Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Toekomst Tinkoffrenners

Gepost door Massimo 
Massimo 13 juni 2016 13:55
Vrolijke Oleg stopt er na dit jaar mee en er zijn nog renners met een doorlopend contract, o.a. Rafal Majka en de talentvolle Jesper Hansen, waar gaan die rijden? Is er enig uitsluitsel over een opvolger, want van dat Riis-project heb ik ook al een tijdje niets gehoord.
Brieske 13 juni 2016 13:59
Peter zal zich geen zorgen hoeven maken, die mag wel weer mee me Juraj.
De rest mag zich richten op een maatschappelijke carrière.

Groet
Rudy t. 13 juni 2016 14:08
Bahrein, alonso, Riis, er zal wel iets komen weer
El Chaba 13 juni 2016 14:12
Riis begint een nieuwe, eigen ploeg met zijn zakenpartner Lars Seier Christensen - en heeft Michael Rogers al aangesteld als CEO - maar begint daar waarschijnlijk pas in 2018 mee omdat een hoofdsponsor nog altijd ontbreekt. Naar eigen zeggen sowieso niet met de licentie van Tinkoff dus die kunnen we wel wegstrepen.
Bahrein Cycling Team van Sheikh Nasser bin Hamad Al Khalifa gaat met een budget van 15-18 miljoen binnenkort haar intrede doen in het profpeloton. Men zou oren hebben naar de aflopende licentie van o.a. Tinkoff maar denk niet dat dat inclusief de renners is omdat ze al een Italiaans management hebben en bezig zijn met Nibali en consorten.
Rafal Majka en Sagan (plus broertje) hoeven zich sowieso geen zorgen te maken en Contador zal Hernadez en Kreuziger wel meenemen naar zijn eigen ploeg. Voor de rest zal het niet meevallen om op WT niveau te blijven acteren tenzij er (meer) nieuwe ploegen bijkomen. IAM gaat tenslotte ook al stoppen.
Walnoot 13 juni 2016 14:21
Nou, type Gatto, Valgren, Kiserlovski Bodnar, Brutt, Poljanski, Baska, Trofimov zouden bij IAM toch echt gewoon bij de betere renners horen hoor. Die gaan eerder op WT-niveau blijven koersen lijkt me. Frank, Haussler, Brandle, Kluge en Coppel ook wel (als ze willen knechten tenminste, zoals de Tinkoffs al bewezen hebben), maar voor de rest denk ik niet dat de IAM mannen veel keuze gaan hebben. Misschien in het kader van Belg/Nederlander naar Belgisch/Nederlandse ploeg, maar anders...
Cyclad 13 juni 2016 14:23
Stef Clement liet al doorschemeren dat hij het wel een aardig idee zou vinden om volgend seizoen Kruijswijk te assisteren (waar dat dan ook zou mogen zijn).
Eindhovuh 13 juni 2016 14:32
Lijkt mij dat hij een meerwaarde is voor een WT-ploeg. Een Dumoulin, Kruijswijk of Kelderman kan zo'n ervaren knecht prima gebruiken lijkt mij.
Cyclad 13 juni 2016 14:43
Eens. Clement kan behoorlijk bergop en is zeker niet te beroerd om flink te knechten.
El Chaba 13 juni 2016 14:44
Ik bedoelde meer te zeggen dat er een probleem is als er geen nieuwe WT-ploegen bijkomen omdat IAM ook al stopt.
Brieske 13 juni 2016 14:46
Kan Clement IAM niet overnemen?

Groet
Goozzer 13 juni 2016 15:06
Laatst ook al opgemerkt dat het aantal plekjes in de WT volgend jaar weleens erg krap kan worden, inderdaad.

Wat betreft het Bahtrein-project viel trouwens ook al te lezen dat het grote geld, gek genoeg, niet vanuit Bahrein zou komen en men dus afhankelijk zou zijn van een andere sponsor of geldschieter. Het gerucht gaat dan ook dat er een fusie met Lampre-Merida zou kunnen gaan plaatsvinden, om zo een sterk team te kunnen maken. Dat zou per saldo dus ook zorgen voor nog meer schaarste...
Rudy t. 13 juni 2016 15:23
Dat iam had toch 10 mio te besteden maar vond dat niet genoeg?

Dan zou het wellicht logisch zijn dat daar een fusie plaats vindt.
bakfiets 14 juni 2016 12:34
worden de plekken dan opgevuld door direct energie en cofidis? lijken mij ook de sterkste pro continentale ploegen. One pro cycling wil toch ook naar de pro tour?
Massimo 14 juni 2016 12:56
Kennelijk was mijn vraag niet duidelijk gesteld. Ik bedoelde te vragen wat er gebeurt met de renners die nog onder contract staan, vandaar ook die voorbeelden. De contractloze toppers kunnen overal wel terecht. In principe hebben zij die nog onder contract staan een verbintenis met Tinkoff, dient die afgekocht te worden, of zou zo'n project-Riis ze kosteloos (en/of dat Oleg het salaris nog betaalt) uit de boedel kunnen overnemen? Hoop dat het nu iets duidelijker is.
Walnoot 14 juni 2016 15:10
Tja, volgens mij wordt dat gewoon afkopen, hoe dan ook. Als iemand de verbintenis over wil nemen is dat mooi meegenomen, anders gaat het Tinkoff wel wat kosten. Zal hij vast niet al teveel mee in zijn maag zitten.
cyclingfreakske 14 juni 2016 16:39
... Tinkoff kapte ermee als sponsor, maar voor zover we weten behoud hij wel de rechten van de ploeg die hij van Riis had overgenomen.

een renner komt vrij als de sponsor er vroegtijdig mee ophoud, ook al loopt zijn contract nog een jaar in normale omstandigheden.
Tinkoff kan dan besluiten een aantal renners die nog onder contract zaten, vragen te blijven en zelf te betalen en voor de teamcontructie, ander geld te gaan zoeken.
Dit is in het verleden al vaker gebeurd.

een ietwat zelfde situatie was die van Rabobank, toen ze besloot eerder te stoppen dan voorzien.
Eerst had je Blanco racing team waar Rabobank in feite gewoon naamloos de lopende contracten nakwam, alhoewel ze dat niet meer verplicht waren.
Elk renner die nog een "lopend" contract had was vrij om te gaan zonder verplichtingen..
Qua team administratieve constructie, kan Tinkoff deze houden of verkopen.

Zoals het ernaar uit ziet, is Riis de topkandidaat om het over te nemen.
Bahrein zal hoogstwaarschijnlijk sponsor zijn, en best mogelijk dat dit het grote Alonso cycling team word. Alonso als directeur en Riis als manager.
en geen 2 aparte teams. we zijn benieuwd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen