Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

The Secret Pro over de Giro, Nibali en respect

Gepost door Spaak 
Spaak 02 juni 2016 09:54
Of het nou allemaal uit de duim gezogen is of niet, het blijft toch interessant leesvoer:

http://cyclingtips.com/2016/06/the-secret-pro-nibali-the-giro-ditalia-and-the-importance-of-respect/
JW 02 juni 2016 10:17
Nibali not stopping after Kruijswijk crashed was, in my eyes, out of order. I read somewhere that he was already planning to attack on the descent, but either way, you respect the race leader, and he didn’t. If it hadn’t been for Kruijswijk’s crash Nibali never would have won. It’s not just fair to say that, it’s downright true.

In an ideal world it would have been great for teams to have banded together and stopped Nibali from taking the win, but this isn’t an ideal world, and teams or even riders working together for the “greater good” doesn’t happen very often. And that’s not just in a race-winning situation, but with regards to how the whole infrastructure and safety of our sport is set up.


Tsja.....
Linkebal 02 juni 2016 10:24
Ben het echt oneens met de mensen die vinden dat Nibali had MOETEN wachten op Kruijswijk. Die morele verplichting heb je misschien als iemand lek rijdt of valt door de schuld van een ander, maar daar was hier geen sprake van. Op de fiets blijven zitten is het meest essentiële onderdeel van het wielrennen en Kruijswijk heeft daarin gefaald door zijn eigen fout. Het was ontzettend chique geweest als Nibali had gewacht, één van de sportiefste gebaren in jaren, maar ik vind niet dat ie had móeten wachten.
Von Kármán 02 juni 2016 10:47
The secret pro is hierbij ontmaskerd als Bram Tankink
JW 02 juni 2016 10:52
Ik vond het ook een wat verbazende uitspraak van de Secret Pro.
Tijdens de koers heb ik geen moment die gedachte gehad.
Luijt 02 juni 2016 11:01
The secret pro is wel lang van stof.
PVW 02 juni 2016 11:03
Miquel1983 02 juni 2016 11:19
Kruiswijk zelf repte met geen woord over onsportiviteit; die noemde het simpelweg zijn eigen stomme fout. Dat zegt genoeg.

Ik vond Aru vorig jaar in de Giro een stuk onsportiever dan Nibali dit jaar. Aru reed 2 keer hard door na pech van Contador (niet-zelf-veroorzaakte valpartij en lekke band). Uiteindelijk pakte Contador hem 1 keer terug met een soortgelijke actie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2016 11:21 door Miquel1983.
pirke 02 juni 2016 13:42
het niet stoppen is voor mij ook geen groot punt van kritiek op Nibali. wel de borstklopperij over zijn eigen prestatie in die etappe.

ik vraag me verder af wat TSP bedoelt als hij schrijft over de houding van het peloton t.o.v. Nibali. ik denk zelf dat-ie wel wat in achting gedaald zal zijn na zijn extreme kleefbidon in de Vuelta vorig jaar, en het huilverhaal naderhand.
lodjan 02 juni 2016 13:53
.. en zijn 'had wel willen koersen' na de afgelasting van de Tirreno-etappe.
Goozzer 02 juni 2016 13:58
Ook daar had Nibali het gelijk m.i. volledig aan zijn kant. Terecht kritiek dat a) niet voor het minst of geringste kan worden afgelast en vooral b) organisatoren goed moeten beseffen dat ze, bij het opstellen van het parcours, rekening moeten houden met de mogelijke weersomstandigheden en dus alternatieven moeten uitstippelen als ze risico's nemen met het opnemen van gevaarlijk hoge cols in het parcours.
Goozzer 02 juni 2016 14:10
Zoals altijd gaat het in dit soort zaken om vriendschappen en (al dan niet betaalde) loyaliteit. Kan dus best zijn dat het, in het geniep, goed gebruik is om Nibali af te zeiken (zeker in bepaalde kringen, zoals Angelsaksische en daartegenaan schurkende pelotonvulling?) maar als juist hij in de koers hulp krijgt van loyalen (afgelopen Giro bijvoorbeeld Pirazzi duidelijk) dan is die negatieve houding van anderen natuurlijk niet bijster relevant...

Dan kan de SP wel zeggen 'to get respect, you have to give respect', maar Nibali is de enige die duidelijk een handje toegestoken kreeg, uiteindelijk de Giro won, wat volgens de enige andere overgebleven topper (Valverde) kennelijk nog terecht was ook. Dan ben je als kennelijke buik van het peloton toch vrij snel uitgepraat...
lodjan 02 juni 2016 14:12
Het ging er vooral om dat het peloton eindelijk inspraak had via het 'weerprotocol' en met 1 mond mee kon spreken/beslissen. Ze wilden de gelederen gesloten houden. Dat het achteraf toch mogelijk bleek om te koersen doet niet ter zake. Je moet nu eenmaal vooraf besluiten nemen.
Goozzer 02 juni 2016 14:24
Nibali's opmerkingen waren, buiten frustratie over die dag zelf (waar hij gewoon een punt had, al dan niet in de minderheid), natuurlijk vooral bedoeld als signaal naar de toekomst toe. RCS is dit jaar goed weggekomen met prachtig weer, maar dat had met al die 2000-ers heel anders kunnen lopen in mei. Als je dan geen alternatieven voor handen hebt, en je makkelijk en/of onvoorzienbaar etappes gaat afgelasten (al dan niet ingegeven door een mogelijke meerderheid van de renners die het sowieso geen zak scheelt of een bergrit nu doorgaat of niet) is dat natuurlijk een probleem voor de renners waar het feestje écht om draait. Ik kan me goed voorstellen dat je dat als klassementsrenner meeneemt in je planning en bepaalde koersen dan maar links laat liggen...
Bromertà 02 juni 2016 14:27
Miljarden strontvliegen kunnen geen ongelijk hebben. Enniewee, drollen drijven.
Carlos Danger 02 juni 2016 16:08
Wachten op Kruijswijk of na de finish verantwoording afleggen bij die twee gangster-kazakken? Was vast geen moeilijke keus.
Arsimo 02 juni 2016 16:26
"An opportunity he couldn't refuse"

(kleine veriant op een bekende)
Sub Culture 02 juni 2016 17:46
Niet overdrijven.
Anony 02 juni 2016 18:06
Soms interessant, deze keer nogal Calimero.
cyclingfreakske 02 juni 2016 20:41
Nibali not stopping after Kruijswijk crashed was, in my eyes, out of order. I read somewhere that he was already planning to attack on the descent, but either way, you respect the race leader, and he didn’t. If it hadn’t been for Kruijswijk’s crash Nibali never would have won. It’s not just fair to say that, it’s downright true.

In an ideal world it would have been great for teams to have banded together and stopped Nibali from taking the win, but this isn’t an ideal world, and teams or even riders working together for the “greater good” doesn’t happen very often. And that’s not just in a race-winning situation, but with regards to how the whole infrastructure and safety of our sport is set up.


tja die zat weer stevig aan de LSD.
de uitleg over de val en het niet stoppen..... als die schrijver al een profrenner is (wat ik al lang betwijfel en nu nog meer) dan moet hij weten dat in een koers niet word gewacht. Wel bij de wielertoeristen.
koers is competitie, vallen hoort daarbij, helaas.. Enkel in extreme situaties kan men tot de order roepen en wel door officials.(bv de val in de Tour richting Huy met TD, Cancellara ,..dat was een extreme situatie)

en de perfecte wereld ? als hij die wil creeeren, moet hij maar in de politiek gaan. dream on.

ik denk vooral dat dit artikel door een snuivende hippie-wielertoerist word geschreven die zich als weet ik veel wat wil uitgeven.
loser !



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/06/2016 21:18 door cyclingfreakske.
sijbriskie 02 juni 2016 21:13
Eens. Bovendien was hij reeds in de aanval op Valverde.
Eazster 02 juni 2016 22:53
TSP is nog steeds secret ,maar duidelijk geen pro als die vind dat een uitdager niet mag doorfietsen door een eigen fout van de leider in koers.
Zal Cancellara wel zijn ,die kan ook zo zeiken en wil alles stil leggen als het hemzelf uitkomt. Bram denkt niet zover door joh..
Andere Peter 02 juni 2016 23:36
Niet serieus te nemen, deze opmerking. Wartaal die ook helemaal niet breed wordt gedeeld in de buik van het peloton.

Ik heb van TSP eigenlijk alleen maar gelezen wat hier wordt geplaatst. Wanneer ik zelf over mijn professie publiekelijk zou verhalen op een manier die mijn werkgever en mijn collega's tegen de borst stuit, zou ik af en toe meningen plaatsen die helemaal mijn mening niet zijn. En ervaringen die ik helemaal niet meemaakte. Juist om mijn identiteit te verhullen zou ik dergelijke afleidingsmanoeuvres plaatsen.

Zo beschouwd: TSP is misschien wel Nibali zelf.
Frederik D. 03 juni 2016 00:32
Een kleine bijverdienste van Zonneveld?
Velodroom 03 juni 2016 00:48
Je suis le cycliste Masqué zal wel wat meer buikwartaal bevatten, maar mijn Frans is niet meer wat het geweest is.
nachtwacht 03 juni 2016 01:50
Wartaal die ook helemaal niet breed wordt gedeeld in de buik van het peloton.

Kun je dit toelichten? Wat is je bron hiervoor? Kun jij ons vertellen wat er wel gedacht wordt in de buik van het peloton?
Andere Peter 03 juni 2016 17:47
Terecht punt. Ik moet dit niet als feit presenteren. Ik heb geen bron. Het is geen feit, het is een taxatie van mij. Gebaseerd op het beluisteren van een hele hoop meningen van renners over dit type kwestie door de jaren heen.

Je kunt wel zeggen: uit de buik van het peloton komen niet of nauwelijks geluiden naar voren als zouden niet direct betrokken wielrenners deze mening van TSP delen. Of: er is geen reden om aan te nemen dat de mening van TSP in de buik van het peloton breed gedeeld wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2016 17:48 door Andere Peter.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen