Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink mikt na teleurstelling Rio op klassement in de Tour

Gepost door rustdag 
rustdag 01 juni 2016 08:18
Gesink mikt na teleurstelling Rio op klassement in de Tour


Een hard gelag voor Robert Gesink. Nota bene op zijn dertigste verjaardag kreeg hij van bondscoach Johan Lammerts te horen dat hij niet bij de selectie zit voor de Olympische Spelen, ondanks dat hij als enige renner zijn volledige seizoen op Rio af had gestemd. “Dit is een tegenvaller.”

Krediet
Tijdens de Ronde van Italië liet Lammerts nog weten dat hij vooral naar de prestaties van de renners in de eendagsklassiekers zou kijken. Dat de KNWU-bondscoach daar uiteindelijk vanaf is gestapt, blijkt nu. Gesink werd op het laatste moment namelijk vervangen door Steven Kruijswijk. De geboren Varssevelder zoekt dat vooral bij zichzelf, vertelt hij in De Telegraaf. “Ik had me inderdaad op de Olympische Spelen verheugd. Het was zeker een circuit dat op mijn lijf geschreven is. Het afgelopen voorjaar heb ik echter in de klassiekers niet gebracht wat er van mij verwacht werd. Daardoor had ik de selectie niet meer zelf in de hand. Ik had op een beetje meer krediet gerekend vanwege mijn prestaties in de eendagswedstrijden in de afgelopen jaren. Al kan ik me voorstellen dat Lammerts nu moeilijk om Kruijswijk heen kon.” De nummer vier van de jongste Giro kon in het eendagswerk de laatste jaren nog niet overtuigen. Kruijswijks beste resultaat is een 59ste plaats in de Amstel Gold Race van 2012.

Klassement in de Tour
Gesink, de op dit moment op een hoogtestage op Tenerife vertoefd, heeft de knop razendsnel omgezet. Waar hij aanvankelijk naar de Tour de France zou afreizen als vrijbuiter en steun voor Wilco Kelderman, richt hij nu toch al zijn pijlen op het eindklassement. “De knappe prestaties van Steven (in de Giro d’Italia, red.) zijn voor mij een goede motivatie om in de Tour opnieuw voor een korte klassering te gaan. Steven en ik trainen al vele jaren nauw samen en hebben veel contact. We krijgen allebei grotendeels begeleiding van trainer Louis Delahaije. We weten wat we waard zijn. Voor de hoogtestage op Tenerife hebben we de knoop doorgehakt dat ik opnieuw voor het klassement ga. De zesde plek in de Tour van vorig jaar na een moeizame aanloop, heeft mij aangetoond dat ik nog altijd met de besten kan wedijveren. Het is de bedoeling dat Wilco naast mij ook voor een kort klassement gaat. Al krijgt hij een ietwat vrijere rol.”

Rittenkaper in de Vuelta
Gesink had zijn seizoen volledig afgestemd op de Olympische wegrit, waardoor hij in de Tour zijn diep gekoesterde wens om eens een rit te winnen kon najagen. Dat idee verdwijnt nu nog voor een jaar in de ijskast, al gaat hij proberen in de Vuelta a España te ervaren hoe hij op die manier moet koersen. Het management van LottoNL-Jumbo heeft de Condor van Varsseveld namelijk gevraagd toch als kopman af te reizen naar Frankrijk. “Het is niet alleen een heel andere mindset om als rittenkaper naar de Tour te trekken, het is ook een heel andere koerswijze. De laatste jaren ben ik in alle grote rondes gestart als klassementsrenner. Die omschakeling maak je niet direct. Daarom kan ik me vinden in de vraag van de ploeg. In de Vuelta kan ik later eens kijken hoe die andere rol me bevalt. Ik heb net pas mijn dertigste verjaardag gevierd, dus ik heb nog wel een paar jaren om me volledig op dagsuccessen te richten.”
merijntje mortirolo 01 juni 2016 09:13
Quote
Robert Gesink
We krijgen allebei grotendeels begeleiding van trainer Louis Delahaije. We weten wat we waard zijn

Ik zou zeggen: Michael B. kom er maar in.
Luijt 01 juni 2016 12:06
Alleen het laatste alineatje uit dit bericht staat me tegen. Waarom op je dertigste al je klassementsambities opbergen? Je behoort tot de beste 10 van de wereld man!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 12:07 door Luijt.
El Mik 01 juni 2016 12:11
Omdat 6e worden na 4x wel gaat vervelen en het nogal zonde is als je straks op het einde van je loopbaan niets belangrijkers dan een rit in de Ronde van Zwitserland hebt gewonnen.
Luijt 01 juni 2016 12:43
Mij verveelt het helemaal niet om een Nederlander in de top van het klassement te zien staan. Structureel top tien rijden in de tour is een prestatie die veel hoger moet worden aangeslagen dan misschien eens een keer rit pakken omdat de mannen die er echt toe doen te laat zijn gaan rijden.
Ron Meijers 01 juni 2016 12:51
Mij ook niet. Ik vind de Tour leuker als een Nederlander top 10 kan rijden, zeker als die tegen de top 5 aan schuurt. Of dat op z'n Kruijswijks gebeurt of op hangen en wurgen, maakt me dan nog niet eens zo heel veel uit. Dus ik vind 'top 10 rijden in de Tour' een prima doelstelling.
GillesEmanuel 01 juni 2016 13:13
Mwah. Het is uiteraard een knappe prestatie maar de manier waarop speelt voor mij als fan zeker wel een rol. Net zoals de manier van winnen van Greg in de Tirreno ook minder hoog staat en de winst van Nibali in zowel de Tour als de afgelopen Giro.

Een Gesink die altijd een beetje de beste van de tweede groep lijkt en zelden met de favorieten mee kan vind ik niet heel tof om te zien en laat me niet op de banken staan. Vooral omdat het nu al zeker 6-7 jaar is dat dit zelfde proces zich voltrekt (op die ene Vuelta na dan). Ik krijg een groot Zubeldia gevoel bij Gesink, nooit uit de top 10 weg te slaan maar zelden bij de voorsten erbij, maar zeker een heel verdienstelijke renner.

Een Tour zoals Majka die een paar keer heeft gereden staat mij veel meer aan. Bollentrui, etappe(s) en volgens mij ook nog relatief kort in het klassement. Plus veel in beeld geweest en positief zich laten zien. Maar Gesink mag mij graag verrassen en ineens wel met Contador/Quintana/Froome/Aru/Van Garderen mee kunnen!
El Mik 01 juni 2016 13:21
Als je al zo vaak zesde bent geworden in het klassement voegt nóg een zesde plaats niet zoveel toe aan je erelijst naar mijn mening, en uitzicht op een significante verbetering is er ook niet.

Denk dat pakweg Georg Totschnig zijn ritzege in de Tour van 2005 ook als hét hoogtepunt van zijn carrière ziet en zeker niet had willen inruilen voor een zoveelste ereplaats in de 2e helft van de top 10.
JW 01 juni 2016 13:26
Als Majka echt voor het klassement rijdt rijdt hij als in de afgelopen Giro: vrij onzichtbaar.

Voor bijna alle klassementsrenners is het hoofddeel van hun bestaan in een grote ronde: aanklampen, erbij blijven, het tijdverlies zo veel mogelijk beperken.
Aanvallen, risico's nemen, dat gebeurt maar vrij zelden.
Vooral Contador en Nibali vind ik duidelijke uitzonderingen op deze regel.
Maar dat zijn uitzonderingen.

In de laatste Tour reed Gesink in de eerste Pyreneeën-etappe vol in de aanval.
Daardoor belandde hij hoog in het klassement en kon dat blijven door in de dagen daarna aan te klampen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 14:38 door JW.
AK 01 juni 2016 13:35
De geboren Varssevelder zoekt dat vooral bij zichzelf, vertelt hij in De Telegraaf. “Ik had me inderdaad op de Olympische Spelen verheugd. Het was zeker een circuit dat op mijn lijf geschreven is. Het afgelopen voorjaar heb ik echter in de klassiekers niet gebracht wat er van mij verwacht werd. Daardoor had ik de selectie niet meer zelf in de hand. Ik had op een beetje meer krediet gerekend vanwege mijn prestaties in de eendagswedstrijden in de afgelopen jaren. Al kan ik me voorstellen dat Lammerts nu moeilijk om Kruijswijk heen kon.”

Ik vind vooral deze quote van klasse getuigen.

Ik vind het erg jammer dat hij niet in Rio te zien zal zijn. Had toch gehoopt op iets minder opportunisme van Lammerts.
Maar verheug mij nu wel meer op de tour.
Dennis 01 juni 2016 13:55
thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 13:56 door Dennis.
Spaak 01 juni 2016 14:22
Ik kijk even een uur niet op het prikbord en meteen ben ik een kwartier bezigo m alle kuttopics te verwijderen. Bedankt medeprikkers! thumbs up

Verder: hup Gesink!
Dit Rit Naar Bordeaux 01 juni 2016 14:25
Klinkt allemaal leuk dat omturnen van een klassementsrenner naar een rittenkaper maar zijn er eigenlijk voorbeelden waarbij dat lukt?

Ik kan me er niet veel namen opplakken. Misschien omdat je andere kwaliteiten nodig hebt als rittenkaper? Over een sprintje beschikken bijvoorbeeld.

Kan alleen Rodriguez en Rasmussen bij deze switch voorstellen. Dan is Rodriguez voor mij meer een rittenkaper die ook een klassement rijdt en Rasmussen zullen we maar niet te veel woorden aan vuil maken. Iemand andere namen?

Geloof niet dat het voor Gesink zo makkelijk is om 'ritten te kapen'. Niet doen dus
Massimo 01 juni 2016 14:33
De oudste van die twee broertjes uit het land waar vanavond de nationale ronde begint.
Dit Rit Naar Bordeaux 01 juni 2016 14:36
1 etappe gewonnen in de Vuelta vanuit een vlucht.
JW 01 juni 2016 14:44
Moeilijk daar voorbeelden van te vinden.
Voor een geslaagde rittenkaper moet je m.i. meerdere etappes, verdeeld over meerdere jaren, in grote rondes winnen.
Nadat je eerst al als klassementsrenner redelijk uit de voeten kon.

Weening ? Voeckler ?
Massimo 01 juni 2016 14:46
Ja, ok, het is echter wel duidelijk dat hij de bakens verzet heeft en zich nu echt op dagsucces richt.
El Mik 01 juni 2016 14:56
Giro 2016: Nieve
Vuelta 2015: Schleck, Plaza, Roche
Tour 2015: Majka, Rodriguez, Plaza
Giro 2015: Intxausti

Allemaal renners die top 10 kunnen of konden rijden, maar met succes voor een dagzege gingen. Zelfs Zubeldia probeerde het vorig jaar nog (werd geklopt door Roche in die rit).

En het ene sluit het andere ook niet uit hoor, je kunt best aanvallend rijden zonder je klassement op te geven, kijk maar naar al die Fransen a la Rolland of Bardet. Of afgelopen Giro een Atapuma en Siutsou die weliswaar geen rit won, maar juist door aanvallend te rijden top 10 reden in het klassement.
myrd 01 juni 2016 14:58
Hah de ploegleiding heeft een excuus gevonden om Gesink van zijn plan af te brengen.
Kennelijk is er nog steeds geen vertrouwen dat Kelderman een degelijk klassement gaat rijden waardoor good old Gesink nog maar eens een jaartje zichzelf moet opofferen.
Ron Meijers 01 juni 2016 15:06
En in die luwte gaat Kelderman het prima doen? Dat is tenminste mijn verwachting. Ik denk een beetja à la 'Bau & Lau' twee jaar terug. 9e en 10e ofzo.
tvm 01 juni 2016 15:34
Dit Rit Naar Bordeaux Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klinkt allemaal leuk dat omturnen van een
> klassementsrenner naar een rittenkaper maar zijn
> er eigenlijk voorbeelden waarbij dat lukt?
>

Virenque, Moncoutie? Beide focusten zich overigens ook op de bergtrui.

Wat te denken van Samuel Sanchez?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 15:39 door tvm.
Eazster 01 juni 2016 16:44
Voor het klassement gaan past naar mijn mening gewoon beter bij een sterke renner als Gesink. Ik vind zo'n afvalrace z'n charme hebben en de sterkste "survivors" staan op het laats met een mooie klassering te pronken. Een top 10 klassering in deze zwaarste ,meest prestigieuze koers vind ik op zich al een beloning en meestal gaat het gepaard met genoeg exposure.
Tuurlijk kan een rit winnen mooi zijn en herinner je daar de mooiste voorbeelden van (Boogerd La Plagne ,al vind ik zijn top 5 net zo belangrijk) ,maar je herinnerd toch ook van de laatste 2 decennia alle toppers die in de rondes hebben meegestreden (Totschnig vind ik hier gewoon een slecht voorbeeld van ,noem dan bijvoorbeeld ook Mancebo,Sevilla,Beloki ,Dufaux,Escartin,Kloden klassementsmannen die volgens mij geen Tourettape hebebn gewonnen ,maar wel mee de koers bepaalden).

Kelderman z'n eerste Tour was niet geslaagd ,laat die er juist nu maar onbekommerd in vliegen. Dat aanvallende vind ie zelf prettiger en het ligt hem ook beter.
Prikdude 01 juni 2016 17:01
Goed voorbeeld, gelijkaardig aan Gesinks coureurzijn ook.
El Mik 01 juni 2016 17:41
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> meegestreden (Totschnig vind ik hier gewoon een
> slecht voorbeeld van ,noem dan bijvoorbeeld ook
> Mancebo,Sevilla,Beloki ,Dufaux,Escartin,Kloden
> klassementsmannen die volgens mij geen Tourettape
> hebebn gewonnen ,maar wel mee de koers
> bepaalden).

Tja. Ik vind Gesink eerder te vergelijken met Totschnig (ook niet nog niet helemaal, want de Oostenrijker moest vaak knechten voor echte toppers) dan met kandidaat Tourwinnaars Beloki en Klöden. Je kan Gesink toch moeilijk in zo'n rijtje zetten, die heeft nooit de koers mede bepaald in een grote ronde op die ene Vuelta waar hij viel na.
Lucho Herrera 01 juni 2016 17:49
Dufaux won een beroemde touretappe! De rit naar Pamplona in 1996. Die rit was in het leven geroepen voor de grote Indurain. Maar Indurain kon niet volgen dat jaar. Uiteindelijk klopte Dufaux Riis in een sprint a deux.

En ook Escartin won een touretappe. In 1999 als ik mij niet vergis.
Quarantanove 01 juni 2016 18:00
De meeste bewondering die Gesink verdient is dat het hij al jaren lang voor elkaar krijgt een riant salaris te hebben op basis van vermeend veel talent.
Rudy t. 01 juni 2016 19:37
Rudy t. 01 juni 2016 19:38
Waarschijnlijk heeft hij die hele dure trainingsschema's niet meer en zit er gewoon niet meer in. Want die schema's kosten een paar cent maar dan had je ook wel wat.
Rudy t. 01 juni 2016 19:51
Kreuziger, zubeldia zou ik qua grote ronde werk vergelijkbaar vinden met gesink. De renners die easzter noemt reden denk ik allemaal podium in een gr, is wel even wat anders. Top tien tour is natuurlijk razend knap maar het blijft gewoon soms niet hangen. Je zou kunnen zeggen dat je voor de prestatie niet de waardering krijgt die het verdiend. Denk aan valjavec, Lemevel, Matthias frank, danielson, navarro etc etc.

Die eerste Pyreneeën rit vorig jaar was wel indrukwekkend van gesink. Met een paar van zulke dagen rij je wel podium misschien. Het is een dilemma. Als die podium rijdt in de tour is z'n carrière meer dan geslaagd. Als die nog twee keer 7e wordt en nooit een rit wint heeft die er misschien niet uit gehaald wat er in zat.
GillesEmanuel 01 juni 2016 21:10
Ik had het over de Majka die in de Tour reed, niet de Majka van afgelopen Giro. Ging me niet specifiek over de renner an sich maar over het specifieke moment.

Het was niet aanklampen, het was lossen en daarna in de tweede groep eigen tempo rijden.

Ik wil absoluut niet zijn kwaliteit als renner of zijn prestaties afkraken maar het zou niet mijn manier van rijden zijn. Ik weet nu al niet meer wie er 5e in de giro werd of vorig jaar 4e in de Tour. Niet omdat ik het niet volg of interessant vind maar omdat winnen nu eenmaal meer telt dan goed meedoen.
Andere Peter 01 juni 2016 21:11
Het kan heel goed eenmalig zijn dat Gesink voor ritzeges gaat.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 21:19 door Andere Peter.
Andere Peter 01 juni 2016 21:14
Helemaal eens. En van mentale stabiliteit.

* wacht nu rustig op de vloedgolf van de tunnelvisionisten *
Dit Rit Naar Bordeaux 01 juni 2016 22:01
Ok voorbeelden genoeg maar ik zie Gesink niet zo maar even aantal etappes winnen in grote ronden.
Fcdh 01 juni 2016 22:08
Dan heeft Kruijswijk in ieder geval goede knecht bergop in de Vuelta...
Mooie alinea dat Gesink het vooral bij zichzelf zoekt. Iets wat hij ook moet doen want het slaat werkelijk nergens op wat beide kopmannen (Gesink en Kelderman) dit jaar tot nu toe hebben laten zien. Maargoed een goede tour doet wonderen en laten we daar dan maar op hopen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/06/2016 22:09 door Fcdh.
diravi 01 juni 2016 22:13
Snorfietser 01 juni 2016 22:34
Jalabert in 2001, Virenque vanaf 2002, met de kanttekening dat beiden nog wel top 20 reden. Kan er verder ook niet heel veel bedenken.
Snorfietser 01 juni 2016 22:39
Gesink heeft zich als klassementsrenner reeds bewezen in de Tour. Na een hoop ellende vorig jaar laten zien dat het er nog steeds in zit. Kelderman kan enkel een 7de plaats in de Giro voorleggen. In de wetenschap dat Kelderman nou niet de handigste renner is binnen het peloton, hou ik mijn hart vast voor de eerste week van de Tour.
JW 01 juni 2016 23:14
De Majka die in de Tour etappes won en opviel door zijn aanvallende rijden eindigde in het klassement op grote afstand van de winnaar. Niet bij de eerste 25.
Waar hij in Vuelta en Giro in de toptien reed won hij geen etappes.


En dat is wat ik met mijn opmerking bedoelde.
En spetterend aanvalswerk èn een goed klassement is moeilijk te combineren.
Luijt 01 juni 2016 23:27
"Dus heb ik nog wel een paar jaar om me op dagsuccessen te richten".
Luijt 01 juni 2016 23:28
Ik denk niet dat Gesink z'n carrière wil ruilen met die van Georg nog wat.
Zoldermam 01 juni 2016 23:37
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Majka die in de Tour etappes won en opviel door
> zijn aanvallende rijden eindigde in het klassement
> op grote afstand van de winnaar. Niet bij de
> eerste 25.
> Waar hij in Vuelta en Giro in de toptien reed won
> hij geen etappes.
>
>
> En dat is wat ik met mijn opmerking bedoelde.
> En spetterend aanvalswerk èn een goed klassement
> is moeilijk te combineren.

Kruijswijk werd in de eerste week van de giro 2015 op grote achterstand gereden. maar door 1x in de ontsnapping te hebben gezeten, kwam hij weer gewoon terug jn de top 10!
Volgens mij is een klassement en aanvallend koersen prima te combineren.
Luijt 01 juni 2016 23:49
Opportunisme? Lammerts vindt Kruijswijk beter op dit moment. Vind ik ook. Kennelijk moest ie nu al kiezen. Ik had dezelfde renners mee genomen.
Jammer voor Gesink die goed reageert. Jammer alleen van dat gelul over voor dagsuccessen willen gaan.
Koppi 01 juni 2016 23:49
Kan ook zijn dat die jaren nog niet zijn aangebroken. Hij doet dat dit jaar immers ook nog niet. Tijd genoeg, bedoelt hij mogelijk, die dagsuccessen kunnen ook van mijn 34ste tot ik stop op m'n 40ste. Zoiets.
Luijt 01 juni 2016 23:53
Beste klassementsrenner van ons land sinds jaren.
Doet wel eens wat zielig, maar heeft toch meestal wel geleverd. Heel wat anders dan die stuurse jankerd uit België.
Prikdude 02 juni 2016 02:34
Hoewel nog altijd een hard gelach toch wel geestig ergens: 'kan ik niet naar Rio? Ok, dan rij ik gewoon een klassementje in de Tour.'
PVW 02 juni 2016 02:48
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik wil absoluut niet zijn kwaliteit als renner of
> zijn prestaties afkraken maar het zou niet mijn
> manier van rijden zijn. Ik weet nu al niet meer
> wie er 5e in de giro werd of vorig jaar 4e in de
> Tour. Niet omdat ik het niet volg of interessant
> vind maar omdat winnen nu eenmaal meer telt dan
> goed meedoen.

Lachen, 5e werd, jawel, majka. Je bewijst meteen je eigen punt voor jezelf.

Maar voor mij geldt dat niet. Ik onthoud uit de tour juist automatisch de bijna volledige top 10. Nibali is nog aantal x genoemd in de giro uitzendingen als 4e in de tour vorig jaar.
sijbriskie 02 juni 2016 03:06
'Ok, dan win ik maar gewoon de Tour' was nog veel geestiger geweest.
Michael B* 02 juni 2016 08:35
Puur naar de cijfers kijkt dan heeft een Michael Boogerd veel en veel meer topuitslagen gereden als een Gesink. Terwijl van Gesink 10 jaar geleden werd voorspelt dat hij de Tour zou domineren. Wie herinnert zich niet die ene dag op de Mont Ventoux dat een Cadel Evans maar net kon volgen en Gesink er lullig afsprintte. Helaas blijkt door de jaren heen dat Gesink iedere keer weer wat heeft. Is het niet een valpartij, mislukte afdaling dan zijn het fysieke problemen. Naast de fysieke problemen komen daar dan ook de mentale problemen bij. Jarenlang blijkt Gesink met ernstige hartklachten rond te hebben gereden.

Dat wens je natuurlijk niemand toe, uiteindelijk is hij daar aan geopereerd, idem aan zijn bovenbeen. Is nog de vraag of dit allemaal succesvol is geweest. Eigenlijk zijn de uitslagen van Gesink (zij het door allerlei omstandigheden) sinds 2013 alleen maar gekelderd. Sinds 2013 heeft hij ook geen koers meer gewonnen. Lijkt erop dat Gesink (wederom) niet alles vertelt. Allang blij is dat hij nog in het profpeloton rondrijdt, er 10% talent is afgepakt.

Door alle malleur heeft hij blijkbaar geaccepteerd dat hij niet meer het hele jaar goed kan zijn. Waar hij als 23jarige 300 dagen per jaar volle bak kon trainen, lukt het hem dat nu maar 100 dagen. Was niks voor niks dat Robert Gesink zo snel zijn handtekening plaatste voor een nieuw contract. Pakken wat je pakken kan voordat het te laat is. Niet meer tegen de 1 miljoen euro van de Rabobank, maar nog steeds genoeg om riant te kunnen pinnen. Ter vergelijking met een Kruiswijk.... die heeft mooi gewacht tot zijn piekwedstrijd om nu de volle mep te kunnen cashen.

Gesink heeft in het verleden met name wedstrijden gewonnen omdat hij bergop simpelweg veel te sterk was voor de tegenstand, kwam weinig tactiek bij kijken, was gewoon op vermogen dat hij weg reedt. Als rittenkaper komt dan wel toch wat meer tactisch vernuft bij kijken, helemaal met de botte sprint van Gesink. Geloof daarom niet dat hij ineens in de Tour of de Vuelta, 3 ritten zal gaan winnen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2016 08:38 door Michael B*.
Luijt 02 juni 2016 11:04
Hoewel nog altijd een hard "gelach": moet inderdaad wel zeer geestig zijn dan!
Walnoot 02 juni 2016 12:09
Gesink reed in die eerste paar jaar natuurlijk wel in het Rabobank van Rasmussen, Menchov, Boogerd, Thomas Dekker, Freire en den Koos. Wil niet direct wat suggereren hoor, maar ik zie ook andere mogelijke verklaringen voor het relatieve ontbreken van 'groei'.
Velodroom 02 juni 2016 12:49
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------

> Door alle malleur heeft hij blijkbaar geaccepteerd
> dat hij niet meer het hele jaar goed kan zijn.
> Waar hij als 23jarige 300 dagen per jaar volle bak
> kon trainen, lukt het hem dat nu maar 100 dagen.

Aldus sprak de Evert Zonderalteveelgoedsovergees van deze prik. eye rolling smiley
AK 02 juni 2016 13:13
Ja, ik vind het opportunistisch als je kiest voor iemand die nog nooit een uitslag heeft gereden in een eendagskoers en daar ook nooit een doel van heeft gemaakt.
Luijt 02 juni 2016 13:26
Wat een aantal lieden dat Gesink's keuze om rittenkaper te worden maar uit het oog blijft verliezen is dat het niet gezegd is dat hij ook daadwerkelijk ritten zal kapen.
De enige zekerheid die je dan wel hebt is dat ie dan op anderhalf uur in een algemeen klassement staat. Zeker in het geval van Gesink vraag ik me ten zeerste af of hij überhaupt wel iets gaat winnen op die manier. Zo ontzettend veel blijkt van koersinzicht en/of een vlammende sprint heeft Gesink wat mij betreft ook weer niet gegeven.

Het rittenkapersgilde bestaat vooral lieden die wel kunnen maar niet meer willen.

Als Gesink nog enige jaren top tien rijdt en misschien zelfs - als alles goed valt - wel top 5, dan gaat dat ons allen, althans mij, meer plezier opleveren dan een aantal waarschijnlijk vruchteloze pogingen om via de vroege vlucht een bergetappe te pakken omdat de grote jongens andere belangen hebben.
Walnoot 02 juni 2016 14:04
Zou eerder zeggen dat het ritterskapersgilde bestaat uit renners die weten dat ze bergop niet met de besten mee kunnen gaan, en/of het niet drie weken lang volhouden, maar dat het lieden zijn die van zichzelf weten dat ze over voldoende andere kwaliteiten beschikken. Waaronder toch wel enig klimvermogen, koersinzicht, een sprint als het kan, en vooral een vlammende demarrage en de mogelijkheid om na een demarrage twintig minuten vol door te geven. Types Wellens/Ulissi/Costa/LL Sachez/Voeckler zeg maar. Daarnaast voor de iets minder geaccidenteerde ritten meer de mannen met vooral een enorme motor, type Tony Martin/Chavanel/Boasson Hagen. Zie Gesink niet direct tot een van die twee groepen behoren. Daarnaast is er in de Tour nog het probleem van klassementsrenners die voor de volle 100% geprepareerd zijn, maar die door pech/ziekte/slechte dag het klassement kunnen vergeten en dan maar voor de ritzeges gaan. Zou Gesink zich met die mannen kunnen meten, een Pinot en een Bardet van vorig jaar? Vraag ik me serieus af.
Luijt 02 juni 2016 14:19
Dus? Hij kan beter stoppen?
Walnoot 02 juni 2016 14:55
Ik zou hem niet missen... maar de 'dus' is vooral dat etappes winnen in de Tour geen makkie is, en over het algemeen nogal specifieke kwaliteiten vereist. Best een aantal daarvan heeft Gesink wel, maar een aantal anderen niet. Denk dat Costa best graag met Gesink op stap gaat in een Touretappe, om maar iemand te noemen.
Arsimo 02 juni 2016 16:20
In Gesink's Giro-klassementspoging van een paar jaar terug ging, nadat bleek dat een klassement er niet in zat, Gesink op etappezegejacht. Op zich deed hij dat niet slecht, hij lag in een bepaalde etappe zelfs heel erg goed niet ver van de streep toen het noodlot wederom toesloeg en (als ik me goed herinner) zijn ketting er af liep en er op krijgen niet snel lukte.

Gesink heeft geen echte sprint maar in een wat golvende of klimmende finale met een kopgroep zonder explosieve toppers maakt Gesink best wel serieuze kans. Meer dan - zo vrees ik - om nog eens een keer een echt goed klassement te rijden (dwz meedoen tussen de groten en niet alleen de beste van de aanklampers te zijn).

Ik zie eerder een Mollema in een grote ronde waar hij tot het einde 100% blijft daar wel een keer in slagen. Bijvoorbeeld in de Bau&Lau Tour deed hij voor het podium mee totdat hij door een verkoudheidje of andere verzwakking het niet kon bolwerken en terugzakte. Toegegeven, goed blijven tot het einde is een flink zware eis voor Mollema maar ik zie dat met wat serieuze meeval nog eerder gebeuren dan Gesink die plots weer 10 a 15 procent verbetert tov zijn nivo afgelopen Tour en Vuelta daarvoor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2016 16:21 door Arsimo.
Goozzer 02 juni 2016 17:08
Ik zie dat (t.a.v. Mollema/Gesink) dan weer anders. Bij Gesink heb ik het idee dat het altijd nog een keer goed zou kunnen vallen, en hij (weer eens ouderwets) over zijn volledig potentieel kan beschikken. Toegegeven, ik zie dat eerder op één dag gebeuren dan drie weken lang. In die zin dan ook extra zuur dat hij niet mee mag naar Rio, want dat was zo'n gelegenheid geweest waarbij je die hoop m.i. mag hebben t.a.v. hem. Bij Mollema lijkt het me duidelijk dat hij, in principe ongehinderd, altijd al op zijn limiet presteert. Ik zie daarom ook niet in waar Mollema die gigantische stap naar voren vandaan zou moeten halen...
El Mik 02 juni 2016 17:28
De Mollema van de Tour van 2014 en de Gesink van de Tour van 2016 hadden in mijn ogen beiden podium kunnen rijden in de Tour van 2015. Als Peraud het kon..
Ben je dus wel afhankelijk van wat kleppers die uitvallen/hun niveau niet halen.
Andere Peter 02 juni 2016 17:36
Exact. Het is op zijn minst multi-interpretabel. Als je nog een paar jaar hebt dan hoef je ze er niet allemaal voor te gebruiken. Je kunt er nog even mee wachten. Je kunt het meteen doen en in de daaropvolgende jaren steeds afwisselen. Op geen enkele manier is dit te interpreteren als dat Gesink zich uitsluitend op dagsuccessen zal gaan richten.
Andere Peter 02 juni 2016 17:39
Ben je dus wel afhankelijk van wat kleppers die uitvallen/hun niveau niet halen.

Die zijn er altijd. Dat uitvallen van toppers en subtoppers is juist een vast gegeven.
Arsimo 02 juni 2016 18:16
Als Mollema echt op zijn best is dan zit hij net iets achter of net tussen de toppers. Zie o.a. in die eerste zware bergetappe in de Bau/Lau Tour waar hij tweede werd achter Froome en ook lange tijd op de tweede plaats in het klassement stond. Hij werd door verkoudheid of iets dergelijks langzaam zwakker wat merkbaar werd op de Ventoux en nog meer in de Alpen. Als hij de Pyreneen vorm had kunnen vasthouden dan was hij mogelijk 5de geworden ipv net nog in de top 10. Mollema heeft dus niet zozeer een stap naar voren nodig maar zijn hoogste nivo halen en die vasthouden.

Ik geloof meer in iemand die het nivo heeft en alleen een keer moet vasthouden dan iemand die (al lange tijd) het nivo überhaupt niet (meer) haalt.
Rudy t. 02 juni 2016 18:46
Die aanname is nergens op gebaseerd. Valverde, bardet en van Garderen hadden ook podium kunnen rijden, maar ze deden het niet. Péraud was toen gewoon heel goed.
El Mik 02 juni 2016 18:57
Vorig jaar gebeurde het niet, de "grote vijf" maakten ook de top vijf uit.
El Mik 02 juni 2016 19:19
Er zijn zoveel die podium kunnen rijden, je zult mij niet zien beweren dat Gesink en Mollema nu zo bijzonder zijn. Ik wil alleen maar aangeven dat ze nu niet zo'n gigantisch grote stap vooruit nodig hebben om podium te rijden. Ze moeten zelf hun topvorm halen en het moet een beetje mee zitten. Veel meer is er niet nodig.
Peraud deed dat in 2014 en had het geluk extreem aan zijn zijde, ik vind niet dat hij nu zo gigantisch goed was, bijna 8 minuten achterstand op Nibali, dat is extreem voor een nummer twee. Normaal hadden er altijd wel wat mensen tussen (zo niet zelfs nog boven Nibali) gestaan.
JW 02 juni 2016 21:05
"...Gesink heeft geen echte sprint maar in een wat golvende of klimmende finale met een kopgroep zonder explosieve toppers maakt Gesink best wel serieuze kans. Meer dan - zo vrees ik - om nog eens een keer een echt goed klassement te rijden (dwz meedoen tussen de groten en niet alleen de beste van de aanklampers te zijn)...."

Wat ik in dit topic al eerder noemde: naar mijn mening bestaat in de meeste grote rondes het overgrote deel van de toptien uit renners die vooral goed kunnen aanklampen.
Gesink werd na de Tour van vorig jaar de beste van de aanklampers genoemd, maar dat is een relatief begrip. Joop werd er vaak tweede mee in de Tour. Quintana kreeg na de laatste Tour ook het verwijt dat hij veel te lang bleef aanklampen en pas op de laatste dag aanviel. Als hij dat eerder had gedaan had hij, volgens velen, meer kans gemaakt de Tour te winnen.
De strijd voor een goed klassement bestaat toch vaak, zeker in de Tour, voor het overgrote deel uit het aanklampen bij de beste man(-nen) in de koers. En de aanval eindeloos uit te stellen, tot de laatste kilometers van een etappe, tot de laatste etappe. Vooral om het risico van tijdverlies door een counter te vermijden.
Quarantanove 02 juni 2016 21:30
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste klassementsrenner van ons land sinds jaren.
>
> Doet wel eens wat zielig, maar heeft toch meestal
> wel geleverd. Heel wat anders dan die stuurse
> jankerd uit België.


Minst slechte is eerder sprake van met voornamelijk kleurloze klasseringen ergens tussen de 5e en 10e plek in het A.K.
Als groot talent gepresenteerd , op basis van presteren in de toenmalige opleidingsploeg van Rabo waar al proffesioneel "begeleid" werd.
En dus begrijpelijk die vermeende belofte nog nimmer ingelost.
Eazster 02 juni 2016 21:47
De strijd voor een goed klassement bestaat toch vaak, zeker in de Tour, voor het overgrote deel uit het aanklampen bij de beste man(-nen) in de koers"

Klopt als je niet harder kunt rijden dan de beste ,dan moet je er zo lang mogelijk aan blijven hangen of je moet mee in een monsterontsnapping ,het is uiteindelijk geen hogere wiskunde.
Je hebt wel een verschil tussen aanklampers die zelf nog wat initiatief nemen (Mollema,Evans) en de echte lelijke plakkers (Leipheimer, Joop? Ik weet het niet heb het niet meegemaakt ,maar lijkt me ook niet makkelijk met de Merckx'en en Hinault's waartegen hij moest opboksen).

Het is allemaal relatief,ik kan me nog goed in de tijd van Armstrong herinneren dat Galdeano in een bergrit tot 3-4 keer een prik uitdeelde en Armstrong gaf geen krimp (Smeet zei ook aardig ,het zijn net een paar vliegen die rond Armstrong hangen),uiteindelijk kregen ze (ook beloki) weer 3-4 minuten aan de broek.
Leuk dat aanvallen en ik ben zeker voorstander van een geanimeerde koers,maar als je errvan overtuigd bent dat je de beste er niet mee kunt pakken kun je beter volgen.
JW 02 juni 2016 22:32
Ik was destijds beslist een fan van Joop.
Voor veel Belgen was het een plakker, en nu stel je zelfs de vraag of hij "een lelijke plakker" was. Zoals Leipheimer.

In mijn herinnering niet.
Hij was wel vaak (verreweg) de beste van de rest.
Of je ook dan als plakker beschouwd kunt worden ?
Hij was degene die bij aanvallen van Meckx het vaakst mee kon, en dan daarbij kopwerk ook niet schuwde.
Maar Eddy eraf rijden en op achterstand zetten heb ik zo geen beelden van op het netvlies..

Bij Hinault was dat toch een gradatie anders
Ik herinner me nog een kasseienetappe waar hij met vijf ijsboeren door de stofwolken denderde.
En zijn aanval vanaf de voet (naast de muur) van de klim naar Alpe d'Huez.
Het was toch een paar keer zo dat de laatste tijdrit de beslissing over de Tourzege bracht, waarbij Hinault steevast zo'n minuut per 10 km won.
Eazster 02 juni 2016 22:39
Dat is eigenlijk wat ik wil aangeven. Joop word in Belgie vaak als wieltjesplakker bestempeld. Maar ik denk dat het alleszins wel mee zal hebben gevallen. Als die naam
er is ,gaat dat ook een eigen leven leiden.
Andere Peter 02 juni 2016 23:13
De term wieltjesplakker is inderdaad een waanzinnige onrechtvaardigheid. Zoetemelk viel vaak aan en kwam vaak in zijn eentje als eerste over de meet. Of het nu Alpe d' Huez, WK, AGR is, of nog een enorme reeks van zeges in ritten in lijn.

Het beeld is ontstaan doordat Zoetemelk tegen de 2 grootste ronderenners van de geschiedenis streed: Merckx en Hinault. En hij was vaak de laatste die hen partij bood. De enige zijn die er dan nog aan hangt, dat was een prestatie van formaat. Tussendoor was hij voor Van Impe een luis in de pels, hetgeen zijn populariteit in België niet zal hebben doen toenemen.
Andere Peter 02 juni 2016 23:13
Het doel is ééntje. Dat zou formidabel zijn en is inderdaad twijfelachtig.
Andere Peter 02 juni 2016 23:20
De Grote Vijf kregen die naam pas echt tijdens de Tour. Lekker is dat. Achteraf vaststellen dat de top-5 niet uitviel. Zeker Valverde was tevoren geen zekerheid voor het klassement.

Maar toegegeven, een extreme topper die uitviel was er dat jaar niet. In het veld daar net achter waren er echter juist heel wat die uitvielen of ver terugvielen en voor het klassement als concurrent voor het niveau Gesink/Mollema afhaakten. Er was onder andere een parade aan Franse drama's (incl Rolland die later aardig herstelde).

Maak gewoon voor elke Tour een lijst met 30 kandidaten voor de top-10. Met bovenaan de meest waarschijnlijke top-10 finisher. Streep vanaf dat moment de uitvallers en wegvallers die er doorheen zakken weg. Je zult zien dat het een wetmatigheid is.

Zoals je ook zult zien dat er bijna altijd wel een Poelnikov of Valjavec tussenin verschijnt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2016 23:20 door Andere Peter.
Luijt 02 juni 2016 23:37
De ene keer vallen er veel toppers uit, de andere keer weinig. Er is geen peil op te trekken. Niks wetmatigheid. En al helemaal geen "je zult zien..."
Luijt 02 juni 2016 23:41
"...dus ik heb nog wel een paar jaar om me volledig op dagsuccessen te richten."
Luijt 02 juni 2016 23:43
Het zullen niet de jaren zijn waarin ik me een groot fan van Gesink zal betonen.
Luijt 02 juni 2016 23:49
Ach, die Joop. Nee AP, hij viel niet vaak aan. Joop reed verdedigend, ook toen hij de tour won. Maakt niet uit, het is al lang geleden.
Luijt 02 juni 2016 23:53
Ik hoop niet dat dat het doel is.
Goozzer 03 juni 2016 00:01
Ik zie dat dan enerzijds net als zijn uitschieter en anderzijds vooral ook als logisch dat hij dat niet vast kan houden, juist omdat hij altijd op zijn limiet rijdt. Ook het gegeven dat hij een zowaar goede podiumkans in 2014 niet verzilvert is in die zin erg jammer, maar mogelijk ook tekenend (en geldend voor iets te veel Nederlanders). Het zou natuurlijk prachtig zijn, mocht dat wél een keer lukken...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2016 00:02 door Goozzer.
Bromertà 03 juni 2016 12:14
Ik zie liever dat logica in grote ronden geëerbiedigd wordt en niet dat renners diep in de derde week op miraculeuze wijze ineens over meer vermogen beschikken dan in de voorgaande twee weken.
Arsimo 03 juni 2016 13:48
Mij boeien de renners die minstens het vermogen hebben om naast aanklampen ook iets extra's te brengen om daarmee iets te forceren - of ze het doen is een tweede. Gesink heeft in de grote ronde al jaren dat vermogen niet meer helaas - hij heeft daar excuses voor, maar dat verandert de harde werkelijkheid niet.

Jou vvoorbeeld Quintana bleef wellicht te veel zitten maar aanklampen zou ik dat niet noemen. Onder aanklampers versta ik renners die het langste bij de toppers in de wiel kunnen blijven maar eraf gaan als (meestal op de slotklim) de zaak ontploft en de toppers het onderling uit gaan vechten. De beste aanklamper is dan degene die de beste middenweg kan vinden tussen er zo lang mogelijk bij blijven en gelost een zo hoog mogelijk eigen tempo tot de streep volhouden.

Gesink leek in zijn eerste profjaren uit te groeien tot een renner die mede de dans ging bepalen bij dat "ontploffen" in de finale klimm(men) maar dat is jammerlijk al jaren geleden. Mollema is meestal ook zo'n aanklamper maar heel incidenteel kan hij meer. Of dat ooit voldoende zal zijn voor een podium denk ik niet, maar de hoop heb ik nog. Kelderman heeft bij momentjes sprankjes laten zien ook tot de tenoren te kunnen horen - of het er ooit uitkomt is afwachten. Dumoulin ondanks zijn forsere gestalte idem. Kruijswijk is in afgelopen Gir de eerste Nederlander sinds Breukink geweest die in bergetappes mede de debatten heeft kunnen bepalen (en eigenlijk zelfs beter dan Breukink ooit deed).

Ik heb de grootste respect voor de beste aanklampers, maar ik zie zelden een echte aanklamper een toppers worden terwijl renners die soms 1 of 2 etappes met de toppers mee kunnen doen en dan daarna (ver) weg zakken in latere jaren daarop stappen kunnen maken naar de hoogste regionen.
Velodroom 03 juni 2016 14:16
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mij boeien de renners die minstens het vermogen
> hebben om naast aanklampen ook iets extra's te
> brengen om daarmee iets te forceren - of ze het
> doen is een tweede. Gesink heeft in de grote ronde
> al jaren dat vermogen niet meer helaas - hij heeft
> daar excuses voor, maar dat verandert de harde
> werkelijkheid niet.
>
> Jou vvoorbeeld Quintana bleef wellicht te veel
> zitten maar aanklampen zou ik dat niet noemen.
> Onder aanklampers versta ik renners die het
> langste bij de toppers in de wiel kunnen blijven
> maar eraf gaan als (meestal op de slotklim) de
> zaak ontploft en de toppers het onderling uit gaan
> vechten. De beste aanklamper is dan degene die de
> beste middenweg kan vinden tussen er zo lang
> mogelijk bij blijven en gelost een zo hoog
> mogelijk eigen tempo tot de streep volhouden.
>
> Gesink leek in zijn eerste profjaren uit te
> groeien tot een renner die mede de dans ging
> bepalen bij dat "ontploffen" in de finale
> klimm(men) maar dat is jammerlijk al jaren
> geleden. Mollema is meestal ook zo'n aanklamper
> maar heel incidenteel kan hij meer. Of dat ooit
> voldoende zal zijn voor een podium denk ik niet,
> maar de hoop heb ik nog. Kelderman heeft bij
> momentjes sprankjes laten zien ook tot de tenoren
> te kunnen horen - of het er ooit uitkomt is
> afwachten. Dumoulin ondanks zijn forsere gestalte
> idem. Kruijswijk is in afgelopen Gir de eerste
> Nederlander sinds Breukink geweest die in
> bergetappes mede de debatten heeft kunnen bepalen
> (en eigenlijk zelfs beter dan Breukink ooit deed).
>
>
> Ik heb de grootste respect voor de beste
> aanklampers, maar ik zie zelden een echte
> aanklamper een toppers worden terwijl renners die
> soms 1 of 2 etappes met de toppers mee kunnen doen
> en dan daarna (ver) weg zakken in latere jaren
> daarop stappen kunnen maken naar de hoogste
> regionen.

Dat aanklampen is plotseling wel een heel erg populair fenomeen geworden.
De aanhangwagens zijn natuurlijk de kampioenen van het aanklampen, zij laten zich gewoon aankoppelen.
Ook de wielrenner in het wiel van de ander rijdend heeft natuurlijk enorme voordelen.

Maar wat maar al te vaak vergeten wordt is, dat dit voordeel er alleen is, zolang de renner in het wiel zit.
Zodra je buiten de zone valt, waarop er sprake blijft van verminderde luchtweerstand, dan moet je hetzelfde vermogen ophoesten als de betere renner.
En dan komt heel snel het sein van hersenen, "zeg zou je niet eens wat minder doen". Mind over muscle, nietwaar, is een bekend Brits gezegde.

Het is natuurlijk niet zo, dat de aanklamper pas opgeeft als hij uitgeput is, maar wel, zodra de hersenen tot de conclusie komen, dat de aanklamper het echt niet gaat redden. De hersenen op zich kunnen wel degelijk een beperkende factor worden. Ze baseren zich heus niet alleen op wat het lichaam aangeeft, maar delen ook zelf orders uit.
Arsimo 03 juni 2016 14:39
In het wiel zitten heeft niet alleen het voordeel van de verminderde luchtweerstand, al is dat wel het belangrijkste. Het psychologisch voordeel van het "vastbijten" en het hebben van een richtpunt speelt ook een flinke rol. Zeker bij klimmen dat bij lagere snelheid plaatsvindt en luchtweerstand minder een factor is dan op het vlakke.

Een bekend voorbeeld van de richtpunt en het vastbijten ziet men als een renner wordt ingehaald in een tijdrit. De ingehaalde renner mag niet direct in het wiel, dus geen luchtweerstandsvoordeel maar wel het psychologische voordeel door het richtpunt voor hem. De kwaliteiten van de beste aanklampers zit naast fysieke vermogens in dat kunnen vastbijten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2016 14:41 door Arsimo.
Bromertà 03 juni 2016 17:42
Velodroom Schreef:
---------------------------
> En dan komt heel snel het sein van hersenen, "zeg
> zou je niet eens wat minder doen". Mind over
> muscle, nietwaar, is een bekend Brits gezegde.

Het zijn niet de hersenen die het sein geven om "wat minder te doen," maar juist de spieren en de rest van het lijf. Uiteindelijk moeten die hersenen zich wel gewonnen geven: niemand gaat zover dat ie op de meet dood neervalt, behalve die boodschapper bij Marathon, ene Pheidippides, die nog net kon uitbrengen: "We hebben gewonnen." Overigens, voordat er weer zo'n heerlijke verbetering komt, zijn loopafstand was zo'n slordige 240 km en geen 42,195 km. Waar die afstand vandaan komt, is weer een heel ander verhaal.
Velodroom 03 juni 2016 20:23
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> ---------------------------
> > En dan komt heel snel het sein van hersenen,
> "zeg
> > zou je niet eens wat minder doen". Mind over
> > muscle, nietwaar, is een bekend Brits gezegde.
>
> Het zijn niet de hersenen die het sein geven om
> "wat minder te doen," maar juist de spieren en de
> rest van het lijf. Uiteindelijk moeten die
> hersenen zich wel gewonnen geven: niemand gaat
> zover dat ie op de meet dood neervalt, behalve die
> boodschapper bij Marathon, ene Pheidippides, die
> nog net kon uitbrengen: "We hebben gewonnen."
> Overigens, voordat er weer zo'n heerlijke
> verbetering komt, zijn loopafstand was zo'n
> slordige 240 km en geen 42,195 km. Waar die
> afstand vandaan komt, is weer een heel ander
> verhaal.

Hoe gemakkelijk trek je weer je conclusie. Fred heeft het weer bij het verkeerde eind. Bromèrtiaans reductionisme.
Horsie (cool smiley), een Dr. Phil adept, zegt, dat Broeder telkens weer een tijd ongenietbaar wordt, als een favoriet van hem het onderspit delft.
malheur 04 juni 2016 08:38
Sastre natuurlijk
malheur 04 juni 2016 08:40
Dufaux wel nog een rit gewonnen, met de gratie van Riis.
Bromertà 04 juni 2016 10:33
Zeg effe tegen Fred het pratende Paard dat ie z'n muil mot houwen en dat ie zich vooral niet moet inlaten met huisvrouwenzielenknijpkunde. Teer ring ; - )
Andere Peter 05 juni 2016 21:56
Ga het nu maar doen. Ik doe het al 20 jaar. Ik vind het leuk om bij te houden. Lijstjesfreak.

Ik heb het niet alleen over uitvallers maar ook over wegvallers. In 2015 was dat bijvoorbeeld Péraud (2e in 2014, 61e in 2016 oa door valpartijen). Uiteraard valt er de ene keer méér van de top-5 weg dan de andere keer. Nogal wiedes. Ik hoopte dat je iets meer zou kunnen bevatten dan allen dat. Maar als je wat breder kijkt (en we hebben het over de concurrenten van Gesink/Mollema, dat zijn er minimaal een stuk of 20/30) dan zie je de wetmatigheid. Ze vallen echt elke Tour. Ze worden echt elke Tour ziek. Elk jaar in vergelijkbare hoeveelheden. Er zijn echt elke Tour 10 plekjes in de top-10 beschikbaar en in de laatste week zijn nog maar een stuk of 13-16 renners daarmee bezig.
Luijt 05 juni 2016 23:12
Alleen de laatste zin is correct. De rest weer de gebruikelijke betweterige maatnemerij.
"Ga het nu maar doen"
"Maar als je wat breder kijkt..."

Beste man, als er iets is wat jij niet doet, met je pseudo genuanceerde, afgewogen, bewezen, althans aannemelijk gemaakte, prietpraat, dan is het "breder kijken."

Vrandelijke greuten aan Peter ik weet het altijd net even beter.
Andere Peter 05 juni 2016 23:29
Ik weet helemaal niets beter. Ik weet zelfs vrij weinig. Maar ik zie wel fouten in redeneringen, slechte formuleringen en ik herken als er slecht wordt gelezen. Dat komt bij jou helaas regelmatig voor.

Dat uitvallen van toppers en subtoppers is juist een vast gegeven.

Ik heb het dus van meet af aan over breder kijken dan top-5. Dat was mijn eerste opmerking hierover en ik heb het nooit zo beperkt als bv jij doet. Ik werd daarop door anderen aangevallen (wat ik prima vind, ik reageer daar niet zo aangebrand over als jij) en dan stip ik nog eens aan dat ik het niet had over de nauwe blik op de top-5 die normaliter vóór Gesink/Mollema zit, maar over iets breders. Ik verdedig mijn stelling.

Jij bent hier degene die het echt beter meent te weten, zonder ook maar echt in de redenatie te duiken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/06/2016 23:31 door Andere Peter.
Luijt 06 juni 2016 00:11
Verdedig je stelling maar jongen. Draai er maar weer een punt aan. Succes met de wetmatigheden. Ik hoop voor jou dat er de komende tour genoeg vallen om je stelling te kunnen bewijzen, of in ieder geval aannemelijk te maken. Want dat laatste is toch vaak ook al heel mooi.
Toch?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen