Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gewilde Kruijswijk hoopt dat Lotto-Jumbo meer inzet op klassement

Gepost door JW 
JW 15 juni 2016 12:34
Gewilde Kruijswijk hoopt dat Lotto-Jumbo meer inzet op klassement

Gepubliceerd: 15 juni 2016 12:22

Laatste update: 15 juni 2016 12:24

Steven Kruijswijk heeft na zijn prestaties in de Giro d’Italia geen gebrek aan interesse van andere ploegen. De 29-jarige renner hoopt echter tot een overeenstemming te komen met zijn huidige ploeg Lotto-Jumbo.

Kruijswijk, die uiteindelijk vierde werd in de Ronde van Italië, is in bezit van een aflopend contract. "Hopelijk vinden we een oplossing, maar er zijn natuurlijk meerdere teams geïnteresseerd nadat ik zo dichtbij winst was in de Giro. Ik moet nu gaan bekijken wat het beste voor mij zou zijn."

"In de toekomst wil ik graag een grote ronde winnen of op het podium terecht komen, om zo'n resultaat te behalen moet ik in de beste situatie terechtkomen", vervolgt Kruijswijk in gesprek met Cyclingnews.

Mocht het uiteindelijk tot contractverlenging bij Lotto-Jumbo komen dan moet er wel iets veranderen bij de ploeg, zo denkt de Brabander. "Ik denk dat zij ook gezien hebben dat wanneer je in een winnende positie zit, en ik heb bewezen dat ik in die positie terecht kan komen, je een sterker team nodig hebt."

"Dat is het grote verschil met teams als Sky, Astana en Movistar. Zij richten zich alleen op het klassement. Dat moeten wij dat de volgende keer misschien ook doen en daar dan ook de renners voor meenemen. Twee of drie klimmers met ervaring zou voor mij al verschil maken", besluit Kruijswijk.

Door: NU.nl
JW 15 juni 2016 12:36
"Twee of drie klimmers met ervaring...."

Die zijn helaas niet gratis. sad smiley
Cecchini 15 juni 2016 12:48
Dus of het budget bij Lotto-Jumbo moet omhoog (en niet meer proberen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten) en zo niet dan moet Kruijswijk besluiten te vertrekken.
diravi 15 juni 2016 12:49
Moet het gratis dan?? Als Gesink eens zou leren niet te vallen zou dat een ideale knecht zijn, maar dat is ijdele hoop. Verder zijn er meer dan genoeg renners die tot een laatste col met de besten mee kunnen, zeker als je niet vies bent van een paar kleine smetjes.
Cyclad 15 juni 2016 12:49
Primoz Roglic, George Bennett, Enrico Battaglin, Wilco Kelderman en Robert Gesink puur in dienst laten rijden van Kruijswijk, dan ben je er toch?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2016 12:58 door Cyclad.
JvR 15 juni 2016 12:55
En Clement terughalen, kan ook een zeer nuttige knecht spelen.
marksi 15 juni 2016 12:56
Wordt een lastig verhaal. Ik denk dat de oplossing vooral binnen de ploeg zou liggen. Gesink volgende Giro als rittenkaper/meesterknecht en Bennett erbij zal al heel veel schelen. Is alleen een beetje de vraag of zij dit binnen hun eigen ambities en ontwikkeling het zien passen om te werken voor Kruijswijk.

Mochten deze twee daar nou voor open staan dan ben je al een heel eind. Verder zijn er toch wel wat interessante opties bij IAM en Tinkoff maar volgens mij ook erg duur. Een Coppel en Frank zullen wel een prijskaartje hebben. Reichenbach zit daar misschien nog iets onder (en vind ik zelf beter). Clement twijfel ik zelf over. Positieve is wel dat hij wat minder te eisen zal hebben denk ik zo. Kreuziger en Majka zullen teveel kosten of je moet echt besluiten om het klassieke werk los te laten.

Moeilijk pakket maar eigenlijk kan TLJ weinig kanten op en moeten ze er alles aan doen om Kruijswijk aan boord te houden imo als ze in de wereldtop willen meespelen. Kruijswijk is nu ff dé man die het voor hun kan doen. Wellicht opportunistisch maar de anderen hebben te weinig laten zien om hetzelfde vertrouwen in te hebben.
Cyclad 15 juni 2016 12:59
Zeker! Slagter terughalen is ook nog een optie.
Carlos Danger 15 juni 2016 13:04
Slagter haakt erg snel af tegenwoordig als het heuvel op gaat.
Stefan Denifl lijkt me een prima aanvulling.
Slimmerd 15 juni 2016 13:06
Binnen de ploegen IAM en Tinkoff moet toch wel wat klimervaring/talent te halen zijn lijkt me.
Olano 15 juni 2016 13:10
Gaan de sponsoren niet toelaten, die willen meer Nederlandse inbreng.

Volgens mij zit er binnen het huidige team genoeg man die Kruijswijk kunnen helpen in de bergen, ik vrees alleen dat met deze ploegleiding die keuze nooit gemaakt zal worden.
JvR 15 juni 2016 13:11
Die Duits kampioen, Buchmann, gaat ook aardig omhoog de laatste tijd.
Slimmerd 15 juni 2016 13:12
Er zitten er misschien ook wel genoeg in de ploeg, maar dan wordt het wel moeilijk om drie grote rondes prima te bemannen natuurlijk. Verbreding in de selectie kan geen kwaad, Clement is bovendien Nederlander en dit jaar halen ze o.a. ook een Belg, Sloveen en Italiaan.
Dennis 15 juni 2016 13:24
Tuurlijk moet TLJ kijken wat mogelijk is, maar gelijk alles omver gooien gaat te ver. . Op drie weken je hele budget verpatsen lijkt mij niet reeel. Zeker gezien Kruijswijk voor mij nog geen blijvertje is en de giro zo maar once in a livetime kan zijn.
Arsimo 15 juni 2016 13:37
Redelijke eisen. In de afgelopen Giro behaalde de ploeg (lees: sponsors) dankzij Kruijswijk meer publiciteit dan de rest van het seizoen tot nu toe bij elkaar (met alle respect voor de resultaten en in beeld rijden van Vanmarcke en Groenewegen, en wie ik ff vergeet)

Investeren door aantrekken van (nog of weer) betaalbare klimmers en ook huidige renners met enig klimtalent zich helemaal te laten voorbereiden op een grote ronde waar Kruijswijk start is dus heel logisch. Nivo Astana/Sky/Movistar is onhaalbaar financieel maar een stuk beter dan afgelopen Giro moet toch kunnen.
JW 15 juni 2016 13:40
De kans dat Gesink een heel goede Tour gaat rijden is deze week een stuk kleiner geworden. Maar ook Kelderman zou in de Tour kunnen verrassen.
En dat lijkt me een beetje de spagaat waarin TLJ met zijn huidige budget momenteel zit.

De ploeg heeft beslist mooie uitslagen nodig. Maar als die er zijn wordt het een probleem om de gevolgen (hogere salarissen, betere knechten) op te lossen.
Waar nog bijkomt dat de ploeg in meerdere grote rondes wil meespelen, waarbij de Tour beslist (publiciteit) voorrang dient te krijgen. Daarvoor heb je meerdere goede kopmannen nodig.

Misschien zie ik het verkeerd maar ik denk dat Kruijswijk in de Giro de meeste kans heeft op het podium, en misschien zelfs winst. Een podiumplaats in de Tour lijkt me al een stuk minder waarschijnlijk.
Hem met een hele sterke ondersteuning naar de Giro sturen, en daarmee de kans om goed mee te doen (zoals b.v. Gesink vorig jaar) voor een mooie uitslag in de Tour laten schieten, lijkt een keuze die voor de ploeg (sponsors) niet te maken valt.

Natuurlijk kan Kruijswijk naar een andere ploeg. Maar ook dan is de vraag hoeveel prioriteit ze aan de Giro willen geven. Of, als toch de Tour het hoofddoel zou moeten worden, Kruijswijk ook daar bij de voorsten kan meedoen.

Budgetverhoging lijkt me verreweg de mooiste oplossing voor alle betrokkenen. Maar ja......
Arsimo 15 juni 2016 13:48
Kruijswijk dit jaar in de Giro trok een stuk meer publiciteit dan Gesink vorig jaar in de Tour.

Gesink was wellicht meer Nederlandse tv-minuten in beeld aanklampend achter de toppers (en die ene tijdelijke ontsnapping, die overigens nauwelijks in beeld was) maar de hele toestand en enthousiasme, elke keer op podium etc van Kruijswijk trok veel en veel meer. De sponsor had niet voor niets na de afgelopen Giro billboards langs de snelweg waarop Kruijswijk bedankt werd.

Kelderman zal in de Tour heel wat meer dan meesluipend 8ste moeten worden in de a.s. Tour wil hij Kruijswijk's publiciteit voor de ploeg en sponsors willen evenaren.

Toegegeven het is de grote vraag of Kruijswijk er opnieuw in zal slagen in zo'n positie te komen als in afgelopen Giro, maar daarop mikken lijkt me slimmer dan op de zoveelste net aan top 10 in de Tour. Hoe knap dat verder ook is.
Linkebal 15 juni 2016 13:53
De laatste 12 grote rondes zijn gewonnen door:
- 4x Astana (3x Nibali, 1x Aru)
- 3x Sky (2x Froome, 1x Wiggins)
- 3x Tinkoff-Saxo (3x Contador)
- 1x Movistar (Quintana)
- 1x Radioshack (Horner)

Niet toevallig de teams met de beste klimknechten. Ik zou het wel weten als ik Kruijswijk was, wegwezen... Met het budget van LTJ kunnen er hoogstens tweederangs klimknechten gekocht worden die leuk meedraaien tot de één-na-laatste col. Maar daar heb je niet zo heel veel aan als je een grote ronde wilt winnen.
Noot 15 juni 2016 14:01
Als Kelderman (of Gesink) volgend jaar als schaduwkopman de Giro rijdt ben je al een een heel eind. Met Battaglin, Bennet en misschien nog een jonkie met klimbenen heb je best een aardige ploeg.
Slimmerd 15 juni 2016 14:10
Dat kan prima, je hebt dan alleen niks meer voor de Tour over en je moet je als ploeg in elke ronde toch wel deftig kunnen laten zien of wordt de Tour dan de sprinttrein van Groenewegen?
Rudy t. 15 juni 2016 14:14
Dat is wel heel kort door de bocht. Die ploegen hadden natuurlijk vooral de beste kopmannen...
Linkebal 15 juni 2016 14:21
Uiteraard speelt dat ook mee. Maar wat als Scarponi en Fuglsang in dienst hadden gereden van Kruijswijk ipv voor Nibali? Of Landa voor Dumoulin ipv voor Aru in de laatste Vuelta? Dan hadden we echt wel een andere winnaar gehad hoor...
Ger 15 juni 2016 14:30
En wat als lotto een mannetje vooruit had gestuurd in die fatale etappe? Dan had Kruijswijk waarschijnlijk de Giro gewonnen en was deze discussie niet nodig geweest. Als je geen hulp in de bergen heb dan moet je zorgen dat er mensen vooruit zijn.
Noot 15 juni 2016 14:32
Dan heb je voor de tour nog Gesink en nog wat gasten die de dubbel rijden. De Vuelta kun je dan wel afschrijven.
GillesEmanuel 15 juni 2016 14:44
Kruijswijk kan toch zelf ook dubbelen? Giro voor klassement en de Tour als rittenkaper/bollentrui.. Zelfde geld dan voor knecht Gesink, of die moet zich dan gaan opladen voor de Vuelta (wat Kruijswijk ook kan doen indien Gesink Tour rijdt). Kelderman mer Groenewegen als kopmannen in de Tour.. Vuelta speel je uit met Hofland, Gesink/Kruijswijk, eventueel een Battaglin of Groenewegen als deze nog fit zijn of een uit de Tour gevallen Kelderman. De enige die zich moet aanpassen is Gesink! En dat voor een aanzienlijk vergrote kans op Giro winst tov een 6e-10e plek in het Tour klassement. Wil Gesink dit niet dan is het gewoon kiezen of delen, en voor zijn salaris een man aan trekken die dit wel wil doen.
JW 15 juni 2016 15:45
Kruijswijk dit jaar in de Giro trok een stuk meer publiciteit dan Gesink vorig jaar in de Tour. ??

Het is heel goed mogelijk, ik had er een ander beeld van.
Kruijswijk kreeg voor mijn gevoel pas heel laat, veel publiciteit tegen het einde van de Giro, en dan nòg is naar mijn idee het deel van het grote publiek dat iets geïnteresseerd is in de Giro toch vrij klein. Vreemd genoeg (voor mii althans) lijkt dat grote publiek een snotjong in een autootje, dat een etappe wint, veel belangrijker dan een wielrenner die een grote ronde gaat winnen....

De Tour krijgt in de Nederlandse media zo enorm veel publiciteit, en vindt bovendien plaats in vakantietijd (en wordt dus door heel veel mensen gevolgd). De Bau/Lau-gekte steeg volgens mij zeker een eind hoger.

Ik weet ook niet of zoiets ergens gemeten wordt.
Arsimo 15 juni 2016 15:59
Bau/Lau was veel hoger dan Gesink vorig jaar. Logisch ook, omdat (a) ff geleden was in de Tour toen en (b) Mollema een tijdlang tweede stond en zicht hield op podium totdat de in Alpen Mollema er doorheen begon te zakken (was wat ziekjes geworden als ik me goed herinner) en genoegen moest nemen met 6de op ruime achterstand. De hype werd toen meteen flink minder ook. Gesink (en ook Mollema) vorig jaar maakte geen moment aanspraak op meer dan de plekken waarop ze reden, ondanks dat ene moment vooruit en de beste knappe prestatie. En dus was de aandacht beperkt.

Tuurlijk trekt de Tour sec veel meer aandacht in Nederland dan de Giro sec. Maar een Nederlander in de top van het klassement overstijgt dat. Mooiste is natuurlijk aan top in de Tour, maar of we dat nog meemaken met een Nederlander?
Michael B* 15 juni 2016 16:09
Zou als ik Kruiswijk was mooi bij Lotto Jumbo blijven. Hij is bekend met de structuur, krijgt daar alle kansen, Nederlands sprekende ploegmaten. Woont & traint mooi met Gesink. Krijg volop de gelegenheid om in alle rust naar zijn doelen te werken. Wellicht dat ze volgend jaar nog een talentje kunnen scoren uit de Asian competitie.

Ja tuurlijk de Tour geeft meer publiciteit dan de Giro. Dat is appels met peren vergelijken. Mocht Kruiswijk volgend jaar de Giro winnen dan zou dat ook al heel mooi zijn hoor.
cyclingfreakske 15 juni 2016 23:36
Katusha zit ook in de running voor een klassementsrenner...Kruijswijk zou ditmaal weleens op de wish-list kunnen staan van dat russisch team.
LTJ zit zowieso in een budgetamre afdeling, en veel gaat daar niet bijkomen. Zoals het er nu naar uitziet, gaan ze hem niet kunnen houden (er zou al een gesprek zijn voor ca 1.5 a 1.8 mlj euro elders.... Katusha heeft hem ook op de wish list staan en het zou kunnen dat daar reeds gesprekken zijn..
Tsjah 16 juni 2016 08:39
Kijken we niet iets te ver vooruit? Zou de komende Vuelta niet iets zijn voor Kruijswijk? En misschien voor LTJ om te laten zien dat ze wel degelijk een ploeg kunnen neerzetten voor het klassement.

Dat Gesink nu waarschijnlijk de Tour mist kan juist een kans zijn om beide heren volledig te laten richten op de Vuelta.
Battaglin en Roglic kunnen hier ook fit verschijnen.
Kelderman en Bennet naast de tour ook de Vuelta laten rijden. Deze dubbel moet kunnen in een knechten rol.

Zo heb je op Roglic na een sterke klimploeg, gezien dat bijna alle echte toppers de Tour rijden moet dit een voordeel kunnen zijn.
Erik S. 16 juni 2016 08:49
Tsjah Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> Zo heb je op Roglic na een sterke klimploeg,
> gezien dat bijna alle echte toppers de Tour rijden
> moet dit een voordeel kunnen zijn.


....en dan zul je zien dat er ergens op die winderige hoogvlaktes een waaier etappe ontstaat. Krijgen we dat weer...

Ik vind het sympathiek om Nederlandse toppers in een Nederlandse ploeg te zien rijden maar voor de kans op winst is het natuurlijk beter als de Nederlandse toppers naar een buitenlandse ploeg gaan waar ze (wellicht alleen af en toe) als kopman kunnen worden uitgespeeld.
diravi 16 juni 2016 12:29
Felix Großschartner, rijdt ook prima bergop.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen