Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Avondetappe 2.0

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 03 juli 2016 09:51
Iemand gisteren na het voetbal (en na het late journaal) nog opgebleven voor De Avondetappe 'nieuwe stijl'? Dione en Herman wilden vooral Mart niet gaan kopiëren. Wat schetste mijn verbazing? Het leek inderdaad of Mart met de griep op bed lag en Dione en Herman last minute moesten invallen. Ze kwamen nogal gehaast en nerveus over in het begin, wat wel wegebde na verloop van tijd. Ik wil ze ook absoluut niet afkraken, maar ... Ik mis Mart. Zo, dat is eruit.

Als commentator vond ik Mart al jaren een stuk minder. Een gevestigde renner een 'verrassing' noemen, namen verkeerd uitspreken en favorieten noemen die niet eens kans maken op top 10 in de betreffende koers ... .Maar als presentator, 'host', vond ik 'm prima te pruimen. Ook milder geworden met de jaren. Niet meer het hoogste woord willen hebben en het beste uit z'n gasten halen.

De Avondetappe was voor mij een slaapmutsje. Slaapverwekkend in positieve zin. "Goedenavond dames en heren" markeerde het moment vlak voor het naar bed gaan. Drie weken lang verruilde ik m'n biertje voor een merlot. Ik vond Marts stemgeluid en tempo uitstekend in die sfeer passen. Gemoedelijk, gezellig, als een warme deken, het hele programma. En dan afsluiten met Buenos noches mi amor ...

In dat opzicht vind ik Vive le vélo een goede imitatie van De Avondetappe, zonder het format proberen te kopiëren.

Dionne en Herman mogen van mij best 'hun eigen ding doen', maar ik vond het nog te veel op de Avondetappe lijken. Al kwam dat misschien ook door Harmeling, die zich ook een tikje onwennig leek te voelen in het bijzijn van het nieuwe presentatieduo. Doe het dan liever compleet anders, zoals Tour de Jour, waarvan ik ooit bang was dat het een verkapt Voetbal Inside zou worden, maar wat enorm aansloeg en een fraai contrast vormde met Marts Avondetappe.
Massimo 03 juli 2016 10:19
Logisch toch dat ze wat onwennig zijn en dat het programma nog een eigen karakter moet krijgen?
D. Marrage 03 juli 2016 10:49
Eens met Massimo. Bovendien had de uitzending (incl alle medewerkers dus) natuurlijk eeuwen moeten wachten tot-ie aan de beurt was (ivm de verlenging + penalties bij Duitsland - Italië).
merijntje mortirolo 03 juli 2016 11:02
-
kEpput niet gekeken, vontut wel laat zat, maar las net op twitter dat er 598.000 kijkers waren. Best wat, zo midden in de nacht.
Pyama 03 juli 2016 11:28
Praatprogramma's over wielrennen eye rolling smileyeye popping smileythumbs downyawning smiley
Ruudje2209 03 juli 2016 11:32
Nog een beetje onwennig maar tcoh al een stuk beter dan wat ze vorig jaar deden.
Bromertà 03 juli 2016 11:38
Graag een personele bezuiniging. Dione heeft nog nooit op een fiets met een krom stuur gezeten, voegt niets toe aan wat Herman niet zelf kan vertellen, en zou beter maar eens gaan oefenen op een of ander wattbeest (nee, niet Mart ; - ) . En dan Harmeling, die mag wat mij betreft direct terug naar z'n zolderkamer om met z'n miniatuur fietsjes te gaan spelen.
Bromertà 03 juli 2016 11:51
O ja, deze is ook weer terug.

rebus

Brie Jan Kok Aart
veluweracer 03 juli 2016 12:36
Niemand van de gasten had wat zinnigs te melden.
Ben 03 juli 2016 12:36
Danny Nelissen was de beste gast aan tafel. Ik erger me aan Harmeling
Cecchini 03 juli 2016 12:38
Merijn de Vries heeft mooie ogen
Bob 03 juli 2016 12:57
Waarom zijn er 2 presentatoren? Eén teveel lijkt me en dan bij voorkeur Herman. Laat Dione alle interviews ter plekke doen!
PVW 03 juli 2016 13:03
Ik heb het niet gezien, maar op basis van vorig jaar ben ik in ieder geval blij dat er twee liefhebbers zitten. Mart was het wielrennen al zeker twintig jaar zat. Ook de reden waarom ie namen verhaspelt en renners niet kent. Hij volgt er niks van en moest toch af en toe even komen opdraven voor commentaar en drie weken per jaar de avondetappe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2016 13:30 door PVW.
Tinuz 03 juli 2016 13:04
Was een wat valse start doordat het voetbal uitliep!!
Jippie 03 juli 2016 14:14
Heb net zitten kijken met jullie commentaar in mijn achterhoofd. Maar ik ben blij dat de Avondetappe terug is. De achtergrond informatie, de finish met eigen ogen kunnen zien omdat Marijn de Vries en Rob Harmeling die dat op de fiets verkend hebben, een stukje geschiedenis en het bekijken van de laatste kilometers van Merijn Zeeman en Dylan Groenewegen. Top!!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2016 14:15 door Jippie.
zumsteg 03 juli 2016 16:28
Je bedoelt Mortirolo?
Eddy Veen 04 juli 2016 00:17
Bart van Loo, geboren in Herentals op 1 februari 1973 spreekt in de Avondetappe verwantschap uit met Jurgen van den Broeck, geboren in Herentals op 1 februari 1983grinning smiley
Andere Peter 04 juli 2016 08:27
Kabbelt voort. Zonder speciaal te zijn of ergernis te wekken. Ze moeten vooral niet Smeets gaan imiteren. Overigens is Smeets in zekere zin vervangen door 3 personen. Naasrt Dione en Herman ook nog die commentator die de samenvatting inspreekt.

Ik zal VLV weer eens een paar keer proberen. Vorig jaar vond ik dat geren imitatie maar een slap aftreksel. Op wielergebied mag je van Vlamingen meer verwachten.
Koppi 04 juli 2016 09:51
Was gisteren inderdaad meer kabbeldekabbel dan tijdens de eerste aflevering. Toen werd er nog uitgebreid gespeculeerd over het eindpodium, maar daar kun je natuurlijk niet iedere dag een kwartier mee vullen.
Het gaat over wielrennen, dat is in ieder geval een pre. Maar iets boeiender mag het wel.
Bromertà 04 juli 2016 10:00


Ze doen wel hun best om er iets moois van te maken, maar voor mij gaat er niets boven de eenvoud van ...

de rebus

Jessie en een ... sergeant ( helaas niet die van Full Metal Jacket )
Shinzawai 04 juli 2016 10:22
Het kan mij nog niet echt bekoren. Mis een stukje sfeer en diepgang t.o.v. die goeie ouwe tijd met Mart S.
cyclingfreakske 04 juli 2016 14:03
ook omdat geen enkel moment een kern werd aangesneden.

het kaartje-wijzen van Dionne was... belachelijk, en de gasten voelden zich bijzonder onwennig op dat moment. je zag ze denken..WTF... voelt ze zich wel goed ?
Ook waren er momenten dat de 2 presentatoren elkaar moesten "zoeken"... tja, een gast zal zich natuurlijk ongemakkelijk gaan voelen.

Tevens valt Dionne helaas teveel in vreemde uitdrukkingen, waardoor de collega ook gaat fronsen....en zich tegen het hoofd wil slagen.
sorry... het is al wel beter, maar de 2 collega's hebbe nduidelijk ook een communicatieprobleem en zoeken soms bijna hopeloos naar een manier van onderwerp aansnijden...waardoor ze aan de oppervlakte blijven en het geheel als zeer kunstmatig en stijf blijft overkomen.
Dat moet losser en meer ontspannen gebeuren.... het lijken 2 robotjes met een hoop bugs in de tekst en motorische functies grinning smiley

Waar idd Harmeling duidelijk last van had.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2016 14:07 door cyclingfreakske.
Bromertà 05 juli 2016 00:12
Een nogal gekunstelde rebus vandaag, maandag 4 juli 2016.

[twitter.com]

Voor wie een trui wil winnen:

Po Opoe-fiets ~ Poupou
Andere Peter 05 juli 2016 00:23
Dione is presentratrice. En dat doet ze eigenlijk best goed. Dat is het vak dat ze hier uitoefent. Dat heeft niets met kunnen fietsen te maken.

Doen alsof de presentator van een wielerpraatprogramma voor honderdduizenden verstand van fietsen moet hebben, is doen alsof een kok die een biefstukje bakt eerst een lekkere koe moet zijn geweest. Je haalt de rollen dan compleet door elkaar.
Andere Peter 05 juli 2016 00:24
Die tafel in de vorm van Frankrijk is inderdaad van een vreselijke oubolligheid.
Luijt 05 juli 2016 08:17
Ach, ze deden het gisteravond wel aardig vond ik, ook al had die vrolijke medicijnenstudent niets anders te melden dan dat ie medicijnen had gestudeerd.
Bromertà 05 juli 2016 09:35
Je moet er toch niet aan denken dat er een oude meneer tegenover je zit, die vroeger ook gefietst schijnt te hebben, die dan tegen je zegt dat je je hele leven dokter kan wezen, maar dat je maar heel kort wielrenner kan zijn, wat dan de mooiste tijd uit je leven zal blijken.

Voor een toekomstig arts had Joris Gerts weinig kaas gegeten van de "smetvrees" van de vetloze toprenner van vandaag; wie drie weken tot het gaatje gaat of moet, heeft een weerstand die de bodem benadert.
Mgr 05 juli 2016 12:54
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een nogal gekunstelde rebus vandaag, maandag 4
> juli 2016.
>
> [twitter.com]
>
> Voor wie een trui wil winnen:
>
> Po Opoe-fiets ~ Poupou

Popovich, goed uitgelegd
cyclingfreakske 05 juli 2016 22:59
... nu nog die idioot van een Blaudzun eye rolling smiley filosofen in zo'n programma doet altijd afbreuk.
Bromertà 06 juli 2016 00:12
Kus Net en (Dino) Zoff. Wie kent 'm nog?

[twitter.com]
Luijt 06 juli 2016 00:58
Ik heb genoten van Wim Daniels en Marijn de Vries, vanavond aan tafel bij de avondetappe. Wim's encounter met de rondemiss en Marijn's mooie en rake woorden over John Degenkolb na het al even prettige interview met Degenkolb. Ook al zo'n fijne gozer.
Mag dit gezegd worden? Ja, dit mag best wel eens gezegd worden.

Groet, Luijt
Cecchini 06 juli 2016 01:07
Daar waar Andere Peter elke dag nog zijn geile maatje Mart mist, moet ik na vanavond zeggen, dat de Avondetappe definitief met die zelfingenomen mastodont heeft afgerekend. Gasten aan tafel (de fantastische Wim Daniels) die gelegenheid krijgen hun zinnen af te mogen maken, Herman die met een gezonde distantie alles begeleidt, Dionne (mwah , ze hoeft niet echt voor mij) en Rob Harmeling (kan het soms iets minder Rob ?) en Merijn (een mooie welbespraakte, invoelende, ingevoerde, en intelligente mooie vrouw). Het duurde een uur, maar geen seconde te kort of te lang, en wat is het toch ontzettend heerlijk om van Smeets verlost te zijn.
Bromertà 07 juli 2016 11:18
Voor de truienverzamelaars:

Ik zag een Amerikaans busje, MacDonalds en een den.
Stop dat in de cryptovelomachine en dit is de output:

Van M Den

aut tutti miteinhand
ton duk 07 juli 2016 12:35
Nu 2x het volledig gezien en ik vermaak me wel (ondanks Harmeling ) ...brengt bij mij in ieder gevoel wat meer TdFgevoel te weeg (wat ik kwijt was)
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2016 12:36 door ton duk.
Bromertà 08 juli 2016 13:43
"Alaaf." "I [piep] love" van Donna Summer en "One giant [piep] for mankind."
De Hermanizer geeft dit:

Alaaf Feel Leap

haajetoo
Bromertà 09 juli 2016 00:24
Vanuit het vergeethoekje was daar achtereenvolgens:

Mat Tee Bres en Gel.
Bromertà 09 juli 2016 23:15
Voor de afkijkers:

Hol Lens Stein.
Bromertà 11 juli 2016 10:14
Vervolgens, de "Wie is de Renner?" van gisteren, 10 juli 2016?

Jas Pers Stuiven.
Bromertà 12 juli 2016 11:29
Ondertussen zakt deze draad naar het verdomhoekje, toch was de Avondetappe met Thijs, Steven (Kruijswijk) en Dylan (Groenewegen) een zeer aangename uitzending. De rebus was weer ongekend hilarisch:

Bomen, een bos, of toch een bospad? Toen, een Britse vlag en twee zwembaden. Ha ha, dan valt 't kwartje. Two Pools. Woud (Two) Pools ; - )
Bromertà 13 juli 2016 10:44
Gelukkig hebben we de rebus nog:

Een stukkie groente, een tl-buis en een ziekenhuisserie, maakt samen: Prei TL ER.
Bromertà 14 juli 2016 00:31
Vergezocht maar toch gevonden, waarschijnlijk dan, slag om de arm en in de lucht, moet wel uit een heel hoge hoed zijn gekomen. Hier is ie dan:



Abba met "Can you hear the drums [peep]?" dan die slang uit Jungle Book "Kaa" en dan drie nee vier vingers, vier ja.

Fernando Kaa Vier Ja



Ria Stalman? Helemaal vergeten. Tja, verkeerde middelen hè.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2016 10:48 door Bromertà.
Bromertà 15 juli 2016 10:47
Je zou haast vergeten dat er nog een rebus was.

Tafel, op z'n Duits, "Ben" van Michael Jackson en een noot => Tisch Ben Noot.
Bromertà 15 juli 2016 23:59
Een Bar en de Duitse plaats Kiel. Meer valt er niet over te zeggen. Bar Kiel, dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen