Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

PTT: stand na etappe 9

Gepost door Super Grover 
Super Grover 11 juli 2016 15:57
Vandaag een rustdag en dat komt goed uit! Niet alleen de renners kunnen een dag bijkomen, maar ook wij prikkers kunnen wel een dag gebruiken om bij te komen van de fantastische etappe overwinning van Tom Dumoulin. Slecht 1 prikker lijkt dit aan hebben zien komen, echter vergat JK duidelijk te maken welke Dumoulin hij bedoelde. Zoals als Slimmerd al terecht opmerkte, lijkt dit een dure vergissing voor hem te zijn aangezien hij voor deze voorspelling helaas geen punten kan krijgen. De dagwinnaars, met 4 punten, zijn daardoor Heisenberg en Prikdude II door het spelen van Costa. Ook snorfietser en Prikdude hebben 2 punten verdient met de derde plaatst van Majka.

Op de eerste rustdag gaat Ben nog steeds aan de leiding, deze positie heeft hij al na de eerste etappe opgeëist. De komende weken zullen uitwijzen of hij deze positie de rest van de PTT vast kan blijven houden. Met 76 deelnemers tot nu, zijn er veel prikkers die er op uit zijn om hem van de troon te stoten.

Verder vertrek ik vanaf woensdag voor een paar maanden naar een werelddeel met minder goed bereikbaar internet en kan ik niet garanderen de PTT dagelijks bij te kunnen werken. Ik ga er vanuit dat iemand het van mij over wil nemen. Zo ja, stuur mij dan even een privébericht, dan kan ik een excel bestand sturen waarin ik de score heb bijgehouden.


1. Ben 17
2. Mic_B 13
Super Grover 
4. Pyama 12
5. Baszieh 11
Koppi 
7. Wessel 10
Handrembocht 
uk 181 
JK
lodjan
12. rustdag 9
Kuiperinho 
Snorfiets 
Prikdude II 
16. Ron Meijers 8
bernard 
sijbriskie 
Abraham Olano 
cire 
21. Bixente 7
De zwarte trui 
23. Jippie 6
Koekwaus 
Shinzawai 
zumsteg 
Senna 
Dit Rit Naar Bordeaux 
Erik S. 
Heisenberg
31. Olano 5
Galdos 
PVW 
Niekveen 
arjenj 
GillesEmanuel 
Slimmerd 
clootje 
39. Studio Badmuts 4
shake 
Scorpion 
JW 
herbie 
Tsjah 
El Chaba 
Things 
tvm 
laagvlieger
R_J
Massimo
Elza 
Prikdude 
53. AK 3
Poggio
Smeichel 
Cyclad 
57. nemo 2
Ruudje2209 
Cecchini 
Walnoot 
Iwan 
DiDanio
63. JvR 1
64. Vortax 0
NielsJ 
SS3000 
Het Steile Stuk 
El Mik 
Tinus 
ton duk 
merijntje mortirolo 
bakfiets 
Cyclinfo 
Miquel1983 
Eddy Veen
Sjorsoll 12 juli 2016 00:14
Ik doe niet mee aan dit spel maar ik wil wel wat over het ''gevalletje JK'' kwijt.

Regels zijn regels hè tongue sticking out smiley Maar kom op, Samuel Dumoulin is een sprinter en het lijkt me wel erg onwaarschijnlijk dat JK hem bedoelde. Als ik over Dumoulin begin weet iedereen over wie ik het heb. Over Tom dus. Als ik Samuel Dumoulin bedoel, dan noem ik zijn gehele naam, zoals nu.
Wie denkt er nou serieus dat hij die ander bedoelde?
Ron Meijers 12 juli 2016 10:45
De vraag is: waar trek je de lijn? Ik heb het zelf meegemaakt bij de VSS voor het WK. Sagan. Tja, die heeft een broer. Zelfde discussie: iedereen weet wie ik bedoel als ik het over 'Sagan' heb. Maar stel ... Stel dat het een heuvelachtige etappe was geweest en Samuel Dumoulin had in een ontsnapping gezeten? En iemand had 'Dumoulin' voorspeld en bedoelde Tom? Zou die niet bij hoog en bij laag beweren dat hij eigenlijk Samuel bedoelde? Bij Dan en Tony Martin nog zo'n gevalletje. Moeten we er bij een bergrit maar automatisch van uitgaan dat je Dan bedoelt? Dit is simpelweg te voorkómen door voor- en achternaam te vermelden. Regels zijn regels inderdaad. LL en S. Sanchez. De verschillende Izagirres etc. etc. Je neemt het woord 'onwaarschijnlijk' in de mond. Dus er is, als je enkel de achternaam bedoelt, een bepaalde mate van waarschijnlijkheid nodig. Hoe hoog is die mate dan precies? Kortom, waar trek je de lijn? Simpel: die lijn is getrokken bij 100% waarschijnlijkheid. Hoe sneu dat ook is in dit geval. Je kunt eenvoudigweg een uitzondering op de regel maken, want dan krijg je in minder waarschijnlijke gevallen soortgelijke discussies. Zoals de etappe van vandaag. Stel ik voorspel 'Martin'. Wie bedoel ik dan waarschijnlijk?
El Mik 12 juli 2016 10:56
Ron Meijers 12 juli 2016 11:58
Neen! Ik bedoelde Martin Elmiger.
Super Grover 12 juli 2016 12:44
Precies wat Ron zegt.
Sjorsoll 13 juli 2016 13:31
Heerlijke timing van mij om nog effe te reageren na gisteren toen S. Dumoulin 5e werd in de etappe grinning smiley

Ik vind je voorbeeld van Martin zwak. De naam Dumoulin is inmiddels common sense in Nederland en dan spreken we niet over Samuel. Daniel en Tony Martin zijn vergelijkbaar voor ons. Het voorbeeld van Sagan is vergelijkbaar met de case Dumoulin i.m.o.

Oké, waar leg je de grens. Daar heb je gelijk in. Elke discussie is te voorkomen door een lijn te trekken.
Ik heb met het starten van de discussie sowieso ongelijk daardoor. Misschien maar goed ook, juist om wat je zegt over dat iemand zal beweren dat hij inderdaad de winnende naam(genoot) bedoelde.

Al met al: JK krijgt van mij wat morele punten, maar had duidelijker moeten zijn. smiling smiley

Succes met het spel allen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2016 13:32 door Sjorsoll.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen