Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gesink niet naar TdF

Gepost door shake 
shake 22 juni 2016 14:22
Aldus Lotto Jumbo NL

[www.teamlottojumbo.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 14:25 door shake.
cyclingfreakske 22 juni 2016 14:24
was te verwachten... de afgelopen 2 weken waren niet hoopgevend.... het gesukkel blijft duren...die mens heeft echt wel pech in zijn carriere.
ton duk 22 juni 2016 14:27
Mooi naar de Ronde van Polen ter ondersteuning Koen Bouwman...
Wel klote voor Robert ( en Ger en ik)
gr
Luijt 22 juni 2016 14:29
Ja, zo'n hersenschudding, dat kan heel vervelend zijn.

Men haast zich bij LJ om erbij te zeggen dat er voor Kelderman niets verandert: "een vrije rol", "we gaan voor een ritzege", "etappes uitkiezen waar ik me op richt".

Geen klassementsambities dus. Waardeloos vind ik dat.

Groet, Luijt
Sjorsoll 22 juni 2016 14:30
sad smiley Echt heel jammer. Lullig voor hem, het mag ook nooit eens meezitten.

Veel sterkte met je herstel Robert (als je dit leest)! Tot de Vuelta.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 14:30 door Sjorsoll.
aartstyle 22 juni 2016 14:36
Tjaa was te verwachten. Je hebt al zo'n voorgevoel zodra hij viel in Zwitserland. Iets zegt mij dat Contador met zo'n val er gewoon bij was geweest in de tour. Maar dat is gevoel.

Al met al weer een seizoen naar de vaantjes. Zeer matige voorjaarsklassiekers gereden. Niet naar de tour, niet naar Rio en dan heel misschien een aardige vuelta. Het is allemaal weer heel erg karig.

Je zou daar de werkgever van zijn. Natuurlijk is het gedeeltelijk pech en hoort vallen bij het wielrennen. Maar je ziet Gesink wel heel weinig per jaar in top vorm ook als hij niet geblesseerd is. In de klassiekers kon hij bij lange na niet mee, maar ik had niet de indruk dat hij daar heel erg mee zat. Alles op de tour (om daar rond de weining aansprekende 8e plek te eindigen).... En zie wat er nu van komt.

Maar genieten van Dumoulin, Kelderman en natuurlijk Bauke Escartin Mollema.
Luijt 22 juni 2016 14:38
Dumoulin beschouwt het als een trainingsrondje, Kelderman hoopt op een ritzege.

HUP Bauke!!!

En Bouwman!!! Alsnog selecteren die jongen! Inkorten die trein!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 14:39 door Luijt.
aartstyle 22 juni 2016 14:40
Liever een ritzege Luijt dan een 8e plek (zonder aan te vallen) in de tour. 8e worden in de tour is leuk op de Contador manier. Aanvallen tot je erbij neervalt. Zo hard mogelijk naar de finish rijden of zo lang mogelijk in het wiel blijven met het meest efficiënte vermogen doen ze maar op de hometrainer. Prijzen winnen, daar gaat het om. En de 8e plek is geen prijs.
shake 22 juni 2016 14:43
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi naar de Ronde van Polen ter ondersteuning
> Koen Bouwman...
> Wel klote voor Robert ( en Ger en ik)
> gr

Vergeet Brieske niet.
Hangmat 22 juni 2016 14:44
De ploeg van LottoNL-Jumbo voor de Tour: George Bennett, Dylan Groenewegen, Wilco Kelderman, Bert-Jan Lindemen, Paul Martens, Timo Roosen, Sep Vanmarcke, Robert Wagner en Maarten Wynants
Wanny 22 juni 2016 14:45
Flinke aderlating voor LJ. Zonder Gesink hebben ze niet zo heel veel te zoeken in de Tour. Hopelijk kan Groenewegen nog verrassen.
Wanny 22 juni 2016 14:46
Hangmat Schreef:
-------------------------------------------------------
> De ploeg van LottoNL-Jumbo voor de Tour: George
> Bennett, Dylan Groenewegen, Wilco Kelderman,
> Bert-Jan Lindemen, Paul Martens, Timo Roosen, Sep
> Vanmarcke, Robert Wagner en Maarten Wynants

Voor een ploeg die zich met name richt op de Nederlandse markt, staan er teleurstellend weinig landgenoten aan de start.
Fashionisto 22 juni 2016 14:48
Kelderman hoopt op een ritzege? Ik heb die man nog nooit op aanvallende intenties kunnen betrappen.
aartstyle 22 juni 2016 14:51
Nederlandse klassementsrenners zijn over het algemeen niet aanvallend. Daarbij zijn er deze tours veel bergritten met aan het einde een afdaling. Klimmen kunnen ze wel, maar dalen................



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 14:52 door aartstyle.
Inigo 22 juni 2016 14:52
Het is dan ook nog eerder een jongetje...
El Mik 22 juni 2016 15:00
Baskenland dit jaar..
In zijn eerste Giro viel hij meerdere keren aan nadat Gesink (jawel hoor) was uitgevallen, herinner me bv. nog een rit naar de Galibier (gewonnen door Visconti).
El Chaba 22 juni 2016 15:09
Dat vind jij. Ik niet dus en ook door de renners en de ploegen zelf wordt een top 10 plek in de Tour als een (hele mooie) prijs gezien.
Wanny 22 juni 2016 15:11
Kelderman top 10 dan zal ie toch heel wat moeten verbeteren ten opzichte van Zwitserland.
ton duk 22 juni 2016 15:12
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Baskenland dit jaar..
> In zijn eerste Giro viel hij meerdere keren aan
> nadat Gesink (jawel hoor) was uitgevallen,
> herinner me bv. nog een rit naar de Galibier
> (gewonnen door Visconti).

In zijn Dauphine (4e plek) viel ie zelfs de heren Froome en Contador constant aan.....
Dat onbevangen gevoel lijkt ie wel kwijt.....
gr
El Chaba 22 juni 2016 15:12
Die buitenlanders zijn kennelijk beter dan de beschikbare Nederlanders en vergroten dus de kans dat Kelderman en/of Groenewegen mooie prestaties behalen. Goed voor de Nederlandse markt dus.
Brieske 22 juni 2016 15:24
Ik drijf op tranen, hup Gesink!

Groet
shake 22 juni 2016 15:25
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kelderman hoopt op een ritzege? Ik heb die man nog
> nooit op aanvallende intenties kunnen betrappen.

Beter naar tv kijken dan zwart. #TdF2015-etappe13
aartstyle 22 juni 2016 15:34
Knap is het zeker el Chaba. Ik vind het alleen niet heel spannend om te kijken hoelang iemand eraan blijft hangen. Ik heb liever dat ze eens wat proberen in een etappe waardoor ze in ieder geval even aanspraak maken op een prijs. En dat hoeft niet perse bergop hoor, kan ook prima op een vlak stuk tussen 2 beklimmingen in. Het verassende ontbreekt een beetje.... Iets aanvallender mag van mij best!
rustdag 22 juni 2016 15:36


Beterschap Robert!
Eindhovuh 22 juni 2016 16:02
Auw, heel zonde. Zonder Gesink blijft er wel een matig tesm over. Op papier één vd zwakste.
Wellicht kunnen ze verrassen.
Frederik D. 22 juni 2016 16:07
Heel jammer voor Gesink en ook voor ons. Moge hij wel starten in de Vuelta. Wat Kruijswijk kon in de Giro, kan Gesink misschien ook in de Vuelta.

Mijns inziens is het gaan voor een top tien plaats in de Tour best een goede optie voor Kelderman. Hopelijk heeft hij in de RvZ niet alles gegeven maar met het oog op de opbouw gekoerst.
El Chaba 22 juni 2016 16:09
Zit zeker wat in, maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je zo hoog staat in het AK krijg je gewoon geen ruimte, niet alleen van de podiumkandidaten maar bijvoorbeeld ook niet van de nummers zeven en acht (gesteld dat je negende staat).
Arsimo 22 juni 2016 16:30
Voordeel-nadeel: krijgt Kruijswijk nu waarschijnlijk een topfitte en gemotiveerde meesterknecht in de Vuelta.
Michael B. 22 juni 2016 16:59
Man man man, helaas had ik het op dit forum eerder al gepost... een hersenschudding kan heel lang kan duren, zo 1,5 maand mee zoet bent. Ben overigens blij dat ze een helmplicht hebben ingevoerd... Stel je voor wat er anders was gebeurd. Laten we hopen dat Gesink hier snel van hersteld. Geen fijne tijd voor hem en zijn gezin. Meer en meer vraag ik mij af hoe die Gesink iedere keer weer zoveel pech kan krijgen. Lijkt wel of de duivel voor hem iedere keer wat anders verzint. Geluk bij een ongeluk dat hij niet geselecteerd is voor Rio, anders hadden we daar weer een hele discussie over gehad.

Helaas blijkt wielrennen niet alleen uit hard fietsen te bestaan, overeind blijven en vooral heel blijven zijn componenten die in het geval van Gesink ook maximaal meetellen. Jammer dat Gesink er overigens voor heeft gekozen om bij te tekenen bij Lotto Jumbo. Een frisse start zou hem goed gedaan hebben kunnen. Even andere mensen om je heen. Ploegleider met andere ideeen (zowel in de voorbereiding als in de koers).

De lijst van tegenslagen wordt nu wel erg groot: Meerdere door valpartijen mislukte Tours. Een valpartij en verloren podiumplaats in de Vuelta. Een lange revalidatie na een val tijdens de training. En dan hebben we het nog niet eens over de tegenslagen in zijn privéleven. Ketting die er in volle finale afdondert (Giro).
Drie weken, laat staan 1 week het geluk aan zijn zijde is blijkbaar al teveel voor de Gesink.

Zoals eerder op dit forum gemeld... Gesink verdiend een hoop geld, maar geld maak maar tot een bepaalde hoogte gelukkig. Uiteraard blijf je als supporter geloven in het moment dat de condor van Varsseveld die vette vis nu eindelijk binnen harkt. Maar het lijkt nu wel ondertussen een aangeboren tik.

Gesink... graag nu een dikke streep door al die pech zetten, is nu genoeg geweest. Ja het klopt, ik heb vaak de nodige kritiek geleverd aan het adres van Gesink, maar ik heb nu gewoon medelijden met Gesink.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 17:00 door Michael B..
Breggio 22 juni 2016 17:01
Helemaal mee eens. JC zei ooit de mooie woorden ieder nadeel heeft zijn voordeel...
Quarantanove 22 juni 2016 17:18
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heel jammer voor Gesink en ook voor ons.

Inderdaad , maar niet voor onze amusementswaarde.
Is gelukkig een kleurloze aanklamper minder voor een bijna nietszeggende klassementsplek tussen 5 en 10
We zullen straks Tour DuJour meer missen dan zulke saaie renners.
bakfiets 22 juni 2016 18:05
gesink kruijswijk battaglin rogliz naar de vuelta super, en gesink wint ronde van polen
Tinuz 22 juni 2016 18:11
Ik vind de val van Kruijswijk in de afgelopen Giro nog altijd een heel stuk zuurder dan Gesink niet in de Tour...
Wellicht kunnen ze beiden de Vuelta aanvatten in goede vorm.
Cyclad 22 juni 2016 18:28
Ach, wat is erg. Ik kan er prima mee leven, hoor.

Vuelta wordt dan weer leuk met Kruijswijk, Gesink en Bouwman. Prima ondersteuning voor Kruijswijk ;-)
Kuiperberg 22 juni 2016 18:30
Dure kracht onze Robert Gesink. Ik zou als werkgever wel er een keer klaar mee zijn. Natuurlijk veel pech, maar roept hij het ook niet over zich af. Als je zo weinig wedstrijden als Gesink rijdt, dan is de kans bij blessures des te groter, dat je het hele jaar niet competitief bent. Cancellara heeft ook al van alles gebroken, maar doordat hij het hele jaar koerst, pakt hij toch zijn wedstrijden en prijzen mee.
nesoor 22 juni 2016 19:25
Deze snap ik niet: als je weinig wedstrijden rijd heb je meer
kans op blessures
Westfalen 22 juni 2016 21:16
Kan TLJ weinig verwijten. Gesink was de man voor het klassement en is ook in staat om deze rol waar te maken. Kelderman zakt in Zwitserland al door het ijs, dus om hem nu kopman te maken lijkt me niet gezond. Hopelijk kan hij toch voor resultaten zorgen. Talent genoeg.
Von Kármán 22 juni 2016 23:40
Dat klopt wel, ik heb nog nooit op een racefiets gezeten, maar ik zit met een gebroken elleboog thuis.
Sjorsoll 23 juni 2016 00:07
We hebben het hier nu over Kruijswijk in de Vuelta, maar die moet al veel te vroeg in vorm zijn eigenlijk, toch? 6 augustus is de wegrit van de Spelen... Als hij daar een vormpiek wil hebben, dan vrees ik voor de laatste week van de Vuelta. Robert dus niet als knecht, maar in een vrije rol wat mij betreft.
Sjorsoll 23 juni 2016 00:08
Eigenlijk gewoon als medekopman. Dat verdient hij überhaupt wel eigenlijk.
Luijt 23 juni 2016 00:24
Nee dus. Hopen op 1 ritzege en verder je constant laten afzakken is lafbekkerij van de eerste orde en geen reet aan om naar te kijken, want....je ziet Wilco dan 90% van de tijd niet in beeld.
Dan zie ik liever een dag in dag uit strijdende Mollema. En als het dan plek 8 zou worden voor Wilco dan neem ik mijn pet diep af.

Ik denk dat jij vergeten bent hoe het was om nooit een Nederlander in de finale te zien zoals in de jaren 90.

En dan is het ook nog maar de vraag of die etappe gewonnen wordt. Ik denk dat Wilco dat niet klaarspeelt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2016 00:26 door Luijt.
ton duk 23 juni 2016 08:02
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die buitenlanders zijn kennelijk beter dan de
> beschikbare Nederlanders en vergroten dus de kans
> dat Kelderman en/of Groenewegen mooie prestaties
> behalen. Goed voor de Nederlandse markt dus.

Nu mijn 1e boosheid wat gezakt is....kan je idd stellen dat TLJ.NL nog steeds start met 2 Nederlandse Kopmannen (ok,vrije rol voor Wilco) en dat TLJ.NL 3 Nederlandse "jongeren" laat debuteren in de TdF....
gr
aartstyle 23 juni 2016 08:12
Ik zeg helemaal niet dat ze moeten afzakken of zich op achterstand moeten laten rijden. Maar het mag van mij wel wat aanvallender/verrassender. Als klassements man kan je best aanvallen als de situatie er zich voor leent. De Froomes en Contadors van deze wereld gaan echt niet constant achter Mollema of Kelderman aan.
Dennis 23 juni 2016 09:19
sad smiley Jammer dat Gesink er niet bij is.
Eazster 23 juni 2016 15:36
De verwachting tov van Lotto Jumbo in de Tour zijn nu wel zo laag dat het in principe alleen kan meevallen. Wie weet kan Lindeman wel een nummertje opvoeren zoals in de Vuelta. En een goede Kelderman zullen we toch wel zien mee strijden voor een top 10 plek. Het blijft toch leuker volgen zo'n Tour als je een beetje kan juichen in de finales van bergetappes.
Of Wilco dan uiteindelijk die top 10 haalt dat zien we dan wel, maar de ambitie moet er in principe wel zijn.
Er zijn geen super steile Cols die boven de 2000 meter gaan en minder aankomsten bergop dan voorgaande jaren ,er ligt een degelijke tijdrit die in zijn straatje past,waarom is dat zelfvertrouwen er niet? Ik mis bij hem de bravoure die hij in zijn eerste seizoen toch echt wel degelijk leek the hebben.
Eazster 23 juni 2016 15:38
Jammer voor Gesink we zien hem hopelijk in topvorm samen met Kruiswijk in de Vuelta.
Planning lijkt voor Gesink niet te zijn weggelegd ,die kan beter gewoon in elke koers opstappen wanneer die fit is ,wat oppurtinistischer op de fiets stappen zoals hij zelf zegt dat hij nu ook in het leven staat.
Snorfietser 23 juni 2016 19:21
Eens, het wordt weer armoe troef. Groenewegen komt normaal gesproken (nog) tekort tegen de grote kanonnen, geen klassementsrenner dus hopen op rittenkapers. Nu kan dat ook goed aflopen (denk aan dat jaar dat Dekker 3 etappes won), maar heb er niet bijster veel vertrouwen in.
Luijt 23 juni 2016 20:13
PVW 24 juni 2016 06:14
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
Nu kan dat ook goed aflopen (denk
> aan dat jaar dat Dekker 3 etappes won)

Die reed toen op superbenzine. Die kans is dus niet groot. Misschien moeten ze er bij eentje ergens een motortje insmokkelen winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen