Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto NL: "Vanmarcke is onze kopman"

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 23 februari 2015 20:11
Quote

Lotto NL: "Vanmarcke is onze kopman"

Donderdag kunt u de renners van Lotto NL tegenkomen op de Vlaamse wegen. "De definitieve selectie geven we pas later deze week vrij, maar het is geen geheim dat Sep Vanmarcke zaterdag onze kopman is", zegt Leon Brouwer van de Nederlandse ploeg.

[sporza.be]

Dat lijkt mij meer dan logisch want Vanmarcke is de enige renner in de ploeg die in de kasseikoersen zich kan meten met de internationale top. De ploeg voor de opener van het wielerseizoen zal verwacht ik verder bestaan uit de renners Van Asbroeck en Wynants die in de (voor-)finale de kopman zo lang mogelijk moeten bijstaan. De waterdragers en windvangers van het eerste uur zullen Leezer, Tankink, Tjallingii, Van Emden en Lindeman worden?
Tinuz 23 februari 2015 20:50
Het is duidelijk dat het van de Belgen moet komen voor Jumbo.nl het aankomende weekend.
Lindeman start niet, zie ik.
Prikdude 23 februari 2015 21:25
Heerlijk die maanden
waarin Belgen
erin zwelgen
zich wielrenners
te mogen wanen.
Slimmerd 23 februari 2015 22:50
Ik denk persoonlijk dat Van Asbroeck wel verder gaat komen dan menig voorfinale
malheur 23 februari 2015 23:10
Vanmarcke die deze koers solo beslecht. Dat zou de beste man goed doen.
Eindhovuh 24 februari 2015 06:50
Dat zou het zeker. Toch heb ik bij hem een van Avermaet gevoel, er is altijd wel iets waardoor het misgaat.
sijbriskie 24 februari 2015 13:50
Nou ja: altijd...zó oud is Vanmarcke nog niet, zó lang is hij nog geen kanshebber in klassiekers, zó veel kansen heeft hij überhaupt nog niet kunnen missen.
Eindhovuh 24 februari 2015 15:46
Nou met altijd doelde ik ook meer op Greg idd. Maar met Sep bekruipt dat gevoel me nu voorzichtig ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2015 15:47 door Eindhovuh.
Arsimo 24 februari 2015 16:01
Van Marcke heeft nog duidelijk een opgaande lijn, nog geen stagnatie te ontdekken. Bekijk maar eens zijn uitslagentabelletje hier: [nl.wikipedia.org]

Nu is het moment om de stap naar het winnen van grote wedstrijden te maken.

van Avermaet zit daar al hele tijd tegen aan te hikken en lijkt inderdaad die hindernis maar niet te kunnen nemen. Al stijgt hij kwa ranglijsten nog wel. Ik vind hem een sympathiek renner, maar een gedoemde net-niet-topper.

Vanmarcke zie ik nog een net-wel-topper worden al zal hij nooit een Boonen of Cancellara evenaren in het Vlaamse werk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2015 16:02 door Arsimo.
Leon 24 februari 2015 16:23
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Marcke heeft nog duidelijk een opgaande lijn,
> nog geen stagnatie te ontdekken. Bekijk maar eens
> zijn uitslagentabelletje hier:
> [nl.wikipedia.org]


Nou, hij heeft toch wel een redelijke terugval in z'n prestatiecurve gehad...
Arsimo 24 februari 2015 16:47
Dat kwam door het wegvallen van zijn punten door in zijn eerste profjaar 2de te worden in Gent Wevelgem - dat zie ik niet als terugval. Het jaar daarop was hij al meteen weer terug op dat puntennivo en toen doorgestoten.
Arsimo 24 februari 2015 16:51
Wat dat betreft spreekt de CQ-curve van van Avermaet boekdelen wat betreft stagnatie:

Walnoot 24 februari 2015 17:43
Die Quintana jong, die stagneert pas:

[cqranking.com]
Arsimo 24 februari 2015 21:09
Tinuz 24 februari 2015 23:55
Beetje vreemd dat Hofland niet start in de Omloop. Wil hij nu serieus genomen worden of niet? Hij start enkel in Kuurne.
Sehnsucht 25 februari 2015 19:08
Ze zullen bij Lotto-Jumbo toch wel weten wat het beste is voor Hofland? Blijkbaar vinden ze daar dat de Omloop te zwaar voor hem is.
Arsimo 25 februari 2015 23:38
Welnee - die kan Hofland echt wel netjes meerijden. De ploeg geeft Hofland simpelweg meer kans op winst in Kuurne - sterker nog, als-ie goed is is die daar zelfs serieus kanshebber. Volkomen logisch om daar op te spelen als je Vanmarcke al voor de Omloop hebt.
Sehnsucht 26 februari 2015 07:03
Het is maar net wat je definitie van te zwaar is. Meerijden in de Omloop kan vrijwel elke WT-prof maar in de finale er nog bijzitten om de kopman te ondersteunen is niet iedereen gegeven, ook Hofland niet. Dan kan je hem inderdaad beter sparen voor de minder zware koersen waarin hij wel kansen heeft zoals KBK en Nokere.
Sehnsucht 26 februari 2015 23:06
Quote

Planckaert: "Ik denk dat Vanmarcke de man van het voorjaar wordt"

"Er zijn ook Van Avermaet en Vanmarcke. Zeker van Vanmarcke hebben we het beste nog niet gezien. Hij heeft dezelfde capaciteiten om over kasseien te rijden als Boonen en Cancellara, maar hij heeft nog meer brute kracht dan die twee. Volgens mij wordt hij de man van het voorjaar."

[sporza.be]

Dat van die brute kracht kan wel kloppen. Vanmarcke is immers een West-Vlaming.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen