Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels

Gepost door Luijt 
Luijt 07 juli 2016 00:46
Poels heeft zich vandaag op 20 minuten laten rijden. Zullen wel weer stalorders van de baas zijn. En dan straks in week 3 mag ie z'n balletjes er af draaien voor die scheve spriet. Als ik de klasse van Poels had zou ik ervoor bedanken.
Eddy Veen 07 juli 2016 00:52
Volgend jaar moet hij knechten voor Kruijswijkwinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2016 11:30 door Eddy Veen.
Tinuz 07 juli 2016 01:02
Poels is een goede renner, maar je kan er geen huis op bouwen.
Hopelijk kan hij in de Vuelta voor eigen rekening rijden.
Prikdude 07 juli 2016 01:57
Poels zit maar een beetje onder zijn reguliere rondeniveau toch? Hoop dat hij niet al te veel forceert om straks nog wat te kunnen betekenen.
predator 07 juli 2016 07:53
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels heeft zich vandaag op 20 minuten laten
> rijden. Zullen wel weer stalorders van de baas
> zijn. En dan straks in week 3 mag ie z'n balletjes
> er af draaien voor die scheve spriet. Als ik de
> klasse van Poels had zou ik ervoor bedanken.

Daar wordt hij toch gewoon dik voor betaald? En het heeft hem LBL opgeleverd.
Michael B* 07 juli 2016 10:39
Poels ... samen met Kelderman en Richie Porte de meeste wisselvallige coureurs. Werkelijk geen peil op te trekken. De ene keer super de andere keer zakken ze volledig door het ijs.
Luijt 07 juli 2016 10:47
Het "hij wordt er toch dik voor betaald"-argument spreekt mij niet aan.

Bovendien, in LBL was de ploeg echt niet afgestemd op Poels, mocht je dat bedoelen.
avhhsc 07 juli 2016 10:57
de Gendt is ook behoorlijk wisselvallig.
Bromertà 07 juli 2016 11:09
Als Ten Dam een campingcoureur mag worden genoemd dan Poels een garagerenner, Dumoulin een veloposeur, Mollema een aanklampist, Kelderman een echtwelheur, Kruijswijk een agneetogvieliedaar, en Gesink de pechneut.
Bromertà 07 juli 2016 11:13
De Gendt klinkt als een vogel die overal kan schijten. Maar evenzogoed niet. Een beetje, nu ik toch bezig ben, een stronteur.
bakfiets 07 juli 2016 11:37
heeft poels ooit bewezen over 3 weken regelmatig te kunnen zijn?
ton duk 07 juli 2016 11:42
P-N 13e , Baskenland 10e en Zwitserland 8e...Dat noem ik voor Kelderman niet door het ijs zakken maar je kan dan hoogstens zijn peil rond de 10e plek vermoeden ....
gr
Luijt 07 juli 2016 11:43
Nee want hij laat zich bij Sky afschepen met deze rol....
Eindhovuh 07 juli 2016 12:04
Afschepen klinkt alsof er bij Sky andere afwegingen gemaakt zouden kunnen/moeten worden?
Eindhovuh 07 juli 2016 12:05
Voor een minder romantisch ingestelde PROF wielrenner is: "Het "hij wordt er toch dik voor betaald"-argument" wss wel aansprekend....
Andere Peter 07 juli 2016 12:31
Elk jaar komt deze verzuchting tav Sky-knechten. En als er Nederlanders in zo'n knechtenrol zitten dan zijn er altijd weer (een hoop) volgers die tegen beter weten in hopen dat betrokkene toch voor zijn eigen kans zal rijden.

Sky doet al jaren hetzelfde. Waar bv bij Armstrong/Ullrich/Indurain er een min of meer vaste volgorde was waarin de ploegmaten een deel van een etappe voor hun rekening namen, wisselt die rolverdeling bij Sky. Een beetje zoals voetbalelftallen rouleren. Zo krijgt gedurende de hele Ronde Poels de ene keer de laatste of een na laatste man voor Froome zijn. En een andere keer moet hij juist rust pakken (evt vroeg in de etappe wat opknappen). Op een andere dag geldt hetzelfde voor Landa, Nieve of Stannard, etc. Misschien zijn Thomas of Henao de vaste laatste mannen. Misschien laat één van hen lopen in een volgende bergrit (dat verwacht ik voor minimaal één van hen).

Poels wist dit en koos er bewust voor. Dit is het moment voor uitvoeren. Heroverwegen doe je bij contractbesprekingen. Niet tijdens de Tour.
Ben 07 juli 2016 12:53
De klasse van Poels? Als ik Poels was wist ik het wel, liever 3 keer in de tour voor de topfavoriet de cols over dan 3 weken stress en uiteindelijk 14de plek in het AK op 16 minuten van Froome.
Aerts 07 juli 2016 13:10
Voor hetzelfde inkomen dan ben ik het met je eens Ben. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik altijd een 6 haalde op school, van allen op mijn werk als 1e thuis ben en geen avondcursussen doe.
Maar met zo'n instelling ontwikkel je jezelf natuurlijk niet en blijf je maar het hulpje van Froome.
Halve Belg 07 juli 2016 13:40
Aerts Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor hetzelfde inkomen dan ben ik het met je eens
> Ben. Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik
> altijd een 6 haalde op school, van allen op mijn
> werk als 1e thuis ben en geen avondcursussen doe.
>
> Maar met zo'n instelling ontwikkel je jezelf
> natuurlijk niet en blijf je maar het hulpje van
> Froome.

Iemand met jou instelling zou ik niet mee nemen als ik het hoogst haalbare doel wil behalen, daar kun je niet op vertrouwen.

Poels weet wat zijn rol is in de Tourploeg en in welke koersen hij wel voor eigen kans mag gaan. Als je zo af en toe eens iets geeft, krijg je er ook wat voor terug. En als je bewijst dat je in de Tourploeg een toegevoegde waarde bent, is de volgende stap dat je ook dingen kunt eisen, hij heeft het geprobeerd met het kopmanschap in de Giro, hij kreeg het kopmanschap in de Waalse Klassiekers. Is niet heel slecht uitgepakt denk ik.
predator 07 juli 2016 15:36
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het "hij wordt er toch dik voor betaald"-argument
> spreekt mij niet aan.
>
> Bovendien, in LBL was de ploeg echt niet afgestemd
> op Poels, mocht je dat bedoelen.

Dat bedoel ik inderdaad niet. Ik bedoel dat hij zodanig is begeleid, dat hij in staat is om een dergelijke koers te winnen.
Luijt 07 juli 2016 15:59
Poels heeft zelfs meermaals uitgesproken ook in grote rondes voor klassementen te willen gaan rijden. Hoe langer hij zich laat wegdrukken in zijn huidige rol, hoe kleiner die kans wordt.

Er wordt hier op dit forum vaak gewezen op zijn wisselvalligheid. Ik, en belangrijker, Poels zelf ook, gelooft/de(?) er zelf wel in dat hij het kopmanschap zou kunnen dragen. De lange periode out door zijn afschuwelijke val wordt wellicht door de non-believers uit het oog verloren. In kleinere ronden heeft hij het dit jaar al laten zien. Als hij zich zou (mogen) focussen op het klassement van een grotere ronde, dan ligt het binnen zijn mogelijkheden te gaan voor een goede AK-klassering. Hij zou er toch tenminste voor moeten kunnen gaan een keer. Die kans lijkt steeds kleiner te worden...
Luijt 07 juli 2016 16:04
Het gaat mij er uiteraard niet om dat Poels nu aan werkweigering zou moeten gaan doen.

En hoe het bij Sky georganiseerd is snap ik uiteraard ook wel.

Poels had wat mij betreft van tevoren zich niet zomaar bij deze rol moeten neerleggen. Nu zien we de gevolgen van het feit dat hij dit wel gedaan heeft.
We hebben te maken met een vriendelijke limbo die niet met zijn vuist op tafel slaat; dat zal het zijn.
Carlos Danger 07 juli 2016 17:12
Meer met een slimme Limburger, die zijn management een mooi contract bij Sky heeft laten uitonderhandelen en
onder de Sky-vlag inmiddels één van slechts vier Hollanders is met L-B-L op zijn palmares.
Snorfietser 07 juli 2016 17:51
Las op Wielerflits dat hij gewoon de benen niet had. Blijkt voor hem toch heel lastig te zijn om in een grote ronde stabiel te zijn. Beetje hetzelfde als Porte.
Cyclad 07 juli 2016 18:24
Ik begrijp niet zo goed waar je je druk over maakt. Poels moet, net als Landa, goed zijn in de zware bergetappes in dienst van Froome. Daar wordt hij prima voor betaald. Bij Sky krijgt hij kansen genoeg (LBL). In de Tour kan hij het nooit beter doen dan Froome, dus waarom zich inspannen voor plek 19 als hij rustig kan meerijden en straks Froome aan de eindzege kan helpen?
Cyclad 07 juli 2016 18:25
Echt onzin. Daar heeft hij binnen de ploeg de status niet voor, zeker niet zolang ene Chris Froome er vrolijk rondrijdt. Poels weet dat en voert de taken die hij moet doen prima uit.
Luijt 08 juli 2016 00:54
Je hebt gelijk Ad, ik maak me te druk. Moet ik niet doen.
Andere Peter 08 juli 2016 02:52
Exact. En Poels krijgt daar salaris voor. Daarnaast is Poels vermoedelijk niet eens de eerste wisselkopman die soms een vrijere rol zou willen.
Andere Peter 08 juli 2016 02:54
Psies.

En mocht er alsnog iets met Froome gebeuren waardoor Poels voor zijn eigen kans mag gaan, dan is een ritzegedoel het meest voor de hand liggend. Daartoe kan Poels maar beter op forse achterstand staan.
Luijt 08 juli 2016 08:30
Exact en psies!

Laat je afzakken Poels!

Laat ik niet zien dat je bij de besten over de streep komt vandaag want zwaait er wat!
Michael B* 08 juli 2016 08:56
Poels heeft voor het geld gekozen, zou net zoals een Kruiswijk ook een truitje kunnen pakken in een grote ronde als ie wat minder in een knechtenrol zou zitten. Had bij ieder andere wielerploeg ook Luik Bastenaken Luik gewonnen. We doen nu net of hij in Luik Bastenaken Luik zoveel steun heeft gehad van zijn ploeggenotenconfused smiley. Enigste wat we in Luik Bastenaken Luik hebben gezien is een domme demarrage van kwiatkowski die daarna snel naar achter wapperde. Gelukkig heeft Kruiswijk niet blind voor het geld gekozen. Daar zullen we als wielerliefhebber de komende jaren nog veel kijkplezier aan hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 08:58 door Michael B*.
Miquel1983 08 juli 2016 12:12
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> heeft poels ooit bewezen over 3 weken regelmatig
> te kunnen zijn?

In de Giro van 2014 stond hij in de top-10, tot die ijskoude bergrit over Stelvio en Gavia waar Quintana zijn coupe pleegde. Daar verloor Poels 40 minuten, maar in de ritten daarna reed hij weer met de besten omhoog.

Maar ik heb er ook mijn twijfels bij, of hij bij Sky ooit die kans gaat krijgen in een grote ronde. Tot nu toe lieten ze hem ook niet starten in Giro of Vuelta, terwijl Landa, Nieve en Konig dat wel mochten.
cyclingfreakske 08 juli 2016 15:08
Poels is ook niet de man om 3 weken mee te draaien voor een klassement, simpel.

20minuten ? so what... het is best mogelijk dat hij later in de Tour een ritje of 2 geprikt heeft. Tijdsverlies nu, is dan een godsgeschenk dat de winstkans omhoog trekt, als hij plannen heeft.
Tevens is Poels ook niet naar de Tour gekomen om zich te pleuris te rijden... Eeerder zal hij ergens hopen op een rit, en verder gewoon energie sprarnen om in week 3 de kopman te ondersteunen.
Cyclad 08 juli 2016 18:08
Luijt, gezien dat Poels best wel in orde is? :-)
Luijt 10 juli 2016 00:31
Dat maakt t des te erger
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen