hebt gelijk, excuus!

Maar de klim is dus 3-4km aan 8% waarna je een afdaling krijgt met erna een lange uitloper. Nog minder km om sagan er vanaf te rijden winking smiley.

Ik denk trouwens dat het compleet anders gaat lopen maar op het eerste gezicht ben ik echt benieuwd waar ze Matthews/Trentin/Sagan kwijt spelen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 23:36 door GillesEmanuel.
Walnoot 01 juni 2016 23:50
De klim is vier kilometer aan ruim 8%, korte afdaling en dan nog drie kilometer aan ruim 6%. Dat heeft echt niets met uitloper te maken. Minus de afdaling van een kilometer en de laatste 700 meter zo'n 7km aan 7,5%. Met veel stukken boven de 10%. En ruim 500 hoogtemeters dus. Echt niets voor de Sagan/Matthews types. Die kunnen hooguit hopen dat de koers gesloten blijft tot de laatste klim en er na de afdaling niemand meer wil rijden. Maar dat is natuurlijk een hoogst onwaarschijnlijk scenario in een wedstrijd met te kleine ploegen om te controleren.
Miquel1983 02 juni 2016 11:07
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Detail, maar op basis waarvan concludeer jij dat
> "Mollema normaliter de iets mindere klimmer is dan
> Gesink"? Als beiden in vorm en fit zijn zou ik dat
> eerder andersom inschatten de laatste jaren.

Vorig jaar in de Tour was Gesink de betere klimmer. Op kortere klimmetjes denk ik wel dat Mollema meer punch heeft.
Miquel1983 02 juni 2016 11:11
Sagan heeft het parcours vorig jaar verkend en geconcludeerd dat het voor hem te zwaar is. Dat zegt genoeg. 4 keer achter elkaar die klim over, in een weinig gecontroleerde koers; dan moet je echt wel goed kunnen klimmen, om daar te winnen. Vergelijk het maar met een Ronde van Lombardije op zwaar parcours. Daar doen Sagan, Matthews etc niet eens mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen