Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Spaanse selectie voor Olympische Spelen

Gepost door Miquel1983 
Miquel1983 18 juli 2016 12:36
Ik lees zojuist het bericht op NOS dat de volgende namen geselecteerd zijn: Alejandro Valverde, Joaquim Rodriguez, Ion Izagirre, Jonathon Castroviejo en Imanol Erviti.

Izagirre en Castroviejo rijden ook de tijdrit. Contador is niet geselecteerd door zijn valpartij en afstappen in de Tour.

Het lijkt me een logische selectie, behalve Erviti. Goed klassieker-renner maar niet voor het parcours van Rio. Met Castroviejo en Izagirre heb je al 2 hardrijders voor het 1e deel van de wedstrijd. Dan had ik die 5e plek aan Daniel Moreno gegeven. Die rijdt een vrij anonieme Tour, maar rijdt vaak goede uitslagen in wedstrijden als LBL en Lombardije.
Pyama 18 juli 2016 12:38
Ik had die vijfde plaats aan de renner gegeven die weet hoe je zo'n wedstrijd wint.
Slimmerd 18 juli 2016 12:40
SamSan had niet misstaan inderdaad, maar ook een type LLSG zou prima passen in de selectie, maarja je mag maar vijf man selecteren. Met SamSan ga je naar drie kopmannen, lijkt me iets te veel.
Miquel1983 18 juli 2016 12:45
Ik was Samuel Sanchez inderdaad nog vergeten. Die zou ik ook eerder kiezen dan Erviti.

Ik denk dat S. Sanchez wel had willen knechten. Bij BMC rijdt hij soms ook in die rol. Sowieso zijn er wel meer teams met 3 of meer kopmannen; Nederland heeft er zelfs 4 winking smiley Frankrijk idem, hoewel Pinot nog vervangen moet worden. Rio is zo'n open wedstrijd met die kleine teams dat je aan knechten weinig hebt.

Ook Luis Leon Sanchez inderdaad betere optie dan Erviti. Vier man van Movistar sowieso wel erg veel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 12:47 door Miquel1983.
Pyama 18 juli 2016 12:46
Sammie is niet te beroerd om te knechten. Omdat het van die kleine ploegen zijn op een zwaar parcours kan je maar beter afmakers bij je hebben die ook in de kopgroep tot nut zijn.
El Chaba 18 juli 2016 13:10
Duidelijk dat Erviti meegaat op voorspraak van Valverde, waarschijnlijk als knecht voor het eerste, twee derde deel van de wedstrijd.
Eindhovuh 18 juli 2016 13:32
Lijkt mij ook ja. Gaat een bijzondere wedstrijd worden daar. Samsan zou ik zelf ook meegenomen hebben, rijdt dit jaar weer een sterk seizoen. Aan de andere kant heeft hij sinds 2011(!!) geen eendagswedstrijd meer gewonnen. (Ervitti nog nooit overigens)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 13:32 door Eindhovuh.
Halve Belg 18 juli 2016 13:52
Wel opvallend dat bij andere landen eerst gekeken wordt welke renners in vorm zijn. In Nederland kijken we wie er in Mei in vorm is en maken dan de selectie bekend.
Arsimo 18 juli 2016 14:18
Tja, maar toeval of niet, die Nederlandse selectie uit mei komt wel heel aardig overeen met wie nu in vorm is:

- Bauke Mollema
- Wout Poels
- Tom Dumoulin
- Steven Kruijswijk en daar kan men nu niet omheen op dat parkoers, zeker met in het achterhoofd de blessure van Gesink en het tobberen van Kelderman.

De vraag alleen is of het niet slimmer is (was) om Mollema, mits hij er zin in heeft, de tijdrit te laten rijden.
Shinzawai 18 juli 2016 14:50
Ik had toch echt LL Sanchez meegenomen i.p.v. Erviti, maar zo nemen de Britten bijvoorbeeld ook Stannard mee.
Goozzer 18 juli 2016 15:03
Alle ballen op Valverde dus. Logisch, maar wel risicovol. Ook Spanje gaat daar de koers niet kunnen controleren. Zeker niet met Erviti...
Leon 18 juli 2016 15:43
Voordat die 3 klimmetjes worden aangedaan is tweederde van de koers al verreden, dus types als Erviti en Stannard zijn dan juist heel nuttig om vroege vluchters (Wellens zal er 1 van zijn) binnen bereik te houden. In het beslissende deel van de koers heb je er niet veel meer aan, maar dat heb je ook niet aan de veel vaker geselecteerde Renners-Die-Iets-Beter-Kunnen-Klimmen, die er ook snel af zullen moeten.
Shinzawai 18 juli 2016 15:49
Wie gaat die rol voor Nederland invullen, Dumoulin?
El Mik 18 juli 2016 15:52
Het is niet aan Nederland om te achtervolgen.
El Chaba 18 juli 2016 15:52
Niemand mag ik hopen. Zij hebben geen topfavoriet voor de winst in hun gelederen, dus dat moeten/mogen andere landen doen.
Eindhovuh 18 juli 2016 16:08
Geen favoriet? We hebben nota bene 4 kopmannen lees ik hier vaak! spinning smiley sticking its tongue out

Zelf zou ik zeggen dat Poels gezien zijn winst in LBL wel bij de favorieten gerekend mag worden. Met Mollema als semi-kopman. Dumoulin en Kruijswijk kunnen dan mooi wat knechten of voor een vroege kans gaan.
Prikdude 18 juli 2016 16:27
Nederland (ik praat ook gewoon over die onboeiend laffe vazantenselectie van oud-Francokije heen) heeft twee wapens die in combinatie haast wel een medaille moeten opleveren. Met Poels hebben ze een goed klimmend eindschot (ik zie bijvoorbeeld Valverde niet meer zo eenvoudig van hem winnen) en met Dumoulin een goede klimmer die in het laatste stuk nog een serieus gat moet kunnen toe rijden. Ginger Spice mag knechten en de nummer 4 van deze Tour lekker slungelig weg doen in de defensief beoogde vroege vlucht deelname.

Das theorie. In de praktiek zijn de mannen helemaal niet toegespitst voor deze koers, laat staan in vorm. Poels zal na zondag een uitgewrongen beflap zijn, Mollema een gegeseld werkpaard, Dumoulin zet alles op een korte inspanning en zal de finale in de box niet eens volgen en voor dat stel pannenkoeken moet Kruijswijk zijn bekken flippen.

Hup Gesink.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2016 16:35 door Prikdude.
Michael B* 19 juli 2016 08:43
@Prikdude
Gesink doet niet mee hoor.
Cecchini 19 juli 2016 10:47
En jou ontgaat elke vorm van ironie
El Chaba 19 juli 2016 11:08
Er ontgaat hem wel meer..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen