Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

"Klassement beste Belg lachwekkend"

Gepost door Massimo 
Massimo 06 juli 2016 10:02
Jurgen Van de Broeck lijkt me wat meer op zijn plaats in zijn nieuwe ploeg, gezien zijn onderstaande uitspraken, de druk is er ook wat af lijkt me. Wellicht toch eens meesluipen?


Nu de eerste klimkilometers zich vandaag aandienen, komt ook Jurgen Van den Broeck op zijn terrein. Maar wie hem straks in beeld verwacht, dreigt bedrogen uit te komen.

Was Van den Broeck jarenlang kopman van Lotto in de Tour, dan rijdt hij vandaag bij Katusha in dienst van. “Rodriguez voor het klassement, Kristoff voor ritwinst. Dat is onze strategie”, zegt hij. “En daarin heb ook ik mijn werk te doen.” Begrijp: veel persoonlijke ambities heeft Van den Broeck voorlopig niet in de Tour. Laat staan dat hij zich wil bewijzen nadat Lotto hem vorig jaar nog thuis hield van de Tour. “Bewijzen? Dat vragen jullie nu elk jaar”, zucht hij.

Of hij stiekem toch niet hoopt de beste Belg te worden? “Dat klassement van beste Belg is lachwekkend. Onze buitenlanders ­lachen daar mee. Ik moet doen wat de ploeg mij vraagt. Die betaalt mij. Alsof ik hier de idioot ga uithangen om beste Belg te worden.”

Bron: Het Nieuwsblad
Fashionisto 06 juli 2016 10:16
Tjeempie, wat is er in zijn kop gebeurd de afgelopen jaren?
Luijt 06 juli 2016 10:19
Ik heb Jurgen zelden zulke verstandige dingen horen zeggen.
thja 06 juli 2016 10:24
Eindelijk wakker geworden uit zijn droom.
predator 06 juli 2016 10:29
Gewoon de druk eraf. Kan hij zomaar stiekem top 10 rijden.
Sub Culture 06 juli 2016 10:42
Welke droom? JVDB paar jaar bijzondere sterke klassementen neergezet in de Tour.

Er is toch geen klassement van 'Beste Belg'?
Er wordt bij elke etappe of tussentijds klassement wel eens gezegd welke Belg de eerste staat ja.
Geen enkele Belgische renner is daar mee bezig.
Alleen die mongool wiens naam die mij ontglipt die destijds bezig was met de rode lantaarn winnen.
Olano 06 juli 2016 10:46
De Belgische media is daar mee bezig, met Sporza voorop wat mij betreft.
El Chaba 06 juli 2016 10:54
De Nederlandse media zijn daar (klassement beste Nederlander) ook al sinds mensenheugenis mee bezig.
JvR 06 juli 2016 11:22
Wim Vansevenant?
Kuiperberg 06 juli 2016 11:32
Wanneer gaan de Belgen eens een echte ronderenner verwekken ? Dames en heren in het zuiden; aan het werk !
bakfiets 06 juli 2016 12:24
laten we filemon wesselink niet te serieus nemensmiling smiley
bakfiets 06 juli 2016 12:25
leuk hoor dat je bij dylan groenenwegen in de straat woontsmiling smiley ik woon liever met dafne schippers in 1 huissmiling smiley
Eindhovuh 06 juli 2016 13:20
Sinds Wim Vansevenant de vip-bus niet meer rondrijdt was het een stuk minder met o.a. JvdB. Ergens had ik verwacht dat de buschauffeurs bij Katusha van ouderwets niveau zouden zijn maar daar lijkt het niet op.
Sub Culture 06 juli 2016 14:24
Wij hebben top 5 gereden in elke grote ronde de voorbije 5 jaar ofzo.
Of toch bijna.
cyclingfreakske 06 juli 2016 22:54
Luijt 07 juli 2016 00:26
Farazijn?

Heeft de rode lantaarn vaakst gewonnen
cyclingfreakske 07 juli 2016 15:49
...klopt...die ging er helemaal voor.
zelfs nu lacht men er nog mee, maar je moet wel weten dat hij daar toch mooi aan verdient heeft.... de trui had een kleine financieele troostprijs maar je werd evenveel gevraagd voor criteriums dan een groene trui...en Farazijn wist dat zeer goed. Zo dom was dat dus niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen