Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sky polst Mathieu van der Poel

Gepost door rustdag 
rustdag 08 juli 2016 08:00
Miljoenenploeg Sky polst Mathieu van der Poel

Team Sky heeft Mathieu van der Poel (21 jaar) gepolst voor een toekomstige overgang naar de Britse miljoenenploeg. De wereldkampioen veldrijden van 2015 heeft een eerste oriënterend gesprek gehad met Sky-ploegleider Servais Knaven.


Van der Poel heeft vorig jaar het contract met zijn huidige ploeg Beobank-Corendon opengebroken en met een jaar verlengd tot 2018. Dat contract zou van ondergeschikt belang kunnen worden wanneer Van der Poel kan overstappen naar een team in de WorldTour. Van der Poel: ,,Het was een vrijblijvend gesprek hoor, maar ik ben er door gestreeld, want Sky is een goede ploeg. Al zit ik momenteel nog goed.''

Van der Poel heeft er nooit een geheim van gemaakt nog een paar jaar te willen veldrijden voordat hij definitief overstapt naar de weg. Sky is bereid hem die mogelijkheid te bieden. Daarnaast zou Van der Poel, die dit jaar in Zolder door de Belg Wout van Aert werd onttroond als wereldkampioen in de cross, een wegprogramma kunnen rijden met de Britse ploeg. Of Van der Poel ingaat op de avances van Sky? ,,Dat ligt eraan, dat bekijk ik pas als de ploeg concreet wordt.''

Van der Poel combineert het veldrijden al jaren met wedstrijden op de weg waar hij ook succesvol is. In 2013 werd hij in Firenze als 18-jarige wereldkampioen op de weg bij de junioren
Michael B* 08 juli 2016 08:52
Na Kruiswijk probeert Sky het bij de volgende Nederlander... Gelukkig is Kruiswijk niet in de geldpraatjes getrapt van Sky
Eindhovuh 08 juli 2016 09:10
Geldpraatje? Het zijn profs...
Luijt 08 juli 2016 10:11
Jij bent van de korte klap.

Maar als je het dan toch alleen van de financiële kant wil bekijken: voortijdig kiezen voor een knechtenrol kan je in het verloop van je carrière veel geld kosten.
GillesEmanuel 08 juli 2016 10:40
Goh zeg. Dan ben je toch meteen weg bij BKCP?
Curzio 08 juli 2016 11:02
Eindhovuh 08 juli 2016 11:08
Ik ben zelf helemaal niet van de korte klap. Als ondernemer mik op de langere termijn, zonder de korte termijn uit het oog te verliezen.
Maar als topsporter kan je het in enkele jaren verdienen, met veel onzekerheid over hoe lang die periode gaat zijn. Ik vind het heel valide dat die dus anders redeneren.
Hangmat 08 juli 2016 11:08
Om een pure knecht te worden? nee dank je!
El Chaba 08 juli 2016 11:10
Denk dat Mathieu van der Poel meer een ééndagsrenner is dan een (grote) ronderenner en wat dat betreft kunnen ze bij Sky nog wel iemand gebruiken.
ton duk 08 juli 2016 11:21
vPoppel en vder Poel....P-R2020 t/m 2030 is van ons ( Ger en ik)
gr
GillesEmanuel 08 juli 2016 11:40
Waarom zou hij meteen knecht moeten worden? Kwiatkowski en Stannard zijn de enige klassieke mannen in dat team.. Samen met aanstormend talent Danny van Poppel. Mooi blok voor de klassiekers lijkt me zo..
Miquel1983 08 juli 2016 11:53
Vergeet Luke Rowe en Geraint Thomas niet. Die hebben ook beiden als kopman gereden in Vlaamse klassiekers.

Maar Sky heeft hier geen absolute kopman, zoals Cancellara op de kasseien of Froome in het rondewerk. En wanneer je goed genoeg bent, krijg je vanzelf kansen. Ik neem bijvoorbeeld aan dat Poels de komende edities van AGR en LBL op zijn minst mede-kopman zal zijn.

Verder kan het ook een voordeel zijn met zo'n sterk blok in een klassieker; Terpstra en Knaven wonnen Parijs Roubaix vooral door hun sterke ploeg.
Arsimo 08 juli 2016 11:55
Geraint Thomas vergeten? (al kan die ook in het rondewerk wel e.e.a) Aan de andere kant, Kwiatkowski zou toch weggaan eind van dit seizoen?

Ik denk ook niet dat Mathieu vd Poel bij Sky alleen zou gaan knechten, die krijgt dan echt zijn kansen wel.
Slimmerd 08 juli 2016 12:00
De bedoeling dit jaar was volgens mij om Henao uit te spelen, maar omdat die aan de kant werd gehouden kwamen daar de kansen voor o.a. Poels (die LBL ook had kunnen winnen met Henao in koers).
Shinzawai 08 juli 2016 13:53
Willen degenen die vinden dat v/d Poel niet naar Sky moet dat hij meteen ergens kopman wordt als neoprof?
Is het zo raar om eerst 2/3 jaar het vak te leren bij een topploeg?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 13:54 door Shinzawai.
bakfiets 08 juli 2016 14:25
goede trainers goed salaris, dat is toch prima?
cyclingfreakske 08 juli 2016 14:56
inderdaad.
velen lijken het nog niet te snappen dat een profrenner, een broodatleet is met een bijzonder onzekere toekomst.
je kan een carriere opdelen in 2 delen
20/21- 26j = proberen naam te maken, bij deze renners gaat vaak het sportievere boven het financieele, en ze hebben ook de ruimte om dat te doen (als er niets tegenvalt)
27 en + = bevestigen en uitbouwen, hier primeert het sportieve al minder en weten ze vaker wat de mogelijkheden zijn - fysiek.
GELD primeert, vooral zij die rond de 30 zitten. het sportieve word mee inrekening genomen, uiteraard, maar de centen tellen.
elke prof die zegt dat hij daar niet naar kijkt, is of een idioot, of hij liegt dat hij zwart ziet.

ALs Kruijswak kiest voor een LTJ toekomst, zie ik vooral dat hij niet meer gaat verdienen en daar ook mooi alleen blijft staan in een ronde..zoals dit jaar.
Als Sunweb mee geldschieter word, zal er geen verbetering zijn qua uitouw in de ploeg... het blijft budgetair "krap".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/07/2016 14:56 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 08 juli 2016 15:00
M. VD Poel gaat daar alle steun krijgen voor een carriere uitbouw, en zal zeer zeker een beschermd renner worden die men zal opleiden voor klassiek en kleiner rondewerk.
Wees maar gerust dat het een pak meer verdient dan de huidige sponsor.... Er is ook een mogelijkheid voor hem om van team te veranderen zonder problemen, BKCP zal hem met zulke kans niks in de weg leggen, dat was voordien al duidelijk besproken.
GillesEmanuel 08 juli 2016 18:13
Thomas niet vergeten. Bewust weggelaten, zie die steeds meer op ronde werk focussen..
Leon 08 juli 2016 20:58
Sunweb? Wat voor ploegen haal jij er nu weer bij??
El Chaba 09 juli 2016 12:01
Op het moment dat jij dit schreef was inmiddels allang bekend - zie elders op deze prikpagina - dat Kruijswijk heeft bijgetekend en een pak meer salaris gaat verdienen.
cyclingfreakske 09 juli 2016 12:06
er zijn al even gesprekken met Sunweb en LTJ. op het einde of kort na de Tour zal bekend zijn wie de nieuwe (co)sponsor word om meer kapitaal in de ploeg te krijgen.
Overigens is Giant ook al een tijdje bezig. Sunweb wil in elk geval een protour wegteam mee sponsoren. Over hoeveel geld het gaat is voorlopig onbekend.
Shinzawai 09 juli 2016 12:47
Kwiatkowski was natuurlijk in principe de kopman, maar die ging aan zijn eigen grilligheid ten onder.
Walnoot 09 juli 2016 23:38
Altijd heel kut om naar Sky te gaan om te knechten. Woutje Poels is er ook heel duidelijk aan het verpieteren. Nee, pak dan een Rolland, die bouwt rustig aan zijn carriere bij een net iets professionelere ploeg. Je kan de man bijna met de week zien groeien. Niet doen dus, Mathieu, niet eens over nadenken...
Cyclad 10 juli 2016 10:07
Niet met je eens wat Poels betreft. Haalt betere uitslagen dan ooit, wint L-B-L. Moet alleen in de Tour voor Froome werken. Een Tour waarin hij m.i. zelf nooit top 5 zou kunnen rijden, daarvoor kent hij te veel dipjes in een koers van 3 weken. Groot en groots renner, dat zonder meer, maar hij is bij Sky precies op zijn plaats.
De vergelijking met Rolland is leuk, maar ook niet helemaal terecht: Poels is een stuk veelzijdiger.
Walnoot 10 juli 2016 12:10
Gaat het verder wel goed met je?
Biti 25 juli 2016 13:22
Hij heeft wel gelijk. Poels als kopman zal echt geen top 5 rijden in de Tour.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen