Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

"Je reinste koersvervalsing", aldus Lefevre

Gepost door jonglins 
jonglins 14 juli 2016 10:56
Lefevre laat zich weer eens van de beste kant zien. Hij hekelt de Tourorganisatie nadat zijn ploeg een aantal keer niet heeft kunnen winnen.
Zowel de zege van Sagan naar Montpellier als die van Froome naar Bagnères-de-Luchon, was in zijn ogen onterecht en had naar een Etixx'er moeten gaan.
Die man begint toch echt een karikatuur van zichzelf te worden.

[www.wielerflits.nl]
Ger 14 juli 2016 10:58
Voor de eerste keer ben ik het volkomen met Patrick Lefevere eens. Ik erger me ook steeds opnieuw aan de vele motoren die kort voor de renners rijden. Steeds maar weer opnieuw. Inderdaad je reinste koersvervalsing.
Ron Meijers 14 juli 2016 12:01
Slimmerd 14 juli 2016 12:02
Kan die man geen spreekverbod krijgen, wordt te zielig!
Ron Meijers 14 juli 2016 12:03
De geschiedenis leert dat achter elke ogenschijnlijk domme uitspraak van Lefevere méér zit. De man zegt zelden iets zonder bijbedoeling.
Curzio 14 juli 2016 12:15
Misschien kan je ook toelichten wat het hogere doel van deze uitspraak dan zou kunnen zijn? Froome aan het huilen brengen in de hoop dat hij afstapt zodat Dan Martin een plekje opschuift?

Oog voor de rol van motoren op het koersverloop vind ik goed, maar gisteren is mij op één momentje na dat Sagan de slipstream op zocht verder weinig bijzonders opgevallen.
Ron Meijers 14 juli 2016 12:22
Ik heb geen flauw idee. Daarvoor ben ik te weinig 'insider'. Misschien wil hij gewoon de aandacht op z'n ploeg/sponsor vestigen. Dan is dat bij dezen alweer goed gelukt. De etappe niet gewonnen, toch media-aandacht.
Miquel1983 14 juli 2016 12:27
Lefevre kan zijn renners ook gewoon mee in de aanval sturen. Een nipte overwinning van Kittel en vooralsnog een mooie klassering van Dan Martin, maar verder oogt het toch allemaal wat mat dit jaar bij Ettix. In de Giro maakte deze ploeg een stuk meer indruk.
Columbus SLX 14 juli 2016 12:30
... zonder die motoren IS er overigens helemaal geen koers. Want dat zijn toch echt (deels) de mannen en vrouwen die de koers in de huiskamer brengen.

Dus elke klaagzang over motoren waar de woorden [Stig] of [Broeckx] niet in voorkomen, vind ik niet zo boeiend.
Super Grover 14 juli 2016 12:43
Als hij nou zelf wat sneller meer man op kop van het peloton had gezet, dan had hij meer recht van spreken. Ettix reed bijna niet mee in de achtervolging, dus het verlies hebben ze meer aan zichzelf te danken dan aan de motoren voorop.
D. Marrage 14 juli 2016 12:50
Quote

Ettix
--> Etixx
Shinzawai 14 juli 2016 13:37
Wat fijn dat de baas van deze ploeg, die in Roubaix sportief op Cancellara en Sagan wachtte na een valpartij, zo begaan is met de eerlijkheid van het koersverloop. Zonder mannen als Lefevere zou het maar chaos zijn in het peloton.
Miquel1983 14 juli 2016 13:56
Diezelfde Cancellara die wel sportief het peloton stillegde na de valpartij van Contador. Daar kan Lefevre nog wat leren.
cyclingfreakske 14 juli 2016 15:05
ooit al bij stilgestaan dat Cancellara zijn actie, vooral te maken had omdat de Schlecks die bij de gevallen renners op achterstand zaten ????
voor de camera oogde het "sportief", maar het was puur ploegenbelang.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2016 15:05 door cyclingfreakske.
Andere Peter 14 juli 2016 15:31
Malloot. Huilebalk. Slachtofferrolfetisjist. Egotripper. Tunnelvisionist.
Andere Peter 14 juli 2016 15:32
De bijbedoeling is altijd hetzelfde. Zeg mij wat het directe eigen belang is van Lefevere en ik zeg je wat zijn mening is.
Prikdude 14 juli 2016 17:12
En de zeiktrein, die denderde voort.
cyclingfreakske 14 juli 2016 18:02
..... benieuwd of Lefevre nu ook gaat mekkeren over koersvervalisng.... want dit is exact wat er gebeurd is door dit voorval op de Ventoux. (volgens info op Veloclub antenne2 liep een toeschouwer midden op de weg toen die werd aangereden)

nooit gedacht dat dit met een duatlon ging eindigen.
Miquel1983 14 juli 2016 18:37
Ettix solliciteert langzamerhand wel tot de titel 'meest teleurstellende ploeg' van deze Tour. Al gaat Cannondale daarin nog steeds dik aan de leiding, gevolgd door Astana.

Waarom kiest Keisse nou zo'n rit uit voor een ontsnapping? Die man kan toch niet klimmen. Finisht vandaag op 8 minuten van De Gendt. Alleen Greipel en Lemoine waren nog langzamer uit de oorspronkelijke kopgroep. Misschien heeft Keisse nog 300 meter op kop kunnen rijden voor D. Martin. Top-tactiek van Lefevre.
lodjan 14 juli 2016 19:16
Hij heeft het over dit jaar.
cyclingfreakske 14 juli 2016 19:43
Martin presteert toch al zeer mooi in deze Tour, zelfs een beetje boven alle verwachtingen.
Miquel1983 14 juli 2016 20:25
Ja maar normaliter rijdt Ettix veel meer voor etappe-overwinningen. Met mannen als T. Martin, Vakoc en Alaphilippe hebben ze daar ook prima renners voor. T. Martin oogt okay en kan meedoen voor winst in de tijdrit morgen, maar Alaphilippe valt zwaar tegen en Vakoc heb ik nog helemaal niet gezien. Daar zijn dan renners als Stybar en Trentin voor thuis gelaten. Kittel pakt nipt die zege op Coquard, maar overtuigt niet echt. Daniel Martin is de positieve uitzondering inderdaad, maar na zijn tijdsverlies van vandaag vraag ik me af of hij uiteindelijk niet uit de top van het klassement zal vallen.
cyclingfreakske 14 juli 2016 20:57
Van Alaphillipe heb ik de indruk dat die zijn piek helemaal voorbij is. kende ook al een vrij zwaar voorjaar en niet veel recuperatietijden.
Lefevre heef twel een patent op dat soort van uitpersen bij goede renners, zeker als ze allround zijn.
El Chaba 15 juli 2016 10:47
Het is en blijft een voorspelbare stakker.
JW 15 juli 2016 21:34
Wèlke Martin ?

En boven wiens verwachtingen ?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen