Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bakpoeder of koffie?

Gepost door lodjan 
lodjan 21 juni 2016 06:52
Peiling
Bakpoeder of koffie
Alleen geregistreerde gebruikers mogen deelnemen aan deze peiling.
Er zijn 13 stemmen ontvangen.
Bakpoeder 3
 
23%
Koffie 5
 
38%
Anders namelijk 5
 
38%



Waar geeft u de voorkeur aan?
[cyclingtips.com]
Hoentie 21 juni 2016 07:14
Bakpoeder is wel lekker, maar zonder koffie ga ik dood.
Frederik D. 21 juni 2016 09:50
Dat gedoe met bicarbonaatsoda is new age pseudowetenschap. Volgens sommigen werkt het zelfs tegen kanker. Als je maar gelooft.

En nee, ik stem niet. Wel ben ik zeer benieuwd naar de onderbouwing van de bicarbonaatgelovigen.

Kwakzalverij

Hoeveel wielrenners doen aan kwakzalverij? Zo'n iemand als Laurens ten Dam lijkt me een gebruiker van kwakzalverij. Zou hij daarom zo vaak tegen de grond kwakken?

Tijd voor een bakje koffie zonder een kwakje zalf.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2016 09:58 door Frederik D..
Bromertà 21 juni 2016 11:27
Oud verhaal, maar toch.

Daryl Impey gepakt op plasmiddel, maar … ’t zat in de lege “niet geheel schone” capsules die hij bij de apotheek kocht om er … z’n eigen tovermiddel gebaseerd op bicarbonaat poeder in te doen. Een renner die naar de apotheek gaat om z’n prestatie te verbeteren; da’s natuurlijk vragen om moeilijkheden.



In a hearing in Johannesburg yesterday, Impey was informed that he had been absolved of any wrongdoing after a Durban pharmacist took responsibility for contaminating empty gelatine capsules that Impey had bought.

The Star newspaper in South Africa reports that Impey had visited the chemist to buy empty capsules to fill with bicarbonate of soda for use in the South African road race championships.

[cyclingtips.com]


O, en koffie? Beter slechte koffie dan geen koffie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2016 11:28 door Bromertà.
Luijt 21 juni 2016 13:28
Zuurkool met vette jus
Goozzer 21 juni 2016 14:14
Er zijn op zich best interessante onderzoeken op het vlak van soda loading en prestatieverbetering (bij bepaalde type inspanningen). Er wordt ook bij verschillende wielerploegen, vrij succesvol mee gewerkt heb ik begrepen. Denk met name aan (ploegen)tijdritten. Movistar heeft met Mikel Zabala zelfs een autoriteit op dit vakgebied in huis...
El Chaba 21 juni 2016 15:33
Etixx toch ook dacht ik?
Frederik D. 21 juni 2016 17:03
Ik ben benieuwd naar die onderzoeken. In elk geval is het geen wondermiddel tegen kanker.

Link(e soep)

Een beetje van dat spul is niet slecht en misschien wel een beetje goed. Maar dan stopt het. Het is geen wondermiddel, ook al proberen de ouwehoerige voergoeroes je dat wel wijs te maken.
Goozzer 21 juni 2016 17:22
Ik ben ook niet geïnteresseerd in voergoeroes en gezondheidsclaims. Maar dat neemt niet weg dat er wel aanwijzingen dat NaHCO3 een prestatieverhogend effect kan hebben bij bepaalde (korte of relatief korte) inspanningen...

[www.sportsci.org]
[www.ncbi.nlm.nih.gov]
Frederik D. 21 juni 2016 22:49
In dat bakpoeder zit natrium en teveel natrium is slecht voor de mens want het verhoogt de bloeddruk.

Voedingscentrum

Het mooie is dat dat bakpoeder het E-nummer 100 heeft en dus een zogeheten E-stof is. Veel voergoeroes ageren tegen die E-stoffen. Overigens worden die E-stoffen scherp gecontroleerd door de EU. Maar elke E-stof dien je met mate tot je te nemen. Maar dat geldt voor al je eten. Echter, de ellende is dat voedselgoeroes en -gekkies vaak overdrijven.

Eigenlijk dien je als arts elke sporter individueel te benaderen. De één kan misschien een tikkie bakpoeder extra gebruiken, de ander juist niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen