Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Tour de France 14e etappe Montélimar-Villars-les Dombes-Parc des Oiseaux over 208,5 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 16 juli 2016 00:37




Vertrek om 12.00 uur verwachte aankomsttijd om 17.10 uur

Algemeen Klassement na 13 etappes

1. FROOME Christopher 1 TEAM SKY 58h 02' 51''
2. MOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 58h 04' 38'' + 01' 47''
3. YATES Adam 209 ORICA-BIKEEXCHANGE 58h 05' 36'' + 02' 45''
4. QUINTANA Nairo 11 MOVISTAR TEAM 58h 05' 50'' + 02' 59''
5. VALVERDE Alejandro 12 MOVISTAR TEAM 58h 06' 08'' + 03' 17''
6. VAN GARDEREN Tejay 99 BMC RACING TEAM 58h 06' 10'' + 03' 19''
7. BARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 58h 06' 55'' + 04' 04''
8. PORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 58h 07' 18'' + 04' 27''
9. MARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 58h 07' 54'' + 05' 03''
10. ARU Fabio 21 ASTANA PRO TEAM 58h 08' 07'' + 05' 16''



Carlos Danger 16 juli 2016 00:57
Drie puntjes voor Thomas.(of voor een onschadelijke vluchter)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2016 00:58 door Carlos Danger.
Cecchini 16 juli 2016 01:00
Gerard Vianen



Gisteren via een toevallige gebeurtenis werd wielerminnend Nederlands ineens herinnerd aan een Nederlandse etappe winnaar uit het verre verleden. Gerard Vianen werd in vele artikelen opgevoerd bij de klauterpartij bij voet van Froome op de Ventoux. Bij veel oudgedienden lag de naam van Gerard Vianen op de tong, omdat hij ooit lopend de finish in een Touretappe overschreed.

Maar Gerard won ooit reglementair een etappe in de Tour van 1974 de 20e etappe van St. Gilles Croix de Vie naar Nantes over 117 km voor illustere namen als Patrick Sercu en Marc de Meijer. De carriere van Gerard mocht er best zijn, want hij won daarnaast ook nog eens 3 etappes in de Vuelta én won ook etappes is de Ronde van Zwitserland en Parijs - Nice en eindigde 4x bij de eerste 10 in de Gold Race.

Een mooi verhaal over Gerard Vianen werd ooit geschreven door Dominique Elshout, welk artikel alleen al de moeite waard is doordat Gerard zo zijn bedenkingen had bij de zelfingenomen Jan Janssen. God hoeveel liever heeft Cecchini te maken met de immer bescheiden Joop dan met die blaaskaak uit Nootdorp. Gerard is op 10 december 2014 overleden


Hard rijden is mooi, prijs rijden is beter’

Gerard Vianen was een ganer


,,Ik was een knappe coureur, ja. Een flyer, een rouleur, ik kon goed op kop rijden. Een ganer.’’ Gerard Vianen (58) uit Kockengen verrijkt het Nederlands met een nog niet bestaand woord. ‘Ganer’, mannelijk. zelfst. nw. wielerterm, een wielrenner die op de goede momenten erg lang heel hard kan fietsen, afgeleid van het werkw. gaan!’



Aan tafel vertelt Vianen van vroeger. Zijn vrouw Alie kijkt vanuit de kamer toe. De familie heeft net de wekelijkse gezamenlijke maaltijd achter de rug. Kleindochter Eline is nog op bezoek, de moeder van Alie ook nog. Vianen oogt voldaan en prijst de jongste van het gezelschap. ,,Een hele beste meid.’’
Gerard Vianen. Vier jaar Caballero te beginnen in 1967, daarna één seizoen Fagor-Mercier-Hutchinson, één jaar Goudsmit Hoff, één seizoen Gitane-Frigecreme, drie jaar Gan Mercier en tenslotte in 1977 nog een jaartje De Onderneming-Marvik. Ruim dertig profzeges, waaronder een etappe in de Tour (1974), twee stuks in de Ronde van Spanje (’72), ritten in de Dauphiné Libéré en de Ronde van Zwitserland (’70), winnaar Genua-Nice (’71).
De Touretappe trekt natuurlijk de aandacht. Het was de twintigste rit, naar Nantes, en Vianen zat nog niet op zijn tandvlees. ,,Twintig kilometer voor het einde was er een kopgroep van vier man weg. Ik pakte ze terug, over een slingerweggetje, en ging erop en erover. Ik had die dag formidabele benen en kwam ook nog eens tussen de motoren terecht. Iedere keer kreeg ik een zetje mee. Dat geluk moet je hebben, maar Knetemann zei later ook dat ik hem echt in mijn eentje had verdiend. En dat terwijl Merckx nog achter me aan heeft gereden.

Nantes had in dat jaar 1974 een wat nare klank in de oren van Vianen, want in diezelfde plaats ging het in 1968 mis. In dat jaar had Vianen er kunnen winnen als zijn kopman, Jan Janssen, Bitossi had gecounterd. Maar Janssen had andere dingen aan zijn hoofd die ronde. Hij zou de eerste Nederlandse Tourwinnaar worden. Vianen heeft dat niet tot het eind toe meegemaakt. Die Tour kwam iets te vroeg in zijn loopbaan en hij gaf op. Spijt heeft hij er niet van. ,,Het zat er helemaal niet in dat Janssen zou gaan winnen. In het begin reed hij als een krant. En hij voelde zich ver verheven boven de rest.’’
Maar nee, Vianen wil niet afgeven op Janssen. Jan werd immers nummer één en heeft het gelijk dus aan zijn zijde. Alleen; als een oude krantenkop ter tafel komt waarin Janssen zegt dat hij respect heeft voor Vianen, reageert deze met één woordje: gelul.

Niet dat Vianen in het peloton bekend stond als een grote mond. Integendeel, hij was eerder wat schuchter, maar had daar iets op gevonden. Gewoon zo hard rijden dat ze niet om je heen konden. Als amateur geen topper, maar bij de profs meteen goed in de prijzen, zo verliep het. Niet echt een winnaar van huis uit, maar toch zijn zeges meegepikt. En ondertussen jaren gereden voor Zoetemelk, bij Gan Mercier. ,,Ik hoefde bij Joop niet de hele dag aan zijn wiel te hangen, hij liet me vrij. Als er een gat dicht moest wist ik wat me te doen stond.’’



Het contact tussen Vianen en Joop is verwaterd, het contact tussen Vianen en de wielersport niet. Af en toe komt hij opdagen bij een koers voor oud-renners, de grote wedstrijden volgt hij op afstand en de pure liefhebberij is gebleven. Een rondje fietsen, ’s middags na gedane arbeid bij de Watertransportmaatschappij Rijn Kennemerland, dat is toch nog steeds het mooiste. Even zestig kilometer wegtrappen. Daarom stopte Vianen al vrij snel met het begeleiden van renners van wielervereniging De Volharding, want hij kwam door die bezigheid zelf niet meer aan fietsen toe. ,,Ik miste het te erg.’’

Het liefhebbershart spreekt ook als Vianen het heeft over de Galibier, voor hem de mooiste Tourbeklimming van allemaal. ,,Je kunt daar schitterend de balans vinden tussen je ademhaling en de kracht op de pedalen. En een prachtige omgeving!’’ Dat Vianen zich zorgen maakt over het niveau van de huidige lichting Nederlandse amateurs, zal ook niet voortkomen uit desinteresse. Maar om zich nou voor te laten staan op zijn verleden als beroepswielrenner, welnee. ,,Het leven is betrekkelijk. Je mag hier een poosje rondlopen en doen wat je wilt. Ik heb vaak in de belangstelling gestaan door de wielrennerij, maar dat wil niet zeggen dat ik iets meer ben dan een ander.’’

Even zo goed waren het mooie tijden. Een opmerkelijk relikwie aan de muur getuigt daarvan. Het grote bord is het enige in de huiskamer dat aan de loopbaan van Vianen herinnert. ’14 – 9 – 1967. Kampioen van Vlaanderen.’ Vianen was die dag in zijn eerste profseizoen zonder veel verwachtingen en focus naar Koolskamp gereden. ,,Koolskamp, waar ligt dat? Achter Roeselaere? Waar is dat?’’ Op die manier raakte Vianen verzeild in een van de Vlaamse topkoersen qua sfeer, traditie en publiek. Halfweg wedstrijd ging het wel lekker en was het Vianen duidelijk geworden dat hier iets bijzonders speelde. Al die mensen, al dat enthousiasme. Hij dacht: ik zal maar eens wat doen. Op een steenpad aan de achterkant van het parcours ging hij er vandoor, samen met een Belg die tegen de verwachting in niet kwam vragen of er viel te praten over de zege van de dag. Vianen één.


Het zijn zulke belevenissen die maken dat Vianen met liefde terugkijkt op zijn vroegere vak. Net als ook die keer in Portugal dat ze de eerste etappe van de nationale ronde lieten eindigen op een smal geitenpaadje. Alleen de Portugezen wisten ervan, alle buitenlanders op een kwartier. Of dat jaar in de Vierdaagse van Duinkerken, toen Merckx en Maertens het met elkaar aan de stok kregen. Merckx wilde laten zien dat hij kon fietsen, Maertens liet het er niet bij zitten. Om beurten op kop, en daarachter het hele spul op een lint. Rijen, rijen, rijen. Vianen geniet na. ,,Het was een prachtige periode.’’
Natuurlijk had het hier en daar anders kunnen gaan. Beter ook. In 1966 werd Jan van der Horst Nederlands Kampioen bij de amateurs. Zijn ploegmaat Vianen offerde zich op en werd derde. ,,Als je later ziet hoeveel impact zo’n kampioenschap heeft, denk je toch: ik heb me bij de ballen laten pakken. Hard rijden is mooi, prijs rijden is beter.’’


Achter de grote motoren had het ook nog wat moois kunnen worden met Vianen, want hij had er de lichte tred voor. Maar de toenmalige bondscoach voor de wegwedstrijden, Joop Middellink, maakte korte metten met dat idee. Middellink sprak de woorden: ,,Als jij achter die peteroliestelletjes blijft aanrijden, ken ik je niet meer.’’ Vianen koos voor de weg, maar de belangstelling voor het stayeren is nooit verdwenen. Hij ging op Mallorca op bezoek bij Guiem Timoner, de Spaanse veelvoudige wereldkampioen. Gewoon uit liefhebberij.
Zo struint Vianen ook ruilbeurzen en rommelmarkten af, op zoek naar mooie oude boeken. Pas nog tikte hij Het Rijke Vlaamsche Wielerleven van Karel van Wijnendaele op de kop. En De Mysterieuze Krachten in de Sport van Joris van den Bergh heeft hij in drie uitvoeringen thuis staan. En een nieuwe bezigheid zit in het vat; wielermonumenten fotograferen. Te beginnen bij het gedenkteken voor Arie van Vliet in Woerden.

Wat deed Gerard Vianen in 1977?
In zijn laatste profseizoen reed Vianen voor de sponsor De Onderneming-Marvik. Hij pakte winst in de criteriums van Galder en Kamerik, maar kon zonder het internationale werk niet meer echt goed zijn. ,,Als je als beroeps niet vanaf het begin van het seizoen dat hele circuit meemaakt van trainingskampen, Béssèges, Parijs-Nice, dan kom je een tand tekort. Daar valt niet tegenaan te trainen. Maar in ’77 wist ik al hoe ver ik kon reiken in het beroep, ik had al genoeg meegemaakt. Op den duur gaat het metier een beetje tegenstaan; Jantje rijdt niet omdat Pietje niet mee is, Klaasje heeft weer andere belangen. En het reizen had ik ook wel gezien. Het was goed zo.’’


Latino 16 juli 2016 09:51
Is er een kans op waaiers vandaag? Mocht dat het geval zijn dan moet Mollema het doen zonder waaier specialist Edward Theuns. Een flinke aderlating.
Slimmerd 16 juli 2016 09:57
Hij heeft aan Cancellera en Stuyven en zijn eigen persoontje voldoende waaierkwaliteiten
Shinzawai 16 juli 2016 10:18
Mooie dag om naar buiten te gaan en later via dit prikbord te vernemen wie de sprint heeft gewonnen en wie de tijdbonus heeft gekregen.
Frederik D. 16 juli 2016 10:38
Cancellera als knecht. Mollema kan het slechter treffen.
Frederik D. 16 juli 2016 10:43
Voor de liefhebber, nog iets over Gerard Vianen;
GV
Het dorpje Kockengen heeft zo zijn charmes.
Cyclad 16 juli 2016 10:50
Heel erg bedankt voor het plaatsen van het stukje over Gerard Vianen, Cecchini.
Ik had het genoegen om bij de opening van het wielertrainingscentrum in Nieuwegein zo'n 10 jaar terug lang met hem te praten.
Ik was daar als sportverslaggever van radio 9 (lokaal IJsselstein/Lopik) en raakte tijdens het buffet met hem in gesprek. Zeer aimabele man met een goed, zeer relativerend verhaal over zijn sport.
valse trage 16 juli 2016 11:42
thumbs up Grazie Cecchini
Slimmerd 16 juli 2016 12:24
Etappe kwartier eerder begonnen ivm de (tegen)wind die er staat.
Nog geen kopgroep ontstaan inmiddels
Arsimo 16 juli 2016 12:26
Dat is wel een flink verschil voor Mollema ten opzichte van Dumouline in de Vuelta en Kruijswijk in de Giro: Mollema heeft wel een ploeg die hem echt kan helpen zijn positie te verdedigen.
Slimmerd 16 juli 2016 12:44
De Gendt heeft zijn voorsprong in de strijd om de bollen met één punt vergroot, nog altijd geen kopgroep.
Slimmerd 16 juli 2016 12:48
Tempo ligt voorlopig op 30 km/h
Cyclad 16 juli 2016 13:05
Roy, Howes, Benedetti en Elmiger krijgen de ruimte.
Slimmerd 16 juli 2016 13:05
Roy, Howes, Benedetti en Elmiger zijn de eerste aanvallers en hebben direct 1'45 te pakken. In het eerste uur 30,4 kilometer afgelegd, de wind zit dus goed tegen lijkt het.
Slimmerd 16 juli 2016 13:13
Zo zou de wind staan gedurende de etappe, misschien er nog wat leuks mogelijk?

predator 16 juli 2016 13:39
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is wel een flink verschil voor Mollema ten
> opzichte van Dumouline in de Vuelta en Kruijswijk
> in de Giro: Mollema heeft wel een ploeg die hem
> echt kan helpen zijn positie te verdedigen.

Zo'n Stuyven kan je maar beter in je ploeg hebben inderdaad. Beest.
Slimmerd 16 juli 2016 14:16
In twee uur is er 65 kilometer afgelegd
Slimmerd 16 juli 2016 14:27
Het zijn de vier vluchters tegen drie man op kop van het peloton (Bak, Berhane en Vakoc), verschil is slechts 4'21 op 127km van de streep.
Bummetje 16 juli 2016 15:37
Abandon Mathias Frank
Andere Peter 16 juli 2016 17:43
Tinuz 16 juli 2016 18:16
En Groenewegen komt er wederom totaal niet aan te pas.
Dat LottoNL treintje is ook best wel een aanfluiting. Ik heb de indruk dat vooral Vanmarcke als een kip zonder kop rondfietst.
Zonder treintje zou Groenwegen het beter gedaan hebben volgens mij.
Eibert 16 juli 2016 18:18
Vandaag ook gewoon pech dat ie bijna mee de berm inging en vanaf de helft van het peloton opnieuw kon beginnen.. Met die snelheid bijna geen beginnen aan



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2016 18:18 door Eibert.
Cyclad 16 juli 2016 18:35
Zo, jij zet de toon!
Je hebt niet gezien waardoor het mis ging? Groenewegen werd bermtoerist zo'n 2 kilometer voor de finish, dan is het al gedaan. Juist Vanmarcke deed een geweldige inspanning door Groenewegen nog vrij ver vooraan te brengen. Ddat Dylan zijn kruit toen al verschoten had lijkt mij gezien zijn positie bij het bermbezoek meer dan duidelijk.
Kortom, je mag best afgeven op de ploeg, maar doe het dan wel gefundeerd alsjeblieft en blameer geen coureur die het wél goed deed (Vanmarcke) Zeg bijvoorbeeld dat ze ervoor hadden moeten zorgen dat Groenwegen niet in de berm zou belanden, dan zou je relaas nog een latje hout gesneden hebben.....
Cyclad 16 juli 2016 18:36
Wel een zaadetappe natuurlijk. Alleen de slotfase was vermakelijk.
Cavendish is de enige echt goede sprinter in de Tour zo lijkt het. Chapeau!
Kittel protesteerde heftig, maar dat sloeg nergens op.
Slimmerd 16 juli 2016 18:38
Mooi dat iemand ook de uitslag hier even deelt
Cecchini 16 juli 2016 18:40
1. GBRCAVENDISH Mark 101 TEAM DIMENSION DATA 05h 43' 49''
2. NORKRISTOFF Alexander 144 TEAM KATUSHA 05h 43' 49'' + 00' 00''
3. SVKSAGAN Peter 32 TINKOFF 05h 43' 49'' + 00' 00''
4. GERDEGENKOLB John 113 TEAM GIANT-ALPECIN 05h 43' 49'' + 00' 00''
5. GERKITTEL Marcel 181 ETIXX-QUICK STEP 05h 43' 49'' + 00' 00''
6. GERGREIPEL André 161 LOTTO SOUDAL 05h 43' 49'' + 00' 00''
7. FRACOQUARD Bryan 171 DIRECT ENERGIE 05h 43' 49'' + 00' 00''
8. ITACIMOLAI Davide 154 LAMPRE - MERIDA 05h 43' 49'' + 00' 00''
9. FRALAPORTE Christophe 196 COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS 05h 43' 49'' + 00' 00''
10. FRADUMOULIN Samuel 44 AG2R LA MONDIALE 05h 43' 49'' + 00' 00''
11. NEDGROENEWEGEN Dylan 53 TEAM LOTTO NL - JUMBO 05h 43' 49'' + 00' 00''
Cyclad 16 juli 2016 18:41
Is overal te vinden op internet.
Tinuz 16 juli 2016 18:43
Ik denk dat je zou moeten afvragen waarom Groenewegen dan überhaupt verzeild raakt in het gootje. Waar is op zo'n moment dat vermeende treintje? Vanmarcke zat steeds ergens in zijn uppie, en op het laatst zag je nog 2 LottoNL'ers wat proberen recht gte zetten maar toen was het al te laat. Het is voor en achter de feiten aanrijden zonder vernuft.
Neen, het treintje functioneert misschien in een 1.1 koers, maar in de Tour is het meer tot last dan dat het bijdraagt.
Ron Meijers 16 juli 2016 18:44
Hoogtepunt in een anderszins doodsaaie etappe de 'comeback' van Degenkolb in een aankomst die helemaal niet de zijne is.
Cyclad 16 juli 2016 18:45
Zelfs nu nog steeds volstrekt oneens met je. Zonder trein zou Groenwegen geen enkele keer hebben kunnen meesprinten. Hij is Sagan niet.
Cyclad 16 juli 2016 18:45
Carlos Danger 16 juli 2016 18:46
Ron Meijers 16 juli 2016 18:48
Wel jammer dat er geen typische Degenkolb-aankomsten meer in het verschiet liggen. Al is 'die' andere lastige-aankomst-sprinter opeens ook bij de les.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2016 18:50 door Ron Meijers.
Cyclad 16 juli 2016 18:50
Misschien dinsdag, al vrees ik dat die rit voor hem iets te zwaar is.
Tinuz 16 juli 2016 19:04
Hoe vaak heeft Groenewegen dan met treintje hier kunnen sprinten? Ik kom met moeite tot 2. En eigenlijk alle keren zat hij veel te ver van achteren. De trein functioneert duidelijk niet.
Een treintje behoort op zijn minst de kopman uit de goot te houden en zelfs dat lukte niet! Groenewegen bungelde ergens helemaal alleen aan de zijkant toen het bereffende voorval gebeurde!
Cyclad 16 juli 2016 19:07
Wil er geen welles-niets van maken, maar jij zegt dat Groenwegen beter af is zonder trein en dat spreek ik tegen. Dan had hij echt nooit gesprint.
Ron Meijers 16 juli 2016 19:07
Is die etappe zo zwaar dan? Eén colletje van vierde cat.?
Cyclad 16 juli 2016 19:13
Volgens mij is de aankomst heuvelop. Volgens overlevering iets voor types Van Avermaet/Sagan. Degenkolb hoort daar in zeer goede vorm ook bij. Weet alleen niet of hij die vorm alweer heeft.
Ron Meijers 16 juli 2016 19:15
600 m aan 6,5%. Dat had ik nog niet gezien ... Dan wordt het inderdaad eerder wat voor Sagan, Van Avermaet, Alaphilippe etc.

Edit: plus dáárvoor nog een stuk van 250 meter aan 7,5%. Dan vlakt 't even af en dán komt dus dat stuk van 600 meter aan 6,5%.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/07/2016 19:16 door Ron Meijers.
Carlos Danger 16 juli 2016 19:24
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Misschien dinsdag, al vrees ik dat die rit voor
> hem iets te zwaar is.


Dinsdag is smoking smiley-dag.
Slimmerd 16 juli 2016 19:45
Dan kan de prikpagina wel weg dus
Cyclad 16 juli 2016 19:49
Ha nee, de prikpagina heeft gelukkig een heel brede functie.
Voor uitslagen gebruik ik PCS en CQ, voor alles rond en over de koers en over de uitslag de prikpagina!
Carlos Danger 16 juli 2016 23:40
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wil er geen welles-niets van maken, maar jij zegt
> dat Groenwegen beter af is zonder trein en dat
> spreek ik tegen. Dan had hij echt nooit gesprint.


Morgen met de trein naar huis.
Walnoot 16 juli 2016 23:58
Er komt na die 600 meter nog een vlakke kilometer, dus ik verwacht eerder de beter klimmende sprinters dan de punchers. Op zich zou Degenkolb dat wel moeten kunnen, de vraag is vooral aan welk tempo men die laatste twee kilometer gaat rijden, en of het nog ergens heel even stil gaat vallen. Met Valgren, Kreuziger en wellicht Gatto ben ik bang voor de andere sprinters dat team Sagan flink door gaat trekken. En dan zal hij vooral met Matthews af moeten rekenen.

Ander scenario is natuurlijk dat niemand Sagan wil helpen en Sagan zelf weer mee zal moeten zijn in de vlucht als hij wil winnen.
cyclingfreakske 16 juli 2016 23:58
Sagan is niet die pure spirnter, maar hij kwam in de laatste 50m geweldig hard opzetten. snelste eindshot maar daar heeft hij nu niks aan.
cyclingfreakske 17 juli 2016 00:11
een jong sprinter als Groenewegen moet niet rekenen op een treintje...zeker niet tram vijf van LTJ.
Hij moet vooral zelf zijn ding doen, te sneller leert hij hieruit op dit niveau...Sprinters zijn algemeen, plantrekkers, dus die wete nwel wat ze moeten doen.
Ik vrees dat Groenewegen gewoon teveel rekent op LTJ, en net daarom juist maar niet gepositioneerd geraakt en wegwaait.


oja.... vandaag wou Direct Energie Coqard naar voor brengen, maar werd al vanuit de 5e lijn helemaal weggefietst... ook een boemeltrein die goed is op de B-koersen zoals al eerder gezegd is.
Cyclad 17 juli 2016 09:47
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> een jong sprinter als Groenewegen moet niet
> rekenen op een treintje...zeker niet tram vijf van
> LTJ.
> Hij moet vooral zelf zijn ding doen, te sneller
> leert hij hieruit op dit niveau...Sprinters zijn
> algemeen, plantrekkers, dus die wete nwel wat ze
> moeten doen.
> Ik vrees dat Groenewegen gewoon teveel rekent op
> LTJ, en net daarom juist maar niet gepositioneerd
> geraakt en wegwaait.
>
>
>

Niet eens.
Groenewegen is een renner die in de sprint juist gebracht moet worden. Hij is nog niet bedreven en sterk genoeg om zijn eigen plan te trekken. Hij rekent op zijn ploeg en dat is terecht, want zijn team rekent er ook op dat zijn ploeggenoten hem brengen.
Groenewegen haalde prachtige resultaten in zijn jaren vòòr Roompot en TLJ, maar alleen als hij goed gebracht werd (Tim Kerkhof deed dat formidabel bij zijn zege in de Ronde van Vlaanderen). In verreweg de meeste koersen bij Team De Rijke moest Groenewegen het maar uitzoeken en dat leverde steevast weinig tot niets op.
Als Groenewegen het leert om echt zelf (zoals Cavendish en Sagan) zijn plan te trekken in de sprint wordt hij voor de toppers levensgevaarlijk. Dat is hij nu (nog) niet.
cyclingfreakske 17 juli 2016 16:25
als hij het inderdaad altijd gewon is geweest van gebracht te worden en zelf zijn ding niet te doen, zal hij zeer hoogdringend die omschakeling moeten maken wil hij de aansluiting met de topsprinter maken de komende jaren... die wel alleen hun plan kunnen trekken als het moet.
zoniet...zal hij altijd van net niet zijn door gebrek aan agressiviteit en lef op kritieke momenten, waar je team in volle aanloop weggedrumt word of vanuit de foute positie moet gaan corrigeren.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen