Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Staatsloterij 2e sponsor Roompot CT

Gepost door valse trage 
valse trage 26 februari 2015 10:00
De Nederlandse wielerploeg Team Roompot heeft een nieuwe partner gevonden. De naam 'Oranje Peloton' prijkt vanaf komend weekend bij de Omloop Het Nieuwsblad als tweede sponsornaam op de outfit van de Nederlandse formatie.

Hierdoor gaat de ploeg voortaan als 'Team Roompot Oranje Peloton' door het leven. De Staatsloterij is de geldschieter achter de nieuwe sponsor. De loterij koos met opzet voor Oranje Peloton als naam, omdat het ook de recreatieve fietser wil betrekken.

"Door het fietsen te omarmen willen wij onze brede maatschappelijke betrokkenheid laten zien”, zei directeur 'corporate affairs' Arjan van 't Veer van de Staatsloterij.

Bron: nos.nl

Goeie zaak! Misschien kunnen ze nu gelijk Thomas Dekker een contract geven.
Clavan 26 februari 2015 10:13
Volgens mij was het budget hierop al ingesteld. Alleen de bekendmaking moest op zich laten wachten wegens diverse wetgeving oid!?
Prikdude 26 februari 2015 10:13
Al ongeveer een week of wat bekend?

Opvallend is wel dat ze gaan adverteren met Oranje Peloton. Niet alleen oude spelling natuurlijk maar vooral een opmerkelijk indirecte reclame. Dat zal wel alles te maken hebben met een op handen zijnde fusie tussen de Lotto en Staatsloterij en veel minder met het betrekken van de recreatieve fietser (wat is dat voor een lulkoek (we houden onze gokschwanz voor, knabbelen maar))?

Of hebben ze nu een soort stichting opgericht die Oranje Peloton heet en er dus sprake is van indirecte sponsoring in het geval de fusie snel naderbij komt? Las al eerder ergens dat de Staatsloterij dit als opstapje zou gebruiken om later meer geld in de Nederlandse sport te gaan pompen - dat zal dan wel niet om een wielerploeg gaan...

In elk geval zijn we een klassiek lelijke teamnaam rijker: Team Roompot Oranje Peloton.
Clavan 26 februari 2015 10:14
Prikdude 26 februari 2015 10:23
Team Roompot Oranje Peloton... zie een soort legertje oranje geschminkte Dik Troms voor me, die hun karneknallers lozen vanuit de reclamekaravaan.
Walnoot 26 februari 2015 10:33
We denken hetzelfde. Ik zie namelijk die randdebielen op wat ze 'de Alp' noemen voor me. Dat d'Huez laten ze maar weg, gaat hun fonetische vermogens te boven. Kunnen we ze niet allemaal toevallig een keer wijsmaken dat de Alp ergens is Syrië of Libië ligt?
Clavan 26 februari 2015 10:47
*



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2015 10:47 door Clavan.
tetten de la course 26 februari 2015 11:12
Helaas lees ik nog nergens dat ze "het winnende lot" Thomas Dekker al in handen hebben.
Spaak 26 februari 2015 11:23
Michael Boogerd plaatste gisteravond op Twitter dat er geen geld zou zijn om Thomas Dekker binnen te halen.

[twitter.com]
JW 26 februari 2015 11:34
Het merk "Oranje" uitvergroten werkt natuurlijk alleen maar als het ook successen (succesjes) boekt.
Hoe eerder hoe beter voor het team.
Arsimo 26 februari 2015 11:48
Dan zou ik als Roompot juist proberen om Dekker binnen te halen. Als Dekker het nivo van gisteren kan doortrekken dan is hij bijvoorbeeld een serieuze kandidaat voor de zege in de Ronde van Belgie - okay, geen topkoers maar wel een die zou tellen voor een ploeg als Roompot.
Casa Lua 26 februari 2015 11:49
Blijkbaar is daar (over het geld dat nodig is voor het eventueel aantrekken van TD) niet over gesproken

SEG Cycling ‏@SEGcycling · 13 uur13 uur geleden
“@BoogerdLive: Sorry helaas maar @TeamRoompot heeft geen geld voor @thomasdekker!" Hebben wij daar al over gesproken?
Eindhovuh 26 februari 2015 11:49
Grappig dat de meeste mensen zo negatief reageren.
Team Orange is best knap gelukt.
Chekie 26 februari 2015 13:10
Roompot heeft in de afgelopen periode aanvallender gereden dan Belkin ongeveer in het hele bestaan. Komt wel goed met deze ploeg.
sijbriskie 26 februari 2015 13:11
Zou Boogerd Dekker gewoon niet erbij willen hebben? Is er geen (lichte) wrijving ontstaan tussen de voormalig maatjes door beider doping-affaires, en hun verschillende omgang daarmee? Voelde Dekker zich niet lange tijd genaaid omdat hij als enige Rabo 'gepakt' was? Vond Boogerd niet dat Dekker eigenlijk de Omerta had moeten blijven respecteren zoals hij dat zelf wél altijd is blijven doen? Ik kreeg wél die indruk toen ik ze ergens (was het niet bij Tour du Jour afgelopen jaar?) samen zag zitten. Speculatie mijnerzijds natuurlijk, maar het zou wel de wel héél snelle afwijzende tweet van Boogerd kunnen verklaren...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2015 13:44 door sijbriskie.
william 26 februari 2015 14:09
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Boogerd heeft gezien dat Dekker al jaaaaren niks meer heeft gepresteerd....
Rudy t. 26 februari 2015 14:13
Dekker bij roompot zou ik wel toejuichen. Lijkt me een ideaal huwelijk eigenlijk. Stoppen zou iig jammer zijn.

Mss opent Boogerd de onderhandelingen op deze manier. Dat zou wel vrij slim zijn.
zumsteg 26 februari 2015 14:38
Kan Dekker niet gewoon aan de slag bij SEG Racing? Als de Berkhoutjes hun best doen mogen ze vast wel starten in alle Nederlandse koersen onder Worldtour en misschien nog wel in een aantal Belgische koersen op dat niveau.

Als Dekker de Ronde van Drenthe, de Volta Limburg Classic en de Ster ZLM Tour wint kan ie volgend jaar wel bij een Pro-continental team aan de slag.
ton duk 26 februari 2015 15:02
Hij moet dus gewoon de Topcompetitie gaan winnen....die zaterdag begint met de Ster van Zwolle smiling smiley
gr Ton DUK

ps: zijn goede prestatie gister geeft misschien wel aan waarom hij geen profploeg meer waardig is... selectieve motivatie
JW 26 februari 2015 15:22
De Ronde van België zou voor Roompot een mooie prijs zijn.

Stel dat een sponsor het - voor Roompot erg hoge - bedrag zou ophoesten om Dekker aan de ploeg toe te voegen, dan zou Roompot komend jaar vooral beoordeeld worden op het rijden van zijn troefaas. En de rest van de ploeg daarbij in de schaduw staan.
Welke garantie heeft Roompot dat Dekker komend jaar wel op kan brengen wat hij afgelopen jaren niet kon ?
Een heel seizoen die verbetenheid opbrengen is toch wat anders als voor enkele maanden in het teken van één enkele prestatie.
Afgelopen jaren slaagde Dekker daar beslist niet in. Terwijl zijn aanstelling bij Garmin toen toch ook zijn laatste kans leek ?

Als ik in de schoenen van de Roompotleiding stond zou ik dat risico niet aandurven..
El Chaba 26 februari 2015 15:40
Ik wel.
De tijd bij Garmin is voorbij en zegt na gisteren heel weinig over de toekomst. Thomas Dekker heeft gisteren bewezen, ook aan zichzelf, dat hij fysiek nog altijd veel in zijn mars heeft en het ook (weer) mentaal op kan brengen om er helemaal voor te gaan.
Wielersponsors doen het voor de publiciteit en prestaties zijn daar uiteraard heel belangrijk voor maar het is niet het enige. Geef hem een goed contract voor één jaar en alleen al met met de publiciteit daarmee gepaard gaande is zijn salaris feitelijk al terugbetaald.
Arsimo 26 februari 2015 15:42
Ik zou voorstellen:

Een contract tot aan de zomer (t/m NK?) voor een basissalaris of net daarboven en met afspraken in welke wedstrijden TD de beschermde man wordt mits in vorm (AGR, Ronde van Belgie, e.a?). Als TD het waarmaakt wordt het contract verlengd tot eind 2016 en met terugwerkende kracht het salaris opgehoogt tot een behoorlijk maar niet buitensporig salaris voor de ploeg. Aan de andere kant krijgt TD het recht na het NK te verkassen als zijn prestaties onverhoopt buitensporig goed blijken te zijn en hij bij een WT voor veel geld kan gana rijden.

Weinig te verliezen lijkt mij voor Roompot op die manier.
Chekie 26 februari 2015 15:47
sijbriskie 26 februari 2015 15:49
Ger 26 februari 2015 16:07
JW 26 februari 2015 16:33
Zoiets zou me reëler lijken.
Dan nòg blijft de vraag of de ploeg daarvoor het geld heeft.
Het heeft al heel wat inspanning gekost om tot de huidige ploeg te komen.
Eindhovuh 26 februari 2015 16:57
Dekker heeft het al jaren niet op kunnen brengen om een langere periode goed te presteren.
Waarom zou dat nu anders zijn?
JW 26 februari 2015 18:00
Dat is precies wat ik me ook afvraag.
Massimo 26 februari 2015 18:31
Ik vraag me af of dat soort contracten toegestaan zijn. Vermoed van niet en ik zou me er als rennersvakbond ook fel tegen verzetten zouden ze wel bestaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2015 18:34 door Massimo.
Arsimo 26 februari 2015 18:34
Hoezo? Er is een minimumloon dus die moet eerbiedigd worden. En zover ik weet mag men korte contracten afsluiten bij een PCT. Alleen met neo's niet en dan nog alleen bij WT. Bonusregelingen en verlengingsopties zijn ook niets bijzonders.
Massimo 26 februari 2015 18:53
Ik vraag me ten zeerste af of dit soort prestatiecontracten ((want dat is het eigenlijk) met een eindtijd binnen het seizoen toegestaan zijn. Ik ken geen recente voorbeelden binnen de wielersport.
sijbriskie 26 februari 2015 19:06
Wellicht omdat ie beseft dat dit echt z'n allerlaatste kans is? Wellicht omdat ie na gisteren de smaak van het presteren weer te pakken heeft gekregen? Omdat z'n zelfvertrouwen na gisteren grotendeels terug is? Omdat ie gisteren in ieder geval iets bewezen heeft en het voordeel van de twijfel verdient.
Arsimo 26 februari 2015 19:27
Toegegeven ik ook niet, althans niet recent. Maar als het formeel niet mag is daar creatief wel iets op te vinden in deze casus - ik schetste de geest van een mogelijke overeenkomst niet een letterlijk contract.
Leon 26 februari 2015 23:29
Contracten zijn alleen af te sluiten tot het einde van het seizoen, dus niet t/m juli of zo. Wiggins heeft bijvoorbeeld gewoon een contract t/m eind 2015, maar dat zal met wederzijds goedvinden eind april worden ontbonden.
Zoiets zou natuurlijk ook off the record met Dekker kunnen worden afgesproken, maar niet zwart op wit. Overigens: het zou ook van de gekke zijn als iemand als Dekker zo'n wurgcontrcat zou moeten tekenen.
Arsimo 26 februari 2015 23:55
Wurgcontract? Ik neem aan dat Dekker er zelf ook weinig zin meer in heeft als hij na deze mooie WUR-poging geen topklassering in een Ronde van Belgie zouden kunnen rijden. Mijn suggestie is meer bedoeld om het voor beide partijen interessant te maken. Slaagt het niet dan even goeie vrienden, lukt het wel dan is het ook voor beiden de moeite waard geweest en mag dat beloond worden.
Prikdude 27 februari 2015 15:29
Gespeculeer over een mogelijk roomcontract voor Dekker. Sojaroom, kokosroom, koffieroom, slagroom, zure room. Er lijkt helemaal geen room beschikbaar voor Dekker óf Dekker eist gewoon een te hoge plek op de taart...

Boogerd tweette eergisteren zo snel en met zoveel overtuiging, dat je er vanuit kunt gaan dat hij al in een eerder stadium gesproken heeft met Roompot over het eventuele aantrekken van Dekker - ongeacht op wiens initiatief dat is geweest. Geloof niet dat Boogerd op eigen houtje een dergelijke afwijzing de wereld in gaat helpen zonder dat hij daarover met iemand in contact geweest is. Boogerd meldt dat er geen geld is. Als dat echt op geld zou zijn neergekomen mag je het dus ook wel aannemelijk achten dat SEG Cycling hierbij gecontacteerd zou zijn doch ze melden van niets te weten.

Het is ook logisch dat Dekker overwogen zou zijn gezien andere renners die er momenteel rijden: Hoogerland, Honig, Duyn, De Maar. Om Dekker in dat rijtje (van oudere (Dekker zou de jongste zijn van dat gezelschap) en ietwat uitgerangeerde profs) te overwegen was echt geen sterke werelduurrecordpoging nodig. Zoals hierboven al aangehaald zou Dekkers aantrekken al meer publiciteit genereren dan al die andere vier renners bij elkaar door prestaties zullen gaan doen.

Als we de geluiden rond Dekker mogen geloven is geld niet het probleem. Hij wil gewoon een derde kans. Komt over als de zielige ex-dopingklant die door niemand opgepikt wordt. Als het verhaal van Kerckhoffs (en waarom zou dát niet waar zijn) waar is dat ze hem probeerden te verkopen voor 120.000 bij WT-ploegen vorig jaar dan is dat wellicht wel een oliedomme zet geweest - en kun je je afvragen of men werkelijk op zoek is naar een 'appel-en-een-trui-contract'.

Laten we er even van uit blijven gaan dat geld (al die tijd al) echt niet het probleem is (geweest) voor SEG en Dekker dan lijkt het er toch sterk op dat er vanuit Roompot andere motieven spelen. De enige twee logische opties lijken:

- Roompot (al dan niet door toedoen van Boogerd) wil Dekker er gewoon (onkosten wat kost) niet bij hebben
- Dekker doet zielig maar vraagt in (de) onderhandelingen nog altijd compleet misplaatste bedragen

Ik houd het nog altijd op de eerste optie. Roompot wil Dekker gewoon niet omdat het een ex-dopingklant is, hoe hypocriet dat ook klinkt gelet op de ploegleiding.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2015 15:31 door Prikdude.
El Chaba 27 februari 2015 15:33
thumbs up
Daar hou ik het ook op.
Ger 27 februari 2015 17:09
En ik ook. Het is wel opmerkelijk dat nadat de Roompot ploeg compleet was (18 renners) Karsten Kroon nog een aanbieding kreeg van de ploeg voor een half en eventueel een heel jaar. Was Karsten Kroon dan wel betaalbaar en Dekker niet? Kan me niet voorstellen dat Karsten Kroon er voor een laag salaris naar toe zou gaan. Dus houd ik het ook op de eerste optie van Prikdude.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen