Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Koppenbergcross

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 16 juni 2016 13:38
De 25e editie van de Koppenbergcross op de traditionele datum van 1 nov. zal boven op de Koppenberg aankomen:
[sporza.be]
Ben 16 juni 2016 16:17
Eindelijk nog eens een goed topic. Deze nobele sport wordt hier zwaar onderschat.


Geen tram A12 door woningen
veluweracer 16 juni 2016 20:16
Heerlijk zo,n aankomst bergop. Koppenberg was toch Bpost bank trofee?
Wat vinden jullie dan van de invoering van oortjes?
Al gelezen?
Ik kan me voorstellen dat er nu van langs de kant gemaand wordt af te stoppen, maar dat deed men zonder oortjes ook.
Het is eigenlijk zeer jammer dat er iets ingevoerd wordt wat de cross nog meer kan verlammen.
Misschien nu nog de omlopen een meter of 3 breder maken en materiaal-jeeps mee sturen.
cyclingfreakske 16 juni 2016 21:45
oortjes gaan weinig uithalen behalve idd de cross lamleggen. Vooral op de snelle omlopen gaan we toestanden tegenkomen van blokkeren...
Verder luistert een renner toch niet gezien het hier vaak te intensief en te hard gaat voor veel tactisch gedoe op 1 uurtje cross.
Het enige nuttige is zo te horen wat de voorsprong is en wie er komt.
Geef me dan maar weer die oude zware parcours en de balkjes ...want dat is de laatste tijd ook echt magertjes geworden.. het word technisch alsmaar minder.
lodjan 16 juni 2016 21:54
Oortjes zouden alleen eenrichtingsverkeer zijn van renner naar mechanieker.
cyclingfreakske 16 juni 2016 21:57
communicatie tussen de 2 zoals wel een voordeel zijn voor de cross. Alleen vrezen we dat het daar niet bij blijft....
veluweracer 16 juni 2016 22:36
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> oortjes gaan weinig uithalen behalve idd de cross
> lamleggen. Vooral op de snelle omlopen gaan we
> toestanden tegenkomen van blokkeren...
> Verder luistert een renner toch niet gezien het
> hier vaak te intensief en te hard gaat voor veel
> tactisch gedoe op 1 uurtje cross.
> Het enige nuttige is zo te horen wat de voorsprong
> is en wie er komt.
> Geef me dan maar weer die oude zware parcours en
> de balkjes ...want dat is de laatste tijd ook echt
> magertjes geworden.. het word technisch alsmaar
> minder.

Balkjes zouden van mij verplichte kost voor iedere cross mogen zijn.
Modder én balkjes is het summum.
veluweracer 16 juni 2016 22:41
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oortjes zouden alleen eenrichtingsverkeer zijn van
> renner naar mechanieker.

Om bijvoorbeeld de gewenste bandenspanning door te geven. Dan hoeft de coureur geen ronde extra te rijden nadat hij het naar de materiaal post heeft kunnen roepen zoals het nu gebeurt. Zeker bij een omloop met een enkele materiaalpost kan dat veel tijd schelen.
veluweracer 16 juni 2016 22:47
Zoveel tijd is er trouwens ook niet in de cross om een hand van het stuur te halen om je speaker open te zetten.
Ik vind het maar niks. Al die technologie.
Carlos Danger 17 juni 2016 11:04
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oortjes zouden alleen eenrichtingsverkeer zijn van
> renner naar ...........moteurke
Bromertà 17 juni 2016 11:19
De kijkdichtheid zal enorm toenemen als het betere hek- en klimwerk wordt ingevoerd. Gewoon, zo'n metalen afrastering ergens tussen greppel en sloot om de hele weg te blokkeren. De renner, uhh crosser, heeft geen keus: moet fiets er eerst over gooien om er zelf daarna over te klimmen.
cyclingfreakske 17 juni 2016 12:20
.... misschien een idee om een cross op een militair domein van de para's te geven... hindernisparcours reeds aanwezig grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/06/2016 12:20 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen