Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto-Jumbo herstelt zich

Gepost door Tinuz 
Tinuz 18 juni 2016 20:32
Het valt me op dat Team LottoNL-Jumbo de laatste weken tamelijk goed bezig is, na een uiterst moeizame aanloop.
Het begon te draaien in de Giro met name door de goede tijdritten van Roglic en uiteraard de fenomenale Steven Kruijswijk.

Aan de andere kant ook een paar fikse teleurstellingen, met name uiteraard de valpartij van Kruijswijk in het roze op twee dagen voor het einde met 3 minuten voorsprong op de nummer 2. Een klap die ik in elk geval nog niet te boven ben gekomen.
Daarnaast natuurlijk Robert Gesink die zijn draai dit seizoen nog niet heeft gevonden, en door een lelijke valpartij in Zwitserland nog onzeker is voor de komende Tour de France, en ook Wilco Kelderman die na een weifelend eerste seizoensdeel nu wederom in de leiderstrui kopje onder gaat.

Dylan Groenewegen ontpopt zich als het goudhaantje binnen de ploeg, en zelfs Sep Vanmarcke begint nu te winnen.
Cyclad 18 juni 2016 23:06
Eens.

Kruijswijk formidabel, Gesink valt (nog) tegen, Kelderman is wisselvallig, maar door de bank genomen toch gewoon goed.
Vanmarcke doet het ook prima,

Een woord over de aankopen: prima natuurlijk, Roglic en Battaglin: schoten in de roos. Groenewegen is een geweldige aanwinst, niet alleen qua uitslagen maar ook qua uitstraling. Hij heeft iets onverzettelijks, een echte winnaarsmentaliteit. Heeft het team nodig.
Koen Bouwman is een prima aanwinst (Plugge noemt hem zelfs een groeibriljant) en ook Twan Castelijns doet het als helper erg goed. Alexey Vermeulen heeft talent en laat dat ook bij tijd en wijle zien. 2e jaars Timo Roosen zet stappen en groeit uit tot ene prima renner.
Alleen Steven Lammertink en Victor Campenaerts, de 2 tijdrijders, hebben nog wat tijd nodig. De seinen staan op groen, het gaat wel lukken met de ploeg en da's verheugend. Het is echt niet allemaal kommer en kwel, integendeel.
Carlos Danger 18 juni 2016 23:53
Goudhaantje? Zilverhennetje, vooruit. Tuurlijk heeft hij al prachtige sprints laten zien, maar
op het hoogste niveau moet hij het nog laten zien.. Nog even afwachten dus.
Cecchini 19 juni 2016 01:21
Vanmarcke heeft het Vlaamse voorseizoen van LTJ gered met puike prestaties in Gent Wevelgem, Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. In die tijd was het presteren van LTJ hopeloos, al liet Groenewegen al bijzondere dingen zien.

Gesink is het hele seizoen hopeloos. Leek eindelijk verlost van zijn gezondheidsproblemen en van zijn privé-sores. Ging vorig jaar goed het seizoen uit, dus mijn verwachtingen waren hoog gespannen dit jaar, maar wat hij dit jaar heeft laten zien, is pijnlijk nivoloos en een zoveelste valpartij in Zwitserland doet het ergste vrezen voor de rest van het seizoen, ook al blijft hij er vrolijk onder gezien zijn tweets op zijn eigen site, waar hij ons elke dag blij maakt, dat hij onder prettige weeromstandigheden weer een lekker stukje getraind heeft (en zijn gemiddelde snelheid nooit boven de 30 km per uur uit komt, en ik daardoor op bijna 60 jarige leeftijd nog bijna prof-aspiraties krijg).

Kelderman heeft in 2 leiderstruien gereden in WT etappe koersen, maar is zeer wisselvallig, maar laat t.o.v. 2015 herstel zien, alhoewel ik twijfels heb bij zijn mentale weerbaarheid. Wordt in zijn hele presentatie maar geen kerel.

Kruijswijk was weergaloos in de Giro en Groenewegen wint langzamerhand zoveel sprintjes dat je toch benieuwd wordt naar een eventueel optreden in de Tour.

Voor de rest was het een beetje kleurloos. van Emden kan scoren met zijn tijdrit vaardigheden, her en der zie je wel goed knechtenwerk (Tankink). Battaglin en Roglic zijn in positieve zin opgevallen en waren goede aankopen. Bennett lijkt een goede knecht te worden voor de bergen, maar lijkt me wel wat licht.

Hofland zet de vrije val richting Roompot alla Barry Markus verder door. Is misschien vanwege de opkomst van Groenewegen mentaal nog verder afgegleden. Durft in de sprints niets (op de LTJ site lees je vaak "raakte ingesloten" alsof hij steeds pech heeft). van Asbroeck is de Graeme Brown van dit LTJ aan het worden. Schijnt een sprinter te zijn, die volgens berichten op de LTJ site steeds beter in vorm begint te komen, maar ik zie het niet terug in de resultaten.

Een voor mij onbekende renner als Castelijns rijdt als neo prof moeiteloos de Giro uit, en zie ik ook nog het nodige kopwerk doen in Zwitserland. Bouwman begon matig, maar lijkt de weg omhoog ingeslagen. Als 22 jarige neo biedt dat hoop voor de toekomst. Zeker als je Kruijswijk bij de ploeg wil houden (met zijn wens om meer renners om hem heen, die een berg omhoog kunnen). Roosen lijkt ook naar een hoger nivo door te groeien. Kan ook heuvelop redelijk mee. Zou zo maar naar de Tour kunnen gaan.

Campenaers begon goed, maar is later in het seizoen zwaar gevallen. Daarom voorzichtig zijn met een oordeel. Lammertink heeft veel moeite om aansluiting te krijgen. Van Teunissen had ik meer verwacht, na een redelijk eind van het vorig seizoen. Reed behalve bij een doordeweekse semi klassieker nauwelijks in beeld.

Tenslotte zijn er wat kleurloze knechten, maar die heb je in elke ploeg.

Tussenrapport, ik zou zeggen een 7+
Prikdude 19 juni 2016 04:55
Hup
Allez
Venga
Vai
Gesink!
Is een held
en er in Rio gewoon bij




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2016 04:56 door Prikdude.
Cyclad 19 juni 2016 09:27
Andere woorden, wat andere namen erbij, maar verder een doorslag van mijn "rapport". We zijn het eens!

Wordt het overigens niet eens tijd om Van Asbroeck in de sprinttrein te passen? Niet voor de Tour natuurlijk, maar als individueel sprinter is hij echt niet goed genoeg en als wagonnetje in de trein voor Groenewegen lijkt hij mij zeker bruikbaar.

Hofland moet zich volgens mij meer richten op het klassieke werk, dat moet hij aankunnen.
Cyclad 19 juni 2016 09:28
Die laatste regel begint eigenlijk best vervelend te worden, hè? winking smiley
merijntje mortirolo 19 juni 2016 10:20
@Cyclad: muil dicht.

tIs zo verrekt jammer dat de 'mythe van de OS' zo groot is dat ook kanslozen als Kruijswijk liever meedoen om het meedoen dan hun plaatsje afstaan aan kanshebbers. (Zul je zien dattie wint, dan was ik hier even Prikkeldude).

HUP Gesink!
Cyclad 19 juni 2016 10:24
Jullie begrijpen er werkelijk niets van, hè? winking smiley
(andere discussie natuurlijk)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/06/2016 10:25 door Cyclad.
Bromertà 19 juni 2016 11:51
Steeds meer klinkt de naam Gesink als een krampachtig gevecht ergens diep verborgen in het geheugen om niet vergeten te gaan worden. Maar mijn jaren gaan ook tellen hoor.
Carlos Danger 19 juni 2016 21:26
Gaat Gesink de Tour wel halen?
Diverse media berichten, dat Neerlands Hoop vandaag na welgeteld een uur de training al heeft moeten afbreken.
Cyclad 19 juni 2016 22:06
Ik vrees ervoor. Is waarschijnlijk ook meteen de reden waarom Verhoeven zo krampachtig doet over het geven van namen. Als Gesink niet kan rijden zou het weleens zo kunnen zijn dat de ploeg echt om Groenewegen heen wordt gebouwd. Enfin, we shall see.
Andere Peter 19 juni 2016 23:44
De kans dat er met die eerste vier renners niets gebeurt tussen nu en Rio lijkt mij nihil. Gesink gaat als eerste reserve doorschuiven en starten in Rio.
Cecchini 19 juni 2016 23:45
Een week na zijn val in de Ronde van Zwitserland heeft Robert Gesink zijn trainingen voorzichtig hervat. “Mijn herstel loopt niet zoals ik hoopte. Vandaag heb ik na een uur de training afgebroken en in overleg met de medische staf hebben wij afgesproken dat we het rustig dag per dag blijven beoordelen.” vertelt Robert Gesink vanuit Girona.
Andere Peter 19 juni 2016 23:50
Ik weet het. Dat maakt de Tour twijfelachtiger. Maar Rio niet per se.

Overigens is er ook wel iets voor te zeggen om een Gesink (mits gezond natuurlijk) met een gat in zijn voorbereiding, toch mee te nemen naar de Tour. Het helpt misschien zelfs met te focussen op alléén ritsucces. Dan hieft hij pas in de 2e helft van de Tour goed te zijn.
Andere Peter 19 juni 2016 23:51
Ik zou een gezonde Gesink gewoon meenemen.

Groenewegen hoeft geen zeven man te hebben.
Luijt 20 juni 2016 00:30
Ja natuurlijk wordt een gezonde Gesink meegenomen. De vraag is alleen of ie gezond is...
Luijt 20 juni 2016 00:38
O God, we gaan weer focussen op alleen ritsucces voor Gesink.

Gesink, mocht je dit lezen (ik weet het, lezen is niet fijn met hersenschudding): rijdt de tour alleen voor het AK! (Of anders helemaal niet).
Word geen rittenkaper! Dan ben je niet en dat zul je ook nooit worden ook! Je bent top 10 van de wereld als klassementsrenner! Dat kunnen er niet veel (maar 9 anderen) zeggen. Kom op! Goed herstel!

Groet, Luijt
ton duk 20 juni 2016 08:35
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------

> Wordt het overigens niet eens tijd om Van Asbroeck
> in de sprinttrein te passen? Niet voor de Tour
> natuurlijk, maar als individueel sprinter is hij
> echt niet goed genoeg en als wagonnetje in de
> trein voor Groenewegen lijkt hij mij zeker
> bruikbaar.

NEE, gewoon toegeven dat het een miskoop was/is en ipv een bruikbare Nederlandse neo contrateren

> Hofland moet zich volgens mij meer richten op het
> klassieke werk, dat moet hij aankunnen.

JA
Curzio 20 juni 2016 18:38
Als Gesink een keer een rit kaapt (of eigenlijk twee) dan is hij wel een rittenkaper.
Ger 21 juni 2016 12:02
En bij 3 zeges een veelvraat.
Andere Peter 22 juni 2016 14:24
Er is een groot verschil tussen gezond en topfit. De meeste renners neem je mee als ze topfit zijn.Gesink-met-vrije-rol zou ik meenemen als hij gezond is.

Maar affijn, de situatie is nu duidelijk.
Luijt 23 juni 2016 00:15
Gesink had mee gemoeten als klassementsman. Dat "vrije rol"-gedoe slaat nergens op voor 1 van de beste 10 AK renners ter wereld.

Zodra Gesink met een vrije rol naar een grote ronde gaat is het klaar met m. En bovendien zal ie, als ie zich op dag 1 in het kader van zijn vrije rol op 20 minuten heeft laten rijden (gadverdamme), op dag 2 nog niet winnen.

Groet Luijt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2016 00:16 door Luijt.
Andere Peter 26 juni 2016 14:56
De beste 10 AK-renners ter wereld...

Op basis waarvan, in hemelsnaam?
Luijt 26 juni 2016 18:05
Ik hou daar lijstjes van bij. Doe ik al jaren. Is weer zo"n dingetje van me. Doe dat ook nou eens!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen