Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Einde Rabobank Development Team?

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 18 juli 2016 10:29
Toch jammer!

Quote
NU.nl
'Opleidingsteam Rabobank houdt op te bestaan'

Het Rabobank Development Team houdt aan het einde van het jaar op te bestaan. Er kon geen nieuwe sponsor worden gevonden voor de opleidingsploeg. Nadat Rabobank in 2012 vanwege dopingschandalen stopte als sponsor van het WorldTour-team, respecteerde de bank bestaande contracten. De verbintenis met het Development Team loopt eind 2016 af.

Er werd de afgelopen maanden tevergeefs gezocht naar een nieuwe sponsor, meldt de Telegraaf. De renners hebben onlangs te horen gekregen dat ze voor volgend jaar op zoek moeten naar een nieuwe ploeg. In het Development Team rijden Nederlandse renners van 23 tot 19 jaar. De ploeg reed sinds 2013 onder de vlag van de nationale wielerbond KNWU.
El Chaba 18 juli 2016 10:51
Zeker jammer. Waarom steekt de KNWU ndaar niet wat geld in?
Arsimo 18 juli 2016 10:57
Hoeveel geld zou er jaarlijks naar dat opleidingsteam zijn gegaan? Weet iemand dat?

Als dat niet te gek veel is dan is het toch vreemd dat er geen sponsoring voor te vinden is.
Linkebal 18 juli 2016 11:09
Ik vind het juist altijd verbazingwekkend dat er wél sponsors te vinden zijn. Als continental team heb je denk ik best veel kosten (personeel, materiaal, wedstrijden in het buitenland enz.). Maar je bent nooit met je sponsornaam op tv en staat nooit in de krant. Alleen een select groepje echte wielerliefhebbers heeft wel een gehoord van Metec, Babydump en Piels. Het lijkt me echt onmogelijk om dan je investering er uit te halen.
Westfalen 18 juli 2016 11:11
De KNWU heeft daar geen geld voor. Ze krijgen echt niet zomaar een paar ton boven water.
Arsimo 18 juli 2016 11:21
De exposure is erg laag inderdaad, daar zou een sponsor het ook niet om te doen moeten zijn in dit geval.
Voor PR, good-will en relaties kan het wel interessant zijn, vooral als de kosten laag blijvmn. Miljoenen per jaar zou volkomen onzin zijn, maar zoveel kost het uiteraard ook niet.

Als er enkele tonnen per jaar in sponsoring van een developmentteam gaan [en dat zou ik dus willen weten] dan kan het voor bepaalde bedrijven en met enige handigheid het de moeite waard zijn. De KNWU zou het ook op die manier moeten aanprijzen. Wellicht hebben ze dat ook geprobeerd, ik neem toch aan dat ze niet achterlijk zijn?
Slimmerd 18 juli 2016 12:08
De KNWU heeft al wel meer dingen gedaan, waarbij je soms toch denkt dat ze achterlijk zijn. Wie weet kunnen ze je tip gebruiken
Clavan 18 juli 2016 12:34
Mijn opleiding is ook grotendeels betaald uit publieke middelen. Dus waarom kan dit hier niet.
PePe 18 juli 2016 12:43
Ik vraag me dan af, hoeveel moeite heb je gedaan, je weet het al bijna 2 jaar dat de sponsoring stopt.....
Ruudje2209 18 juli 2016 14:40
Plugge onderhandeld met de sponsors van Lotto-Jumbo over de mogelijkheid om het Rabobank development team te redden.

bron Radio Tour
Eindhovuh 18 juli 2016 15:08
Als Lotto serieus is om nog jarenlang te blijven sponsoren dan is een eigen developmentteam een goed idee.
Leon 18 juli 2016 16:27
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Lotto serieus is om nog jarenlang te blijven
> sponsoren dan is een eigen developmentteam een
> goed idee.

Vanaf 2018 of 2019 is het toch verplicht om als WT-ploeg een eigen opleidingsteam te hebben?
Cyclad 18 juli 2016 18:18
Dat zou fantastisch zijn, al is het maar voor de overgangsjaren 2017 en 2018 (zie posting Leon)
Het wordt door velen enorm onderschat wat de impact isgeweest van het Development Team.
Kijk naar onze toppers: Mollema, Gesink, Dumoulin, Kruijswijk en Kelderman, allemaal zijn ze opgeleid door Rabobank Development.
Het is beslist geen toeval dat we juist nu zo'n goede generatie hebben.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 18:25 door Cyclad.
JW 18 juli 2016 18:22
Tinuz 18 juli 2016 20:29
Tijdens de lunch deze middag las ik in de Telegraaf een columnpje van Kerckhoffs dat volgens hem juist het afgooien van het rabobank juk tot de huidige prestatiegolf van een aantal Nederlanders heeft geleid...
Ik heb het snel en niet met heel veel aandacht gelezen, maar het ging over rabobank en hoe de verdwijning van rabobank tot grotere prestaties heeft geleid bij Nederlanders, aldus Kerckhoffs.
Cyclad 18 juli 2016 22:22
Dat mag Kerckhoffs vinden, maar ik ben dat pertinent oneens met hem. Dat Kerckhoffs zoiets beweert hoeft ook niet meteen te impliceren dat dat de waarheid is.
Feit blijft, dat de genoemde toppers allemaal bij Rabobank Development begonnen zijn. Je kunt dan toch kwalijk beredeneren dat dat geen goede basis was.
GillesEmanuel 19 juli 2016 09:28
cyclingfreakske 19 juli 2016 16:06
als Kerkhoffs dat denkt, mar hij zich gewoon tot de senielen rekenen.
Rabobank was altijd synoniem voor talentinstroom en doorstroming.
Bijna alle bekende namen na eind 80er jaren komen uit dat kamp. kijk nu naar zij die bekend zijn... (ja, uit rabo development team vooral)

Kerckhoffs vind zichzelf vaker de messias maar kent geen zak van wielrennen.
... tijd dat die gaat uitrusten.
Cyclad 19 juli 2016 18:54
Deels met je eens. Raymond lijkt me niet seniel en weet heel veel en is doorgaans prima geïnformeerd. Hij heeft echter wel last van een Rabosyndroom, als hij het team kan bashen lijkt hij dat niet te willen nalaten. Betreurenswaardig natuurlijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen