Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

"Groeibriljant" Bouwman

Gepost door Luijt 
Luijt 20 juni 2016 00:27
"Groeibriljant", afgrijselijk woord natuurlijk, maar die Bouwman heeft wel echt goed gereden. En steeds beter ook met name. Beter dan Sam Oomen bijvoorbeeld die hier al veel vaker bejubeld is.

Ik zou die Bouwman gewoon meenemen naar de tour.
Die sprinttrein kan wel een wagonnetje missen.
Koen moet mee. Heeft er ook mee te maken dat ik een hekel heb aan dat oerhollandse "langzaam brengen". Gadver!

Kom op nou Zeeman, doe het!

Groet, Luijt
Cecchini 20 juni 2016 01:04
Opportunistisch. Allereerst Oomen heb ik ontzettend veel kopwerk zien doen. Bouwman heeft alleen maar gevolgd. Deed hij goed, en naarmate de Ronde langer duurde steeds beter. Maar wat anders dan een Tour uitrijden kan hij betekenen voor de LTJ. Kelderman is lang niet goed genoeg om dit soort jongens op te stellen. Laat Kelderman maar gewoon proberen de echte toppers tot op zekere hoogte te volgen. Hij komt echt niet in de positie waarin Kruijswijk in de Giro geraakte. Ik zou Bouwman de Vuelta laten rijden, kan hij al vast wennen om te gaan knechten voor Kruijswijk met het oog op de Giro van 2017.
ton duk 20 juni 2016 08:16
Aangezien we bij TLJ onbegrijpelijk deze TdF niet gaan voor 100% HOL , ben ik het 's eens Cecchini ... Ronde van Polen en Vuelta2016 knechten en/of vrijbuiten
gr
El Chaba 20 juni 2016 11:10
Arsimo 20 juni 2016 11:14
Goed punt. Het is nuttiger om Bouwman in de Vuelta op te stellen en dan Kruijswijk te helpen. Laat Kelderman maar rustig proberen met aanklampen etc zo ver mogelijk te komen. De kans op een top 5 plek van Kelderman verdedigen deze Tour is verwaarloosbaar klein tenslotte.
Eindhovuh 20 juni 2016 15:41
Kelderman was bijna rond met Sky toen LTJ alsnog de sponsoring ter hand nam.
Ik vraag me echt af hoe ver Kelderman zou zijn geweest met anderhalf jaar Sky begeleiding.
Fanny 20 juni 2016 15:41
@ Checchini
Quote: Allereerst Oomen heb ik ontzettend veel kopwerk zien doen. Bouwman heeft alleen maar gevolgd. Deed hij goed, en naarmate de Ronde langer duurde steeds beter.
Ben ik niet met je eens wb volgen.
Ik denk dat je niet alle etappes live op tv en of livetickers hebt gezien en gelezen zoals bv de zware regenachtige bergetappe met hoge cols waarin zowel Oomen als Bouwman kopwerk verrichtte om de vooruitgestuurde Movistar renner Izagirre, die toen op 4min reed, terug te halen.
Daarnaast heeft o.a. Bouwman ook de gevallen Kelderman weer teruggebracht bij het peloton.
Het is vaak niet op de tv te zien maar de jonge renners van TLJ laten ze vaak knechtswerk doen tot z'n 3/4 v.d.koers om ze vooral sterker te maken met o.a. het halen en brengen van eten en drinken, jackjes halen en brengen bij regenachtig weer, ontsnappingen terughalen, enz.
Je moet namelijk steeds sneller rijden dan het peloton.
Ik denk dat Bouwman ondanks dat beide, Bouwman en Oomen, knechtswerk moesten verrichten in de voor hun zware Ronde van Zwitserland met ook nog eens slecht weer, de betere renner van de 2 was.
In de tijdrit hoeven beiden niet te knechten en was Bouwman bijna 1.30 min sneller dan NLToptalent Sam Oomen.
Indien beide zich goed blijven ontwikkelen en steeds stappen maken kunnen ze zich misschien in de toekomst ontwikkelen als goede ronderenner waarbij Nl Toptalent Oomen het bij de beloften al heeft laten zien.
Ik ben met je eens om Bouwman de Vuelta te laten rijden.
Al had ik er eerst een hard hoofd in om deze jonge renner te laten starten in een 3 weekse (WT) koers.
Maar gezien de resultaten in deze Ronde van Zwitserland en eerdere resultaten in andere WT koersen, zou ik als ik LTJ was, dat nu wel aandurven.
Ik zou dan hem wel een vrije rol geven om te zien of hij zich kan ontwikkelen tot een ronderenner of meesterknecht.
Gaat het goed in de Vuelta, dan zou ik hem inderdaad, net als jouw mening, als jonge knecht laten meenemen naar de Giro voor Kruijswijk.
william 20 juni 2016 16:06
Oomen is natuurlijk een veel groter talent dan Bouwman. Wat Oomen heeft laten zien in LBL en Criterium International, daar kan Bouwman alleen nog maar van dromen...
Cecchini 20 juni 2016 16:23
Het ging mij er juist om, dat er weer zo'n stelling is, dat Bouwman beter was dan Oomen, en er weer zo'n "wie is er nou eigenlijk beter ". Ik vond dat het alleen maar beoordelen op basis van een klassering of een tijdrit wat mij betreft te kort door de tocht is.
Goozzer 20 juni 2016 16:23
Ik zou daar ook niet meteen al te veel hoop op vestigen. Het directe vergelijkingsmateriaal van Kelderman, genre beloftevol toptalent, is bij Sky tot nu toe niet bepaald harder gaan fietsen en rijdt er na korte tijd al vaak niet eens meer. Dombrowski wellicht het meest vergelijkbare en pijnlijke voorbeeld. Boswell en Edmondson staan me bij. Ook Boasson Hagen ging uiteindelijk niet echt beter rijden...
Westfalen 20 juni 2016 16:52
De carrières van Bouwman en Groenewegen lopen aardig gelijk op. Ongeveer 3 jaar bij een continentale ploeg blijven hangen en beiden ontwikkelen ze zich nu behoorlijk snel. Bouwman is nog maar eerstejaars bij de profs, dus die zal volgend jaar nog wel een stap kunnen maken.
Arsimo 20 juni 2016 16:55
Leopold Koenig - hoewel zeker niet slecht in de Giro vorig jaar - heeft bij Sky ook nog geen echte stappen vooruit gedaan.
Dit Rit Naar Bordeaux 20 juni 2016 16:58
Het pro-conti effect is er niet bij Kelderman
Slimmerd 20 juni 2016 17:14
En jij hebt Bouwman dat allemaal zien doen? Het zijn voor jou ook slechts veronderstellingen, behalve die keer dat ze Gorka Izagirre terug gingen halen.

Overigens prima ronde hoor van Bouwman, zelfs sterk dat hij aan het einde van de ronde beter leek dan de start.
Siem 20 juni 2016 17:32
Of Kwiatkowski, al was dat al geen groeibriljant meer toen hij bij Sky kwam.
El Chaba 20 juni 2016 19:31
Ik denk dat Kwiatkowski vooral last heeft van het 'De Oost-Europeaan kan de westerse weelde niet dragen' syndroom waaraan zovelen in het verleden al ten onder zijn gegaan.
Of het wellicht het 'post Ibarguren' syndroom, dat zou ook heel goed kunnen natuurlijk. Uran is daar ook een heel mooi voorbeeld van.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/06/2016 19:32 door El Chaba.
Massimo 20 juni 2016 19:52
Ja kan van Kwiatkowski zeggen wat je wilt, echter niet dat hij aan zo'n syndroom lijdt, als er nou één bescheiden, vriendelijke jongen is dan is hij het wel. Geen uitspattingen, nooit rare opmerkingen. Modelprof. En die gaat echt nog wel scoren bij Sky, want daar heeft 'ie zoveel klasse voor.
El Chaba 20 juni 2016 21:14
Dat weet ik hoor.
Maar dat hij bescheiden, vriendelijk, etc. is, wil niet zeggen dat de oorspronkelijke 'drive' om er alles aan te doen om goed te presteren niet een beetje verdwenen is nadat hij financieel binnen was. Dáár doel ik op..
Luijt 21 juni 2016 00:19
"weer zo'n stelling".....
cyclingfreakske 23 juni 2016 12:26
..ben ook nieuwsgierig naar de ontwikkeling van Twan Castelijns.... die heeft ook veel potentieel.
samen met Koen Bouwman moeten ze die koesteren en niet teveel laten rijden, om hun ontwikkeling te garanderen.
Cyclad 23 juni 2016 18:34
Totaal onvergelijkbaar, die 2.
Castelijns is geen jong talent, maar al 28. Zit ook geen groei meer in, hooguit mist hij nog wat ervaring. Prima coureur, daar niet van, maar de vergelijking met Bouwman gaat om veel redenen mank. Castelijns zul je in bergetappes echt niet voorin zien strijden.
Castelijns zal een goede helper zijn en blijven, terwijl Bouwman toch wel de kwaliteiten heeft om meer te zijn dan helper alleen.
cyclingfreakske 24 juni 2016 00:15
ik vergelijk ze ook niet, maar hij is niet bepaald ervaren en neo prof... was hij ook niet laat begonnen met wielrennen ?
27 geworden, , maar die kan best nog groeien.
Wat Castelijns gaat doen bergop ullen we zien, wat hij al liet zie nwas veelbelovend;
Cyclad 24 juni 2016 08:32
Castelijns is geen klimmer. Bouwman wel.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen