Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Avondetappe

Gepost door Massimo 
Massimo 28 juni 2016 14:27
Weet iemand of dit programma weer het traditionele format heeft of wordt het geïntegreerd in het voetbalgebeuren vanuit de studio? En, is een en ander online te bekijken of direct terug te kijken?
Goozzer 28 juni 2016 14:57
Traditioneel format in nieuw jasje. Volledig los van voetbalgebeuren in elk geval. Eerste uitzendingen daardoor ook vrij laat (na voetbalprogramma)...
Luijt 28 juni 2016 15:13
Ik hoop dat ze dat Tour du Jour achterwege laten bij RTL. Derksen die onder leiding van die haargeverfde kwast over fietsen, of beter, over fietsers, praat. Vet iiri!

O ja, on topic: leuk die avondetappe weer. En ja Massimo, het is overal te volgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2016 15:15 door Luijt.
Slimmerd 28 juni 2016 15:32
Derksen zat slechts sporadisch aan tafel bij Tour de Jour en over het algemeen ging het daar meer over koers dan bij de Avondetappe, met elk seizoen dezelfde gasten die hetzelfde komen vertellen (dit jaar komt Winkels vast weer zeggen dat het Balberde is ipv Valverde, enz.)
zumsteg 28 juni 2016 15:36
Als ze het toch integreren met die gare huiskamer dan kan Van der Vaart misschien wat vertellen over de voeding van Betancur en Dario Pieri.

Maxime Hartman Michael B. kan dan de Nederlandse renners (Lars Boom, Laurens Ten Dam, Johnny Hoogerland)aanspreken op wat ze fout doen.
Massimo 28 juni 2016 15:39
Tour du Jour had ook vaak dezelfde gasten en Edwin Winkels vind ik een prima kerel, waarschijnlijk wegens de gedeelde liefde voor Catalunya.
Brieske 28 juni 2016 15:45
Tour de Jour was inhoudelijk het beste wielerprogramma, zeker ook met profs die hun verhaal mogen afmaken en veel inside info.
Dat het een commercieel kroeg gehalte heeft stoor ik me niet aan.
Wilfried een prima tafelheer.

Avondetappe keek ik ook graag, lekker iedere dag weer kijken welke pantoffeldiertjes bestuderende bioloog achter de schermen bij de Tour mocht staan.
En zich zo verbaasde over de aaibaarheid van de renners en de meuk die er uit de karavaan komt.
Af en toe een verdwaalde wielerprof (als de schaatsers op waren) die soms 3 zinnen mocht zeggen.
En serieus waar, ik keek er graag na.

Groet
MarcoV 28 juni 2016 16:02
hup Tour du Jour! Veel inhoud, scherp en tempo er in, met Genee één van de beste tafelheren van de Nederlandse tv.
Ander voordeel: snobs die hun neus ophalen voor 'iets dat commercieel is' kijken het tenminste niet. De hele Tour was in 1903 al commercieel!
Cecchini 28 juni 2016 16:36
Er is dit jaar geen Tour du Jour, en Herman van der Zandt en Dionne de Graaf gaan 3 wekenlang de avondetappe vanuit Frankrijk volgen. Mart sluit zijn carriere definitief af met basketbal verslaggeving tijdens de Spelen. Al vrees ik, dat hij in de jaren nadien nog regelmatig aanschuift bij de DWDD.

Tour du Jour was best te doen. Eddy Planckaert was een heerlijke en bescheiden sidekick. Alleen Gert Jacobs vergalde vaak het plezier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/06/2016 19:26 door Cecchini.
Inigo 28 juni 2016 17:12
Gewoon geen DWDD kijken, wordt je leven sowieso beter van
El Chaba 28 juni 2016 17:20
Sub Culture 28 juni 2016 17:32
Nu je correcte schrijfwijze van de Nederlandse taal nog.
El Chaba 28 juni 2016 17:56
Is correct.
...kijken, (daar) wordt je leven sowieso beter van.
malheur 28 juni 2016 18:03
Edwin Winkels is een vaatdoek, of moet ik zeggen baatduc ?
malheur 28 juni 2016 18:05
Jammer genoeg geen TDJ vanwege dat er nog wat wedstrijdjes oetbal zijn dus, jammer want dat programma had meer om het lijf dan dat oeverloze geneuzel in de avondetappe.
lodjan 28 juni 2016 20:31
Was niet correct, jij hebt het verbeterd (even een punt maken).
El Chaba 28 juni 2016 21:05
Ik heb niets verbeterd, dat is een woord dat je er automatisch bij moet denken. Het is namelijk sowieso geen gebiedende wijs, dat kan helemaal niet in deze context. Wel als er bijvoorbeeld had gestaan 'word beter!''.
(even een punt maken winking smiley)
opperman 28 juni 2016 21:17
die punt staat er nou juist niet

Inhoudelijk natuurlijk wel een heel sterk punt.
lodjan 28 juni 2016 21:20
Opperman heeft het wel door El Chaba.
rustdag 28 juni 2016 21:49
Vanaf 12 Juli Vive le Vélo (etappe 10)
Luijt 29 juni 2016 01:04
Ja veel meer om het lijf. Vooral zielepoten en plat geneuzel. En ik snap heel goed dat er ook publiek is voor Jacobs, Planckaert etc fijn aan elkaar gepraat door die voortdurend zichzelf promotende humorloze groentenvreter ("lees m'n boek"winking smiley Genee, jammer inderdaad dat het gestopt is.

En t is natuurlijk lastig voor sommigen als er eens wat onnederlandse niet doorsnee figuren als Winkels en Zonneveld op tv komen. De altijd goed geïnformeerde Winkels wordt er altijd op afgerekend dat ie de naam van Valverde juist uitspreekt en bovendien op de manier waarop hij de naam zelf altijd hoort uitspreken. En Zonneveld, die soms wat dwars kan zijn, een mening heeft en die nog kan verwoorden ook, wordt natuurlijk altijd afgerekend op die Berg en zijn in de ogen van velen marginale presteren als beroepsrenner. De Berg was een leuk project waaraan een groot aantal innovatieve bedrijven heeft meegedaan.
Jongens blijf vooral maaien. Hou die koppen er onder en plak een stikker op de knoppen 1, 2 en 3 van je ab. Het begint pas leuk te worden bij 4! Wat ik je brom.
Groet, Luijt

PS: slechts op die Wagendorp, u weet wel die van dat ten onrechte de hemel in geprezen boek waarin de Ventoux nog even voorbij komt, ben ik wat afgeknapt. Niet te betrappen op een originele gedachte die man.
Slimmerd 29 juni 2016 09:26
Met Zonneveld is inderdaad helemaal niks mis, wordt hier ook niet beweerd volgens mij. Winkels zal vast prima ingevoerd zijn, terwijl hij eigenlijk een voetbalman is in Spanje, maar komt elk jaar een riedel afspelen, omdat ze altijd hetzelfde willen bespreken.

Brom ze!
Luijt 29 juni 2016 10:18
Frederik D. 29 juni 2016 10:18
Maar gelukkig hebben we dit prikbord met prikkers(,) die wel deskundig, origineel en verfrissend zijn, die elkaar constructief aanvullen en die prima het verschil kennen tussen een beperkende en een uitbreidende betrekkelijke bijzin en aldus uitstekend in staat zijn om vakkundig komma's te copuleren. smiling smiley
Luijt 29 juni 2016 11:56
Zeker, kwamen wij maar op TV, he Fred?
zumsteg 29 juni 2016 12:10
Onderwerp is hier 'leven', en niet 'je', dus dat is derde persoon enkelvoud, dus dat is stam + t.
lodjan 29 juni 2016 13:00
Je begrijpt mijn punt niet. Opperman wel.
Frederik D. 29 juni 2016 13:32
Aan Luijt

Kijkers haken af als het moeilijk wordt. Daarom zijn er veel slechte programma's en nauwelijks goede.
Massimo 29 juni 2016 14:42
Haha, Lodjan scoort hier tegen met een puntertje.
Luijt 29 juni 2016 15:10
Dus moeilijk = goed?
Andere Peter 29 juni 2016 22:18
Derksen zat daar elk jaar 1 of maximaal 2 keer. Om steun te geven aan het zusje.
Andere Peter 29 juni 2016 22:19
Met Eddy Planckeart is voor zo'n type programma ook niets mis. Gert Jakobs is 1 of 2 keer leuk, maar als vaste gast veel te inhoudsloos. Het ergste vond ik die jakhals die interviewde, maar dat is al een paar jaar geleden.
malheur 29 juni 2016 22:27
Waarbij hij zich ontzettend voor lul zette en eigenlijk juist aangaf dat hij beter bij de avondetappe zou passen.
Andere Peter 29 juni 2016 22:30
Dat format van bekende buitenstaanders die een dagje aapjes kijken in de Tour was in Smeets' laatste jaar bijna geheel losgelaten. Ze deden het nog maar een keer in de week ofzo.

In Vive Le Vélo wordt dit echter nog altijd enorm overdreven. Zeer repeterend, volledig inwisselbaar en heel oubollig. Ik snap welk publiek Smeets en Genee aanspreken. Ik heb een hogere verwachting van het Vlaamse tv-publiek dan wat de VRT voorschotelt. Vive Le Vélo is voor mij de laatste jaren de grootste teleurstelling. Tenenkrommende flashinterviews. Navelstaarderij ten top: of Froome naar België komt, wat Hinault van JvdB vindt, een vraag-stellen-aan-Cancellara-prijsvraag, Farrar is er een van ons, Vlaamse fanclubjes van Sastre of Hushovd en kunnen we alstublieft stoppen met het uitnodigen van de zus van de renner of de buurvrouw van de ploegleider?
Andere Peter 29 juni 2016 22:33
Het onderwerp is 'je leven'. Verder klopt wat je zegt.
Andere Peter 29 juni 2016 22:35
Chaba heeft gelijk. De zin was volledig correct. Interpretaties waarbij de t achter wordt zou moeten worden weggelaten zijn niet mogelijk.
Andere Peter 29 juni 2016 22:36
Andere Peter 29 juni 2016 22:38
Yep. Ze willen vooral een breed publiek aanspreken. Dat doe je niet met inzoomen op een interessant buitenlands talent dat 34e is geworden in een bergetappe.
lodjan 29 juni 2016 22:56
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Chaba heeft gelijk. De zin was volledig correct.

Nee AP.

> Interpretaties waarbij de t achter wordt zou
> moeten worden weggelaten zijn niet mogelijk.

Wie heeft het daar over?

Je mist het punt waar het over gaat.
Slimmerd 30 juni 2016 00:16
Dat is net zo lang geleden als Jakobs als vaste gast.
El Chaba 30 juni 2016 16:19
Dat hij die punt gemist had, heb ik natuurlijk ook gezien maar ik ging er niet vanuit dat Sub Culture dát bedoelde met "correcte schrijfwijze van de Nederlandse taal".
En jij vervolgens ook niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2016 16:22 door El Chaba.
El Chaba 30 juni 2016 16:20
Jij toch ook, zie mijn antwoord hierboven.
lodjan 30 juni 2016 21:09
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat hij die punt gemist had, heb ik natuurlijk ook
> gezien maar ik ging er niet vanuit dat Sub Culture
> dát bedoelde met "correcte schrijfwijze van de
> Nederlandse taal".
> En jij vervolgens ook niet.

Die laatste zin, hoe kom je daar bij? Ik schat Sub hoog in wat dat betreft, maar daar gaat het hier niet om.
lodjan 30 juni 2016 21:11
Ja, ik mis een punt. Maar dat bedoel je niet?
Andere Peter 30 juni 2016 23:32
Andere Peter 30 juni 2016 23:47
Die zin was gewoon goed. Tav andere interpretaties: Chaba dacht na over een interpretatie met gebiedende wijs. En kwam terecht tot de conclusie dat dit niet kon in deze context.

Dat slappe gelul over die punt (oh wat goed dat Opperman dat begrijpt enj oh oh oh wat missen Chaba en AP het punt) is ook nonsens voor de kern: Inigo's zin is helemaal correct. De verbetering van Sub Culture daarop werd ten onrechte aangegeven. Hij becommentarieerde schrijfwijze en niet interpunctie.

Dat Inigo niet afsloot met een punt was mij heus duidelijk. Dat hoeft ook helemaal niet op internet of in apps. Taal is levend. Steeds populairder, ook bij taalkundigen, is het weglaten van die laatste punt. Dat wordt gezien als een meer open houding in discussies
lodjan 01 juli 2016 07:50
Als het jou duidelijk was, had je niet hoeven reageren. Met 'taal is levend' kun je alles goed praten wat krom is. Leestekens vormen een belangrijk onderdeel van de Nederlandse geschreven taal.
cyclingfreakske 02 juli 2016 14:29
idem met Vive le velo op de vlaamse zender..... na de voetbal gaat het van start....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen