Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Merijn Zeeman: ook in de Dauphiné gaan we aanvallen

Gepost door Luijt 
Luijt 06 juni 2016 16:20
Team LottoNL-Jumbo gaat met een jonge ploeg naar het Criterium du Dauhpiné. Voor hen wordt het in Frankrijk een kwestie van ervaring opdoen, sterker worden en agressief koersen. Moreno Hofland krijgt daarnaast kansen in de massasprint.

“Ik denk dat er twee etappes zijn waarin Moreno Hofland kan sprinten”, zegt ploegleider Merijn Zeeman. “Daarnaast hebben we met Mike Teunissen en Martijn Keizer twee renners die aanvallend ingesteld zijn. We gaan van dag tot dag bekijken of er kansen liggen voor hen. De laatste dagen van de wedstrijd zijn heel zwaar. Daar komen de grote kanonnen naar voren.”

In die fase van de Dauphiné gaat een gedeelte van de selectie van Team LottoNL-Jumbo een nieuwe ervaring opdoen. “We gaan over hele zware cols heen en dat hebben sommigen nog niet eerder gedaan”, vervolgt Zeeman. “Zij moeten dan zien te overleven. Het grote publiek krijgt die momenten niet te zien, maar dat neemt niet weg dat een jonge prof daar belangrijke stappen zet in zijn carrière. Daar krijgen zij deze wedstrijd de kans voor. Ze moeten agressief koersen en er sterker van worden. Dat kan met een ontsnapping zijn of door goed werk te leveren in de finale.”
Luijt 06 juni 2016 16:22
Agressief koersen is het devies sinds de Giro bij LJ. Niet dat ze dat gedaan hebben in de Giro, maar goed.

Zeeman en Engels zitten voorin de ploegleiderswagen. Met deze ploeg zou ik Dick Advocaat op de achterbank laten plaatsnemen. Die heeft het sinds kort op een of andere manier blijkbaar in zich om van een ongeregeld slap zooitje een topteam te maken.

Groet, Luijt
Vittal 06 juni 2016 16:28
Zeg dan gewoon dat je te weinig budget hebt om een volwaardige WT-ploeg op de been te houden en dat je nu genoodzaakt bent om een groep stagairs en pelotonvullers op pad te sturen.
Linkebal 06 juni 2016 16:34
Brieske 06 juni 2016 16:43
Niet agressief gekoerst in de Giro? Kruijswijk zat in de eerste week bij aanval Dumoulin in laatste kilometers, sindsdien eigenlijk een agressieve Kruijswijk gezien.
Tjallingii in eerste week en laatste dag met van Emden. Battaglin niet aangevallen maar weldegelijk agressief, remember Tankink op die kasseienklim.
Roglic ziekjes, zat ook ooit in grote kopgroepen en sowieso goed aangevallen in de eerste twee tijdritten.

Veel kritiek op LJ begrijp ik wel. Maar ze hebben nou eenmaal niet een hele brede sterke selectie, daar zullen ze het mee moeten doen.
Maar het kritiek geven omdat ze niet zouden hebben aangevallen is onzin, te makkelijk en beetje populistisch.
Als je stoer wilt blaffen zorg dan wel voor munitie.

Groet
Luijt 06 juni 2016 16:58
Kruijswijk heeft als een winnaar gereden. Altijd mee met de besten en naar mijn weten alleen in de etappe op het Maratona parcours aangevallen. Ja, OK, die sneeuwrand werd ook aangevallen.
En verder heb ik Tjalllingii op de Posbank gezien en in die onzinvlucht op de laatste dag. Dat is het. Dat voorop rijden van Tankink was noch aanvallend noch agressief.

Populistisch, om dat woord dan ook maar eens te misbruiken, zijn vooral de woorden sinds de Giro van Plugge en Zeeman. Allebei aardige jongens volgens mij daar niet van.
Michael B* 06 juni 2016 17:21
Valt mij wel op dat er hier een hele negatieve toon over de Lotto Jumbo ploeg rondwaait. Wat dat betreft rijden ze nu een pak beter als vorig jaar. Meevaller Kruiswijk en Groenenveld. Vooral deze 2 hadden we toch zeker niet met zijn allen zien aankomen. En ja het klopt, in verhouding heeft Lotto Jumbo niet de kwaliteitsrenners als een SKY, Movistar of een Etixx. Lotto Jumbo heeft ook niet het megabudget. Als je Lotto Jumbo vergelijkt met een Giant Alpecin (hetzelfde budget).. tsja, dan doet Lotto Jumbo het voor het moment echt wel goed hoor. Dat ze de jongelingen mooi een kans geven in de Dauphine... is alleen maar goed. Zo n Lammertink en Teunissen hebben echt wel de potentie om tot goede profs uit te groeien. Lammertink rijdt een pak minder, was niet ingecalculeerd, maar hij rijdt pas voor het eerst op protour niveau. Die heeft gewoon nog een jaartje nodig. Jammer dat ze dan niet een Bouwman opstellen. Jan Ullrich was ook niet gelijk een topper het eerste jaar, geef dat jong wat tijd.

Vind alleen wel dat Gesink, Emden, Vermeulen, Leezer, Campenaerts Victor, van Winden Dennis, Robert Wagner tegenvallen dit jaar, is allemaal net niet. Gesink helaas nog niet de uitschieter, Emden die met zijn kwaliteiten teveel knecht. Al vaak genoeg geroepen dat hij eens voor zijn eigen kans zou moeten rijden.
Ger 06 juni 2016 17:36
Groenenveld? Hebben ze de eerste nieuwe aanwinst nu al binnen?
Luijt 06 juni 2016 17:39
Wie de neuk is Groenenveld?

LJ doet het zeker goed de laatste maand en dat "ongeregeld slap zooitje" is niet aardig. Ik begrijp alleen niet waarom Plugge en Zeeman voortdurend dat agressieve en aanvallende koersen prediken als je daar de renners niet voor hebt. Wat hebben die jonge jongens er aan om dit te lezen in de pers?
Zelfs al zou LJ willen aanvallen in de tour en agressief willen rijden in de Dauphiné, dan zou ik eerst maar eens de benen laten spreken.

Terwijl ik dit schrijf hoop ik dat we een zege van Moreno kunnen bijschrijven.

Groet, Luijt
D. Marrage 06 juni 2016 17:43
Quote
Michael B*
Jammer dat ze dan niet een Bouwman opstellen. Jan Ullrich was ook niet gelijk een topper het eerste jaar, geef dat jong wat tijd
Mee eens. Maar vervolgens schrijf je dit:
Quote
Michael B*
Vind alleen wel dat [...] Vermeulen [...] tegenvallen dit jaar, is allemaal net niet.
Zo spreek je jezelf behoorlijk tegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/06/2016 17:43 door D. Marrage.
Cyclad 06 juni 2016 17:46
Zat vorig seizoen in een team met Porter en Froomer.
Keuteberg 06 juni 2016 19:17
Verwacht dan toch winst voor Contaholdthedoor #hodor
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen