Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

M. Lammertink op IC na val in Ronde van Zwitserland

Gepost door lodjan 
lodjan 13 juni 2016 18:36
Maurits Lammertink ligt na zijn valpartij in de Ronde van Zwitserland op de intensive care aldaar. De renner van Roompot-Oranje Peloton kampt met botbreuken en snijwonden, meldt diens vrouw Marion op Facebook. Zijn conditie is stabiel, al moet hij wel onder het mes.
PVW 13 juni 2016 18:39
Shit... hopelijk herstelt hij snel en goed.
Is dit vandaag gebeurd?

Over stevige valpartijen gesproken, Ik las dat die zuid afrikaan goed vooruitgang boekte. Hoe is t met Stig?
Michael B. 13 juni 2016 19:15
Leon 13 juni 2016 19:31
Wat een heftige en vreemde foto, Lammertink ligt daar en niemand lijkt zich om hem te bekommeren. Hij kijkt naar de fotograaf met een blik van 'help me alsjeblieft'!

btw, die witte dingetjes naast z'n helm, zijn dat wat tanden?
veluweracer 13 juni 2016 19:46
Akelige foto. Hij mist enkele tanden zo te zien.
Curzio 13 juni 2016 19:48
Het lijkt net gebeurd. Je kan ook beter niet als fotograaf of wie dan ook zonder medische hulpmiddellen aan zo'n renner gaan sjorren, beter gewoon wachten tot het ambulancepersoneel ter plaatse is.
Michael B. 13 juni 2016 20:00


Ligt meer dood dan levend op de weg.
Categorie: Horrorcrashmoody smiley
ton duk 13 juni 2016 20:15
Houden jullie er rekening mee dat Fam Lammertink hier ook komt....
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 20:18 door ton duk.
PVW 13 juni 2016 20:23
Lijkt me te groot voor tanden. Maar zo te zien is er wel een flink stuk uit zn voortanden geslagen. Geen fijne foto om te zien.
Leon 13 juni 2016 20:33
Voor het geval Lammertink straks net als Gesink 'een stukje kwijt is na de val', kan hij hier zien wat er gebeurd is....
PVW 13 juni 2016 20:46
Raar vak dat die fotografen gekozen hebben hoor. Sta je daar plaatjes te schieten van iemand die ligt te creperen. Ik zou het niet kunnen.
lodjan 13 juni 2016 21:21
Update 20.00 uur WF:
Lammertink heeft bij de valpartij de kop van zijn bovenarm en een rib gebroken. De onfortuinlijke renner kwam ten val in de bevoorradingszone toen hij, hoogstwaarschijnlijk, op een obstakel reed. Dat meldt Roompot-Oranje Peloton op haar website. Daarnaast werd in het ziekenhuis van Olten schade aan zijn heupgewricht en een diepe snee in zijn knie geconstateerd. Vanavond nog zal de heuvelrenner vervoerd worden naar een ziekenhuis in Basel.
Westfalen 13 juni 2016 22:05
Maar om de foto's dan publiek te gaan maken lijkt me niet helemaal gepast.
El Chaba 13 juni 2016 22:06
Moet dat nou? Dit is een openbaar forum!
El Chaba 13 juni 2016 22:06
Frederik D. 13 juni 2016 22:42
Ik vind ook dat zo'n foto hier niet thuis hoort. Gun de renner en zijn familie hun privacy. En geef hen respect.

Ik wens Lammertink een goed herstel toe en bied hem en zijn familie mijn morele maar helaas machteloze steun aan.
Frederik D. 13 juni 2016 22:45
Aan Michael B.

Zou je in het vervolg meer respect voor de mens achter de renner willen tonen. Ik verwijt je geen boosaardigheid. Wel denk ik dat je voortaan rekening moet houden met humane gevoeligheden.
Brieske 13 juni 2016 23:11
Uhm, iets gemist denk ik.
Waarom mag deze foto hier niet staan?
Zo'n foto zal uiteindelijk toch ook op andere sites bij nieuwsberichten mbt Lammertink staan, die zal de familie ongetwijfeld ook lezen.
Hard misschien, maar wel de naakte waarheid, eerlijker kan niet.

George Bush verspreid slechts wat al openbaar voor het oprapen ligt.
Ik had de foto niet willen missen, doet me er weer aan denken hoe mooi deze sport is.

Foto's openen de ogen, zeker de eerste hier was schitterend (hoe naar ook).
Weet je nog dat er een week was waar heel Europa eensgezind leek te zijn over de opvang van Syriƫrs? Kwam ook door een foto.

Groet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/06/2016 23:13 door Brieske.
Michael B* 14 juni 2016 08:17
Inmiddels contact gehad met de Maurits familie. Hij wordt vanmorgen geopereerd aan arm/schouder. Wordt geopereerd in het Basel University Hospital ziekenhuis. Hoe de klapper heeft kunnen gebeuren? Maurits Lammertink gooide een etenszakje weg, gooide die dermate debiel weg dat hij vol tegen een verkeersbord aan klapperde en ja dat verkeersbord werd vol gekopt. Gelukkig dat zo'n bord nog een klein beetje meegeeft, dat scheelt een hele hoop. Geloof mij maar, als hij tegen een betonnen paal was geknald zou hij wel wat meer pijn hebben gehad. Goed dat er een helmplicht is want anders waren zijn hersencellen ook geherstructureerd. Overigens stond het verkeersbord weer op een verkeersheuvel. Die verkeersheuvel stond in de middenberm. Tijdens de Tour heb je op zo n beetje iedere middenberm een seingever, maar helaas voor Maurits was dit een onbevlekte obstakel. in t verkeer is het normaal gesproken een jungle, dus t recht van de sterktste! Maar om nu te gaan roepen dat de paal voorrang had gaat wat te ver.

Voor het moment wordt de kop van zijn arm (schouder) geopereerd.





3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/06/2016 08:47 door Michael B*.
Luijt 14 juni 2016 10:14
En welk wereldleed wordt dan aan de kaak gesteld met deze foto? Het zijn foto's waaraan zelfs de pulpbladen zich niet wagen. Dit forum onwaardig en ik begrijp niet dat Spaak dit laat staan.

Het past ook in die-alles-moet-maar-gezegd-en-getoond-kunnen-worden-mentaliteit die sowieso al heerst. "De grens ligt waar de (scheids-)rechter die stelt" hoor je vaak.
Zelf een beetje reflecteren over wat fatsoenlijk is is er niet meer bij.
Olano 14 juni 2016 10:32
Brr, wat een akelige crash moet dat zijn geweest! Hopen dat de operatie(s) goed slagen, hij weer volledig kan herstellen en volgend seizoen weer kan gaan vlammen op zijn (stijgende) niveau! Ik verwacht hem in elk geval dit seizoen niet meer terug. Het is voor de ploeg ook een flinke aderlating en domper dat zo'n aanstormende klasbak hard wegvalt!
Westfalen 14 juni 2016 10:41
Mag ik ook een link naar nieuwssites waar deze foto dan zou staan ? Geen enkele serieuze nieuwssites publiceert dergelijk foto's. Kwestie van fatsoen naar de betrokkenen.
El Chaba 14 juni 2016 11:17
D. Marrage 14 juni 2016 11:20
Volledig eens met:
Quote
Luijt
Het past ook in die-alles-moet-maar-gezegd-en-getoond-kunnen-worden-mentaliteit die sowieso al heerst. "De grens ligt waar de (scheids-)rechter die stelt" hoor je vaak.
Zelf een beetje reflecteren over wat fatsoenlijk is is er niet meer bij.
en:
Quote
Westfalen
Kwestie van fatsoen naar de betrokkenen.
Frederik D. 14 juni 2016 12:55
En ik ben het ook eens met Luijt en Westfalen en ook met hun formuleringen.

En nogmaals, Lammertink, moge je goed herstellen. We leven hier met jou mee.
lodjan 14 juni 2016 17:01
Maurits Lammertink heeft vandaag een geslaagde operatie ondergaan in de universiteitskliniek van Basel. Dat meldt zijn ploeg Roompot Oranje Peloton. Bij een zware val in de Ronde van Zwitserland brak Lammertink gisteren de kop van zijn bovenarm en een rib. Verder blesseerde hij zijn heup en liep hij een diepe snijwond op in zijn knie.


Voor Lammertink breekt nu een revalidatieperiode aan. De 25-jarige renner had eerder deze maand nog een mooi succes geboekt met de eindzege in de Ronde van Luxemburg.
Marion92 18 juni 2016 16:33
@MichaelB als je info van mijn Facebook afhaalt gebruik deze informatie met respect. Zwaar kansloos dit. Want je verhaal klopt totaal niet. Vr. Groet de vrouw van Maurits
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen