Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Franse selectie voor de OS

Gepost door El Chaba 
El Chaba 15 juli 2016 12:13
Julian Alaphilippe (Etixx-QuickStep), Romain Bardet (AG2R-La Mondiale), Warren Barguil (Giant-Alpecin) en Thibaut Pinot (FDJ)
Reserves: Alexis Vuillermoz (AG2R-La Mondiale), Tony Gallopin (Lotto-Soudal) en Pierre Rolland (Canondale-Drapac).

[www.cyclingquotes.com]
Slimmerd 15 juli 2016 12:19
Of Alaphilippe is zich nu al aan het sparen of die is straks compleet uitgerookt wanneer de OS starten, ook Barguil lijkt me niet over de juiste vorm te beschikken, maar ja dat doen die reserves ook niet direct. Hup Bardet dan maar.
Miquel1983 15 juli 2016 13:15
Gallopin thuislaten is opvallend, hoewel hij in de Tour hopeloos uit vorm lijkt. Maar in het verleden wel vaak de beste Fransman in heuvelklassiekers en vorige herfst nog opvallend goed in die zware Ronde van Lombardije. Alaphilippe en iets mindere mate Barguil ook erg uit vorm. Ik denk dat ik zelf toch voor Gallopin had gekozen i.p.v. Alaphilippe.

Pinot verdiende zijn uitverkiezing al met zijn nationale titel tijdrijden. Bardet lijkt me logisch gezien zijn prestaties deze Tour. Frankrijk laat Coppel thuis, de bronzen medaille-winnaar op WK tijdrijden vorig jaar. Maar die lijkt ook niet best in vorm, aangezien hij het op nationaal kampioenschap meer dan 1 minuut verloor op Pinot.

Frankrijk zat met hetzelfde probleem als Nederland; helaas maar 4 startplekken. Ik denk dat de Belgen maar al te graag Gallopin of Kelderman hadden meegenomen naar Rio.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/07/2016 13:17 door Miquel1983.
Halve Belg 15 juli 2016 13:34
Wellens, Degendt, van Avermaet, Pauwels. is ook niet verkeerd. Die kleine ploegen openen ook weer perspectieven voor dat soort types. Zal een aparte koers worden waarin renners in situaties komen die ze totaal niet gewend zijn. Koersinzicht (of een gebrek eraan en er gewoon invliegen) zal belangrijk zijn. het wordt geen koers waarin je kunt afwachten denk ik.
El Chaba 15 juli 2016 15:22
De Belgen hebben vijf startplaatsen en volgens mij zat De Gendt niet in de voorselectie toch?
predator 15 juli 2016 21:47
Van Avermaet en Gilbert behoren tot een voorselectie van negen man. De overige zeven namen zijn Jan Bakelants, Ben Hermans, Serge Pauwels, Laurens De Plus, Louis Vervaeke, Tim Wellens en Bart De Clercq
predator 15 juli 2016 21:47
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Belgen hebben vijf startplaatsen en volgens mij
> zat De Gendt niet in de voorselectie toch?

Klopt
Miquel1983 16 juli 2016 00:28
Vandaag de bevestiging gezien dat Frankrijk door het niet-selecteren van Jerome Coppel medaillekansen in Rio-tijdrit opoffert voor Barguil en Alaphilippe in wegwedstrijd. Ik blijf het een merkwaardige selectie vinden.
Slimmerd 16 juli 2016 22:34
Pinot heeft zich al afgemeld ivm virale infectie, een plek vrij dus voor weg- en tijdrit.
Miquel1983 17 juli 2016 10:04
Jeetje, ik wist niet dat Pinot het zo erg te pakken had. Maarja, de Franse bondscoach heeft Coppel niet eens bij zijn reserves zitten. Dan zal hij Gallopin wel oproepen. Of toch Coppel?
Miquel1983 23 juli 2016 12:53
Ik zie net dat - na het uitvallen van Pinot - de laatste plek in de Franse selectie wordt ingenomen door Vueillermoz. Op zich logisch omdat hij in de Tour beter oogt dan Gallopin en Rolland. Maar ik blijf het vreemd vinden dat de Fransen Coppel niet meenemen voor de tijdrit, bezien zijn prestaties in beide tijdritten in de Tour.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen