Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roompot wielerteam nog toekomst???

Gepost door Columbus SLX 
Columbus SLX 13 juli 2016 08:55
FD Overname Roompot

Mss vals alarm. Maar toen ik dit in het FD las moest ik direct aan de mogelijke consequenties voor de wielerploeg denken:
Nieuwe eigenaar die zegt - houd maar 's op met die gekkigheid.
Nieuwe eigenaar die wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan die wielerploeg.

Hangt natuurlijk ook van de overeenkomst af lijkt me.
Maar hoop in ieder geval dat die ploeg blijft bestaan - met of zonder Roompot als sponsor.
Sospiro 13 juli 2016 09:42
Het sponsorcontract loopt na dit seizoen nog 2 seizoenen door. Een nieuwe eigenaar zal dat gewoon moeten respecteren:
[www.wielerflits.nl]

Waarschijnlijk zal de nieuwe eigenaar dat ook willen want de geluiden rondom deze sponsorovereenkomst zijn uitsluitend positief.
Gebruikernaam 13 juli 2016 10:24
Zonder betaalmuur:
[www.nu.nl]
Clavan 13 juli 2016 11:16
Hunkemöller? Ik zie kansen voor een vrouwenteam.
Goozzer 13 juli 2016 12:29
Opvallend toch hoe vaak wielersponsoring mede ten grondslag ligt aan een (gedeeltelijke) overname, instappen van (andere) investeerders, een beursgang etc. Kennelijk een effectieve manier om de omzet (al dan niet daadwerkelijk rendabel) een fikse boost te geven en populair bij financiële en private equity jongens.

Ik herinner me de laatste pakweg vijftien jaar sowieso al Saeco (ook door PAI, overigens), Cervélo, Quick-Step, Saxo Bank, Sungard, Barracuda Networks, Argos (zij het mislukt), Omega Pharma, Europcar en Tinkoff (bijna op het schandalige af, samen met Goldman Sachs en Baring Vostok)...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/07/2016 12:29 door Goozzer.
Arsimo 13 juli 2016 12:39
(Sport)sponsoring is bij uitstek aantrekkelijk voor bedrijven die flink willen groeien door hun naansbekendheid op te voeren en daarmee nieuwe (internationale) markten aan te boren.

Dergelijke in sterkgroeinde bedrijven zijn ook aantrekkelijk voor gevestigden in dezelfde markt of investeringsmaatschappijen om deze in te lijven.

Er is dus wel een verband tussen de twee maar niet de een opvolgend uit de andere.
Eindhovuh 13 juli 2016 13:18
Ze zijn nu ook al eigendom van een investeringsmaatschappij. Hoeveel invloed die op het beleid willen hebben is altijd afwachten.
Om meteen de noodklok te luiden is wat overdreven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen