Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Plugge wil ook in de tour gaan aanvallen

Gepost door Luijt 
Luijt 03 juni 2016 11:44
Zie Wielerupdate.nl

Plugge belooft: "We willen ook in de Tour gaan aanvallen"

2 juni 2016 – De toekomst van LottoNL-Jumbo is verzekerd, de Nederlandse ploeg won een etappe in de Giro d'Italia en Steven Kruijswijk liet alle wielerharten sneller kloppen met zijn sterke optreden in Italië. Het zijn mooie tijden voor Richard Plugge. WielerUpdate.nl ging op de laatste dag van de Giro in Turijn in gesprek met de algemeen directeur van LottoNL-Jumbo. "Commercieel gezien is de Giro een succes geweest."

"Kruijswijk heeft één van zijn moeilijkste koersen ooit gereden"
Er komt een diepe zucht naar buiten als Plugge nadenkt over zijn gevoel na de Giro. "In mijn hart is er teleurstelling omdat ik hem (Kruijswijk, red.) heel dicht bij de eindzege heb zien komen. Maar met een gebroken rib en een behoorlijk gewonde voet had het nog veel erger kunnen zijn. Het is heel knap dat Steven samen met de ploeg door heeft kunnen knokken en dat 'ie de vierde plek heeft kunnen vasthouden. Wat dat betreft kunnen we niet anders dan tevreden zijn. Kruijswijk heeft in die laatste bergrit een van zijn zwaarste wedstrijden ooit gereden."

Er was het afgelopen anderhalf jaar nog weleens kritiek op LottoNL-Jumbo. De ploeg won weinig en liet zich in menig koers naar de slachtbank leiden zonder te proberen het koersverloop te beïnvloeden. In de Giro was dat totaal anders. Maarten Tjallingii vloog er al in tweede en derde etappe in met de blauwe bergtrui als beloning, Primoz Roglic won een tijdrit en Kruijswijk had lang uitzicht op de eindzege. Plugge: "Dat aanvallende koersen streven we na en dat hebben we ook al eerder ingezet, maar het duurt even voordat je daar de vruchten van plukt. Dit is hoe we het willen."

Sportief succes gaat in de wielrennerij vaak hand-in-hand met commercieel succes. De LottoNL-Jumbo-ploeg reed in beeld en dat maakt de sponsoren blij. "De manier waarop Steven zich heeft gepresenteerd en hoe hij heeft gereden, dat is sowieso heel goed geweest voor ons. Hoe het hele team trouwens heeft gereden. Dat heeft veel teweeg gebracht. Commercieel is deze Giro een succes geweest, al willen we gewoon winnen. Daar gaat het uiteindelijk om", weet Plugge.

Toch hebben de Giro-successen geen grote invloed gehad op de onderhandelingen met hoofdsponsoren Jumbo en De Lotto en co-sponsor BrandLoyalty. "Jumbo en BrandLoyalty hadden in de winter al aangegeven dat ze verder wilden, alleen De Lotto kon nog geen toezeggingen doen door de fusie met de Staatsloterij. Ze hebben ons alledrie altijd gesteund. De beslissing om met elkaar verder te gaan was dus al genomen."
"We willen ook in de Tour de France aanvallend gaan koersen"
"We strijken de laatste plooien glad", geeft Plugge toe over de aanstaande nieuwe verbintenis met de huidige sponsoren. De Nederlandse WorldTour-ploeg is daardoor verzekerd van nog twee jaar koersen op het hoogste niveau. De grote vraag is natuurlijk of Giro-held Kruijswijk bij de ploeg blijft in die periode. Plugge: "Wij hebben in de winter al aangegeven dat we verder willen met Steven. Zijn management wilde toen nog even wachten met praten tot na de Giro, dus we gaan nu met elkaar in gesprek."

Het volgende grote doel is de Tour de France, waar Wilco Kelderman en Robert Gesink de troeven in de Nederlandse ploeg zijn. Beide renners gaan voor een goed klassement, maar vooral Kelderman zal een wat vrijere rol gaan krijgen in Frankrijk. "Ja, we willen aanvallend gaan rijden. We willen gewoon meer winnen en dat lukt alleen maar als je aanvallend rijdt", sluit Plugge beloftevol af.
Luijt 03 juni 2016 11:49
Of Plugge met een ploeg de tour in gaat die deze belofte kan waarmaken, vraag ik me terdege af. Ik denk van niet.

Hij verliest ook uit het oog dat in de Giro alleen de aanvallen van Kruijswijk ertoe deden. Dat blauwe truitje van Tjallingii was Spielerei in de marge. De ploeg als zodanig heeft niet aanvallend gekoerst.
MarcoV 03 juni 2016 11:55
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of Plugge met een ploeg de tour in gaat die deze
> belofte kan waarmaken, vraag ik me terdege af. Ik
> denk van niet.
>
> Hij verliest ook uit het oog dat in de Giro alleen
> de aanvallen van Kruijswijk ertoe deden. Dat
> blauwe truitje van Tjallingii was Spielerei in de
> marge. De ploeg als zodanig heeft niet aanvallend
> gekoerst.

en Jan Boven raadde Kruijswijk nog af om aan te vallen in de rit dat hij (met een demarrage als basis) roze pakte ...
De vernoemde tijdrit van Roglic heeft natuurlijk al helemaal niets met aanvallen te maken. Al met al leuk rijtje successen, maar de koppeling met 'aanvallend rijden' is er nauwelijks.
Frederik D. 03 juni 2016 11:57
Als een aanval in schoonheid sterft, heb je er niets aan. De beste aanval begint met een goede verdediging, bijvoorbeeld met de verdediging van je klassement. Aanvallen kost kracht. Vaak kun je beter je krachten sparen en gewoon goed meefietsen.

Plugge klinkt al met al populistisch. Maar ja, hij wil zijn ploegje pluggen.
Kuiperinho 03 juni 2016 12:00
Precies. Meneer Plugge gaat nu met de eer strijken van het aanvallend rijden van Kruiswijk, terwijl Kruiswijk tegen de ploegorders aanviel.

Net als voor de laatste etappes naar Italië te reizen, zogenaamd om te helpen bij de toegenomen media aandacht. Misschien ben ik wat subjectief, maar op mij komt het niet oprecht over.
Frederik D. 03 juni 2016 12:47
Meneer Plugge wil media-aandacht genereren en hoeft niet objectief te zijn.

Kruijswijk fietste goed. Verdedigen waar het moest, aanvallen waar hij kon en tevens waar het zinnig was. Prima gedaan. Jammer van zijn val maar verder een uitstekende Giro, ook na zijn val.

Over de directe ploegleiding ben ik minder te spreken maar misschien weet ik niet alles en wellicht ben ik te onderbuikerig.
Michael B* 03 juni 2016 14:44
Mag die Plugge ook eens blij doen na alle misère.

Als uithangbord doet hij het aardig hoor. Ik heb nog altijd liever Plugge dan die dikke bankier (Harold Knebel). Die kale wist al helemaal niks, door zijn bancaire manier van leidinggeven persoonlijk het talent van Theo Bos naar de knoppen geholpen. Enige sprake van zelfreflectie ontbrak volledig bij Knebel. Er ontbrak wielerkennis en doordat de onderlinge verhoudingen toen helemaal troebel was, was er toen helemaal geen wij-gevoel. Dat er overigens met Plugge wel is. Ondertussen heeft Harold Knebel alweer zijn schaapjes op het droge en is lid geworden van een andere oplichtingfabriek, hij is de nieuwe CEO van IBS Capital Management.



Bijnaam van Knebel was niks voor niks ’de fotograaf’ en ’de hobbyist’. Niet alles valt te programmeren, er moet ook veel vanuit de buik komen. Wat dat betreft deed Lotto Jumbo wel mee in deze Giro, zij het in het hooggebergte met 1 renner.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/06/2016 14:46 door Michael B*.
Walnoot 03 juni 2016 14:49
Aanvallen, weer? In die drie criteriumetappes van de Giro een beetje kansloos op kop gaan rijden telt natuurlijk niet echt. De 17 etappes ertussen heb ik niet of nauwelijks een Jumbo man in de aanval gezien, Kruijswijk exclusief. En zelfs Kruijswijk had niet aangevallen als het aan de ploegleiding had gelegen, kan ik me herinneren. Fucking farce dit.
Westfalen 03 juni 2016 15:24
Onzin. Kruijswijk heeft in overleg met de ploegleiding aangevallen toen hij zich goed voelde. Het oorspronkelijke plan was sparen voor de klimtijdrit. Lijkt me niet onlogisch.
Frederik D. 03 juni 2016 16:06
De media-aandacht voor een eventuele etappeoverwinning van LJ in de Tour ebt na een paar dagen weg. Maar een plaats in de top tien blijft langer in de aandacht tijdens de Tour, vooral als die plaats bedreigd wordt en/of een betere klassering belooft. Behoudt Gesink vandaag zijn zevende plaats? Zit er meer in? Mooie vragen voor sport- en praatprogramma's/artikeltjes en voor gesprekjes bij de koffieautomaat.

Maar een tweede Kruijswijk heeft Nederland niet.
Carlos Danger 03 juni 2016 16:41
Een eerste Gesink is beter dan een tweede Kruijswijk.
Frederik D. 03 juni 2016 17:15
Luijt 04 juni 2016 00:29
Het gebeurt niet vaak maar dit keer ben ik het volledig met je eens. En begrijp me goed, ik heb niks tegen die Plugge. Maar dit is gewoon een praatje voor de bühne.
tvm 04 juni 2016 09:19
Als een Britse journalist in een gesprek hem hierover bevragen, krijg je dan zoiets als "But Plugge, what about the GC?"
El Chaba 04 juni 2016 15:22
Daar sluit ik mij volledig bij aan.
cyclingfreakske 04 juni 2016 23:12
ook niet.... Kruijswijk was gewoon vrij in zijn keuze maar als je met zo'n ploeg het roze kan pakken, moet je dat doen.
en wel voor 1 reden : elke dag roze is extra inkomen, en dat kon na 2 dagen alweer weg zijn.
deed hij het niet, en stel dat het wat minder vlot ging, had hij helemaal geen roze gehad, en de ploeg ook geen geld.

Plugge lult voor de rest vooral uit zijn nek...zoals gewoonlijk. die vent kent gewoon niks van koer, maar doet altijd nadien alsof hij het zo had geregeld. doei...
In de Tour aanvallend rijden...
in een vlucht van de dag ja.... maar verder dan dat zal het niet gaan. In de Tour is de nervositeit en de druk een pak hoger, en iedereen wil zich tonen.
Als ze een klassement kunnen rijden (top 20) en eventueel een rit wegkapen, zal het al mooi zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen