Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kruijswijk blijft bij Lotto-Jumbo

Gepost door rustdag 
rustdag 08 juli 2016 07:57
MONTAUBAN - Steven Kruijswijk verlengt op de eerste rustdag in Andorra zijn contract bij Lotto-Jumbo. De Brabander blijft tot eind 2018 verbonden aan de Nederlandse formatie. Robert van der Wallen van BrandLoyalty, de grote man achter de schermen van de schaats- en wielerploeg, heeft zich de laatste weken hard gemaakt om de Giro d’Italia-revelatie binnen zijn team te houden.

Kruijswijk woont in Den Bosch vlakbij het hoofdkantoor van Van der Wallen. Al tijdens zijn bezoek aan de Giro op de dag van de klimtijdrit op Alpe di Siusi liet de miljardair weten dat het behoud van Kruijswijk een van de prioriteiten is.

Team Sky


Hoewel er interesse van diverse andere ploegen was, waaronder Team Sky, heeft Kruijswijk besloten te blijven omdat bij Lotto-Jumbo een groot aantal van zijn sportieve eisen worden ingewilligd. De teamleiding gaat nu voor de komende twee jaar op zoek naar versterkingen voor in het hooggebergte. Verder heeft Kruijswijk de voorkeur om volgend jaar opnieuw uitgespeeld te worden in de Giro. Het is in 2017 de honderdste editie van de Ronde van Italië.

1,5 miljoen euro per jaar
Lotto-Jumbo heeft diep in de portemonnee moeten tasten om Kruijswijk te behouden. Tijdens de Giro maakte een rondgang bij de grote ploegen al duidelijk dat een salariseis van 1,5 miljoen euro per jaar reëel was. Hoewel Kroezwiek, zoals hij in Italië wordt genoemd, in de voorlaatste bergrit door een val in de afdaling van de Col d’Agnel zijn roze leiderstrui verloor, blijft hij een potentiële winnaar van een grote ronde. Zijn riante voorsprong in het klassement in de afgelopen Giro en vooral de wijze hoe hij in de bergen tot zijn ongelukkige val domineerde, maakten grote indruk.


Lars Boom
Met het behoud van Kruijswijk heeft Lotto-Jumbo nu twee kopmannen vastliggen voor de komende twee jaar. Vlak voor de Amstel Gold Race en voor de belangrijke fusiebesprekingen tussen De Lotto en Staatsloterij verlengde Robert Gesink reeds zijn contract bij het team voor twee jaar. Voor de klassiekers gaat het team een keuze maken tussen Sep Vanmarcke (waarvan beide partijen in het voorjaar nog zeker waren dat hun wegen zouden scheiden) en Lars Boom.
Bummetje 08 juli 2016 08:18
Kijk, dit lijkt me betrouwbaar dan die tweet over Canyon-Alpecin. Iemand die weet of Kruijswijk het zelf al heeft bevestigd?

En had ik het nou gemist of wordt er tussen neus en lippen door ook even bekend gemaakt dat Lars Boom naar Lotto Jumbo gaat? Daar waren tot nu toe toch enkel roddels over...
ton duk 08 juli 2016 08:25
Bummetje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kijk, dit lijkt me betrouwbaar dan die tweet over
> Canyon-Alpecin. Iemand die weet of Kruijswijk het
> zelf al heeft bevestigd?
>
> En had ik het nou gemist of wordt er tussen neus
> en lippen door ook even bekend gemaakt dat Lars
> Boom naar Lotto Jumbo gaat? Daar waren tot nu toe
> toch enkel roddels over...

Ik kan beide roddels nog niet bevestigen..
gr
Luijt 08 juli 2016 08:33
Ik weet ook niet wat waar is, maar LJ is voor Kruijswijk een verstandige keuze.
Michael B* 08 juli 2016 08:49
[Spaak: geen stokpaardjes a.u.b.]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 09:11 door Spaak.
Luijt 08 juli 2016 09:49
Spaak,

Ik begrijp niet waarom er door de post van Michael een streep is gehaald? Kan dat worden uitgelegd?
De meesten van ons berijden hier onze stokpaardjes. Ik zelf met mn gefulmineer tegen Nederlandse renners die hun talent verkwanselen voor een paar duiten, Bromerta met z'n wattages, AP met z'n gebetweter, Mortirolo met z'n..., ja waarmee eigenlijk???

Ik vind het onbegrijpelijk dat deze onschuldige post er af gaat, maar al die gore sensatiefoto's van gevallen renners met kapotte gezichten wel blijven staan.

Misschien moet ik me nog eens in de hier geldende regeltjes verdiepen, maar ik had me nu juist voorgenomen dat niet te doen (doe ik namelijk voor mn werk al meer dan genoeg).

Desalniettemin hoor ik graag even.

Groet, Luijt
Michael B* 08 juli 2016 09:52
Ok, ik zal voortaan Lars Boom achterwege laten.
Luijt 08 juli 2016 09:58
Waarom? Het is alleen maar goed dat Lars geprikkeld wordt 's winters niet met een zak chips en z'n mooie vrouw achter de TV plaats te nemen.
GillesEmanuel 08 juli 2016 10:41
Ik hoop voor Steven dat hij volgend jaar een omkadering krijgt die hij verdient.
Dennis 08 juli 2016 10:42
Als ik het goed begrijp wordt het Lars als Sep vertrekt.
ton duk 08 juli 2016 10:51
[Stokpaardmodus aan ] Sep heeft gezegd dat ie vertrekt.....tenzij we 'm niet op zijn woord kunnen geloven
Nu het experiment met Vanmarcke in de Groenewegentrein mislukt is, kan Boom mooi plaats nemen ....
Sponsortechnisch (HOL-firma's) zou de keuze voor Boom ook meer dan logisch zijn...[ Stokpaardmodus uit]


gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 10:58 door ton duk.
Luijt 08 juli 2016 11:03
Ik lees het nu ook op NOS.nl dus het zal wel kloppen. Gelukkig dus niet naar die Katoesja slikkers.
Ben benieuwd wie ze kunnen strikken om Steven bij te staan in de bergen. Poels?? Nee.
Ik zie in ieder geval geen Nederlandse kandidaten. Nee, ook Oomen niet. Die moet nog een aantal jaren doorgroeien om z'n eigen kans te kunnen gaan.
El Chaba 08 juli 2016 11:07
Hij heeft het inmiddels ook zelf al bevestigd op twitter..
Hangmat 08 juli 2016 11:09
Eazster 08 juli 2016 11:15
Omkadering voor Stevens in de bergen. Shoppen bij IAM (Clement,Frank,Coppel ) of toch Reichenbach (FDJ) die ze toch al op het oog hadden.
Slimmerd 08 juli 2016 11:20
Wat heeft een foto van Lars Boom in de bioscoop te maken met Kruijswijk die bijtekent, lijkt mij dus een logisch gevolg dat Spaak ingrijpt in de ronduit irritante berichtgeving van Michael B.. Andere die stokpaardjes hebben, smijten daar enkel mee in een topic waarin het past.
Slimmerd 08 juli 2016 11:21
Oplossing: maak een Lars Boom-topic en ga samen helemaal los op Nederlands momenteel beste Astana-renner.
Slimmerd 08 juli 2016 11:23
Goed besluit van Kruijwijk en mooi voor LottoNL, nu eens zien wie ze als versterking kunnen halen voor in de bergen, zie ook in de Nederlandse markt hier geen gegadigden voor. Misschien nog ergens een Italiaan ofzo (Battaglin deed het mijns inziens prima in de Giro), meteen prima voor de Giro.
ton duk 08 juli 2016 11:25
Ok, ik val van mijn geloof...maar die Bart de Clerq ( bietje boos omdat ie geen TdF rijdt) lijkt mij wel iets voor TLJ.....
gr
Bromertà 08 juli 2016 11:28
Toch jammer. Had 'm graag in een ander team met betere leiding en begeleiding gezien.
El Chaba 08 juli 2016 11:29
Luijt 08 juli 2016 11:36
Ploegleiders kunnen ook vervangen worden.
Slimmerd 08 juli 2016 11:47
ton, wat zeg je nu? Ben het niet direct oneens met je trouwens, lijkt me een prima bergknecht.
Bromertà 08 juli 2016 11:49
Negeren Snel reageren Reageren Reageren met quote Bericht rapporteren
Andere Peter 08 juli 2016 11:58
* betwetermodus aan *

Dat je dat niet begrijpt zegt veel over je bevattingsvermogen. Ook raar om hier meteen namen van derden bij te halen, over stokpaardjes gesproken. De lijn is heel logisch en het gaat niet om wie je aardig vindt. Spaak gaat er juist heel beheerst mee om. Op het oude prikbord zou JWC ook meteen jouw post hebben verwijderd ivm discussiëren over acties van de webmaster. En deze van mij trouwens ook, maar dan pas een halve dag later omdat JWC aan de rest zou willen laten zien dat ik hem bijviel smiling smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 11:59 door Andere Peter.
El Chaba 08 juli 2016 12:02
Tuurlijk kan dat maar zie ik bij TLJ niet gebeuren.
Pyama 08 juli 2016 12:12
Reichenbach zit natuurlijk prima bij FDJ.

Over dat deleten, het gaat over de Lotto NL ploeg en over het eventueel aantrekken van Boom. Dan is die foto gewoon een goede aanvulling op de discussie, net als overigens meer bijdragen van die prikker. Het wordt hier toch geen inteelt clubje waar afwijkende meningen verboden zijn? Hinderlijk dus dat ingrijpen van Spaak. Dat terwijl posts met ernstige ziektes en verwensingen en rare insinuaties mogen blijven staan.
bakfiets 08 juli 2016 12:14
berg knecht: minnaard, jan hirt, de clerq idd, martin van wanty.
Wanny 08 juli 2016 12:21
Voor de sprinttrein Sinkeldam en Veelers als ie weer fit wordt. En nog eentje die een hele tijd vies hard kan rijden. Tony Martin achtig figuur.
Slimmerd 08 juli 2016 12:22
Leuk hè de ronde van Oostenrijk
Wanny 08 juli 2016 12:24
Voor de bergen heb je wat mannen nodig die weten wat het is om voor een eindzege te rijden. Hoeven niet eens de allerbeste klimmers te zijn, maar wel gasten die op de spannende momenten de goede beslissingen kunnen nemen.
bakfiets 08 juli 2016 12:25
jan hirt roep ik al langer hoor, en die martin rijdt het hele jaar al opvallend.
Cyclad 08 juli 2016 12:32
Dit is toch het beste. Hopelijk heeft TLJ zich niet laten ophitsen en betaalt het team Steven geen anderhalf miljoen.
Nu nog Clement en Dombrowski halen (vooral de laatste) en de omlijsting is in orde.
Cyclad 08 juli 2016 12:33
Hirt is zeer wisselvallig en Minnaard komt in het zware werk echt te kort. Martin is wel een interessant renner.
Dombrowski! (ik blijf het toch zeggen, hoor)
bakfiets 08 juli 2016 12:34
[www.wvcycling.com]

echt prima en het budget van wanty kennende, zal hij niet zo veel verdienen. Maar de franse ploegen zitten ook niet te slapen lijkt mij.
Michael B* 08 juli 2016 13:04
Voor het hooggebergte zou ik Kenny Nijssen aantrekken. Die heeft de afgelopen week de Vaujany en de Marmotte gewonnen. Die rijdt L Alpe d Huez in 41/42 minuten naar boven. Nederlandse renner idd, hoeft zich dan gelijk maar weinig aan te passen, hoeft Zeeman ook niet in zijn Louis van Gaal stenenkolen Engels te praten. Zie onderstaand van het profiel van deze wedstrijden die hij vorige week met overmacht heeft gewonnen. Als ze een Twan Castelijns een kans geven dan zouden ze dat bij deze renner ook moeten doen. Zoveel zal hij niet vragen. Geef die renner een shirtje en een broekje en volgend jaar meenemen naar de Tour.

Deze renner zou bij Lotto Jumbo direct een van de kopmannen zijn in het hooggebergte. Helemaal in de vorm zoals hij in deze maand verkeerd.







4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 13:45 door Michael B*.
zumsteg 08 juli 2016 13:09
Wellicht dat Bianchi wat extra geld er in kan pompen met het oog op Giro-winst.

Twee Italiaanse klimknechten en een hardrijder erbij. Die laatste ook voor de rol die Wanny omschrijft.

Vanotti, Tosatto, Bennati of Boaro (Tinkoff stopt)voor die laatste rol. Zo'n Tosatto of Bennati kan wellicht ook nog steun regelen bij één van de Italiaanse Pro-conti's als je als ploeg echt in de knoei komt. Zie Pirazzi dit jaar die voor Nibali op kop gaat sleuren toen Kruijswijk op achterstand reed.

De Marchi, Pozzovivo, Montaguti, Agnoli, Capecchi, Formolo of Conti als klimknechten.
Cyclad 08 juli 2016 13:10
Neem je jezelf nu echt serieus?
zumsteg 08 juli 2016 13:11
Heel knappe prestaties maar de rest van je post is complete onzin. Laat hem eerst maar eens testen in de ronde van Turkije en Oostenrijk, daar kan ie misschien meekomen in de bergen.
zumsteg 08 juli 2016 13:11
Heel knappe prestaties maar de rest van je post is complete onzin. Laat hem eerst maar eens testen in de ronde van Turkije en Oostenrijk, daar kan ie misschien meekomen in de bergen.
Michael B* 08 juli 2016 13:41
het klopt dat Kenny Nijssen op het vlakke niet tot de beste behoord. In de Nederlandse waaierklassiekers is het voor hem een grote bak ellende. Maar dat is ook logisch want met zijn 60kg waait ie van de weg. Maar klimmen in het hooggebergte is een ander verhaal. Dan telt de kracht gewicht verhouding. Die verhouding is bij hem een stuk beter dan van 90% van de Nederlandse profs. Een Quintana zie je toch ook niet in Parijs Roubaix? Kenny Nijssen heeft simpelweg de pech dat hij geboren is in het verkeerde land. In Spanje hadden ze hem allang opgemerkt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 13:44 door Michael B*.
Cyclad 08 juli 2016 13:49
Hoe oud is die jongen?
Shinzawai 08 juli 2016 13:50
Zou Dombrowski niet bij Vaughters willen blijven? Ik zou sowieso voor meer ervaren knechten gaan, zoals Clement, Trofimov of Machado. Misschien is Poljanski ook een optie, zal niet heel duur zijn. Verder kun je nog denken aan Nerz (ongeschikt als kopman) of Pantano, die zelf soms ook nog kan uithalen. De Clercq ook geen gek idee inderdaad.
Bromertà 08 juli 2016 13:54
Ook weer niet correct:

40	Kenny Nijssen	Jul 3, 2016	16.4km/h	165bpm	313W Powermeter	1,419.1	43:35
Cyclad 08 juli 2016 13:56
De Clercq kan, maar dan moet hij wel een omslag maken en af van het idee dat hij zich suf moet rijden voorn plaats 19 in het klassement.
Nerz is echt niet goed genoeg (zelfde als Minnaard).
Als Dombrowski bij Vaughters wil blijven houdt het natuurlijk op, maar hij zou wél de ideale helper zijn: uitstekend klimmer, maar net niet goed genoeg om zelf te excelleren als ronderenner. Poljanski zeker interessant.
Trofimov zou ik sowieso niet doen. Clement gewoon halen en Machado...tja. Kan, maar hij lijkt er niet beter op te worden.
Bromertà 08 juli 2016 14:01
Trouwens, je grote vriend is ook zo begonnen, je weet wel die gast met die baard die geen goed kan doen.
Is deze nieuwe ster een beetje dopingvrij en hoe zit 't met z'n stuurvaardigheid?

[cyclobenelux.com]
El Chaba 08 juli 2016 14:03
Westfalen 08 juli 2016 14:05
Als prof moet je wel wat meer kunnen dan goed bergop rijden. Peloton skills hebben bijvoorbeeld. Dat heb je bij cyclo's zo goed als niet nodig. Er zal vast wel een reden zijn waarom hij niet bij de profs rijdt.
Westfalen 08 juli 2016 14:08
Er zijn zoveel profrenners van maar 60 kg. Dat kan geen excuus zijn om niet bij de profs te rijden.
El Chaba 08 juli 2016 14:12
[www.procyclingstats.com]

Hij heeft vorig jaar bij Team 7 Eleven Road Bike Philippines gereden.
Michael B* 08 juli 2016 14:19
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Trouwens, je grote vriend is ook zo begonnen, je
> weet wel die gast met die baard die geen goed kan
> doen.
> Is deze nieuwe ster een beetje dopingvrij en hoe
> zit 't met z'n stuurvaardigheid?
>
> [cyclobenelux.com]


Kevin Nijssen was 27 minuten sneller dan toen Laurens ten Dam won....
Doping kan ik weinig over zeggen.
bakfiets 08 juli 2016 14:28
out of the box denken is niet gek, zie rogliz. En in het verleden was marmotte winnaar Dekker ook echt wel een klepper, maar niet bij te sturen.
Miquel1983 08 juli 2016 14:38
Kan Gesink niet gewoon een keer mee naar de Giro om Kruiswijk te helpen?

Dan kan Kruiswijk als helper van Kelderman naar de Tour, en vervolgens Gesink zelf als kopman in de Vuelta.

Kan ook andersom natuurlijk, maar als je 3 top-10 renners hebt, kun je er toch ook 2 in de Giro laten starten om die te winnen.
El Chaba 08 juli 2016 14:48
Lijkt mij ook ja.
Michael B* 08 juli 2016 14:58
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> out of the box denken is niet gek, zie rogliz. En
> in het verleden was marmotte winnaar Dekker ook
> echt wel een klepper, maar niet bij te sturen.

Die Bert Dekker was inderdaad een rare vogel. Heel apart karakter. Vriendin van hem was ook een aparte. Hoe 2 mensen elkaar kunnen vindensmileys with beer. Die sloeg de Ronde van Limburg over omdat dat niet pasten in zijn voorbereidingconfused smiley.

Andere kant... ter vergelijking in Nederland moet je eerst 10 criteriums en een paar klassiekers winnen voordat je bij Roompot mag rijden. Tsja en dan mag je pas kennismaken met het hooggebergte. Het gebied van de echte profs. Een Kenny Nijssen laat zien dat hij dat prof gebied al beheerst en een Bert Dekker in het verleden ook. Bert Dekker heeft ook criteriums in het verleden gewonnen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 16:02 door Michael B*.
bakfiets 08 juli 2016 15:13
bert dekker kon voor een klimmer echt goed tijdrijden en was ook goed in de ploegentijdrit. Maar wel een rare vogel, ladderzat in lekkerkerk hemelvaartsdag en een dag later top 10 rijden in een criterium. Sagan stijl.
bakfiets 08 juli 2016 15:14
en niet vergeten dat dekker niet kon afdalensmiling smiley
Toni 08 juli 2016 20:35
Als men een verschil van, horen zeggen vier ton, weet te overbruggen dan rijdt Boom weer bij LottoNL-Jumbo volgend seizoen
Spaak 08 juli 2016 23:27
Hoi Luijt,

Uiteraard ben ik niet te beroerd om even op je vragen te reageren (al hoop ik dat je dit nu nog leest, want het is alweer bijna een dag later). Ik moet eerlijk zeggen dat de omschrijving "geen stokpaardjes" wellicht iets te kort door de bocht is geweest, uiteraard is het zo dat bepaalde gebruikers een geijkte mening hebben die vaak terugkeert in posten, maar dat is voor mij niet altijd een reden om iets te verwijderen. Persoonlijk heb ik wel een afkeer van gebruikers die in veel posts dezelfde boodschap herhalen. Dat is uiteraard een gevoelskwestie, waarbij ik altijd probeer om de reacties van medeprikkers te peilen. Maar vaak is het zo dat als ik iets irritant vind, medeprikkers dat ook vinden.

Eerlijk is eerlijk, forummoderatie is voor een groot deel subjectief. Slechts in een zeer beperkt aantal gevallen is het 100% zwart-wit of een bericht wel of niet verwijderd moet worden, maar meestal is het een grijs gebied. Je snapt vast ook wel dat de regels dan vaak niet meer zijn dan een vaag instrument. Ik probeer altijd rekening te houden met de context waarin een bericht geplaatst wordt - het topic, de actuele situatie, maar ook op basis van het profiel van de poster. Zo kan het voorkomen dat een post van gebruiker A verwijderd wordt (omdat hij deze bijvoorbeeld al 10x in min of meer dezelfde vorm geplaatst heeft) maar dat dat bij gebruiker B niet zo is. Is dat subjectief? Absoluut. Discriminerend? Misschien wel. Soms zie ik mezelf als een soort scheidsrechter op een voetbalveld en daar hoort " fluiten in de geest van de wedstrijd" ook bij. Een speler die al een paar keer misbaar heeft gemaakt kan best een gele kaart krijgen voor een actie die dat op zich niet waard is. Daar kun je uiteraard moeite mee hebben (en dat realiseer ik me ook), maar ik accepteer dat mensen het soms niet met mijn beslissingen eens zijn. Ik hoop dat mensen dat ook accepteren, maar ik zal mijn moderatiegedrag daar verder niet op aanpassen.

Wat betreft het weghalen van sommige posts en het laten staan van andere is de uitleg soms ook simpel: ik zie niet alles. Naast het prikbord heb ik ook een fulltime baan, allerlei hobby's, en ik heb gewoonweg niet de tijd om alles te lezen. Gelukkig is daarvoor de rapporteerknop (die een tijdje niet gewerkt heeft, maar het inmiddels weer doet) die iedereen naar eigen inzicht mag gebruiken.

Groet,
Spaak
Luijt 08 juli 2016 23:58
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> * betwetermodus aan *
>
Quod erat demonstrandum.

Grappig zo voorspelbaar.

On topic: hup Kruijswijk en hup rocker Boom!
Luijt 09 juli 2016 00:22
Ha die Spaak,

Dank voor je uitvoerige uitleg. Ik kan er goed mee uit de voeten. Dat het uiteindelijk een subjectieve beoordeling is snap ik heel goed. En dat je niet alles leest nog beter.

Ik zelf lees voor mijn gevoel teveel op dit forum.

Van zo'n rapporteerknop heb ik nog nooit gebruik gemaakt. Zeker niet als ik een post irritant vind. Als ik dat ging doen dan zou ik die knop bij sommige lieden permanent ingedrukt kunnen houden.

Wat ik hier in eerste instantie nog aan had toegevoegd zou zeer wel als het berijden van een stokpaard uitgelegd kunnen worden, dus dat heb ik maar weer gewist.

Keep up the good work, Spaak.

Groet, Luijt
Luijt 09 juli 2016 00:27
Kenny Nijssen, Bert Dekker.....?
Oege Hiddema! !!!
Carlos Danger 09 juli 2016 01:45
Toni Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als men een verschil van, horen zeggen vier ton,
> weet te overbruggen dan rijdt Boom weer bij
> LottoNL-Jumbo volgend seizoen


Prijs kratje Heineken weer verhogen en die vier ton is zo binnen.
pirke 09 juli 2016 11:19
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nederlands momenteel beste Astana-renner.

Momenteel juist net niet

Cyclad 09 juli 2016 12:13
Prima gereageerd op een onzinnige en onbewezen stelling! En dat nota bene van "Slimmerd"
Slimmerd 09 juli 2016 12:33
Westra heb ik persoonlijk niet gezien, op zijn 'doel' de Driedaagse na, Boom was in ieder geval bij de klassiekers nog in beeld.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen