Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Rustdag evaluatie eerste week

Gepost door lodjan 
lodjan 11 juli 2016 07:46
Ga uw gang......

Verdeling prijzengeld zegt al iets:

Dimension Data (ZAf) 49.720 euro

Etixx - Quick-Step (Bel) 46.210 euro

Tinkoff (Rus) 31.130 euro

Lotto Soudal (Bel) 28.230 euro

BMC (VSt) 22.970 euro

Sky (GBr) 21.920 euro

Orica-BikeExchange 17.610 euro

Giant-Alpecin 16.820 euro

Direct Energie (Fra) 14.480 euro

Trek-Segafredo 11.640 euro

Movistar (Spa) 11.560 euro

FDJ (Fra) 11.420 euro

Lampre-Merida (Ita) 11.000 euro

Astana (Kaz) 10.500 euro

Fortuneo-Vital Concept (Fra) 9.730 euro

Bora-Argon 18 (Dui) 9.480 euro

Cofidis (Fra) 9.360 euro

Katusha (Rus) 9.040 euro

LottoNL-Jumbo (Ned) 8.560 euro

IAM Cycling (Zwi) 8.350 euro

AG2R La Mondiale (Fra) 4.630 euro

Cannondale-Drapac Team (VSt) 2.890 euro

Totaal: 367.250 euro
Eddy Veen 11 juli 2016 07:51
Kiki Bertens verdiende in haar eentje meer met haar halvefinaleplaats op Roland Garros.
Eindhovuh 11 juli 2016 09:20
Ik vind het prijzengeld altijd een beetje genant weinig voor het grootste wielerevenement van het jaar.
De Aso draait bij de TdF een omzet van meer dan 100 miljoen (alleen de franse tv betaald al 24 mln bv), geschatte winst ligt boven de 20mln.
Massimo 11 juli 2016 09:32
Profrenners koersen ook helemaal niet voor het prijzengeld, dat is een leuke bijvangst. En je kan wel zeggen dat de Tour gigantisch veel winst oplevert, vergeet echter niet dat daarmee de Vuelta, de Dauphiné , Parijs-Nice en andere Franse wedstrijden in leven worden gehouden.
ton duk 11 juli 2016 09:41
Het rijtje ritwinnaars is weer indukwekkend...
gr
Heisenberg 11 juli 2016 10:12
Mijn oordeel over de ploegen tot nu toe. Lekker subjectief, want ik vooral naar wat de ploegen presteren ten opzichte van mijn verwachtingen.

Dimension Data (ZAf) - 10
Vier ritzeges. Spreekt voor zich.

Etixx - Quick-Step (Bel) - 8
Kittel wat minder dan verwacht. Alaphilippe nog niet klaar voor een klassement. Daniel Martin in topvorm. Op weg naar top-5 of podium?

Tinkoff (Rus) - 6
Ritzege en geel Sagan maar daarna iets minder overtuigend. Contador naar huis. Kreuziger niet sterk genoeg voor top-5. Majka kanshebber voor de bolletjestrui, maar heeft Giro al in de benen.

Lotto Soudal (Bel) - 5
Greipel valt tegen, Gallopin ook. De Gendt sprokkelt flink, maar daar blijft het wel bij.

BMC (VSt) - 7
Porte door pech achterop, maar hoort bij de sterksten bergop. Van Garderen niet. Van Avermaet met een prachtige zege plus de leiderstrui

Sky (GBr) - 9
Prachtige ritzege Froome en een, zoals verwacht, zeer sterke ploeg. Waarschijnlijk hadden ze wel gehoopt op een groter verschil in het klassement.

Orica-BikeExchange – 8
Matthews viel tegen en Gerrans hebben we nog niet gezien. Maar Yates is uitstekend.

Giant-Alpecin – 7
RitzegeDumoulin maakt veel goed. Al blijft ook Barguil op zijn tandvlees in de buurt van de top-10. Degengolb is nog niet terug op zijn niveau.

Direct Energie (Fra) - 5
Ereplaatsen voor Coquard, maar verder onzichtbaar.

Trek-Segafredo – 6
Mollema lijkt weer op weg naar een top-10plaats. Verder hebben de jonge Belgen Teuns en Stuyven zich al goed laten zien.

Movistar (Spa) – 6
Quintana staat er uitstekend voor, maar voorlopig blinkt de ploeg nog niet uit.

FDJ (Fra) – 5
Pinot kan het weer niet waarmaken en vindt voorlopig in de ontsnappingen altijd wel een sterkere medevluchter. Reichenbach zorgt misschien nog voor een redelijk klassement.

Lampre-Merida (Ita) – 6
Rui Costa zakte (weer) door het ijs, maar kwam gisteren sterk terug. Meintjes wat mij betreft de grootste verrassing in de top 10.

Astana (Kaz) - 4
Aru valt wat tegen, al is het verschil nog klein.

Fortuneo-Vital Concept (Fra) - 5
Een derde plaats van McLay was het hoogtepunt. Verder komt de ploeg te kort voor dit niveau.

Bora-Argon 18 (Dui) - 4
Veel in de aanval, daar is alles wel mee gezegd.

Cofidis (Fra) – 5
Zonder Bouhanni blijft er weinig over. Wel een paar ereplaatsen met Navarro en Laporte

Katusha (Rus) - 6
Rodriguez staat nog gewoon vijfde en Kristoff sprintte een paar keer redelijk mee. Maar je zou bijna vergeten dat de ploeg meedoet.

LottoNL-Jumbo (Ned) - 5
- Kelderman valt mij niet mee. Top-10 is misschien te hoog gegrepen, maar anderzijds had ik Yates en Meintjes vooraf niet hoger ingeschat. Zijn achterstand is nu ook niet zo dat hij bijvoorbeeld morgen of donderdag mee mag in de vroege vlucht. Net niet dus. Hopen dat hij op Ventoux of aan kan haken voor een gevecht om de top-10 of een minuut of 10 verliest zodat hij zich op de ontsnappingen kan richten.
- Groenewegen oogt sterk in de sprint, maar een vierde plaats als beste resultaat is redelijk, maar zeker niet fantastisch. Dat komt ook omdat de sprintvoorbereiding niet vlekkeloos verloopt.

IAM Cycling (Zwi) - 4
Voorlopig nog geen enkel resultaat.

AG2R La Mondiale (Fra) – 6
Bardet staat keurig zesde, maar de ploeg rijdt anoniem mee.

Cannondale-Drapac Team (VSt) – 3
Zwaar teleurstellend. Nog geen top-10 in een rituitslag en Rolland pas op plaats 17 in het klassement.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 10:12 door Heisenberg.
Koppi 11 juli 2016 10:25
Wie me bij DD wel tegenvalt is Boasson Hagen. Een uitstekende DL achter de rug maar nu onzichtbaar. Misschien puur knechten voor Cavendish? En pakt'ie morgen z'n kans.
Columbus SLX 11 juli 2016 10:42
@ Heisenberg - lijkt alsof je van alle ploegen even grote verwachtingen had.

Ik ben een liefhebber van underdogs en B-ploegjes. Jan Barta in de aanval - en mijn dag is goed. (mijn droom zou zijn Roompot ooit in de tour te zien). Voor Fortuneo is het denk ik een goede tour: ze zullen maar wat blij zijn met die McLay. Zit op een vergelijkbaar niveau met Groenewegen. Mss. iets beter nog, omdat hij het voornamelijk alleen moet zien te rooien. En Bora veel in de aanval: dat is hun hele raison d'etre. Hoeft wat mij betreft niet negatief te zijn. En voorlopig daarmee meer verdient dan 4 dure protour ploegen. In Breaking Bad termen: Heisenberg is ook eens met zijn eerste zakje blauw naar Guz Fring toe gegaan.

Volgens de gegevens van jouw lijstje / hoeft Bora zich toch niet al te veel te schamen.
Bora-Argon 18 (Dui) 9.480 euro
Katusha (Rus) 9.040 euro
LottoNL-Jumbo (Ned) 8.560 euro
IAM Cycling (Zwi) 8.350 euro
AG2R La Mondiale (Fra) 4.630 euro
Cannondale-Drapac Team (VSt) 2.890 euro



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 10:43 door Columbus SLX.
Heisenberg 11 juli 2016 10:46
Columbus SLX Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ Heisenberg - lijkt alsof je van alle ploegen
> even grote verwachtingen had.
>

Tuurlijk niet. Als bijvoorbeeld Lotto Soudal had gepresteerd wat Fortuneo heeft gedaan tot nu toe, was het cijfer een 2 geweest en andersom een 8.
Michael B* 11 juli 2016 10:48
Ik denk dat Heisenberg hier een hele goede analyse geeft. Ik mis alleen de analyse van Laurens ten Dam (Giant-Alpecin). Doet niks voor Barguil of zijn ploeggenoten, trainen in California heeft weinig zoden aan de dijk gezet. Zal mij niks verbazen als hij aan het einde van dit seizoen zijn fiets aan de wilgen gaat hangen. Verder vallen de Nederlanders bij Cannondale-Drapac Team ook flink tegen. Als je in de 8 etappe zag hoe makkelijk Van Avermaet op het vlakke Sebastiaan Langeveld losten toen de kopgroep uit elkaar werd gereden.... beloofd dat weinig voor de rest van de Tour. Barguil leek in de ronde van Zwitserland de allerbeste klimmer van dat moment te zijn... blijkbaar te vroeg gepiekt. In de Tour is het een pak minder. Wellicht dat Kelderman nog ergens een half uur op achterstand kan worden gereden, dan kan hij net zoals Dumoulin voor een etappe gaan.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 10:49 door Michael B*.
Heisenberg 11 juli 2016 10:55
Een 4 is inderdaad misschien wat streng, want er viel niet veel te verwachten. De aanvallen waren echter wel heel kansloos tot nu toe. Daar pakken ze dan wel wat euro's, maar dat zegt mij niet zoveel.

Ik vergelijk de wildcards ook met de ploegen die een uitnodiging krijgen voor de Giro en Vuelta. Daar laten de ploegen van het tweede niveau doorgaans veel meer zien.
El Chaba 11 juli 2016 11:01
Gevallen in de eerste etappe.
Erik S. 11 juli 2016 11:10
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat Heisenberg hier een hele goede analyse
> geeft. Ik mis alleen de analyse van Laurens ten
> Dam (Giant-Alpecin). Doet niks voor Barguil

ten Dam zorgde er gisteren hoogstpersoonlijk voor dat Barguil een aantal maal terugkeerde in de groep met favorieten. Op die manier bleef zijn verlies redelijk beperkt.
SS3000 11 juli 2016 11:30
Grootste tegenvaller is BJ Lindeman.
ton duk 11 juli 2016 11:33
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vergelijk de wildcards ook met de ploegen die
> een uitnodiging krijgen voor de Giro en Vuelta.
> Daar laten de ploegen van het tweede niveau
> doorgaans veel meer zien.

In die 2 Ronden vallen er nog wel wat kruimels van tafel.....Kijk naar de ritwinnaars 1e week en dan mag je concluderen dat dat in de TdF niet gebeurd (op het weggeven gele trui aan v Avermaet na)
gr
ton duk 11 juli 2016 11:36
SS3000 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grootste tegenvaller is BJ Lindeman.

JA maar hij heeft nog 2 weken en wat typische Lindeman-etappes te gaan...
Hopelijk zeg ik in Parijs dat ie die 1e week op de spaarmodus ( het nieuwe wielrennen ) heeft gereden ...
gr
Miquel1983 11 juli 2016 11:42
Van mij mag Astana een 2 hebben. Qua samenstelling een van de sterksten ploegen van het peloton, maar ze bakken er nu helemaal niets van. Zo'n beetje iedere renner uit die ploeg valt me tegen. Rosa en Nibali te zwak om een kansrijke vlucht af te maken. Aru te zwak voor een goed klassement. De hulp bergop van Kangert, Rosa, Tiralonga en Fuglsang erg beneden de maat. Continu er af gereden wanneer Sky nog met 4-5 man zit. Dan maar hopen dat Lutsenko nog een keer voor ritwinst mag gaan in een heuvel-etappe.

Movistar is als ploeg in de breedte minder sterk dan Sky maar ze hebben Quintana nog steeds in zeer kansrijke positie, wat vooraf hun doel was. Ion Izagirre valt me wel tegen; na goede Ronde van Zwitserland nu erg snel gelost steeds. Van mij krijgt Movistar een 7.

Een 9 voor Sky vind ik overdreven, want ze doen wat je van tevoren mag verwachten met zo'n idioot sterk team (ten opzichte van de rest). De overwinning van Froome was spectaculair, maar zijn voorsprong in het klassement is dat vooralsnog allerminst. Van mij ook Sky een 7.

Yates rijdt inderdaad onverwacht sterk, maar de rest van OricaGreenEdge valt erg tegen. Waar zijn mannen als Matthews, Gerrans en Albasini? Die zijn hier immers niet om Yates te helpen. Maximaal een 7 (zonder Yates was het een 3 geweest).

De uitnodiging voor Bora - als enige niet-Franse wildcard - begrijp ik niet. Ze proberen zichzelf te laten zien in ontsnappingen maar rijden voor spek en bonen. Geen enkele klinkende naam in de gelederen. Nodig dan gewoon Wanty-Group uit. Met Gasparotto wel een grote naam die een etappe kan winnen, en bovendien een Franstalige sponsor. Ook ploegen als Bardiani en Gazprom ogen voor mij sterker. Gelukkig het laatste jaar van IAM-cycling op het hoogste niveau, want die rijden alsof ze van een niveau lager komen.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2016 06:13 door Miquel1983.
De zwarte trui 11 juli 2016 12:02
Eens met Miquel. Aru valt vies tegen en met hem de rest van de ploeg. Vino heeft een hoop 'motivatie' brieven te versturen. En alleen Yates voor Orica is erg mager. Zeker als hij naar het einde toe uit de top 5 gaat vallen.
Slimmerd 11 juli 2016 12:19
Ging inderdaad vol over Morkov heen en daarna van links naar rechts over de weg, werkt nog altijd prima voor Cav en zal deze week misschien eens ergens zijn eigen kans krijgen
Slimmerd 11 juli 2016 12:22
Misschien een keer koers kijken ipv enkel maar onwaarheden roepen, alvast dank.
Bromertà 11 juli 2016 12:25


Wie is de renner? Een van de meest ondergewaardeerde, genegeerde, geschoffeerde, vergeten en in het verdomhoekje geschopte, maar o zo sympathieke renners uit het peloton. Een fietspad in een verlaten landschap draagt zijn naam. Zijn vader beloofde hem ooit twee geeltjes. Deze Tour is hij voorzichtig bezig om boven zichzelf uit te stijgen. Voor het eerst heeft hij ploegmaats, en niet de minsten, die wél in hem geloven. Hoe belangrijk dat is, kan de winnaar van gisteren vertellen.

Ook vandaag, in de terugblik, wordt maar weer eens bevestigd dat ie (bijna) volledig aan de aandacht van de zogenaamde kenners voorbij gaat. Zo treurig, zo triest. Maar het goede heeft geen etalage nodig. Het goede volhardt en beklijft als een vanzelfsprekend alom aanwezig natuurverschijnsel.


Zwemt een wat oudere vis twee jonkies tegemoet en vraagt: "Hoe is het water, jongens?" De jonkies kijken verdwaasd om en een roept naar het oudje "Water? Wat is water?"
Slimmerd 11 juli 2016 12:29
Cataldo is niet aanwezig in de Tour
shake 11 juli 2016 13:12
Goed naar de Belg geluisterd Bromertà.
Michael B* 11 juli 2016 13:18
Gisteren met een paar maten de koers thuis onder het genot van wat bronwater gekeken. Ja, een paar van mijn maten hadden de Leffe's flink te pakken. Werd er al snel gesuggereerd over de tijd van 22:55 die Jan Ullrich nodig had over de Arcalis en dat met de waardes van: 6.9 w/kg - 474 watt. Hoe goed moet Jan Ullrich wel niet zijn geweestspinning smiley sticking its tongue out

1997:10,0 km@7,0%---24:55---average speed 24.08 km/h(Jan Ullrich)-RECORD.

2016:10,0 km@7,0%---29:40---average speed 20.22 km/h(Tom Dumoulin)
2016:10,0 km@7,0%---26:42---average speed 22.47 km/h(A.Yates-Froome-Quintana-Porte-D.Martin)

Kortom Jan Ullrich was bijna 2 minuten sneller dan Froome en 5 minuten sneller dan Dumoulin.
Moet natuurlijk wel bij worden vermeld dat het regen was gisteren, maar aan de andere kant was de totale rit van Jan Ullrich vele malen zwaarder, daar zaten meer hoogte meters en kilometers in.

Opvallend was dat Froome bij lange na niet zijn w/kg van vorig jaar haalde. Vorig jaar in etappe 10 naar La Pierre Saint Martin, toen hij eventjes iedereen op 1+ minuut reed. Die klim was 15.3 km lang. Vele malen langer, namelijk 41.30 minuten met een gemiddelde wattage van 414w, 5.78w/kg. Gebruikte Froome vorig jaar mechanische doping?

Het kan nog een leuk slotweekend worden, voor het moment zet ik mijn geld op Quintana.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 13:19 door Michael B*.
Cecchini 11 juli 2016 13:43
Ik mis jouw mening over het presteren van Laurens ten Dam
Luijt 11 juli 2016 13:57
Wat wordt er toch weinig verdiend in zo'n ronde hè?

Lotto Jumbo staat wat lager dan ze verdienen wat mij betreft. Groenewegen, Bennet en Kelderman (tot ie viel) hebben best aardig gereden.
Als Wilco fysiek en mentaal wat verdappert de komende dagen dan kan ie nog best een eind komen.
Michael B* 11 juli 2016 14:26
Van Lotto Jumbo moet je gewoon niet teveel verwachten. Is ook niet het team met het grootste budget. Daarnaast is de selectie ook gemankeerd doordat Gesink niet meedoet. Benieuwd met welke tijd ze de Mont Ventoux opvlammen, wat dat betreft had Lotto Jumbo een goede aan Gesink gehad, dat is een van de weinige renners in de top 10 snelste tijden die nooit met doping in aanraking is geweest (zie onderstaand).

Verder wordt de rit naar de Mont Ventoux ook leuk vergelijkingsmateriaal:
Mont Ventoux 15.65 km [vanuit St. Esteve], 8.74 %)
Top 10 Snelste klimtijden:

Iban Mayo 45:47 (gepakt op doping)
Marco Pantani 46:00 (gepakt op doping)
Richard Virenque 47:27 (gepakt op doping)
Miguel Indurain 47:27
Lance Armstrong 48:33 (gepakt op doping)
Andy Schleck 48:57
Alberto Contador 48:57 (gepakt op doping)
Roman Kreuziger 49:05 (gepakt op doping)
Alejandro Valverde 50:31 (gepakt op doping)
Robert Gesink 52:21

Verder ook opvallend: Cavendish

Die hadden we voor het gemak maar afgeschreven. Vooral omdat zijn sprinttrein bestaat uit ouwe lullen. Het lijkt erop dat de sprint van Cavendish ouderwets machtig is. Dat hij daardoor wel wat aan inhoudt heeft ingeleverd. Wat dat betreft speelde de wandeletappes in zijn voordeel. Kittel vs Greipel... is het uiteindelijk niet geworden. Cavendish heeft zich met baantrainingen op deze Tour (en de Spelen) voorbereid, met zijn topsnelheid zit het klaarblijkelijk dik in orde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 15:18 door Michael B*.
Velodroom 11 juli 2016 16:05
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gisteren met een paar maten de koers thuis onder
> het genot van wat bronwater gekeken. Ja, een paar
> van mijn maten hadden de Leffe's flink te pakken.
> Werd er al snel gesuggereerd over de tijd van
> 22:55 die Jan Ullrich nodig had over de Arcalis en
> dat met de waardes van: 6.9 w/kg - 474 watt. Hoe
> goed moet Jan Ullrich wel niet zijn geweestspinning smiley sticking its tongue out
>
> 1997:10,0 km@7,0%---24:55---average speed 24.08
> km/h(Jan Ullrich)-RECORD.
>

Horsie maakt aantekeningen

Radar 3 met alle waarden voor de 9e etappe is intussen in de lucht.
Serieuze en pseudo watt wetenschappers krakelen nog al eens over de exacte afstanden van beklimmingen.
Waar begint een klim?
Hoort daar dan een stuk serieus vals plat wel bij of niet, aan het begin, in het midden of soms ook aan het eind.

Ik zag gisteren nog een tijd van 22:55 voor Ullrich voor 9,67km met 6,88%.
Dus een tafje minder dan de 10,08 km tot 10,1 km van gisteren.
Dus omgerekend lijkt me de tijd van Ullrich over de afstand, die gisteren gereden werd nog een stuk sneller te zijn geweest dan 24:55.
Hierbij werd aangegeven, 6,71w/kg en étalon 469w.
Pantani werd in 1997 overigens nog op gevoelige wijze door Ullrich verslagen.
Eindhovuh 11 juli 2016 16:23
Nederlanders:
Dumoulin, leek totaal niet in orde en stelde gisteren op fantastische wijze orde op zaken. In tegenstelling tot sommige prikkers zag hij het zelf als een absoluut hoogtepunt in zijn carrière tot nu toe.
Mollema: Op de plek waar je hem verwacht. Leuk dat hij gisteren de aanval koos!
Kelderman: Weereens tegenslag. Ik twijfel overigens of hij anders hier verder dan plek 15 zou komen. Moet nu maar zijn geluk betrachten in een ontsnapping.
Poels: Doet zijn werk, nog niet bijzonders zien doen.
Ten Dam: Leek in het begin wat zoekende maar was gisteren op de afspraak voor zijn kopman.
Groenewegen: Doet waar hij hier voor is: leren. Lijkt qua snelheid mee te kunnen maar moet nog leren omgaan met de heftigheid van het gedrang.
Clement: Lijkt in orde, maar veroordeelt tot knechten. Gaat steeds lang mee.
Langeveld, Slagter en van Baarle. Springen soms mee, zonder nog veel succes.
Sinkeldam, Curvers en Timmmer: gevangen door de matig sprintende Degenkolb.
Lindeman, nog niets van gezien.
Roosen, is er om te leren, lijkt zich aardig staande te houden.
Michael B* 11 juli 2016 16:39
> Ik zag gisteren nog een tijd van 22:55 voor
> Ullrich voor 9,67km met 6,88%.
> Dus een tafje minder dan de 10,08 km tot 10,1 km
> van gisteren.
> Dus omgerekend lijkt me de tijd van Ullrich over
> de afstand, die gisteren gereden werd nog een stuk
> sneller te zijn geweest dan 24:55.
> Hierbij werd aangegeven, 6,71w/kg en étalon
> 469w.
> Pantani werd in 1997 overigens nog op gevoelige
> wijze door Ullrich verslagen.

Als de tijd van 22:55 klopt dan was Jan Ullrich helemaal ultrasnel. Dan was hij bijna 4 minuten sneller dan Froome. 7 minuten sneller dan Dumoulin!
Dan mogen we absoluut concluderen dan EPO wel degelijk effect heeft op de prestaties!
JW 11 juli 2016 16:52
Elke Tour start met een select groepje favorieten voor de zege, en een heel groot aantal gegadigden voor een positie bij de eerste tien. Na 9 koersdagen, en de Pyreneeën achter de rug, is er al een heel stevige selectie doorgevoerd.


Opvallende feiten:
Met nog maar 13 man binnen anderhalve minuut lijkt de strijd om het podium nog volledig open.
Bergop hebben de toppers nog geen afstand kunnen nemen
Alleen Sky en Movistar doen nog met twee man mee. Dat zijn ook de enige teams die domineren.

1(1)FROOMEChristopherTeam Sky2544:36:03 44:36:03
2(2)YATESAdamORICA-BikeExchange 0:16 0:16
3(4)MARTINDanielEtixx - Quick Step 0:19 0:19
4(6)QUINTANANairoMovistar Team 0:23 0:23
5(3)RODRÍGUEZJoaquimTeam Katusha 0:37 0:37
6(9)BARDETRomainAG2R La Mondiale 0:44 0:44
7(10)MOLLEMABaukeTrek - Segafredo ,, 0:44
8(11)HENAOSergio LuisTeam Sky ,, 0:44
9(13)MEINTJESLouisLampre - Merida 0:55 0:55
10(5)VALVERDEAlejandroMovistar Team 1:01 1:01

11(8)VAN GARDERENTejayBMC Racing Team ,, 1:01
12(12)KREUZIGERRomanTinkoff 1:16 1:16
13(7)ARUFabioAstana Pro Team 1:23 1:23
14(18)PORTERichieBMC Racing Team 2:10 2:10
15(14)BARGUILWarrenTeam Giant - Alpecin 2:51 2:51
16(19)THOMASGeraintTeam Sky 3:20 3:20
17(15)ROLLANDPierreCannondale-Drapac Pro Cycling Team 4:01 4:01
18(21)REICHENBACHSebastienFDJ 5:22 5:22
19(16)KELDERMANWilcoTeam LottoNL - Jumbo 5:28 5:28
20(17)VAN DEN BROECKJurgenTeam Katusha 5:33 5:33
21(22)NIEVEMikelTeam Sky 7:30 7:30
23(27)SCHLECKFränkTrek - Segafredo 11:20 11:20
24(31)FRANKMathiasIAM Cycling 12:00 12:00
25(26)CARUSODamianoBMC Racing Team 12:13 12:13
26(25)KANGERTTanelAstana Pro Team 15:30 15:30
27(33)PINOTThibautFDJ 15:39 15:39
28(28)SEPÚLVEDAEduardoFortuneo - Vital Concept 16:57 16:57
29(32)VUILLERMOZAlexisAG2R La Mondiale 19:44 19:44
30(24)POZZOVIVODomenicoAG2R La Mondiale 20:50 20:50
31(30)ZUBELDIAHaimarTrek - Segafredo 21:42 21:42
34(53)NAVARRODanielCofidis, Solutions Crédits 28:04 28:04
36(35)LANDAMikelTeam Sky 33:53 33:53
37(54)NIBALIVincenzoAstana Pro Team 34:14 34:14
43(38)ZAKARINIlnurTeam Katusha 40:03 40:03
44(69)DUMOULINTomTeam Giant - Alpecin 40:24 40:24
45(39)ALAPHILIPPEJulianEtixx - Quick Step 40:37 40:37
50(55)POELSWoutTeam Sky 42:46 42:46
51(59)PAUWELSSergeDimension Data 43:08 43:08
57(79)ROSADiegoAstana Pro Team 48:44 48:44
84(93)GALLOPINTonyLotto Soudal 1:16:07 1:16:07

Contador DNF
Velodroom 11 juli 2016 16:57
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Ik zag gisteren nog een tijd van 22:55 voor
> > Ullrich voor 9,67km met 6,88%.
> > Dus een tafje minder dan de 10,08 km tot 10,1
> km
> > van gisteren.
> > Dus omgerekend lijkt me de tijd van Ullrich
> over
> > de afstand, die gisteren gereden werd nog een
> stuk
> > sneller te zijn geweest dan 24:55.
> > Hierbij werd aangegeven, 6,71w/kg en étalon
> > 469w.
> > Pantani werd in 1997 overigens nog op gevoelige
> > wijze door Ullrich verslagen.
>
> Als de tijd van 22:55 klopt dan was Jan Ullrich
> helemaal ultrasnel. Dan was hij bijna 4 minuten
> sneller dan Froome. 7 minuten sneller dan
> Dumoulin!
> Dan mogen we absoluut concluderen dan EPO wel
> degelijk effect heeft op de prestaties!

Nog wel even corrigeren voor de geringere afstand vindt Horsie.
Maar het heeft er wel de schijn van, dat der Ulle nooit beter was dan op die dag.
Bromertà 11 juli 2016 17:38
Gelukkig weet iedereen dat paarden kunnen praten noch rekenen. Beide gevalletjes geen 6,9 geen 6,8 geen 6,7 zelfs geen 6,6 maar "slechts en amper" 6,5 w/kg.
Zomaar wat roepen is geen kunst, de fouten van een ander overnemen al helemaal niet, laat staan domweg "jatten en plakken." Vooral die nauwkeurigheid van 10,0km en 7,0% is zo fraai. Die jongens van Chronoswatts.com zetten in ieder geval heel netjes de coördinaten bij begin en eind van wat zij als klim beschouwen.

Arcalis

Distance	10.08 km	Profil	
Pourcentage	7.19 %	Tracé	
Départ  	Avant El Serrat
Coordonnées	1°32'18.3"E 42°36'56.8"N
Altitude	1500 m
Arrivée  	Sommet Arcalis
Coordonnées	1°29'08.1"E 42°37'52.6"N
Altitude	2225 m


Beginpunt
[www.google.nl]


Hier kan je die coördinaten nog even omzetten zodat je "find altitude" kan gebruiken.

Hoogte via deze link geeft 1502 m asl .

Eindpunt
[www.google.nl]
Met hoogte 2216m asl .

Kost allemaal niks, slechts een beetje nieuwsgierigheid is wel gewenst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/07/2016 17:39 door Bromertà.
Carlos Danger 11 juli 2016 18:03
Wanneer is Lance gepakt op doping?
Velodroom 11 juli 2016 19:38
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gelukkig weet iedereen dat paarden kunnen praten
> noch rekenen. Beide gevalletjes geen 6,9 geen 6,8
> geen 6,7 zelfs geen 6,6 maar "slechts en amper"
> 6,5 w/kg.
> Zomaar wat roepen is geen kunst, de fouten van een
> ander overnemen al helemaal niet, laat staan
> domweg "jatten en plakken." Vooral die
> nauwkeurigheid van 10,0km en 7,0% is zo fraai. Die
> jongens van Chronoswatts.com zetten in ieder geval
> heel netjes de coördinaten bij begin en eind van
> wat zij als klim beschouwen.
>
>
Arcalis
> 
> Distance	10.08 km	Profil	
> Pourcentage	7.19 %	Tracé	
> Départ  	Avant El Serrat
> Coordonnées	1°32'18.3"E 42°36'56.8"N
> Altitude	1500 m
> Arrivée  	Sommet Arcalis
> Coordonnées	1°29'08.1"E 42°37'52.6"N
> Altitude	2225 m
>
>
> Beginpunt
> [www.google.nl]
>
>
> [url=http://geographiclib.sourceforge.net/cgi-bin/
> GeoConvert?input=1%B029%2708.1%22E+42%B037%2752.6%
> 22N&zone=-3&prec=0&option=Submit]Hier[/url] kan je
> die coördinaten nog even omzetten zodat je "find
> altitude" kan gebruiken.
>
> [url=https://www.daftlogic.com/sandbox-google-maps
> -find-altitude.htm]Hoogte via deze link[/url]
> geeft 1502 m asl .
>
> Eindpunt
> [url]https://www.google.nl/maps/place/42°37'52.6%
> 22N+1°29'08.1%22E/@42.6312778,1.4833946,17z/data=
> !3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d42.6312778!4d1.48
> 55833[/url]
> Met hoogte 2216m asl .
>
> Kost allemaal niks, slechts een beetje
> nieuwsgierigheid is wel gewenst.


Herkent Horsie hier de nutty wetenschapper, die een ander graag verwijt niet zo wetenschappelijk te werk te gaan en daarom dus in zijn ogen MINDERWAARDIG?
IQ maar EQ ho maar paardje?

Boven mijn hoofd hangt op de bovenste plank nu het spandoek: du pain, du vin, du moulin, dé dain.

Apropos knip- en plakwerk. Ik dacht toch wel, dat het denkproces over wat ik opschrijf toch echt wel in mijn hoofd (!) plaats vindt.
Maar daar hoor je Broeder nooit over. Hij wil liever weten op welke i's geen puntjes staan.

Overigens goed nieuws voor Broeder. Fred komt weldra weer terug van zijn retraite.
Fred zag alwel Dafne (goeddoeme) onder de 10 seconden grens duiken.
lodjan 11 juli 2016 21:24
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fred zag alwel Dafne (goeddoeme) onder de 10
> seconden grens duiken.


11?
lodjan 11 juli 2016 21:31
Tussen de nummers 9 en 10 zit twee minuten? Alleen Evans was die dag toch al sneller?
Of is het je bedoeling om Gesink in kwaad daglicht te stellen en hem van doping te verdenken (met je (nog) niet gepakt op doping)?
Velodroom 11 juli 2016 21:34
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fred zag alwel Dafne (goeddoeme) onder de 10
> > seconden grens duiken.
>
>
> 11?

Nee, Lodjan. Op de esfatette vliegen er 3 van de 4. grinning smiley
Pyama 11 juli 2016 21:41
Bardiani na de Giro in de Tour is natuurlijk onzin. Evenals Wanty dat echt niet sterker is dan Bora. Doe mij dan maar Caja Rural.
Cecchini 11 juli 2016 21:53
Cajar Rural vóór de Vuelta is misschien ook wel onzin
lodjan 11 juli 2016 22:01
Ah, een vliegende start in de estafette. Die heb ik niet gezien.
Andere Peter 11 juli 2016 22:02
Wat had je in de eerste week van Lindeman verwacht dan? Dat hij Cavendish zou kloppen in de massasprint of dat hij bij Froome zou aanhaken in de bergen?
Cecchini 11 juli 2016 22:04
Dat hij bijvoorbeeld nog met de eerste 50 renners samen met Kelderman de cols overkomt.
Andere Peter 11 juli 2016 22:06
Smoesjes. Slecht is gewoon slecht...
Pyama 11 juli 2016 22:17
Tsja, ze winnen meer koersjes dan Roompot, jammer joh. Laten ze nou ook nog bergop kunnen rijden.
Andere Peter 11 juli 2016 22:41
Okee. Ik denk niet dat hij bij de beste 50 renners in het hooggebergte hoort, misschien een enkel moment van supervorm uitgezonderd. In een Tour zitten daar altijd nog mensen als Moreno, Pauwels, Bakelants, LL Sanchez, Plaza, Kiserlovski.

Zijn overgangsetappes moeten nog komen.
Luijt 11 juli 2016 23:04
Ik heb niet de indruk dat ie Gesink in een kwaad daglicht wil stellen. Maar ik geef toe dat ik wel vaker naast zit bij deze meneer....
Koppi 11 juli 2016 23:06
Sneller dan in ieder geval Valverde waren ook Vaughters, Hamilton en Sevilla (allen g.o.d.)
Miquel1983 12 juli 2016 06:13
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cataldo is niet aanwezig in de Tour


Foutje inderdaad. Zijn naam vervangen door Fuglsang, die immers ook niet op de afspraak is deze Tour.
ton duk 12 juli 2016 07:48
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
Bijna volledig eens...2 toevoegingen

> Nederlanders:
> Kelderman: Weereens tegenslag. Ik twijfel
> overigens of hij anders hier verder dan plek 15
> zou komen. Moet nu maar zijn geluk betrachten in
> een ontsnapping.

JA, maar ook gewoon top20/top 15 proberen te rijden...maar dan niet op de manier Vuelta2014 , wel als ervaringsinvestering voor een volgende grote Ronde


> Roosen, is er om te leren, lijkt zich aardig
> staande te houden.

JA, en houdt zich meer dan goed staande (zie "reddingsactie" Groenewegen-sprint 4 of 5e etappe)
gr
Bromertà 12 juli 2016 09:47
"IQ maar EQ ho maar paardje?

Wie schreef dit nou hè? Rekening houden met het gevoelsleven van zowel en tegelijkertijd met: je paard, je Fred, je Wattbeest, je Velodroom. Is dat niet iets teveel gevraagd? Als jij je normaal gedraagt, krijg je wellicht ook normale reacties, maar zolang jij je in pseudo-intellectuele raadselachtige teksten verbergt achter een scala aan wezens uit je bovenkamer dan mag je geen al te hoge verwachtingen koesteren met betrekking tot emotionele bijstand, Frans.

Een van de kernzaken in wetenschap is verifieerbaarheid. Zomaar lopen gillen dat Jan Ullrich ooit nog sneller was, is precies dat: een giller.
Bromertà 12 juli 2016 09:52
lodjan 12 juli 2016 11:49
Bromertà 12 juli 2016 11:55
Vervolgens had ik nog ergens gelezen dat Froome al twee etappes zou hebben gewonnen. Kan niet waar zijn, toch?
Velodroom 12 juli 2016 12:28
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> "IQ maar EQ ho maar paardje?
>
> Wie schreef dit nou hè? Rekening houden met het gevoelsleven van zowel en tegelijkertijd met: je paard, je Fred, je Wattbeest, je Velodroom. Is dat
> niet iets teveel gevraagd? Als jij je normaal gedraagt, krijg je wellicht ook normale reacties, maar zolang jij je in pseudo-intellectuele raadselachtige teksten verbergt . achter een scala aan wezens uit je bovenkamer dan mag je geen al te hoge verwachtingen koesteren met betrekking tot emotionele bijstand, Frans.
>
> Een van de kernzaken in wetenschap is verifieerbaarheid. Zomaar lopen gillen dat Jan Ullrich ooit nog sneller was, is precies dat: een giller.

Fred is weer terug. Horsie vroeg zich overigens af of er tussen jouw IQ en jouw EQ niet een (behoorlijke) kloof bestaat.
Dat is iets anders of jij rekening moet houden met wat jij zo netjes opsomt. Je verdraait dus de zaak.
Broeder gedraagt zich volgens mij naar mij toe al vele jaren regelmatig nou niet bepaald netjes. Regelmatig in mijn optiek ook puur beledigend.
Ik gebruikte bepaalde imaginaire wezens meestal, alhoewel ik uiteraard een groot paardenliefhebber ben, ter zelfbescherming, anders had ik hier al 10 bans gehad.

Apropos verifieerbaarheid. Waarom ga je nou zo te keer tegen de beruchte Ullrich prestatie in de rit naar Arcalis?
Ik wilde alleen maar zeggen, dat ik persoonlijk denk, dat hoe dan dan ook, deze rit de beste klimprestatie aller tijden geweest is.
Of dacht je, dat er iemand nog een minuutje sneller had gekund na 7 uur koersen?

Hmmm, had ik je al verteld, dat Horsie een belletje heeft gehad van Bonfire naar aanleiding van je portrert van Anky.
Of zou dat deksele paard nu fantaseren? grinning smileygrinning smiley
Bromertà 13 juli 2016 11:26
Ook Dr Ferrari laat wel eens een steekje vallen. Voor de oplettende rekenaars:

On the final climb to Andorra (10 km at 7.2%) the numerous accelerations of the best riders determined a VAM of 1630 m/h (6.3 w/kg), despite a strong hailstorm that cooled body temperatures, but froze leg muscles.

lees verder ...
Bromertà 13 juli 2016 11:52
Gevalletje "Lost in Translation."

Sulla scalata finale ad Andorra (10 km al 7.2%) i numerosi scatti dei migliori determinano una VAM di 1630 m/h (6.03 w/kg), nonostante una forte grandinata che ha raffreddato le temperature corporee, ma gelato i muscoli delle gambe.
Velodroom 13 juli 2016 12:26
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook Dr Ferrari laat wel eens een steekje vallen.
> Voor de oplettende rekenaars:
>
> On the final climb to Andorra (10 km at
> 7.2%) the numerous accelerations of the
> best riders determined a VAM of 1630 m/h (6.3
> w/kg)
, despite a strong hailstorm that cooled
> body temperatures, but froze leg muscles.

>
> lees
> verder ...


Zetduiveltje.

Aan de ene kant, 6,3w/kg=dus 6,03w/kg, despite... en aan de andere kant het oordeel mediocre.
En dat uit de mond van deze keizer zonder kleren intussen.
Bromertà 13 juli 2016 12:50
De echo valt nooit naast de put.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen