Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Bouhanni in de tour

Gepost door Luijt 
Luijt 29 juni 2016 12:36
NOS.nl

Nacer Bouhanni zal niet deelnemen aan de Tour de France. De Franse topsprinter heeft te veel last van een blessure aan zijn hand. Die kwetsuur liep hij vorige week op bij een nachtelijke vechtpartij.

In de nacht van zaterdag op zondag, aan de vooravond van het Frans kampioenschap in Vesoul, raakte Bouhanni betrokken bij een handgemeen in het hotel van de ploeg, zo verklaart zijn ploeg Cofidis op de website. De sprinter raakte gewond aan zijn rechterhand en moest in het ziekenhuis gehecht worden.

Bouhanni stapte wel op de fiets voor het nationaal kampioenschap, maar daags na de koers bleek toch een operatie nodig om de wond te laten helen.
Voor Cofidis, dat hun ploeg om de sprinter had gebouwd, is het wegvallen van Bouhanni een flinke streep door de rekening. De ploeg gooit het dan ook over een andere boeg.

Met Nicolas Edet, de vervanger van Bouhanni, hoopt de ploeg nu op een dagsuccesje. Ook moet de klimmer Edet Arnold Jeannesson en Daniel Navarro bijstaan in hun klassementsambities.

Pechvogel

De 25-jarige Nacer Bouhanni boekte al 49 profzeges, waaronder drie zeges in de Ronde van Italië en twee in de Ronde van Spanje. In de Tour de France won de Franse kampioen van 2012 nog nooit.

Vorig jaar moest Bouhanni zich ook al op het laatste moment afmelden voor de Tour de France. Een week voor de start in Utrecht kwam de sprinter ten val in het Frans kampioenschap.
Luijt 29 juni 2016 12:37
Om dit mannetje met losse handjes nou een pechvogel te noemen......
Ben 29 juni 2016 12:38
Was ik toch een klein minuutje te laat.
Jammer voor zn ploeg, ik gun dit Bouhanni zelf wel.
Slimmerd 29 juni 2016 12:39
Is die wel op tijd fit voor het Olympisch bokstoernooi?
Massimo 29 juni 2016 12:47
Vriend Cavendish is vele malen erger in de sprints, herinner je de bijna moordaanslag op Simon Gerrans, en bovendien weet niemand wat er precies in of rond dat hotel is gebeurd, wellicht ging hij een wandeling maken en werd overvallen, kan best, en dan zou ik mezelf ook verdedigen.
Slimmerd 29 juni 2016 12:53
Hij schijnt tijdens zijn nachtrust gestoord te zijn, in de nacht voorafgaand aan het Frans kampioenschap, en ging verhaal halen is het verhaal volgens o.a. De Telegraaf
Massimo 29 juni 2016 13:01
Ok, en dan nog, stel dat dat verhaal klopt, is er nog steeds geen duidelijkheid wie de eerste klap uitdeelde, wellicht sliep hij naast een kamer gevuld met tokkies.
Slimmerd 29 juni 2016 13:06
Zie het verhaal in het topic met de startlijst, op de kamer naast hem zouden dronken mensen gezeten hebben die volgens Bouhanni te veel herrie maakte. Hierop ging hij verhaal halen en dit eindigde in in vechtpartij waarbij onze amateurbokser in ieder geval flink heeft uitgehaald.
Luijt 29 juni 2016 13:13
Hij is zelf een T......

(Pas op Massimo, er is een meneer Tokkie die heel boos wordt van het - in zijn ogen - misbruiken van zijn naam. En als de Tokkies, boos worden, dan weten we het wel....)
Tinuz 29 juni 2016 13:19
Zullen de andere sprinters waarschijnlijk blij mee zijn! En de kans op incidenten wordt er een stukje minder door.
Massimo 29 juni 2016 13:22
Verhaal van de Telegraaf geeft natuurlijk ook geen helderheid, vechtpartij heeft zeker plaatsgevonden, echter, wie is er begonnen, hoe vaak is er vriendelijk verzocht het lawaai te minderen? En er staat ook een feitelijke onjuistheid in: Bouhanni reed vrij lang mee in het kampioenschap en stapte niet al na 40km af.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2016 13:26 door Massimo.
Pyama 29 juni 2016 13:29
Alweer niet... Bouhanni en de Tour is geen goede combi.
Slimmerd 29 juni 2016 13:36
Zeg dat, ken weinig renners die een nog slechtere relatie hebben met de Tour
El Chaba 29 juni 2016 13:42
Mooi zo, die halve zool kunnen we missen als kiespijn. En de kans op valpartijen is ook weer iets minder groot.
Wanny 29 juni 2016 13:45
Als ploeg gooi je er zo eentje dan toch gelijk buiten?
Massimo 29 juni 2016 13:52
Cavendish doet nog steeds mee hoor en die veroorzaakte de gevaarlijkste valpartijen de laatste jaren.
El Chaba 29 juni 2016 15:01
We hebben het hier nu niet over Cavendish maar over Bouhanni.
Massimo 29 juni 2016 15:08
Jij stelt dat de kans op valpartijen minder groot is en daarop zeg ik dat de grootste brokkenpiloot nog steeds meedoet, zo ongelooflijk ingewikkeld is dat toch niet?
El Chaba 29 juni 2016 16:05
Ik stel dat de kans op valpartijen minder groot is dankzij de afwezigheid van Bouhanni
Als ik het gedrag van een renner - waarover het in dit topic gaat - aan de kaak stel, kun je wel naar het vermeende 'ergere' gedrag van een ander wijzen maar dat heeft sec toch helemaal niets te maken met het gedrag van Bouhanni zelf? Lijkt me inderdaad helemaal niet zo ongelofelijk ingewikkeld.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/06/2016 16:15 door El Chaba.
Shinzawai 29 juni 2016 16:06
Nu gaat Laporte of Soupe zich waarschijnlijk, met veel minder talent, in de massasprints gooien. Kans op valpartijen lijkt me dus hetzelfde, misschien wel groter.
cyclingfreakske 29 juni 2016 16:13
je geeft de indruk dat hij het met opzet doet, terwijl Cav toch een behoorlijk nette sprinter is. Ligt er vrij vaak tussen door de oorzaak van een ander (bv die voor hem valt in inhaakt) en 2x een hele zware valpartij door een wielbreuk (oa Haussler als zwaarste slachtoffer)
Je zal wel Ewen bedoelen, die soms doldrieste dingen doet, idem een Nizzolo.

misschien een ideetje om Nizzolo en Bouhanni een kopstoot duel te laten doen op de OS.
Massimo 29 juni 2016 16:19
Nogmaals, ik zeg dat de grootste schoft gewoon meedoet en dat er dus nog steeds kans is op flinke valpartijen, je exacte leeftijd ken ik niet, echter een leesbril zou wellicht een dezer dagen van pas komen, of een cursus begrijpend lezen.
Ben 29 juni 2016 17:01
Cavendish is al aardig afgekoeld, hij was vroeger veel gekker dan tegenwoordig.
Von Kármán 29 juni 2016 17:34
En laten we Theo Bos niet vergeten in Turkije.
cyclingfreakske 29 juni 2016 17:43
...die leek wel Keirin te rijden.
cyclingfreakske 29 juni 2016 17:44
als je de vuilste sprinter zou zoeken = Bouhanni
Cyclad 29 juni 2016 18:08
Wie de grootste brokkenpiloot is van de 2 weet ik niet, maar ik ben ook niet zo stellig om te beweren dat dat Bouhanni is.
Doodjammer dat Bouhanni moet afzeggen, toch één van de beste sprinters. Ik moet dan ook nog maar zien of de sprints door zijn afwezigheid minder gevaarlijk worden. Er is niet altijd even gemakkelijk dat causaal verband te trekken.
Cyclad 29 juni 2016 18:08
Curzio 29 juni 2016 20:45
Dat lijkt mij ook ja.
Sub Culture 29 juni 2016 21:36
Spijtig.
Ok, hij gaat soms over de limiet in de sprint maar hij geeft wel kleur aan het geheel.
Amusantere gast dan zo'n kleurloze Greipel.
malheur 29 juni 2016 22:33
Ik vind dat Bouhanni valpartijen veroorzaakt een mythe, noem eens wat voorbeelden anders. Het is een vechter en lefbek in de spurts, dat is wat anders. Ik vind het jammer dat hij er niet bij is.
Curzio 30 juni 2016 11:08
Greipel is helemaal niet kleurloos. Z'n aardigheid is juist enorm onderscheidend voor een succesvolle topsporter.
Waarschijnlijk ook 10x interessantere kerel om eens een biertje mee te pakken dan zo'n alfamannetje Bouhanni.
Pyama 30 juni 2016 16:49
Greipel is met zijn fans anders totaal niet amicaal en zelfs afstandelijk.
El Chaba 30 juni 2016 17:41
Heb ooit eens een mailtje met een vraag naar zijn website gestuurd, kreeg ik al heel snel een antwoord van hem persoonlijk, verstuurd via zijn telefoon.
En hem ook eens gesproken vlak na de proloog van de Vuelta in Assen. Heel relaxed en vriendelijk een praatje gemaakt, dus hoe je daarbij komt zou ik echt niet weten.
Die gekke Mortirolo was daar ook bij trouwens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2016 17:51 door El Chaba.
merijntje mortirolo 30 juni 2016 20:10
Hebben wij elkaar ooit ontmoet?

Ik weet wel dat ik gezellig met Greipel en wijf en hond aan het lullen was (op het TT-circuit van Assen, geloof ik) en dat er zich een of andere groupie in het gesprek mengde.
El Chaba 30 juni 2016 20:29
Nadat jij op illegale wijze het afzethek rond het rennerskwartier opzij had geschoven en je brutaalweg aan Greipel had opgedrongen, bedoel je?
merijntje mortirolo 01 juli 2016 12:45
Afzethekken bij rennerskwartieren zijn stom.
Luijt 01 juli 2016 13:26
Greipel maakt kennelijk duidelijk onderscheid tussen zijn fans. Dat is te prijzen.
merijntje mortirolo 01 juli 2016 14:44
Hij mag wel iets strenger selecteren, vind ik, maar goed, hij kende El Chaba vast nog niet.
El Chaba 01 juli 2016 21:13
merijntje mortirolo 02 juli 2016 10:46
Als ik me goed herinner schreeffie Sehr geehrter Herr, daar klopt dus geen zak van, Kaum geehrter Idiot wäre besser gewesen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2016 10:47 door merijntje mortirolo.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen