Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Tour de France 16e etappe van Moirans-en-Montagne naar Bern over 209 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 17 juli 2016 21:22




vertrektijd 12.40 finish rond de klok van 6 (!!)

Algemeen Klassement na 15 etappes

1. FROOME Christopher 1 TEAM SKY 68h 14' 36''
2. MOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 68h 16' 23'' + 01' 47''
3. YATES Adam 209 ORICA-BIKEEXCHANGE 68h 17' 21'' + 02' 45''
4. QUINTANA Nairo 11 MOVISTAR TEAM 68h 17' 35'' + 02' 59''
5. VALVERDE Alejandro 12 MOVISTAR TEAM 68h 17' 53'' + 03' 17''
6. BARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 68h 18' 40'' + 04' 04''
7. PORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 68h 19' 03'' + 04' 27''
8. VAN GARDEREN Tejay 99 BMC RACING TEAM 68h 19' 23'' + 04' 47''
9. MARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 68h 19' 39'' + 05' 03''
10.ARU Fabio 21 ASTANA PRO TEAM 68h 19' 52'' + 05' 16''






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2016 21:53 door Cecchini.
Cecchini 17 juli 2016 21:38



Vandaag aandacht voor Henk Nijdam (vader van Jelle), die liefst 3x een Touretappe won. In 1964 won hij de 6e etappe van Fribourg naar Besancon vóór Jo de Haan en Jan Janssen. Deze Tour had een mooi eindpodium want met Jacques Anquetil op één, Raymond Poulidor op twee, en Federico Bahamontes als derde loopt je als romantische nostalgicus het water uit de mond.



In 1966 won Henk nog eens 2 etappes in de Tour
Henk Nijdam is in 1962 opmerkelijk genoeg verkozen tot sportman van het jaar, omdat hij dat jaar wereldkampioen achtervolging op de baan was geworden. Ik geloof niet dat in de huidige tijd in deze discipline je deze eer nog eens zou kunnen toevallen. Of Dumoulin moet naast nog wat leuke resultaten op de weg een keer een uitstapje naar de baan moeten maken.

Als je archiefmateriaal van Henk Nijdam tot je neemt krijg je de indruk, dat Henk mede vanwege zijn ernstige ziekte de laatste jaren van zijn leven een zeer eenzaam bestaan heeft geleid, en enkelen uit het wielerwereldje van Nijdam elkaar soms met scheve ogen hebben aangekeken.

Een artikel uit het NRC (van de hand van Guus van Holland) bij zijn overlijden geeft een mooie schets van Henk.





Henk Nijdam was een tijdrijHder en achtervolger. Een wielrenner die eenmaal op gang niet was te stoppen – zeker op de baan.

Hij was een boerenzoon uit het noorden, een solist en tijdrijder die over een schier onuitputtelijk uithoudingsvermogen beschikte. Henk Nijdam, die op vrijdag 1 mei 2009 overleed, was een man van weinig woorden. Als hij maar kon fietsen, hard en zo lang mogelijk.

Tweemaal werd hij winnaar van een etappe in de Tour de France, in 1964 en 1966. Viermaal in de Ronde van Spanje, in 1966 en 1967. Vaak door op de juiste moment weg te springen en dan na een lange solo uit de greep van het peloton te blijven. Op de baan was hij op zijn best, met zes nationale titels en twee wereldtitels op de achtervolging. Het eerste kampioenschap van Nederland op de achtervolging behaalde hij nota bene op een geleende baanfiets.
Nijdam, geboren in het Drentse Eelderwolde, had volgens kenners meer uit zijn wielercarrière kunnen halen. Pas op 26-jarige leeftijd stapte hij over naar de beroepsrenners. Hij werd lid van de befaamde Belgische ploeg Faema-Flandria van Lomme Driessens, met Rik van Looy als kopman. Daarna reed hij vier jaar voor het Nederlandse Televizier van Kees Pellenaars, voor het Franse Peugeot en het Nederlandse Willem II-Gazelle.

Nijdam reed zes keer de Tour. In de vlakke etappes was hij in de frontlinie te vinden. In de bergen was hij kansloos. Dan stapte hij af en ging hij hele stukken te voet.
In 1967 werd hij zelfs uit de Tour gezet. Volkomen uitgeput wilde hij afstappen. Totdat hij uit de auto van de Panorama-verslaggevers Hans Auer en Trino Flothuis een bidon kreeg aangereikt – wat tegen de regels is. Nijdam goot vervolgens de inhoud van de bidon over zijn hoofd, in de veronderstelling dat er water in zat. Maar het was koffie. Met zijn hoofd en trui onder de koffie voltooide hij de etappe. In 1963 werd zijn zoon Jelle geboren. Ook hij was een solist, tijdrijder en achtervolger. Jelle Nijdam won drie klassiekers, de Amstel Goldrace, Parijs-Brussel en Parijs-Tours en vijf etappes in de Tour de France.

Peter Post herinnert zich Henk Nijdam als „bere-sterke vent, een man met een geweldig karakter”. Ze streden veel op de baan tegen elkaar op de achtervolging. „Dan was ik gewoon kansloos. Nijdam trok zich van niemand wat aan. Onverschillig, altijd bezig met zichzelf. Een tempobeul. Zo sterk zie je ze tegenwoordig niet meer.”



Henk en Jelle Nijdam
PVW 17 juli 2016 21:45
13e tour de france nog maar. Zou toch zweren dat ik er al meer heb gevolgd.
Ron Meijers 18 juli 2016 09:24
En dit zijn dus de laatste 5 kilometer. 250 m @7%, dan een ongeveer even lang recht stuk en dan nog eens 600 meter klimmen @6,5%. Als je het mij vraagt typisch iets voor renners als Degenkolb, Van Avermaet, Matthews, Hagen en Alaphilippe. De bookmakers houden het niettemin of Sagan, Kristoff of - begrijpelijkerwijs - thuisrijder Cancellara.

Slimmerd 18 juli 2016 09:53
Als je Matthews en Hagen noemt, hoort Sagan ook in dat rijtje natuurlijk. Alaphilippe zou me verbazen na die etappe van gisteren, maar wie weet
Bromertà 18 juli 2016 10:17
Gisteren zag ik drie min of meer schijnmanoeuvres. De tweede werd breeduit in beeld gebracht, dus was niet te missen, en was afkomstig van Froome op de laatste klim van de dag, vlak voor de top. Hij simuleerde een demarrage, week daarbij plots van z'n lijn, ging op de trappers staan, maar versnelde voor geen meter, keek om om de effecten van zijn gedrag te peilen. Mollema, die in zijn wiel zat, haalde bijna letterlijk z'n neus ervoor op.

De eerste manoeuvre manifesteerde zich tijdens de beginmeters van de etappe. Mollema kwam moeilijk uit de startblokken en leek op weg naar een moeizame dag. Toen de GC-mannen zich serieus van voren lieten zien, was hij er echter als de kippen bij.

De derde was aan het eind van de dag, na alle vermoeienissen van zes beklimmingen, toen de weg bijna horizontaal naar de eindmeet liep. Mollema kwam op een gaatje tussen de Movistars en Froome. Het duurde even tot ie het gat dichtreed en hij leek de hulp van Zubeldia hard nodig te hebben, die zich perfect op het juiste moment had laten terugzakken.

Wat zullen die Movistars hiervan denken?

Vandaag moet de dag worden van Cancellara, maar waarom zou Trek geen dubbelspel spelen: de onvermoeibare Mollema mee in de aanval om een coup te plegen waar vele Turken van gedroomd zouden hebben ...



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 10:19 door Bromertà.
Curzio 18 juli 2016 10:37
Cancellara heeft nog nergens blijk gegeven van goede vorm sinds de voorjaarsklassiekers (en dan reken ik z'n overwinning in de proloog in Zwitserland mee), dus ik zou niet weten hoe die hier moest gaan winnen.
ton duk 18 juli 2016 10:41
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
Het duurde even tot ie het gat dichtreed en hij
> leek de hulp van Zubeldia hard nodig te hebben,
> die zich perfect op het juiste moment had laten
> terugzakken.
> Wat zullen die Movistars hiervan denken?

Dat zijn aannames aangezien de regisseur , zoals gewoonlijk , net weg schakelde...
Hij zat op een gaatje....Zubeldia ging wat later op kop ( vGarderen op achterstand)
Movistar zal idd op alle terreinen Froome (en dus Mollema) of Mollema (en dus Froome) willen aanvallen...

gr
Arsimo 18 juli 2016 10:52
Die gedachte had ik ook.

Misschien dat het "thuisvoordeel" hem extra's kan geven, maar ik betwijfel of dat voldoende zal zijn.
Ron Meijers 18 juli 2016 11:14
Je hebt gelijk natuurlijk. Ik presenteer die hier ietwat dom als tegengestelden.
sijbriskie 18 juli 2016 11:14
Coquard kan ook goed dit soort klimmetjes aan dit jaar. Zou ik ook zeker bij de zegekandidaten rekenen dus.
Inigo 18 juli 2016 11:29
Gaat Fabian een cadeautje krijgen? Ik hoop het wel.
Arsimo 18 juli 2016 11:34
Zou een belediging zijn. Cancellara moet winnen omdat die vandaag de beste cq slimste is en anders niet. Denk ook niet dat hij het zelf anders zou willen.
Eindhovuh 18 juli 2016 11:38
Erg benieuwd naar vandaag. De laatste rit deze tour tot Parijs waarin renners een soort rustdagje kunnen nemen. Aan de andere kant biedt vandaag voor veel renners de laatste kans op succes. Een normale sprint gaat het niet worden. Al gaf Cavendish aan vandaag wel mee te willen doen. Ik denk dat er best een flinke groep renners is die zich winstkansen toedicht dus een groepje zal wel niet wegblijven.
Hinken op 2 gedachten bij veel renners dus.
Niels 18 juli 2016 11:41
Ik verwacht 'm in de kansloze ontspanning waarin hij op 5km van het einde wordt ingerekend door de sprintersploegen.
pirke 18 juli 2016 12:38
of hij heeft deze tour nog geen trap teveel gedaan. die tijdrit was ook niet echt iets voor hem
Walnoot 18 juli 2016 12:41
Overigens schijnen die 200 meter aan 7% nog over kasseien te gaan. Lijkt me een ultieme mogelijkheid voor een aanval met slechte timing van Greg den Dommerik. Wellicht kan Cancellara daar nog van profiteren. Maar ik zou alvast beginnen met Sagan om te kopen als je hier wil winnen, lijkt me niet dat iemand in staat zal zijn om hem te lossen.
Hoentie 18 juli 2016 13:21
Hup Spartacus!

Slimmerd 18 juli 2016 13:22
T. Martin en Alaphilippe zijn de eerste aanvallers van de dag die een slaatje gaan, 18'' op het peloton aangevoerd door LottoSoudal
Slimmerd 18 juli 2016 13:28
Nu het peloton steeds meer terrein verliest, gaat Lindeman er zelf maar achteraan, hij rijdt op 30''
Eindhovuh 18 juli 2016 13:28
Zouden de eitixxers niet gehoopt hebben op wat ondersteuning? Ik zou ze als peloton lekker met zijn 2en laten rijden.
Slimmerd 18 juli 2016 13:30
Hopen vast op meer steun inderdaad, maar ik zou een duo Alaphilippe/Martin nu ook niet direct minuten gaan geven
Slimmerd 18 juli 2016 13:31
1'05 na 25km, Lindeman weer in de voorkant peloton
Cecchini 18 juli 2016 13:38
De Etixx trein dendert voort
Heisenberg 18 juli 2016 13:48
Een sterk duo, maar Martin valt me het hele seizoen al tegen. Dit lijkt me voor de ploegen van bijvoorbeeld Kristoff, Sagan, Van Avermaet, Coquard, Hagen/Cavendish, Greipel, Degenkolb en Matthews goed te controleren. Of Perichon er wel of niet bij komt, maakt niet zoveel uit.
Slimmerd 18 juli 2016 13:48
Het duo heeft momenteel 1'00 op Perichon, terwijl het peloton op 1'35 rijdt.
Slimmerd 18 juli 2016 14:02
Perichon heeft het niet gehaald, nu probeert Roosen het. Hij koerst op 1'10 van de twee leiders, terwijl het peloton nu op 2'00 rijdt.
Heisenberg 18 juli 2016 14:07
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Perichon heeft het niet gehaald, nu probeert
> Roosen het. Hij koerst op 1'10 van de twee
> leiders, terwijl het peloton nu op 2'00 rijdt.

Na Martens en Lindeman de derde TLJ die het probeert. Maar het lijkt me stug dat je alleen een gat met Martin en Alaphilippe dichtrijdt.
Slimmerd 18 juli 2016 14:10
Net voor de tv-uitzending begint lijkt het peloton te laten lopen, inmiddels 3'43
JW 18 juli 2016 14:10
Als het peloton afhaakt kunnen de twee Roosen laten aansluiten.
Beter met 3 dan met 2 zo'n lange rit.
En voor de winst lijkt hij geen grote bedreiging.
Eindhovuh 18 juli 2016 14:11
Goed dat ze het proberen. Maar als dit op een enorme chasse patat uitloopt tekent het wel hoe de TdF voor hen verloopt...
Slimmerd 18 juli 2016 14:11
Er zou nog wel één renner (Roosen?) of meerdere op 2'03 koersen van het sterk kopduo.
ton duk 18 juli 2016 14:11
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Na Martens en Lindeman de derde TLJ die het
> probeert. Maar het lijkt me stug dat je alleen een
> gat met Martin en Alaphilippe dichtrijdt.

tenzij die 2 besluiten dat ze goede steun wel kunnen gebruiken....

Is de TlJ-trein uitgerangeerd en heeft Dylan besloten om sowieso morgen naar huis te gaan ?
gr
Niels 18 juli 2016 14:12
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 14:13 door Niels.
Niels 18 juli 2016 14:13
Nelissen bij NPO1 vandaag, Ducrot is naar huis vanwege familie-omstandigheden.
Slimmerd 18 juli 2016 14:14
Inmiddels zijn er al flink wat kilometers afgewerkt door Martin/Alaphilippe, ze moeten er nog 149 namelijk.
Peloton op 5'06
Slimmerd 18 juli 2016 14:15
Roosen, Craddock, Edet en Breen koersen op 1'47
Inigo 18 juli 2016 14:16
All the best Maarten!
Slimmerd 18 juli 2016 14:17
Katusha en Direct Energy voeren het peloton aan.
avhhsc 18 juli 2016 14:29
ik wens ook het beste aan maarten ook al ben ik geen fan van hem.
ben wel beniewd naar dit duo.
Slimmerd 18 juli 2016 14:33
Tony Martin blijft Alaphilippe vol op sleeptouw nemen, de vier achtervolgers komen niet of nauwelijks dichterbij.
Het peloton koerst op 5'10, aangevoerd door één man van Katusha en twee van Direct.
Tinuz 18 juli 2016 14:36
Dit lijkt me inderdaad een aankomst voor de kwieke krekel Jerome Coquard.
Frederik D. 18 juli 2016 14:38
Uiteraard wens ik Ducrot ook veel sterkte.
Wanny 18 juli 2016 14:39
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heisenberg Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Na Martens en Lindeman de derde TLJ die het
> > probeert. Maar het lijkt me stug dat je alleen
> een
> > gat met Martin en Alaphilippe dichtrijdt.
>
> tenzij die 2 besluiten dat ze goede steun wel
> kunnen gebruiken....
>
> Is de TlJ-trein uitgerangeerd en heeft Dylan
> besloten om sowieso morgen naar huis te gaan ?
> gr

Of Groenewegen nu wel of niet naar huis gaat morgen, een etappe gaat ie normaal gezien niet meer pakken. Gaf zelf al aan er ver doorheen te zitten. Dan moet TLJ alle kansen aangrijpen die er nog liggen om voor een etappezege te gaan. Gezien wat er nog komt was vandaag eigenlijk nog de beste kans.
Slimmerd 18 juli 2016 14:40
Op 129 km van de streep rijden de vier achtervolgers op 2'34 en het peloton op 5'48
Arsimo 18 juli 2016 14:41
Deze manier van kwaliteitsverbetering is niet leuk. Beste voor Ducrot.
Slimmerd 18 juli 2016 14:55
BMC is ook naar de voorkant van het peloton geschoven en de andere ploegen hebben al een extra mannetje ingezet.
De vier achtervolgers koersen al op 3'30 en zullen zo wel worden ingelopen door het peloton dat op 5'43 rijdt.
Michael B* 18 juli 2016 15:10
Ziet toch dat de basiskwaliteiten van de 2 Etixx renners een stuk beter zijn dan pakweg die van de 4 erachter. De 4 erachter rijden voluit, maar komen geen meter dichterbij. Overigens zie je BMC op kop van het peloton rijden, zal wel voor die belg zijn die vorig week ook al won. Gregmoody smiley
Slimmerd 18 juli 2016 15:11
We zijn inmiddels al halfweg koers en de vier achtervolgers worden bijna gegrepen door het peloton dat op 5'10 rijdt van T. Martin en Alaphilippe.
Slimmerd 18 juli 2016 15:13
Die vier erachter rijden al een kilometer of 20 niet meer volle bak, maar als het jouw menig is prima. Misschien moet je even een lijstje maken van hun resultaten en in welke koersen die vier al allemaal niet gevallen zijn.
Valt het je trouwens ook op dat alleen T. Martin vooraan koerst en verder niemand?
Heisenberg 18 juli 2016 15:22
Bij de NOS zijn ze wakker geworden en is Kelderman vervangen door Mollema in de afbeelding voor de Tour op de website:





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 15:22 door Heisenberg.
ton duk 18 juli 2016 15:24
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij de NOS zijn ze wakker geworden en is Kelderman
> vervangen door Mollema in de afbeelding voor de
> Tour op de website:
>

Nu ben ik niet bijgelovig maar als ik terugdenk aan Vuelta2015 en Giro2016....
gr
JW 18 juli 2016 15:38
Dat gaat al terug naar de roze trui van Breukink in 1990.
Zodra Nederlands succes dreigt gaat de NOS nota bene grote koers rechtstreeks uitzenden !
En dat betekent meteen einde succes.
Michael B* 18 juli 2016 15:55
Bauke Mollema werd in 2011 al 4e in de Vuelta (eindklassement grote ronde). Iets waar Kelderman momenteel maar van kan dromen. Klaarblijkelijk waren ze bij de NOS al heel lang in slaap gevallen.

Mooie actie van de Etixx mannen, al zou het kunnen zijn dat dit ten koste gaat van de sprinttrein voor vandaag van Kittel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 16:28 door Michael B*.
Ron Meijers 18 juli 2016 16:32
Kan iemand mij uitleggen waarom Etixx Alaphilippe, m.i. kansrijk voor de zege, meestuurt in een 'kansloze' ontsnapping? Serieuze vraag, No hatin' or trollin'. Ik vraag het mij echt af en weet ook niet hoe dit tweemanskopgroepje tot stand is gekomen. Ik schakel namelijk pas net in. Anyone?
Michael B* 18 juli 2016 16:33
Lijkt op een gevalletje van straftraining
JvR 18 juli 2016 16:41
Combinatie van frustratie (Alaphilippe), contractonderhandelingen (Martin) en algemene eigenwijsheid heb ik het gevoel.
shake 18 juli 2016 16:42
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt op een gevalletje van straftraining


Want Alaphillipe zat gisteren niet mee in de ontsnapping van de dag?
Ron Meijers 18 juli 2016 17:10
Het heeft ze in ieder geval beiden het rode rugnummer opgeleverd.
MarcoV 18 juli 2016 17:30
spannend sprintje wederom, nu tussen Kristoff en Sagan.

Ik zag ook nog iemand op het 'Vanmarcke-wint-niet' stokpaardje aan komen rijden, leuke poging ...
rustdag 18 juli 2016 17:32
Groenewegen ging nog goed mee, maar opeens was hij weg, na de aanval van Sep
Cecchini 18 juli 2016 17:48
Ik zie bijna 60 renners in dezelfde tijd gerangschikt. Volgens mij waren dat er maximaal 30 renners
Ron Meijers 18 juli 2016 17:52
Heb de sprint effe teruggekeken en die groep bestond inderdaad uit een man of dertig. Zeker geen zestig.
AK 18 juli 2016 17:53
Nr. 33 S. Dumoulin was idd de laatste van de eerste groep. Misschien veranderen ze het nog. Geen klassementsrenners buiten de top 30.
Sjorsoll 18 juli 2016 18:13
Ik wou nu hetzelfde gaan zeggen. Keek net ff op Le Tour en mijn verbazing was groot. Heb zelfs de laatste kilometer nog even teruggekeken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 18:14 door Sjorsoll.
Cyclad 18 juli 2016 18:28
Enorm goede prestatie van de jonge Sondre Holst Enger.

Dylan Groenwegen ging veel langer mee dan ik had verwacht, in elk geval veel langer dan sprintgenoten als Kittel, Coquard, Archbold, Bennett, Laporte en McLay.
Nog wat sterker worden, meer ervaring opdoen en die stap zet hij ook nog wel.
Arsimo 18 juli 2016 18:29
Het is aangepast.

Van NOS teletekst, waar ook de eerste ~60 in zelfde tijd stonden:

34 Beguil op 0.10
35 Oliver Neasen op 0:21
..
63 Nibali op 0:59
..
ton duk 18 juli 2016 19:38
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> spannend sprintje wederom, nu tussen Kristoff en
> Sagan.
>
> Ik zag ook nog iemand op het 'Vanmarcke-wint-niet'
> stokpaardje aan komen rijden, leuke poging ...

Twas weer typisch Vanmarcke....halfbakken aanvallen en halfbakken sprinten..maar deze afgekeurde treinwagon bewijst met een 7e en 8e plek (uit mijn hoofd) dat ie in ieder geval niet in een sprinttrein hoort...

gr
Cyclad 18 juli 2016 19:42
Daar is Vanmarcke inderdaad te goed voor. smiling smiley
lodjan 18 juli 2016 21:16
Enger is al een tijdje in beeld bij Dimension data.
cyclingfreakske 18 juli 2016 21:52
Coqard was wel de enige die erafging terwijl je hem hier verwachte. Dit niveau is wel wat boven zijn doen, maar kan de komende 2j zich nog ontwikkelen.

EN natuurlijk is de helse rit van vandaag (47km/u gemiddeld) zeker een spelbreker geweest.
Overigens was echt iedereen helemaal kapot.

EN Tony Martin en Alaphilipe ??? geweldig gereden maar Lefevre zal het innerlijk vooral als een zeer domme beslissing zien om met 2 door te rijden en de achtervolgers even niet op te wachten in het begin van hun vlucht (oa Vanmarcke)
Waarom Alaphilipe van zo ver ook volle bak ging met Martin is een vraag, want deze aankomst was perfect voor hem.
Cyclad 18 juli 2016 22:31
Timo Roosen brieste na afloop over de beslissing (zelfs tegen de ploegorders in) van de Etixxrenners om samen door te rijden. Hij verwijt Alaphillippe en Martin op eigen roem uit te zijn geweest, terwijl het voor de hand lag dat de ontsnapping met 6 meer kans van slagen had. Dan had Etixx nog steeds een meerderheid gehad en de beste kansen. Is waar allemaal.
Ook ik denk dat Lefevere wel wat kritiek zal hebben op het nobele tweetal.
Zeker vanwege de laatste woorden van Cyclingfreakske die ik volledig onderschrijf: Alaphillippe had hier sowieso mee kunnen doen voor de winst.
Carlos Danger 19 juli 2016 00:12
Timo moet duidelijk nog veel leren. Een Tony-special is wat hooggegrepen voor zijn kaliber.
Mooi om zien hoe de twee Lidl-schavuiten samen voor de bezemwagen uit over de meet bolden.
pirke 19 juli 2016 09:12
ze hebben gewoon het hele peloton een straftraining gegeven
Miquel1983 19 juli 2016 10:01
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Coqard was wel de enige die erafging terwijl je
> hem hier verwachte. Dit niveau is wel wat boven
> zijn doen, maar kan de komende 2j zich nog
> ontwikkelen.

Wanneer je 2e wordt in Dwars door Vlaanderen en top-5 rijdt in Brabantse Pijl en AGR, dan lijkt mij dat Cocquard gewoon een slechte dag had. Hij had dit normaliter moeten kunnen.
Slimmerd 19 juli 2016 10:38
Het zag er erg gelaten uit hoe hij liet lopen, misschien materiaalpech gehad op slecht moment? Ploeg rijdt voor hem en op moment dat begint, zat hij niet eens vooraan...
JW 19 juli 2016 10:57
Blijft de vraag wat de zin hiervan was.
Wraak nemen op "het hele peloton" ? Of wat dan ook ?

Dom verspilde energie, waar niemand beter van wordt.
Arsimo 19 juli 2016 11:27
Leverde wel publiciteit op, voor de twee renners zelf als ploeg en sponsors. Misschien wel meer dan als Kittel na een hele dag onzichtbaar in de laatste 100 meter een massasprint wint? (Moeilijk te meten)
Curzio 19 juli 2016 12:23
Kom nou zeg, je gaat me toch niet vertellen dat professionals als Tony Martin en Alaphilippe kansloos op kop gaan rijden om hun truitje in beeld van de tv-camera's te krijgen. Het hardnekkige idee dat de renners bezig zijn met reclame maken is volgens mij grote onzin, en ik denk ook niet dat deze twee coureurs zichzelf in beeld hoeven te rijden om een nieuw contract af te dwingen, en als ze dat al moeten dan niet door een oerdomme vlucht met twee op te zetten.
Arsimo 19 juli 2016 12:57
Ik zeg niet dat het hun beweegreden was. Ik gaf alleen maar aan dat op JW's bewering "Dom verspilde energie, waar niemand beter van wordt." wel e.e.a. af te dingen valt. Ze waren zich overigens wel zeker bewust dat ze publiciteit maakten, ze reden bijvoorbeeld hand in hand met de arm in de lucht samen op 12 minuten als laatsten voor de bezemwagen over de streep en stonden (uniek?) samen als strijdlustigste renners van de dag op het podium met hun rode rugnummer te zwaaien. Ze maakten van hun rare avontuur uiteindelijk zoveel show als ze konden.

Wat Tony Martin en Alaphilippe oorspronkelijk bezielden weet ik ook niet. Ik vermoed dat ze hoopten dat er meer renners direct zouden aansluiten en toen dat niet meteen gebeurde ze stijfkoppig dan met zijn tweeen doorreden.
Curzio 19 juli 2016 13:58
Het duiveltje van de dwarsheid had denk ik bezit van ze genomen.
cyclingfreakske 19 juli 2016 15:51
is dat zo ? hoeveel keer heeft hij deze Tour dan al een slechte dag gehad ? hij ging 1-2x mee in week 1, op een aankomst die meer voor punchers was dan deze. verder ??? geen schijn van kans, werd zelfs met momenten langs alle kanten voorbijgeflitst.
het is Coqard boven zijn niveau op dit moment.
ik denk dat de verwachtingen tegenover Coqard veel te hoog zijn ingeschat.

Dwars door Vlaanderen en Brabantse Pijl ? ja.. is niet bepaald van erg hoog niveau, ondanks enkele gekende namen. valt zowat gelijk aan het soort wedstrijden dat hij in Franktrijk wint, alleen dat die minder lastig zijn.
En deze AGR ? een geluk voor hem dat het er lang rustig aan toe ging... In veel vorige edities ging het vaak al langer harder en dan maakt hij niet eens kans op een top 20. dit noem ik eerder een factor geluk in zijn voordeel. Te lang rust in het peleton.
Cyclad 19 juli 2016 18:59
Ik denk dat Alaphillippe zo gefrustreerd en boos was over zijn mislukte aanval van zondag dat hij die ergernis er uit wilde trappen en in Tony Martin een gewillig bondgenoot vond. Dat het een misvatting was om niet op de 4 renners te wachten lijkt me een ABC-tje.
cyclingfreakske 19 juli 2016 19:12
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Wat Tony Martin en Alaphilippe oorspronkelijk
> bezielden weet ik ook niet. Ik vermoed dat ze
> hoopten dat er meer renners direct zouden
> aansluiten en toen dat niet meteen gebeurde ze
> stijfkoppig dan met zijn tweeen doorreden.


ook niet het geval, want er was een groepje op komst. ipv even in te houden en dan samen verder te gaan, zijn die 2 gewoon harder op de pedalen gaan duwen. Dat was ook de reden dat Timo hardop zijn gedacht zei (terwijl de rest dat stilzwijgend dacht).

1 reden zie ik wel : D. Martin die de koers hard wil en zo de klimmers verstikken... in de wetenschap dat die in de bergen te verzwakt zijn om hun talent in het voordeel te kunnen gebruiken. En Martin zo zijn klassement zou kunnen verbeteren.
toch verdenk ik de 2 ervan vooral demonstratief te willen zijn, zonder vast plan.
Kan 2 kanten uit.... Martin, anderzijds de aandacht vestigen op hoe goede renners de ploeg wel heeft en het voor sponsors interessant is om te gaan investeren.
(en T. Martin hier zijn mogelijk laatste seizoen kan afsluiten in schoonheid)
Arsimo 19 juli 2016 23:15
Die groep met Roosen kwam veel te laat, dat ze daar niet op wachtten snap ik best - zou ik ook niet meer hebben gedaan. Er had een groep binnen 5 a 10km moeten komen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen