Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Telegraaf: "Groenewegen met 'trein' naar Tour"

Gepost door D. Marrage 
D. Marrage 15 juni 2016 23:16
LINK
Voor LNJ naar de Tour:
Dylan Groenewegen + trein: Vanmarcke, Wagner, Wynants.
Kopman is Kelderman, Gesink is nog even vraagteken.
Nagenoeg zeker: Roosen, Lindeman, Martens
predator 15 juni 2016 23:31
Wel duidelijk waar men voor gaat in ieder geval.
D. Marrage 15 juni 2016 23:32
Meer de nadruk op Groenewegen dan op Kelderman dus...
Carlos Danger 15 juni 2016 23:39
Typerend voor deze ploeg: Opportunistisch, dom, kortzichtig en planloos.
lodjan 15 juni 2016 23:43
Geen Bennett? Misschien als Gesink niet start, maar ik verwacht dat ze wel met minimaal vijf Nederlanders willen starten.
lodjan 15 juni 2016 23:46
Geen Leezer is ook opvallend. Toch de ideale man voor een trein.

Edit: het zal wel weer een televaag bericht zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/06/2016 23:48 door lodjan.
Brieske 15 juni 2016 23:55
Als er een krant is met juiste scoops op het gebied van wielrennen dan is het de krant van zwakker Nederland wel.

Zou graag wat meer ondersteuning voor Wilco zien in de bergen.
Dat Groenewegen mee gaat vind ik opportunistisch maar mooi, grootste kans op succes.
Maar 3 man voor hem nodig?
De beslissende trein hebben ze toch niet, slechts zo'n treintje die ervoor zorgt dat hij zijn wagonnetje ergens kan aanhaken.
Martens, mijn god! Waarom?!?
Zodat hij in etappe 4, 10 en 16 laatste kan worden van de elitegroep van 30 die 4 seconden pakken op de groep daarachter?

Groet
Tinuz 16 juni 2016 00:02
Beter Bennett ipv Martens.
Luijt 16 juni 2016 00:36
Zeker Tinuz, maar dan nog is het een dun ploegje.

Gesink
Kelderman
Bennett
Lindeman
Roosen
Groenewegen
Vanmarcke
Leezer
Wagner/Wynants (maakt niet uit)
Prikdude 16 juni 2016 06:18
Niets op aan te merken. Eindelijk eens wat lef en visie van de ploegleiding.

Als Kelderman óf Gesink straks in de derde ronde op rij de derde Nederlandse renner wordt die opeens verrassend dicht bij de eindzege komt ( en deze (voor de derde keer) misloopt wegens een te zwakke ploeg) dan kan je achteraf enkel stellen dat Kruijwijk mee had gemoeten, maar niemand die daar nu, vooraf over zal klagen, toch?

Zou wel ironisch zijn mocht Nederland, met drie renners die recentelijk top 10 reden in de Tour, een vierde die bijna de Vuelta won, een vijfde die bijna de Giro won, een zesde die de huidige winnaar van LBL is en een zevende die ondanks de vorig zes genoemden nog altijd (bij een deel van de wielerfans) geldt als het grootste rondetalent van het land wegens zwakte in de 1,5 nationale ploeg die 'we' rijk zijn een derde ronde op rij mislopen.
Prikdude 16 juni 2016 06:53
Nota Jose Molto Bene Panakaiku:
- Lindeman, Vanmarcke, Martens en eventueel Bennett zijn toch renners die je wel wat vooruit kan sturen in lastiger etappes mocht het nodig zijn...
Rudy t. 16 juni 2016 07:38
Bennett zullen ze echt niet thuis laten. In dat veld top 15 rijden in dauphine, dan kun je heel nuttig zijn. Na de hele discussie over ondersteuning kruijswijk in de bergen gaan ze echt hem niet thuis laten. Verder geen onaardige ploeg. Lijkt alsof groenewegen meer steun krijgt dan kelderman, maar vanmarcke en Wijnants, daar heeft kelderman ook nog wel wat aan.
Pyama 16 juni 2016 07:57
vijf buitenlanders zal wel niet toch!
lodjan 16 juni 2016 08:44
Misschien sturen ze Bennett naar Polen met een sprinttrein (Asbroeck, Hofland en Leezer).
Dennis 16 juni 2016 08:55
Zo moeilijk is het toch niet

Berg/Heuvel
Gesink (mits fit) (Roosen of Wagner)
Kelderman
Lindeman
Bennet
Meer hoeft/is er niet!

Beide
Martens

Sprint
Leezer
vanmarcke
Wijnants
Groenewegen

Zou moeilijk is het toch niet. er zijn iets van 10 treinen, dus een te grote trein heeft echt geen zin!
Olano 16 juni 2016 08:58
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel duidelijk waar men voor gaat in ieder geval.

(Onder het voorbehoud dat het bericht van de Telegraaf klopt)
Oja, waar gaan ze voor dan? het is voor mij in elk geval compleet onduidelijk. Ook nu wordt er weer gekozen voor 2 halve ploegen. Als je echt voor een klassement wilt gaan en Kelderman het vertrouwen wil geven, dan stem je daar je ploeg volledig op af. Kies je niet voor Kelderman, dan kies je voor Groenewegen, met bijbehorende trein (zeg 5 man)en etappeoverwinningen m.u.v. bergetappes.

Het is nu weer lafjes half-half en maar weer hopen op. Neem het heft in handen en dwing potverdorie nou eens gewoon een klassement af door een ploeg om Kelderman heen te bouwen! Geef die jonge gast het vertrouwen! En lukt het net, jammer dan! Dan heb je in elk geval als ploeg gekozen voor 1 strategie, daar alles op afgestemd en heb je nooit het gezeur achteraf dat 'als er een ander team had gestaan etc...'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2016 08:59 door Olano.
Pyama 16 juni 2016 09:23
Hmm... over Bennett stonden hier vorig jaar wel andere verhalen. (Overigens ben ik wel enthousiast... ex Liquigasser).
Pyama 16 juni 2016 09:23
Eens met Olano. De Tour is geen speeltuin voor kleine jongens.
Brieske 16 juni 2016 10:04
Gezeur heb je altijd. Ook als Kelderman 4de wordt en Groenewegen een etappe wint.

Groet
Curzio 16 juni 2016 10:11
Oneens. Een team volledig om iemand heen bouwen kan met Froome en met Kittel, maar als je renners hebt van het kaliber Groenewegen en Kelderman moet je gewoon vrijuit koersen en voor alle kansen gaan die je ziet. Ik zie niet in waarom Groenewegen een trein nodig heeft die net zo veel mannen telt als die van Kittel. Twee goede knechten voor Kelderman is ook voldoende, verder moet hij aanhaken bij de grote mannen of zelf eens ten aanval trekken, voor beide heb je geen contigent knechten nodig.

Eens dus met Dennis.
Cecchini 16 juni 2016 10:18
Op zich wel mee eens, maar Groenewegen is ten tijde van de Tour al 23. Zo'n jonge jongen is het niet eens. Alleen is het wel vreemd dat hij nog geen World Tour etappe koers heeft gereden. Dat de Tour dan direct je eerste koers wordt is vreemd. Hij had toch ergens een keer in de Tirreno, Catalonie, Baskenland of Romandie kunnen rijden, al was het alleen maar eens te zien in hoeverre heuvelachtig terrein een dergelijke jongen na één week heeft gesloopt.
Cyclad 16 juni 2016 10:21
Groenewegen zegt zelf in het AD nog niet zeker van Tourselectie te zijn, al steekt hij zijn ambities niet onder stoelen of banken: hij wil dolgraag.
Ergens houdt hij al rekening met selectie (of hij weet het al maar mag het niet zeggen), want hij heeft zijn vriendin al opgedragen vooral in juli geen gezamenlijke vakantie te boeken.

Wat de selectie betreft: sprinttrein met Wagner, Roosen (verdient het echt!), Wijnants en Vanmarcke is prima.
Daarnaast Kelderman en waarschijnlijk Gesink en toch ook Lindeman (okay, is wel een potentieel rittenkaper) en nog geen Bennett. George Bennett lijkt mij toch onomstreden. Wellicht dat de onzekerheid van Gesink een rol speelt, maar in beide scenario's zou ik Bennett als 9e man meenemen. In het geval Gesink niet fit is kan er in de persoon van Leezer altijd nog een 5e Nederlander mee.

Overigens snap ik de opmerkingen van lafjes half-half niet, want wie moet je meenemen als je 100% voor Kelderman gaat? Koen Bouwman? Echt te vroeg. Kruijswijk gaat toch sowieso niet? Zo'n ploeg kan Lotto-Jumbo niet eens opstellen, dus prima zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2016 10:40 door Cyclad.
Cyclad 16 juni 2016 10:22
Mag ik even scherp reageren?
Dit is echt een reactie die er alleen op gericht lijkt om het team te bashen.
Je mening is niet onderbouwd, je draagt geen alternatieven aan. Ben benieuwd welke ploeg jij zou opstellen en met welke visie.
Bromertà 16 juni 2016 10:29
Olano, met woorden steek ik vijf duimen voor je omhoog.

Ik las net dat Kelderman beter in vorm is dan ooitl. Die jongen is van wereldklasse net als Kruijswijk, als je daar je ploeg niet aan opoffert zit het met de begeleiding helemaal fout.

Vertrouwen vraag je niet, bewijs je niet, maar word je gegeven.

Weg wezen Kelderman en Kruijswijk, zo gauw het kan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2016 10:29 door Bromertà.
predator 16 juni 2016 10:32
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Typerend voor deze ploeg: Opportunistisch, dom,
> kortzichtig en planloos.

Dit ziet er toch echt uit als een plan....
Cyclad 16 juni 2016 10:39
Groenewegen handhaaft zich echt wel in de heuvels/bergen. Dat is het probleem niet, daarvoor is hij sterk genoeg.
Wat ik wel met je deel: hij heeft nog geen wedstrijden op het hoogste niveau gereden (ja, vorig jaar bij Roompot wat klassiekers). Dat zal geen voordeel zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2016 10:39 door Cyclad.
Michael B* 16 juni 2016 10:42
Mijn lijst zou zijn:

Gesink (wel of niet fit, bij niet fit gaat hij de eerste 2 weken maar lekker op plek 100+ eindigen, kan ie in de 3e week voor een etappe gaan)
Kelderman (Kopman)
Bennett (weinige knechten die goed bergop mee kan)
Lindeman (Mooi voor de vroege vlucht mee)
Roosen te jong, niet sterk genoeg.
Groenewegen (sowieso mee, dan maar mee om te laten leren, mag dan de 3e week afstappen).
Vanmarcke (bij gebrek aan beter en om Groenewegen te ondersteunen)
Leezer waardeloze knecht, mag lekker thuis blijven
Wagner voor de sprinttrein.
Wynants grijze muis maar beter als Leezer dus dan maar een belg.
Jos van Emden (is goed uit de Giro gekomen, rijdt nu goed in de ZLM, mooi mee voor de sprinttrein.

Op de een of andere manier wordt Jos nergens genoemd, jammer,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/06/2016 10:43 door Michael B*.
DiDanio 16 juni 2016 10:44
Ik zou gaan voor:

Bergen:
Kelderman, Gesink, Bennet, Lindeman

Sprint/Vlakke:
Groenewegen, Vanmarcke, Wijnants of Roosen, Wagner of Leezer (voorkeur voor de 2 Nederlanders)

Twijfel: Martens (Dus óf Martens erbij als ondersteuning in overgangsritten, óf iemand extra erbij voor in de sprinttrein hoewel Martens dat ook kan..)
Maar ik vrees dat zowel Martens als iemand extra voor de sprinttrein zullen gaan ipv Bennet als het bericht van de Telegraaf klopt.
marksi 16 juni 2016 10:50
Jongens op dit moment heeft Lotto-NL Jumbo toch nog helemaal niet de mannen of de noodzaak om helemaal voor het één of helemaal voor het ander te gaan.

De situatie is nu dat Groenewegen zich nog niet heeft kunnen laten zien in een sprint met meerdere kanonnen en sprinttreintjes (Rund um Koln kan je zien als uitzondering maar is toch een heel andere soort sprint dan we gaan krijgen in de Ster ZLM). Dus eens afwachten wat dat gaat brengen.

Kelderman heeft enkel nog in voorbereidende koersen laten zien dat hij de grote mannen kan volgen en de drie weken zijn ook een uitdaging voor hem. In zwitserland ziet het er echter erg goed uit ,dus afwachten wat hij de komende week kan en op basis van dat waar mogelijk toe in staat wordt geacht in de Tour.

Gesink is twijfelachtig voor de Tour en zijn plafond lijkt toch ook te liggen op top 5 waarvoor je wel ondersteuning nodig hebt maar niet een hele ploeg in je dienst.

Daarnaast beschikt de ploeg helemaal niet over voldoende renners van topniveau om een bergploeg op te stellen en ook zijn er maar een beperkt aantal man die echt in het treingeweld mee kunnen (hier wel meer potentie om mee te doen in de top).

Daarom vind ik een twee sporen tactiek eigenlijk best verstandig. En laten we nou de komende week kijken waar het accent moet liggen. Is dat meer op de sprintploeg omdat Groenewegen goed mee kan komen of is dat meer op de bergploeg omdat Kelderman top is en/of Gesink fit is.

Hoe dan ook lijkt me het dat je in ieder geval drie man voor de bergen moet hebben zodat je de kopman toch nog enigszins ontziet en niet bij de eerste berg al je mannen de bus opzoeken. daarom zou ik erg voor het trio Kelderman, Bennett en Gesink zijn.

Daarnaast heb je in ieder geval 2 tot 3 helpers voor de sprint nodig zodat Groenewegen geholpen kan worden bij het plaatsen in het wiel van een andere trein. Hiervoor ben ik zelf fan van Vanmarcke, Wagner en als mogelijke derde vind ik Van Emdenbeter dan Wynants.

De laatste poppetjes kan je dan invullen op basis van waar het accent komt te liggen. Of gewoon meer voor middenopties gaan en een Lindeman en Martens kiezen. De tijd zal het wel leren toch waar de kansen liggen.
ton duk 16 juni 2016 11:05
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Groenewegen zegt zelf in het AD nog niet zeker van
> Tourselectie te zijn

Dan "liegt" ie of Zonneveld luistert niet goed
Dylan weet al een maand of 2 dat ie meegaat tenzij...
gr
Vittal 16 juni 2016 11:07
Volgens mij zijn jullie collectief vergeten dat Kelderman helemaal niet als klassementrenner naar de Tour gaat, maar als "beschermde renner". Zijn trainingsopbouw was gericht op de ronde van Zwisterland, niet de Tour. Hij is dus nu op zijn piek volgens zijn trainingsschema.
Gesink zou naar de Tour pieken, niet Kelderman.

Het is dus helemaal niet logisch om een ploeg rondom Kelderman te bouwen zo last-minute, dan had hij zijn hele trainingsopbouw op de Tour moeten richten.
Luijt 16 juni 2016 14:42
De trainingsopbouw van Kelderman gericht op Zwitserland?? Ik mag toch hopen van niet zeg. Je gaat als Kelderman toch niet alles gooien op zo'n trainingsrondje? Gesink en Kelderman hebben dezelfde trainingsopbouw gehad.

Leid je dat af uit het feit dat hij in Zwitserland kopman is en in de tour slechts beschermde renner? Dat zegt niets over een trainingsopbouw.
Die status van vrije rol in de tour is alleen maar omdat men het kopmanschap een te zware last op de schouders van Wilco achtte.
Arsimo 16 juni 2016 14:46
Bron?

(voor waar Kelderman's trainingsopbouw op gericht was. En dan niet een vaag dikkeduim-artikel, maar iets officieler waar enig waarheidsgehalte aan toegekend kan worden)
JW 16 juni 2016 14:47
ton duk 16 juni 2016 14:49
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De trainingsopbouw van Kelderman gericht op
> Zwitserland?? Ik mag toch hopen van niet zeg.

Eigenlijk mag ik hopen van wel...We ( Ger en ik) zijn wel toe aan overwinningen in P-N , T-A, Baskenland , Romandie en Zwitserland en andere trainingsrondjes....
gr
Erik S. 16 juni 2016 14:56
Vorig jaar kwam Laurens ten Dam toch ook met de trein naar de tour?
Curzio 16 juni 2016 20:13
Het verhaal was volgens mij aanvankelijk dat Kelderman voor een klassement zou gaan in de Tour en Gesink voor ritten + Rio. Toen Gesink niet geselecteerd werd voor Rio is het plan in zoverre omgegooid dat Gesink alsnog voor het klassement zou rijden en Kelderman een iets 'vrijere rol' zou krijgen, wat dat ook moge wezen. Van pieken op Zwitserland is nooit sprake geweest.
cyclingfreakske 17 juni 2016 12:29
en Paolini met de Lijn ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2016 20:27 door cyclingfreakske.
Cecchini 17 juni 2016 13:22
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen