Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wordt Bauke een Poelsje?

Gepost door Luijt 
Luijt 11 juli 2016 13:52
Van Contador wisten we het al een paar dagen; van Mollema nu ook: er wordt gefietst voor Trek de komende jaren.
Zullen ze Bauke nu voor een zakje geld heel hard een halve col laten op fietsen om anderen en zichzelf op te branden voor z'n kopman? Met andere woorden: wordt Bauke een Poelsje?

Ik denk van niet.

Groet, Luijt
El Mik 11 juli 2016 13:54
Contador moet eerst maar laten zien dat hij volgend jaar nog goed genoeg is om Mollema als pure Poelsiaanse knecht in te zetten. Ik denk van niet.
Ron Meijers 11 juli 2016 13:56
Er zijn drie grote ronden en Contador kan niet in ze alle drie starten als kopman. En dan is er ook nog zoiets als duo- of schaduwkopmanschap. Maar ik denk wel dat Mollema zich, wanneer gevraagd, ondergeschikt moet maken, ja. Hij lijkt me nu niet meer dé kopman voor de grote ronden bij Trek.
Walnoot 11 juli 2016 16:03
Als Mollema straks vijfde wordt in de Tour heeft Contador niks te willen, lijkt me. Zou me ook weinig verbazen als den Berto het wel heeft gehad met de ronde van Frankrijk. Lekker overslaan en de rest van het jaar zowat alle koersen winnen waar hij start, net zoals nu.
Arsimo 11 juli 2016 16:27
Tja, ligt aan de doelstellingen van Trek volgend jaar.

De kans dat Mollena in 2017 top tien rijdt in de Tour is pakmbeet 75%, maar podium minder dan 3%.

Contador daarentegen zijn kans op top tien in de Tour is langzamerhand ergens rond de 50% of zo, maar aan de andere kant als hij dat haalt is meteen de kans op podium 30%, en op winst zelfs iets van 15%.

(getallen kan je naar smaak/inzicht aanpassen, maar ze illustreren wat ik bedoel)
Eindhovuh 11 juli 2016 16:44
Mollema zal erg tevreden zijn met het te verdienen salaris en zijn rol. Zelf zou ik het prima vinden als Mollema eens niet voor de tour hoeft te gaan maar aan zijn erelijst kan werken in Giro/Vuelta.
Eindhovuh 11 juli 2016 16:59
En als Mollema een Poelsje wordt zal hij erg tevreden zijn met zijn winst in LBL...
Luijt 11 juli 2016 18:41
Zelf denk ik dat Bauke teveel eergevoel heeft voor zo'n rol, zelfs als ze met de geldbuidel zouden zwaaien bij Trek of waar dan ook.
Voor Contador geldt uiteraard hetzelfde.

Ze zullen het kopmanschap wel verdelen over de drie grote rondes.
Sub Culture 11 juli 2016 19:15
Tja, als je Contador haalt dan is dat om hem kopman te laten zijn in de Tour.
Contador heeft heeft het intrinsiek volgens mij nog in zich om ook volgend jaar mee te doen voor de Tour.
Zo'n Mollema is voor de niet-Nederlander toch een beetje een nietszeggende, kleurloze aanklamper die er altijd net achteraan komt, dan is het logisch dat Mollema een rijtje achteruit schuift.
Pyama 11 juli 2016 19:24
Dit is wel erg chauvinistisch. Negen en straks tien keer eindwinst versus een top vijf plaats?
Luijt 11 juli 2016 19:31
Sub, ga je mond spoelen! Dit kan toch niet! Spaak grijp in!
Waar zijn m'n pillen?
Carlos Danger 11 juli 2016 19:38
Grote Italiaanse sponsor zal Bertje wel in de Giro willen uitbaten.
JW 11 juli 2016 19:49
Walnoot 11 juli 2016 20:25
Is niks chauvinistisch aan, eerder een koele berekening. Ik denk ook niet dat Mollema het gaat halen, maar stel dat, dan kan je Mollema volgend jaar uitspelen voor mogelijk podium in Vuelta of top-5 in de Tour. Dat gaan ze echt niet opofferen om Contador nog eens een kansje te geven in de Tour. Lijkt me namelijk sterk dat ze bij Trek geloven dan Contador hem nog eens gaat winnen.
Zorro 11 juli 2016 20:50
Contador zit in de herfst, misschien wel in de winter, van zijn professionele wielerloopbaan.
Baukje gaat aankomende jaren een grote ronde winnen bij Trek thumbs up
AK 12 juli 2016 00:48
Zie stukje over Mollema in avondetappe van deze avond. Door de ploegleiding werd gehint op een hoofdrol in een andere grote ronde.
Miquel1983 12 juli 2016 06:01
Wanneer je ziet wat Majka voor resultaten heeft geboekt als 2e kopman na Contador, dan heeft Mollema niets te vrezen volgens mij. Ik zou Mollema wel eens de Vuelta als kopman willen zien rijden. Bovendien denkt Trek gelukkig niet dat ze continu op kop moeten rijden. Misschien gaat Mollema wel als knecht en vrijbuiter mee naar de Tour en wint hij nog wat etappes en een bergtrui.
diravi 12 juli 2016 08:24
diravi 12 juli 2016 08:34
Mollema een vrijbuiter? Zit niet in hem. Wel zo lang mogelijk met de besten mee, sommigen noemen dat aanklampen maar dat klinkt alsof daar geen inspanning voor vereist is.
Het is wachten op de dag dat ie de laatste overlever van de kopgroep is. Ik denk dat dan de beer los is.
Zerozero mag in zijn nadagen nog eens de vuelta proberen te winnen, maar zal daar niet in slagen.
Latino 12 juli 2016 08:56
Ach, zolang Bauke zijn boekjes maar mag lezen zal het hem verder worst wezen welke rol hij krijgt toebedeeld.
Olano 12 juli 2016 11:16
Ik denk ook van niet, want op 24 juli staat Bauke gewoon op het podium in Parijs!
cyclingfreakske 12 juli 2016 12:29
dat Vuealta podium is pas onrealistisch.....
Tussen een podium en een 5-10e plaats is een enorm verschil. en dan bedoel ik niet de tijd.

Mollema zal altijd de renner blijven die hij was : steengoed maar wel de 2e viool en best presterend in een vrije rol.
Demol weet heel goed weet hoe hij met hem moet omgaan om hem op zijn best te laten rijden : laten doen, de vrije rol geven en zien waar het schip strand,
Verder is Mollema zich zeer goed bewuust van zijn beperkingen om tot het kransje van echte ronderenners te rekenen en op die subtop zit.

Verder heeft hij ook geen progressiemarge meer. Enkel de kracht en weerstand met het wat ouder worden zal hem nog verbeteren, in dat opzicht dat hij nog minder snel breekt dan voordien.
cyclingfreakske 12 juli 2016 12:34
Mollema is toch een beetje dat type vrijbuiter, dat is ook waarom de ploeg hem een losse rol geeft, en in de toekomst zakl dat nog altijd zo wel wat blijven, ook al komt er een grote naam bij in de ploeg. Dirk Demol heeft hem ook veel liever in deze positie, omdat hij daar het beste presteert.
Natuurlijk zal hij ook moeten werken voor een kandidaat-winnaar van een grote ronde, maar dat zal toch beperkt blijven omdat men met 2 man in een top 15-20 meer verdient en dan iedereen in de ploeg gelukkig is.

Probleem is dat hij in alles goed is maar toch tekort komt,...en dan is het zeer moeilijk om te winnen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen