Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Ambitie Kelderman

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 22 juni 2016 16:18
Beste medeprikkers,
De vrije rol van Kelderman, zoals hij deze formeel krijgt van Plugge en consorten, is uiteraard een doorzichtige poging om Wilco in de luwte aan zijn tweede Tour te laten beginnen.
Eerlijk gezegd denk ik dat een rol zonder te veel druk ook beter bij deze sympathieke Barnevelder past. Eerlijk gezegd hoop ik echter dat Kelderman in zijn achterhoofd de bollen heeft zitten, want ik denk dat dat een reëel doel kan zijn waarbij die ritzege eventueel ook als bijvangst mogelijk is. Natuurlijk begrijp ik dat de bergtrui geen gemakkelijke opdracht is, maar denk dat die jacht hem veel ervaring op kan leveren en dat hij wellicht daardoor een andere stijl van koersen ontdekt bij zichzelf. Ik ben heel benieuwd wat jullie als immer kritische volgers hiervan vinden. Natuurlijk besef ik me dat de kans dat deze post medogeloos wordt neergesabeld wordt waanzinnig groot is. Gelukkig heeft mij ego daar weinig last van, dus kom maar op. Xxx
Carlos Danger 22 juni 2016 16:35
Enige manier om er nog wát van te maken lijkt me om snel op grote achterstand te staan. Misschien mag hij al beginnen op 30-45 minuten om dan via de Kruijswijk-Giromethode nog een leuk klassement te rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/06/2016 16:49 door Carlos Danger.
El Chaba 22 juni 2016 16:40
Jouw idee plus de redenatie erachter lijkt mij uitstekend maar vrees simpelweg dat Kelderman er niet de renners naar is om dat idee uit te voeren en de ploegleiding er niet naar is om dat idee te opperen.
Ron Meijers 22 juni 2016 16:41
ton duk 22 juni 2016 20:37
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Enige manier om er nog wát van te maken lijkt me
> om snel op grote achterstand te staan. Misschien
> mag hij al beginnen op 30-45 minuten om dan via de
> Kruijswijk-Giromethode nog een leuk klassement te
> rijden.

Kruijswijk-Giro2015 methode
gr
Linkebal 22 juni 2016 20:56
Ik denk/vrees:

Zo lang mogelijk kleurloos aanklampen in de hoop op een top-10 plek. In de laatste week er definitief doorzakken en terugzakken naar plaats 15-20. Waarna er nauwelijks meer bergritten over zijn om voor een etappezege te gaan via de ontsnapping.
Bromertà 22 juni 2016 20:59
Kelderman werd in de TdS onder extreme weersomstandigheden op de proef gesteld. Hopelijk treffen de renners tijdens de TdF een snikhete zomer en gedijt Kelderman beter dan ooit en richt ie zich vanaf het begin op het klassement, waar ie voor geboren is.
Ik heb er wel vertrouwen in, en zin ook, in die gekke Tour: iedereen in bloedvorm en een strijd op leven en dood.
Andere Peter 22 juni 2016 23:53
Ik denk dat zelfs op deze site maar weinig mensen uit hun hoofd de laatste 3 bollentruiwinnaars kunnen opnoemen. Dat klassement is enorm gedevalueerd. Klassement voor aanvallers in de kantlijn van de echte strijd. Dat speelde al in de periode Virenque en later Rasmussen. Charteau was in dat opzicht wel het dieptepunt. Froome kreeg hem vorig jaar bijna per ongeluk. Raadselachtig waarom je op dat lijstje zou willen staan.
Carlos Danger 23 juni 2016 00:06
Publicité holadijee.
Leon 23 juni 2016 00:22
Hup Ron!
Stop de taalverloedering!
Luijt 23 juni 2016 00:32
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik vrees dat die vrije rol echt zo bedoeld is. Niet om druk weg te nemen. Ze vinden het echt genoeg als Kelderman gaat proberen een etappe te winnen. Verachtelijke doelstelling voor de grootste Nederlandse profploeg. Heb je een klassementsjongen, doe je er niks mee.

En als het dan niet lukt, dan staat en met lege handen en op een uur van de gele trui. De hoon die m dan ten deel valt zal niet mals zijn.
Luijt 23 juni 2016 00:34
Heb er ook zin an, als ie tenminste z'n best doet. Anders krijgt ie op z'n kloten.
Luijt 23 juni 2016 00:41
Je hebt het hier over een jonge (ik hoop) ambitieuze klassementsrenner. Die moet van jou gaan proberen mee te springen met die kleine Franse bekkentrekker om een etappe te pakken? Als Wilco naar je luistert kan er streep door zijn carrière als ronderenner.
Maar goed, Zeeman en Plugge heb je al mee...
Dennis 23 juni 2016 08:41
100% eens met Luijt,

Waaruit blijkt dat Kelderman meer een rittenkaper is dan een Klassementsman. Niet uit zijn erelijst.
Nelis! 23 juni 2016 08:58
Ik vraag me af of bij de contractbesprekingen met Kelderman beide partijen het ook hebben gehad over 'een vrije rol' in de tour, 'niet voor het klassement gaan', 'geen druk opleggen', 'gaan voor de ritwinst'.
Ik heb er over nagedacht, ik vind het toch wel uitermate ambitieloos en slap hoe er met Kelderman en zijn ambities wordt omgegaan. Vooral als je zijn talent en zijn prestatie jaren geleden in de Giro in acht neemt...

Is het realiteitszin? Of een slappe instelling?
Ridder Kale Knikker 23 juni 2016 09:20
Bedankt voor deze les Ron!
Ridder Kale Knikker 23 juni 2016 09:32
Daar Plugge uit het mediawereldje komt en de banden met NU.nl nog steeds erg ferm lijken, zou het toch best aannemelijk kunnen zijn dat het gebrek aan ambitie met Kelderman inderdaad bedoeld is om druk weg te nemen. En wellicht is dat ook het slimste, de verwachtingen zijn zo immens hoog bij de liefhebbers, deels terecht en deels ingegeven door opportunisme. En Wilco lijkt me mentaal ook nog niet klaar om alleen deze druk te dragen. De aanwezigheid van Gesink was voor hem ideaal geweest. Nu deze onfortuinlijk de Tour moet laten schieten, is het aan de ploegleiding om een oplossing te vinden voor het verdwijnen van de schouders die voor de schaduw konden zorgen van waaruit Kelderman had kunnen opereren.
Ik hoop echt van harte dat hij inderdaad het klassement laat varen en erin vliegt voor de bollen en een rit. Daarmee kan de hele ploeg ook vrijer rijden en op de verrassing spelen.
Hup Wilco!
Ridder Kale Knikker 23 juni 2016 10:23
Op dit prikbord vaak veel geklaag gelezen over dat de bolletjestrui gedevalueerd is en dat geklaag is m.i. terecht. De laatste jaren is deze trui vaak naar een mindere klimgod gegaan. Ik denk dat het heel mooi is, voor velen van ons op dit prikbord (Vlamingen en opstandelingen daargelaten) als een Nederlandse klimmer zich gaat mengen in de strijd om de bollen. Om zodoende een waardige opvolger voor Rooks en Theunissen op te leveren. Is dat voldoende antwoord op jouw vraag waarom je op dat lijstje zou willen staan?

Daarnaast levert het inderdaad veel publiciteit op een heldenstatus in Nederland, waardoor Wilco ook kan groeien in mentaal opzicht in de toekomst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2016 10:28 door Ridder Kale Knikker.
Bromertà 23 juni 2016 10:36
Nee, het is angst. Allemaal angst. Een totaal gebrek aan vertrouwen. Van de ploegleiding hè, die met een faalangst-syndroom van hier tot Tokio rondloopt. O o o, als de verwachtingen maar niet te hoog oplopen, o o o kan onze Wilco sowieso eigenlijk wel met die druk omgaan, o o o is onze Kelderman niet iets te wisselvallig geweest in de TdS, en o o o er kan nog van alles misgaan want Parijs is nog o zo ver. En kijk eens naar die tijdrit van gister tijdens de NK; slechts derde, volkomen kansloos tegen Dumoulin, die hoentje fris en uitgerust mocht aanrukken, terwijl Kelderman een van de zwaarste Suisse ooit onder extreme weersomstandigheden nog in de benen had, waarbij Mollema in het verleden te moe was (of wijselijk extra recuperatie inbouwde) en de NK liet schieten. Weet je wat, we doen net of we voor de sprint gaan en laten de media weten dat we geen kopman hebben. Geen kopman hebben !

Stel je voor, je bent wielrenner en als kind droomde je van ... En dan kom je Nico Verhoeven tegen. In het echt. Of Addy Engels, de Yvonne Jaspers tussen de fietsende gezelligheid. Oef. Dan heppie toch geen nachtmerrie meer nodig?
Shinzawai 23 juni 2016 11:00
Gewoon aanklampen, er doorheen zakken en dan via de aanval alsnog top-10 rijden. Deden Bardet en Frank vorig jaar ook.
cyclingfreakske 23 juni 2016 11:53
Kelderman kan misschien beter denken aan een rit hier en daar, en in de achtergrond wat meeschuiven voor een deftig klassement, ALS hij ertoe in staat is.

zijn snel binnenkomen bij de profs heeft hem ook wat nedeel gegegevn, was toen vaak ingezet is zware wedstrijden waar hij vol voor ging, en kent mogelijk wat een terugslag. Dit jaar gaat het toch weer iets beter, maar ik denk dat met zijn capaciteiten een ander team in de toekomst meer groei geeft. En dan denk ik vooral richting Italie, waar ze jong geweld altijd kansen geven en je niet oeverloos in dienst moet.
Latino 23 juni 2016 12:37
Ik ben al tevreden als Kelderman heelhuids bij de bergen aankomt. Kelderman valt namelijk best vaak. In de Ronde van Zwitserland reed hij ook al met een pleister op zijn been rond.
Goozzer 23 juni 2016 13:06
Ben ik niet met je eens. Leuke strijd (ja, doorgaans niet door de beste klimmers, maar wat maakt dat uit?) iedere dag aandacht en ook tof: je staat in Parijs op het eindpodium. Als Kelderman de bolletjestrui wint zou dat echt wel een serieus ding zijn, mijns inziens. Mijns inziens toch meer dan een etappe (nog daargelaten dat dat perfect samen kan gaan). Ik bedoel wat zegt het winnen van een random etappe nou eigenlijk? Charteau is een dieptepunt voor de bollen, maar blijft toch beter hangen dan menig vergelijkbaar Frans etappewinnaar van vergelijkbaar allooi.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/06/2016 13:08 door Goozzer.
Bromertà 23 juni 2016 13:31
En jawel hoor Kelderman wordt door al die promotie en overdadige propaganda door de buiten wereld gelijk geschaard aan de onzichtbare man. Altijd handig om zo z'n marktwaarde zo laag mogelijk te houden. Kelderman terug bij af, knokkend voor z'n bestaan. Hier de lijst van "belangrijkste renners in de Tour:"

Team	Most important riders

 AG2R 	BARDET Romain
	BAKELANTS Jan
 Ast 	NIBALI Vincenzo
	ARU Fabio
 BMC	VAN AVERMAET Greg
 Etixx 	MARTIN Daniel
 FDJ	PINOT Thibaut
 IAM	PANTANO Jarlinson
 Lmp 	COSTA Rui
 Lot S	GREIPEL André
 Movis	VALVERDE Alejandro
	QUINTANA Nairo
	IZAGIRRE Ion
 Orica	MATTHEWS Michael
 Can	ROLLAND Pierre
 Giant	BARGUIL Warren
 Kat	KRISTOFF Alexander
	RODRÍGUEZ Joaquim
	ZAKARIN Ilnur
 Lot N	VANMARCKE Sep
 Sky	FROOME Christopher
	POELS Wout
	HENAO Sergio Luis
 Tink	SAGAN Peter
	CONTADOR Alberto
	MAJKA Rafał
 Trek	MOLLEMA Bauke
 Dim	BOASSON HAGEN Edvald
 Cof	BOUHANNI Nacer
 Vital 	VACHON Florian
 Direct	COQUARD Bryan
 Bora	BENNETT Sam

Gegevens van [www.tourdefrancestats.com] (lijkt me een handige webstek ).
El Chaba 23 juni 2016 13:49
Och, Voeckler wordt ook niet genoemd bij Direct Energie. En bij SKY hadden ze er wel zeven of acht op kunnen schrijven.
Bromertà 23 juni 2016 14:04
Prikdude 23 juni 2016 14:14
Mollema i.p.v. Cancellara is helemaal een lachertje.
Tsjah 23 juni 2016 14:16
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> En jawel hoor Kelderman wordt door al die promotie
> en overdadige propaganda door de buiten wereld
> gelijk geschaard aan de onzichtbare man. Altijd
> handig om zo z'n marktwaarde zo laag mogelijk te
> houden. Kelderman terug bij af, knokkend voor z'n
> bestaan. Hier de lijst van "belangrijkste renners
> in de Tour:"
>
>
> Team	Most important riders
> 
>  AG2R 	BARDET Romain
> 	BAKELANTS Jan
>  Ast 	NIBALI Vincenzo
> 	ARU Fabio
>  BMC	VAN AVERMAET Greg
>  Etixx 	MARTIN Daniel
>  FDJ	PINOT Thibaut
>  IAM	PANTANO Jarlinson
>  Lmp 	COSTA Rui
>  Lot S	GREIPEL André
>  Movis	VALVERDE Alejandro
> 	QUINTANA Nairo
> 	IZAGIRRE Ion
>  Orica	MATTHEWS Michael
>  Can	ROLLAND Pierre
>  Giant	BARGUIL Warren
>  Kat	KRISTOFF Alexander
> 	RODRÍGUEZ Joaquim
> 	ZAKARIN Ilnur
>  Lot N	VANMARCKE Sep
>  Sky	FROOME Christopher
> 	POELS Wout
> 	HENAO Sergio Luis
>  Tink	SAGAN Peter
> 	CONTADOR Alberto
> 	MAJKA Rafał
>  Trek	MOLLEMA Bauke
>  Dim	BOASSON HAGEN Edvald
>  Cof	BOUHANNI Nacer
>  Vital 	VACHON Florian
>  Direct	COQUARD Bryan
>  Bora	BENNETT Sam
>
> Gegevens van
> [www.tourdefrancestats.com] (lijkt
> me een handige webstek ).

Waar is deze lijst op gebaseerd? Ik mis toch wel een paar namen. Meende dat IAM alles op Frank gooide en zo zijn er wel meer twijfels.
Arsimo 23 juni 2016 14:25
Greipel en Bouhanni genoemd, maar Kittel niet? Had toch wel naast Daniel Martin bij Etixx mogen staan.

En waar van Garderen en Porte bij BMC?

En idd Cancellara?

Vreemde willekeur.
Luijt 23 juni 2016 20:11
De bollen zijn gedevalueerd tot niks noppes
Ridder Kale Knikker 23 juni 2016 21:09
En juist een winnaar van de bergtrui van het kaliber Kelderman, kan voor een ommekeer zorgen in die neergaande spiraal van waardering voor de bollen. Maar ik ben het met je eens waarde Luijt dat de bollen aan fikse devaluatie onderhevig zijn en dat doet mij, met mijn hang naar nostalgie, toch een beetje pijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen