Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sagan en Majka naar Bora

Gepost door lodjan 
lodjan 30 juni 2016 06:51
Sagan en Majka gaan voor Bora-Hansgrohe rijden

De UCI laat pas vanaf 1 augustus officieel transfers toe, maar toch is bekendgeraakt dat Peter Sagan volgend seizoen voor Bora-Hansgrohe zal rijden. Na het welles-nietesspelletje van de voorbije maanden met Bora is het nu verbaal geklonken. De wereldkampioen komt in principe over met zijn broer Juraj, de Poolse kampioen Rafal Majka, zijn Slovaakse talisman Michael Kolar en Erik Baska, ook al een landgenoot die dit jaar als neoprof de Handzame Classic won. In de deal zitten onder anderen ook zijn persoonlijke verzorger en zijn woordvoerder.
De overstap van Sagan naar de ProContinentale ploeg is mogelijk dankzij fietsconstructeur Specialized waarmee de Slovaak een persoonlijk contract heeft. In het begin van het seizoen leek het dat Etixx-Quick Step of Astana zijn volgende werkgever kon zijn, maar bij de Kazachse ploeg loopt het contract met Specialized af.

De Slovaak was een van de weinige renners met wie de Tinkoff-ploeg nog een contract lopen had tot eind volgend seizoen, maar de Russische ploegeigenaar trekt op 31 december 2016 de stekker uit het project.

Bora zelf, een Duits kookplatenbedrijf, zou een dozijn cash in de ploeg stoppen. De circa 4 à 5 miljoen euro die voor het project-Sagan nodig is, zou grotendeels opgehoest worden door ­Specialized. En dan is er nog Hansgrohe – ook al Duits, uit de sanitaire wereld, bekend als sponsor uit de veldritwereld – die vanaf deze Tour mee op de kar zou springen. Met volgend jaar de Tour-start in Düsseldorf is de veruit anoniemste ploeg van de voorbije seizoenen ineens hotter dan hot en zou het totaalbudget ineens groot genoeg zijn voor de WorldTour.
Ron Meijers 30 juni 2016 08:12
Slimmerd 30 juni 2016 08:56
Waar komt deze tekst vandaan? Ik vind de passage "veruit anoniemste ploeg van de voorbije seizoenen ineens hotter dan hot" nogal een aparte manier van schrijven.

Verder is dit blijkbaar gewoon een bevestiging van een gerucht van een week of twee geleden. Mooi dat Specialized zich zo inzet voor de mooiste coureur van het peloton en een slimme zet van Bora.
lodjan 30 juni 2016 09:11
Von Kármán 30 juni 2016 09:48
Hopelijk kan de Hansgrohe Superprestige wel blijven bestaan!
Shinzawai 30 juni 2016 11:02
Een dozijn cash, is dat 12 euro?

Bodnar en Poljanski zullen ook wel meekomen, wordt best een aardig ploegje zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2016 11:27 door Shinzawai.
ton duk 30 juni 2016 11:11
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een dozijn cash, is dat 12 euro?
>
> Bodnar en Poljansk zullen ook wel meekomen, wordt
> best een aardig ploegje zo.

en Huzarski erbij....de sponsoren zullen ook gericht zijn naar de Poolse markt , schat ik dan zo in ?
gr
Clavan 30 juni 2016 11:24
Ik heb ook een Poolse loodgieter. Dronken fietst ie als de beste.
Shinzawai 30 juni 2016 11:27
Zou logisch zijn, toch een markt van 38 miljoen mensen.
Pyama 30 juni 2016 11:36
Een Duits, Slowaaks, Tsjechisch, Poolse ploeg is toch prima. Groot-Duitsland. Ik verwacht ook Oscar Gatto en misschien wat oude Liquigas renners erbij.
Miquel1983 30 juni 2016 11:36
Hoe realistisch is de kans dat Bora volgend jaar World Tour wordt? Een renner als Sagan vergroot die kans natuurlijk, maar ik las elders dat de UCI het aantal World Tour ploegen wil inkrimpen. IAM en Tinkoff stappen uit World Tour, Bahrein Racing Team komt er in. Voor Bora is Sagan natuurlijk wel een enorm uithangbord voor hun World-Tour ambities.

Als ik Sagan was, zou ik in ieder geval aansturen op een paar goede knechten voor de Vlaamse klassiekers en Roubaix want daar was de spoeling bij Tinkoff toch wel erg dun afgelopen jaar. Wat dat betreft, begrijp ik wel dat Sagan kiest voor een ploeg waar hij absolute kopman wordt. Bij Tinkoff moest hij het vaak alleen doen. Bij Ettix zou hij 2e sprinter zijn na Kittel en mede-kopman in de klassiekers naast mannen als Terpstra en Stybar. Bij Astana had hij sportief wel wat beter gezeten, omdat zij geen topsprinter hebben en niet zo veel klassieker renners, maar dan had je waarschijnlijk weer een soortgelijke situatie gehad als bij Tinkoff.
Slimmerd 30 juni 2016 11:49
WT zal wel moeilijk worden, of er moet nog iemand afhaken natuurlijk.

Maar ja wildcards zullen makkelijk gescoord worden met Sagan/Majka.
Pyama 30 juni 2016 11:53
Waarom zou Bahrein automatisch WT zijn?
Slimmerd 30 juni 2016 12:08
Automatisch zal niet, maar dacht dat bij die aangekondigde hervormingen zoiets was beschreven?

Anders meteen een geduchte concurrent nu voor Bahrein
Walnoot 30 juni 2016 12:20
Schat die kans toch op zo'n 99%..
Dennis 30 juni 2016 13:04
is er überhaupt al iets bekend over de ploeg van Bahrein?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2016 13:04 door Dennis.
thja 30 juni 2016 13:52
Heb steeds het idee gehad dat het terugbrengen van het aantal WT-ploegen door de UCI meer te maken had met het aantal geinteresseerde ploegen dan met iets anders, Volgens mij zou de UCI het niet kunnen verkroppen dat ze meer plaatsen dan belangstellende zouden hebben. Verzinnen ze gewoon een overgangsregeling of zoiets, waardoor iedereen die wil (en geld heeft) gewoon zijn licentie kan kopen.
Shinzawai 30 juni 2016 14:19
ASO kan er vermoedelijk ook wel mee leven dat er één ploeg meer dan voorzien in de World Tour komt, wanneer het om Arabisch geld (met Nibali) en de Duitse markt (met Sagan) gaat. Overigens lijkt het me ook niet uitgesloten dat Bahrein een fusieploeg met Lampre wordt, dus dan is er helemaal geen probleem. Anders moeten ze Lotto-Jumbo of Cannondale maar een niveautje terugzetten.
Clavan 30 juni 2016 15:18
Drapac en Cannondale gaan ook lekker fuseren.
El Chaba 30 juni 2016 15:22
Waarom één van die twee?
Shinzawai 30 juni 2016 20:36
Ik dacht dat dat de zwakste twee World Tour ploegen waren, maar dat zijn dus Giant-Alpecin en Lampre-Merida als ik CQ Ranking volg of Dimension Data als ik de UCI World Tour ranking volg. Lotto-Jumbo doet het stiekem best aardig...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen