Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tinkoff

Gepost door Massimo 
Massimo 06 juli 2016 18:20
Duidelijk lijkt mij toch wel dat deze ploeg totaal uit een valt deze Tour, waarschijnlijk door de recente ontwikkelingen:

- Onze Poolse vriend doet wat hij wil, lekker zich op achterstand laten uitbollen en vandaag dan weer sprokkelen voor de bergtrui
- Geen hond wacht nog op de gele trui, terwijl je bijvoorbeeld ziet dat Eisel meteen bij Cavendish ging zitten
- Kreuziger lijkt ook totaal bezig met eigen plan, even Contador helpen is daar niet in opgenomen
- De grote baas doet ondertussen rare uitspraken over toch wel willen doorgaan

Vrees dat Contador buiten de fysieke malheur om ook nog een extra tegenstander heeft. En dat gun ik hem toch niet.

Jullie mening?
Slimmerd 06 juli 2016 18:23
Misschien dat bepaalde renners binnen de ploeg (Kreuziger en Majka) vrijer mogen koersen, daar ze weten dat het voor Contador toch niet veel beter wordt deze ronde. Sagan lost op een moment dat alleen Kreuziger en Contador nog in de groep zaten, wie moet er bij hem blijven?? Van een type Eisel ga je niet harder fietsen en Sagan weet bovendien prima zelf de finish wel te halen.

Het lijkt mij allemaal nogal vergezocht, de ploeg draagt een paar dagen de gele trui, leidt in de strijd om groen en heeft met Majka alvast wat gesprokkeld voor de bollen.
Massimo 06 juli 2016 18:41
Punt dat ik wilde maken middels enkele voorbeelden is dat de kopmannen op geen enkele steun kunnen rekenen van de adjudanten als het er echt op aan komt in deze Tour, die rijden voor zichzelf lijkt het, Rafal Majka wil een nieuwe sportwagen en Roman Kreuziger wil graag een vet contract ergens, geef ze geen ongelijk, echter is wel een gedrag dat je bijvoorbeeld bij Team Sky, waar ook een aantal renners einde contract is, niet ziet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2016 18:50 door Massimo.
Shinzawai 06 juli 2016 19:25
Logisch toch dat Kreuziger, als Contador slecht is, voor zichzelf gaat rijden? Idem voor Majka. Wachten op Sagan zou ook weinig zin hebben, aangezien behouden van het geel toch niet meer haalbaar was.
Brieske 06 juli 2016 19:30
Het is niet dat ik het Contador gun, maar als er dan renners zijn die ik het minst gun zijn het wel valsspelers.

Groet
Curzio 06 juli 2016 21:57
Majka heb ik in de etappes hiervoor al tamelijk veel werk zien verrichten. Laat zich volgens mij pas uitbollen nadien.
Het optreden van Kreuziger vond ik ook onbegrijpelijk.
cyclingfreakske 06 juli 2016 22:58
het grootste punt is dat de ploeg weldra niet meer bestaat, en het is logisch dat ze sneller zichzelf nog eens in beeld willen zetten , anders lopen ze kans een Protour team te mislopen in de onderhandelingen. Officieel is iedereen vrij, de lopende contracten na 2016 vervallen in feite.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/07/2016 23:01 door cyclingfreakske.
TdJ 06 juli 2016 23:14
Prikdude 07 juli 2016 01:53
Schitterende foto.
Dit Rit Naar Bordeaux 07 juli 2016 08:25
Curzio 07 juli 2016 08:39
Je kan jezelf ook goed in beeld zetten door je kopman bij te staan. Zoals Kreuziger zondag ook fantastisch deed met Sagan.
Arsimo 07 juli 2016 09:40
Prachtplaat. De foto van de Tour tot nu toe.
El Mik 07 juli 2016 09:53
Het heeft toch totaal geen zin voor Kreuziger om te wachten op Contador als die niet fit is, dan ben je ze beiden kwijt. Onvergelijkbaar met Eisel, die wordt vanzelf wel gelost met of zonder Cavendish die er iets eerder af moet.

Dat ze het geel weggeven om Majka in een kopgroep te laten rijden waar hij niet goed genoeg blijkt is wel opmerkelijk.
JdB 07 juli 2016 10:02
Ach, dat gaf ze direct een goed excuus om niet op kop te gaan rijden met de gele trui in de gelederen.
Miquel1983 07 juli 2016 10:14
De positie van Kreuziger vind ik volkomen logisch. Hij verkeert in goede vorm deze Tour en is reserve-kopman. Ik vermoed dat het gewoon stalorders zijn dat Kreuziger niet wacht op een gehavende Contador.

An sich vond ik het ook niet vreemd dat Majka in de kopgroep reed. Deze ploeg heeft eerder al laten zien dat zij - in tegenstelling tot Sky en Movistar - wel geinteresseerd zijn in etappe-zeges en bolletjestrui. Wel vond ik het vreemd dat Majka niet wachtte om Contador in de finale bij te staan, nadat duidelijk was dat de Pool van Avermaet toch nooit meer ging terug zien.
Curzio 07 juli 2016 11:17
Als je een potentiele top-9 plaats belangrijker vindt dan een renner die al meerdere grote rondes heeft gewonnen zodanig te ondersteunen dat die in de derde week misschien nog mooie dingen kan laten zien, dan heb je gelijk. Contador was gisteren niet slecht. Alleen al voor de moraal zou het goed zijn geweest als er iemand bij hem was gebleven. Reservekopman als je podium kan rijden vind ik prima, maar dit is gewoon lafjes op alle mogelijke paarden te wedden zonder keuzes te maken.
Olano 07 juli 2016 11:19
Wat zal de fotograaf hebben zitten juichen vlak na het nemen van deze foto en het terug zag op zijn display! Yes, got it!
Luijt 07 juli 2016 11:42
Rare stalorders dan. Een gebutste Contador rijdt nu al de hele dag met de sterksten mee....

Die pakhaas van een Kreuziger had gewoon ff moeten wachten. Hij kan in ieder geval niet beweren dat ie niet gezien had dat Contador in problemen was gekomen.
Bromertà 07 juli 2016 12:01
Kijk, Zeeman. Zo kan het ook. Een ploegmaat die wel "omkijkt" naar zijn kopman. Volgend jaar Kreuziger bij LottoNL, da's helder.

Verder hoop ik dat De Jongh die Tsjechische schildklierpatiënt op zijn muil slaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2016 12:20 door Bromertà.
Eindhovuh 07 juli 2016 12:08
Kreuziger heb ik ookal op kop van het peloton zien sleuren voor Sagan?
utrecht 07 juli 2016 12:50
Kreuziger heeft dit jaar al zoveel werk voor Contador en Sagan gedaan, ik gun het hem wel dat hij voor zichzelf mag rijden.

En de Tour wordt er alleen maar leuker op als Contador nu een paar minuten verliest. Als hij weer helemaal fit is in de alpen gaat hij iedere etappe vol in de aanval.
El Mik 07 juli 2016 12:58
Kreuziger kan meer dan een 9e plek en Contador kan en gaat geen podium meer rijden.
Bovendien had hij dan wat, misschien drie seconden minder verloren?
Michael B* 07 juli 2016 13:36
Contador wordt op dit forum door heel veel al veel te snel afgeschreven. Altijd maar weer de vergelijking met Froome. Wie weet valt Froome halverwege de Tour uit door een of andere crash. Zal niet de eerste keer zijn dat hij een klapper maakt. Nibali was in de Giro ook compleet afgeschreven en zie.... de laatste 2 bergetappes waarbij hij en zijn ploeg vakkundig gehakt maakte van Lotto Jumbo.... Als het goed gaat willen we allemaal wel knechten voor een winnende kopman, maar echte vrienden leer je kennen als het allemaal wat minder gaat. Tinkoff is blijkbaar een stuk minder een vriendenploeg dan zij ons willen geloven. Wat dat betreft was dit onder Bjarne Riis nooit gebeurd. Die had een Kreuzinger persoonlijk op zijn muil geslagen tijdens of direct na de koers. Zegt eerder iets over Steven de Jongh dat er niet op Contador wordt gewacht. Steven de Jongh blijkt toch niet de tovenaar te zijn zoals 99% op dit forum gelooft. Steven de Jongh... een mooi weer prater. Ondertussen niet meer dan een postbode die wat taakjes van de grote meneer Tinkoff overneemt. Overigens wel zwakjes dat Steven na deze etappe amper uitleg gaf, aan verslaggevers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2016 13:38 door Michael B*.
JW 07 juli 2016 15:21
Dat Contador geen podium gaat rijden moet eerst toch nog bewezen worden.
Tot nu toe doet hij manhaftig zijn best om tijdverlies te beperken.

Ook die toptien-positie van Kreuziger moet ik nog zien gebeuren.
Dat hij gisteren zijn kopman in die laatste kilometers niet steunde vond ik eruit zien als desertie in oorlogstijd.
Zo lang Contador strijd levert voor een podiumplaats zou hij naar mijn mening alle mogelijke steun van zijn ploeg moeten krijgen.
El Mik 07 juli 2016 15:40
Ja, dat Lindeman geen podium gaat rijden moet ook maar bewezen worden.
Je kunt je wel autistisch blind blijven staren op wat je vooraf bedacht had net zo lang tot alle mogelijke alternatieven doelen ook al hopeloos verloren zijn, of je kunt snel de knop omzetten en anticiperen op de veranderde situatie. Voorlopig is Kreuziger een stuk beter dan Contador.

Daarbij, wie weet had Contador of de ploegleiding zelf wel besloten dat Kreuziger niet hoefde te wachten.
En bovenal, wat had Kreuziger met wachten nu helemaal kunnen betekenen voor Contador. Het was bergop en Contador kon niet harder.
Snorfietser 07 juli 2016 17:47
Je zou bij Majka eerder verwachten dat hij niet werkt en zorgt dat hij goed blijft staan in het klassement. Kreuziger lijkt wel echt voor eigen rekening te rijden, ik kan me daar gezien de huidige situatie best iets bij voorstellen.
Curzio 07 juli 2016 20:26
Blijkbaar heeft Tinkoff zelf laten weten dat Kreuziger de orders niet heeft gevolgd, en Kreuziger zou gezegd hebben dat hij het niet had gehoord (als ik Wuyts/DeCauwer mag geloven).
Daarnaast, zoals ik al opmerkte, is het ook mentaal voor Contador goed als er iemand in die situatie bij hem blijft. Kwestie van vertrouwen geven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen