Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Johan Vansummeren stopt noodgedwongen

Gepost door Olano 
Olano 29 juni 2016 11:37
sporza.be

Johan Vansummeren zet noodgedwongen een punt achter zijn wielercarrière. De ex-winnaar van Parijs-Roubaix sukkelt met hartritmestoornissen. Dat vertelde de 35-jarige renner van AG2R op een emotionele persconferentie in zijn thuishaven Lommel.

In februari moest Johan Vansummeren afstappen in de Ronde Van Oman met gezondheidsproblemen. Later werd duidelijk dat er sprake was van hartproblemen. Sindsdien was er onduidelijkheid over zijn toekomst in het peloton, maar nu heeft hij de knoop doorgehakt. De 35-jarige renner stopt met wielrennen.

Later meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2016 12:14 door Olano.
Olano 29 juni 2016 11:46
Ik vraag me af en misschien is het een domme gedacht, maar zouden die stoornissen te maken kunnen hebben met die aanrijding van die vrouw in Vlaanderen? Ik bedoel, sindsdien is hij nooit meer op niveau geweest en ik kan me indenken dat het bij hem er vreselijk in heeft gehakt met alle bijbehorende stress. En dat dus met name dat laatste de oorzaak is van de stoornissen.
rustdag 29 juni 2016 12:05

Jammer dat je zo moet stoppen,maar deze heeft hij mooi binnen.thumbs up
D. Marrage 29 juni 2016 13:11
There's always The Sum!
Frederik D. 29 juni 2016 13:29
Toch een mooie carrière geweest. Bedankt, Johan.

En dan de vraag van Olano. Ik weet het niet of psychische stress tot hartritmestoornissen kan leiden. Maar je vraag lijkt me wel zinnig.
zumsteg 29 juni 2016 16:15
Gebeurt dit opvallend vaak bij Belgen of ligt het aan mij? Op Wielerflits staat een rijtje: Albert, Zingle, Kaisen, Lodewyck en Vansummeren.
cyclingfreakske 29 juni 2016 16:22
..ja dat kan ertoe leiden, als het lang aansleept en gekoppeld is aan veel te weinig rust. we zien dat ook in het dagdagelijks leven en is wetenschappelijk ook weerlegt.
het topsportniveau dat bij sommigen vanaf bepaalde leeftijd zijn to eist, omdat je verder over de grens gaat.
Van Sumeren was ook wel iemand die zich helemaal gaf en ook een echt trainingsbeest.. EN veel teveel reed op een seizoen
Nadruk op het erg veel trainen naast de wedstrijden.

Of de klap zelf die op termijn zijn invloed heeft gehad op het hart..... ook mogelijk.

in elk geval een sympatiek man en steengoed renner... zonde dat hij zo moet stoppen.
zumsteg 29 juni 2016 16:28
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> en is
> wetenschappelijk ook weerlegt.

Is het ook bewezen of weerlegd?
Latino 29 juni 2016 16:32
Met Parijs-Roubaix en de ronde van Polen toch twee WT-koersen op zijn palmares. Niet verkeerd voor een renner die niet bijzonder getalenteerd was.
Quarantanove 29 juni 2016 16:41
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gebeurt dit opvallend vaak bij Belgen of ligt het
> aan mij? Op Wielerflits staat een rijtje: Albert,
> Zingle, Kaisen, Lodewyck en Vansummeren.


Je vergeet Gheesinck.
Quarantanove 29 juni 2016 16:47
Jammer , maar er blijft in het peloton voor de Limburgers met Dumoulin , Teunissen , Wellens , Vanendert, Poels, Hermans nog genoeg klasse over.
cyclingfreakske 29 juni 2016 16:48
bewezen. met weerleggen bedoel ik in dit geval, dat het zwart op wit is bevestigd na diverse onderzoeken. ik had had beter wetenschappelijk bewezen getypt winking smiley
Frederik D. 29 juni 2016 19:17
Wat betreft het slachtoffer hoop ik dat ze van de verzekering krijgt waarop ze als mens recht heeft, en dat ze goede zorg krijgt. Laten we ook bij haar stil staan.
veluweracer 29 juni 2016 19:26
Ik zag De Lange Vansummeren altijd graag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2016 19:27 door veluweracer.
zumsteg 29 juni 2016 19:29
Dat is geen Belg.
cyclingfreakske 29 juni 2016 20:30
zumsteg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gebeurt dit opvallend vaak bij Belgen of ligt het
> aan mij? Op Wielerflits staat een rijtje: Albert,
> Zingle, Kaisen, Lodewyck en Vansummeren.


dat is veel toevalliger dan wat er in een ploegje als Jo Piels aan de hand is............en geen kat over bericht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen