Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kruijswijk naar Canyon-Alpecin

Gepost door Leon 
Leon 07 juli 2016 19:27
aldus Fiets-hoofdredacteur Rodrick de Munnik op Twitter

Rodrick de Munnik ‏@RodrickFiets 5h5 hours ago Utrecht, The Netherlands View translation
Goed ingevoerde bron: @s_kruijswijk heeft getekend voor Canyon-Alpecin, opvolger van Katusha. Later meer.

Naar verluidt tegen een salaris van anderhalf miljoen.
Canyon en Alpecin worden dus de nieuwe hoofdsponsors van Katusha, waar Zakarin, Kristoff en Spilak de andere speerpunten zullen zijn.
Cyclad 07 juli 2016 19:32
Op zich goede ploeg voor Steven. Ook JVDB aan zijn zijde? Dan heeft hij knechten genoeg.
Kruijswijk zal er om lachen, maar met alle respect, ik vind de prijs wel erg hoog. Ach, als de opvolger van Katusha dat wil betalen winking smiley

Verder wordt veel duidelijk: Katusha wordt Canyon-Alpecin en Giant-Alpecin wordt Sunweb-Giant.
Misschien nog een fusie Lotto NL-Lotto BE in de maak? grinning smiley
Linkebal 07 juli 2016 19:54
Anderhalf miljoen...

Altijd ja zeggen. Al moet je de rest van je carriere knecht spelen.
Eindhovuh 07 juli 2016 20:05
Wat blijft er nog over van het russische karakter vd ploeg met de nieuwe sponsor?
Massimo 07 juli 2016 20:06
Wilde die opmerking eigenlijk ook plaatsen: banden zijn nu doorbroken?
Eddy Veen 07 juli 2016 20:19
Steven komt met zo'n salaris niet meer onder het rijden van de Tour uittongue sticking out smiley Ik zou wel wat zien in een Vincent-editie. Eerste etappe Zundert-Nuenen en dan via de Borinage Frankrijk in, waar zoveel mogelijk hotspots worden aangedaandrinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/07/2016 20:27 door Eddy Veen.
Carlos Danger 07 juli 2016 20:25
Voor zo'n flutbedrag zou ik niet bij Zakarin in de ploeg gaan rijden.
GillesEmanuel 07 juli 2016 20:57
Mooi! Volgend jaar Zakarin lekker de Tour en Steven goed omringt naar de Giro (eventueel Tour a la Majka).

Wel jammer dat het een ploeg is met een "besmet" verleden...
rustdag 07 juli 2016 21:20
Zo sterk is die ploeg niet meer. Ik neem aan, mocht hij hier echt naar toe gaan. dat er nog wat meer klim geweld bij komt.
zumsteg 07 juli 2016 21:37
Ik vind het toch een behoorlijk sterke ploeg voor de stukken bergop:

Rodriguez
Zakarin
Spilak
Van den Broeck
Taaramae
Chernetckii
Kochetkov
Lagutin
Losada
Machado
Silin
Vorganov (als die weer mag fietsen met zijn Meldonium)
Sticky Bottle 07 juli 2016 22:08
Vorganov rijdt al tijdje niet meer voor Katusha en rijdt alweer een tijdje ergens voor een club. was afgelopen NK 10e in Rusland
Leon 07 juli 2016 23:47
Op de blogvelo van de Russische site Rsport.ru verontschuldigt Ekimov zich voor de 'ontrussing' van de ploeg: in Rusland zijn nauwelijks sponsors te vinden, dus om te overleven in de WorldTour moet je een internationale ploeg worden. In het wielrennen maakt het niet uit welk paspoort je hebt, als je maar goed functioneert in de ploeg.
Luijt 08 juli 2016 00:49
Goozzer 08 juli 2016 00:49
Opvallend toch. Is dit enkel een geste om de enorme kosten van die ploeg te delen (alleen de 'reiskosten' waren er al zo'n 28 miljoen euro per jaar, bleek) of trekt Makarov zich financieel volledig terug? Beide sponsors lijken me daar namelijk toch wat te klein voor - nog los van andere verplichtingen die Canyon bijvoorbeeld nog heeft...
Luijt 08 juli 2016 00:51
Lijkt me niks voor vriendelijke en bescheiden Steven.
Leon 08 juli 2016 00:57
Nee, Makarov blijft wel, maar die sponsors betalen natuurlijk meer als de ploeg hun naar draagt ipv de non-commerciele teamnaam Katyusha.
Westfalen 08 juli 2016 10:33
Fiets-hoofdredacteur Rodrick de Munnik de volgende keer ook maar niet meer geloven.
El Chaba 08 juli 2016 11:11
Dit topic kan dus de prullenbak in.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen