Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Critérium du Dauphiné 2016 (2.UWT), etappe 4

Gepost door El Chaba 
El Chaba 08 juni 2016 17:20
Critérium du Dauphiné 2016 (2.UWT), etappe 4
El Chaba 08 juni 2016 17:21



Critérium du Dauphiné 2016 (2.UWT), etappe 4: Tain-l'Hermitage - Belley (176,0 km)

Nog één keer sprinten voordat het echt gaat beginnen. Laatste km loopt wel op aan ongeveer 2,5%.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:





De beklimmingen:

13:28-13:32 | km 148,5/–27,5 | Kat. 4: Côte d’Hauterives (2,0 km à 5,2%)
15:00-15:14 | km –82,5/–93,5 | Kat. 4: Côte de la Chapelle-de-la-Tour (1,8 km à 5,0%)



Knap nummertje van Fabio Aru. Die zal er wel staan in de Tour.

Top 10 AK na etappe 3:

1. CONTADOR Alberto TINKOFF 13h 13' 10''
2. PORTE Richie BMC RACING TEAM + 00' 06''
3. FROOME Christopher TEAM SKY + 00' 13''
4. MARTIN Daniel ETIXX-QUICK STEP + 00' 21''
5. ALAPHILIPPE Julian ETIXX-QUICK STEP + 00' 24''
6. HERRADA Jesús MOVISTAR TEAM + 00' 27''
7. YATES Adam ORICA GREENEDGE + 00' 31''
8. ROSA Diego ASTANA PRO TEAM + 00' 37''
9. NAVARRO Daniel COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS + 00' 43''
10. MOLLEMA Bauke TREK - SEGAFREDO + 00' 48''

Start: 12.40 uur.
Finish: rond 17.10 uur.
JW 08 juni 2016 22:50
Nog één keertje sprinten lijkt wel te verdragen
Zeker na de wat mij betreft best mooie finales van afgelopen dagen.
Cyclad 09 juni 2016 13:12
3 man weg.
Plugge wil woord houden, maar de renners werken niet mee.
ton duk 09 juni 2016 13:15
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> 3 man weg.
> Plugge wil woord houden, maar de renners werken
> niet mee.

We oefenen de weblijvenallenbijdekopman-tactiek voor de TdF thumbs up
gr
Luijt 09 juni 2016 13:55
Plugge en Zeeman hadden hun eventuele aanvalsplannen beter intern kunnen houden. Dan hadden ze nu de wind niet zo van voren gekregen.

Wellicht waren ze wat euforisch na het optreden van Kruijswijk in de Giro....
Wanny 09 juni 2016 16:08
Ik betwijfel of Plugge en Zeeman er van wakker liggen dat op een prikbordje 15 wielerfans zich opwinden over het ontbreken van een LJ renner in de kopgroep.
JW 09 juni 2016 16:37
15 confused smiley

Dat lijkt me toch een vrij hoge inschatting....

Ik denk dat ze zich sparen voor de bergetappes.
En voor vandaag alles op de sprinttrein zetten.
merijntje mortirolo 09 juni 2016 16:38
Anders vraagt iemand ze dat even op twitter... @Brieske
Brieske 09 juni 2016 16:39
Goeie, Brieske zal het ze eens vragen.
Gedaan, nu maar wachten.

Groet
JW 09 juni 2016 16:42
Intussen koerst het peloton onder de Franse zon.
Nog 35 bkm.

En de drie kansloze vluchters van de dag een paar minuten voor de meute.
JW 09 juni 2016 16:44
Ook al is het maar een handjevol wielerfans, op dit prikbord oogst TLJ met zijn aanvalsplannen toch verreweg de meeste publiciteit smiling bouncing smiley
JW 09 juni 2016 17:34
EBH wint de sprint.
En pakt de groene trui af van Bouhanni
JW 09 juni 2016 18:29
Onschuldig sprintje ?

Froome wint maar liefst 9 sec op bijna al zijn concurrenten !
Eindhovuh 09 juni 2016 18:58
Wat reed die Alaphillipe een bizar harde sprint.
Sub Culture 09 juni 2016 18:59
Enorme klasbak.
Benieuwd tot wat hij morgen in staat is.
JW 09 juni 2016 21:48
Chris Froome pakte donderdag in de vierde etappe van het Critérium du Dauphiné negen seconden terug op klassementsleider Alberto Contador. De oorzaak zinde de Spanjaard allerminst. Door een val in de slotkilometers ontstond er een breuk in het peloton en raakte Contador verzeild in een tweede groep, net als Richie Porte die als nummer twee in het klassement was gestart. "Het stoort me dat de 3 kilometer-regel hier niet wordt toegepast", zei Contador, die Froome tot op vier tellen zag naderen en over Porte heen naar de tweede plaats zag klimmen . "Over die negen seconden maak ik me niet zo druk, maar het voelt onrechtvaardig."

De regel is dat renners die door een val of mechanische pech in de laatste 3 kilometer achterop raken geen tijdverlies lijden, maar dat geldt alleen voor de daadwerkelijke slachtoffers. Contador: "Door de val brak het peloton in stukken en kom ik negen seconden later dan Chris over de streep. Het is jammer van die beslissing van de jury.
[Telesport]

Eens met Contador
JdB 09 juni 2016 22:37
Ja, zo vragen ze er om dat er nog meer chaos komt in de laatste kilometers. De klassementsmannen blijven nu zeker nog meer van voren zitten.
Luijt 09 juni 2016 23:18
Ook al kraait er geen haan naar, het blijven domme uitspraken. Zeker voor jongens als Plugge en Zeeman die toch echt wel beter weten.
Rudy t. 10 juni 2016 05:50
In principe niet eens met Contador. Als de regel is zoals die is heeft de jury natuurlijk niet zoveel keus. Je kunt hooguit zeggen dat die regel moet worden aangepast en daar ben ik het wel mee eens.

Contador kreeg de dag ervoor trouwens een handaflossing dus twee keer matsen vond de jury misschien wel iets teveel van het goede.

Ze waren eerder ook al heel mild voor bouhanni.
ton duk 10 juni 2016 08:34
Ook dit is nu inmiddels een grijze plaat maar nu heeft Hofland een aankomst die 'm goed zou moeten liggen....krijgt TLJ 'm totaal niet in positie.....
gr
Slimmerd 10 juni 2016 09:19
Had ook wel alles met die valpartij te maken denk, al zaten ze ook toen nog maar twee redelijk voorin denk...
Bromertà 10 juni 2016 09:41
Uiteraard eens met Contador. Regels dienen een doel. Meer en meer mensen zijn dat doel tegenwoordig nogal uit 't oog verloren. Stel nu dat er binnen de 3 km een valpartij was, die heel de weg blokkeert. En stel vervolgens de vraag: "Wie is er slachtoffer?" Zij, die vielen? Zij, die vielen en fysiek hinder ondervinden? Zij, die vielen en materieel hinder ondervinden? Zij, die vielen en tijd verloren, of zij die niet vielen maar ook tijd verloren doordat er geen doorkomen aan was?
Iedereen met het hart op de goede plaats zal zeggen: dat een ieder die nadeel ondervindt van een valpartij binnen de 3 km slachtoffer is.

Als een renner door een lekke band 5km voor de meet een handaflossing krijgt om het tijdverlies tot een minimum te beperken, is dat van een geheel andere orde dan wanneer een renner een handaflossing krijgt omdat een concurrent een demarrage heeft geplaatst (Giro vorig jaar) !

Het vermogen om in de geest van de wedstrijd te "fluiten" is niet iedereen gegeven.
JW 10 juni 2016 13:16
Niet alleen Contador wordt gedupeerd, maar een heel peloton.
Met o.a. ook _Porte en Mollema.

En ja, de regel is inderdaad zoals hij is.
En dus had de jury ook de uitleg van Contador kunnen volgen.
El Chaba 10 juni 2016 16:26
Helemaal mee eens!
JW 10 juni 2016 21:23
Het Belgische jurylid had vandaag als uitleg dat de valpartij helemaal aan de zijkant gebeurde, en het peloton gewoon snelheid hield.
De breuk was pas later ontstaan doordat er vooraan zo hard gas werd gegeven.
En dus, volgens hem, een terechte beslissing.

Ik hou echter mijn bedenkingen.Het verschil in snelheid tussen de kop en de groep daarachter was m.i. wel degelijk een gevolg van die valpartij.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen