Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman in de belangstelling van Team Sky en Sunweb-Giant

Gepost door Cyclad 
Cyclad 18 juli 2016 18:32
aldus een twitterbericht van Raymond Kerckhoffs.

Stel dat het waar is, is één deze ploegen dan een goede ploeg voor Kelderman? Of doet hij er beter aan bij TLJ te blijven, eventueel als meesterknecht van Steven Kruijswijk?
Arsimo 18 juli 2016 18:45
Lijkt me een win-win voor beiden (Kelderman en TLJ) als hij vertrekt naar een andere ploeg.

- Kelderman kan dan een "reset" doen en met andere begeleiders zorgen dat hij echt naar de top komt
- Bij TLJ komt dan budget vrij om 1 of 2 echte goede helpers voor Kruijswijk aan te trekken.

Dat de ploeg dan wat minder "papieren" kopmannen heeft voor de grote rondes zou ik in hun plaats voor lief nemen. In de Rabo-tijd kregen ook geregeld jonge krachten de kans in de Giro of Vuelta om te laten zien wat ze konden zonder voor een echte kopman te werken, zowel Kruijswijk, Mollema als Gesink kregen dat.
Cyclad 18 juli 2016 18:59
Ik ben het daar au fond mee eens.
Kelderman lijkt zich bij TLJ niet meer te ontwikkelen. Hij kan natuurlijk kiezen voor een rol als luxe helper van Steven Kruijswijk, maar dat lijkt me dan weer te vroeg in zijn carrière.
Het lijkt mij voor Kelderman goed zijn horizon eens echt te verbreden.
Eindhovuh 18 juli 2016 19:00
Toen Lotto sponsor werd wilde per se Kelderman houden, anders had hij al bij Sky gereden. Zal voor beide partijen wat tegenvallen.
Of een andere ploeg beter is durf ik niet te zeggen.
Cecchini 18 juli 2016 20:18
Ik las in Procycling (de Tour uitgave) een interview met Kelderman, en daar bleek uit, dat hij verder wilde kijken en zich niet helemaal lekker voelde bij de Lotto Jumbo ploeg, en naar zijn idee te weinig tegen zichzelf in bescherming is genomen. Hij verwees daarbij vooral naar de Tour van vorig jaar. Ik zelf ben van mening dat 2014 een heel slechte impact op hem heeft gehad. Allereerst die goede Giro, met daarop direct volgend de uitstekende Dauphiné. Daarna ging hij naar Amerika als voorbereiding op de Vuelta en reed hij de zware Tour of Utah. Die ronde was elke dag op Eurosport en ik het Kelderman daar elke dag heel diep zien gaan, en toen moest hij ook nog eens de Vuelta gaan doen die hij met hangen en wurgen heeft afgerond (met ook nog eens een 14e plek). Ik denk dat hij als 23 jarige dat seizoen een heel flinke jas heeft uitgetrokken.
cyclingfreakske 18 juli 2016 20:37
Kelderman betaald al even de tol van een overbelaste tijd, toen hij als een komeet bovenkwam en iedereen verbaasde als piepjonge prof.
dat zie je vaker, en dan moet men ingrijpen...de renner tegen zichzelf gaan beschermen. dat is niet gebeurd...
het kon niet op, van de ene naar de andere koers en volle bak.... onverantwoord.
Dat Kelderman nu weg wil of dat toch laat uitschijnen, heeft ook te maken met de mentaliteit van Plugge... waar altijd kritiek van komt en amper iets goeds... en al wat renners me gebotst hebben.
Plugge is zo een beetje veel de JP van Poppel van LTJ grinning smiley
Heisenberg 18 juli 2016 21:16
Hoewel ik het liefst een sterke Nederlandse ploeg heb, denk ik dat dit voor zowel Kelderman en TLJ het beste is. Mijn voorkeur gaat naar Sky. En dan hopen dat hij net als Poels daar een topper wordt (ja, Poels moet knechten in de Tour, maar won dit jaar al een klassieker, bergrit in de WT en een kleine ronde).
Goozzer 18 juli 2016 21:28
Het lijkt me voor Kelderman verstandig om helemaal fris te beginnen. Zowel fysiek als mentaal heeft die jongen in de eerste plaats rust nodig. Vervolgens een verse start, zonder druk in de luwte. Ik zou dan gaan voor Giant, omdat ik vrees dat hij bij Sky helemaal onder sneeuwt (ook al is hij niet zo groen meer, zoals Dombrowski destijds, hij oogt op zijn minst kwetsbaar). Bij Sky dreigt een keurslijf, een strak exemplaar bovendien. Ik denk dat hij achter Dumoulin en quasi-naast Barguil dan beter tot zijn recht komt. Een ploeg met minder druk en iemand als Dumoulin die hem uit de wind houdt, maar waar ook de kans kans bestaat om zichzelf te herontdekken. Intrinsiek is en blijft Kelderman natuurlijk gewoon een beloftevolle renner...
cyclingfreakske 18 juli 2016 21:39
eens andere oorden opzoeken , in een team met ronderenners als daar idd interesse van komt.
Hij moet rekening houden met te knechten, maar dat is op zijn leeftijd niet slecht.... zo leert hij toch beter het klappe nvan de zweep en zal hij er zeker sterker uitkomen, wat dan bv binnen 2j meer perspectieven kan geven naar een vrije(re) rol.

En misschien is zo'n werving van Sky, voor Poels ook een pluspunt.
Ik zie hem dan ook meer vrijheid krijgen, toch als Kelderman verder groeit en de huidige rol van Poels opneemt - op voorwaarde dat hij zich zo sterk ontwikkelt.
Michael B. 18 juli 2016 23:35
Gewoon naar Giant gaan, daar kan hij mooi de plek van Ten Dam innemen.
Snorfietser 18 juli 2016 23:41
Precies wat ik dacht
Carlos Danger 19 juli 2016 00:18
Fietsen kan hij wel. Nu nog wielrenner leren worden.
Barolo di Angelo 19 juli 2016 00:25
Heb Kelderman vanaf jeugd cat. 6 zien rijden, nieuwelingen, junioren etc, klasbak. Trainde normaal. Maar de laatste 3 jaar onherkenbaar. Ook oud geworden. Denk dat hij moet verkassen. Sky, Giant, maakt niet uit. Nieuwe omgeving, beter voor hem.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 00:25 door Barolo di Angelo.
Luijt 19 juli 2016 01:01
Dat Raymond twittert heb ik liever dan dat ie voor de camera verschijnt. Mijn god zeg.
Nu nog even iets zinnigs twitteren en we kunnen het er over hebben....

Pas op Wilco! Als je nog ooit wat wilt winnen blijf dan bij LJ!
Andere Peter 19 juli 2016 02:49
Begrijpelijke gevoelens, maar ook wel ietwat opportunistisch.

Ik ken het budget niet, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat Kelderman nog een jaar blijft. En dan richten op Giro of Vuelta (of beiden).
Michael B* 19 juli 2016 08:31
De teloorgang van Kelderman, sinds hij is gaan samenwonen met zijn Rebecca is het allemaal een pak minder geworden.
Latino 19 juli 2016 08:40
Kelderman reed in 2014 ook nog het WK na de Vuelta, gekkenwerk. Het talent van Kelderman is in 2014 dus door foute begeleiding (definitief?) vernietigd.
Wanny 19 juli 2016 08:49
Bij LJ hebben ze ook maar 2 mannen die met de wereldtop mee kunnen doen. Kruijswijk en Gesink. De eerste heeft de Giro al gedaan, de tweede is geblesseerd. Dan richten de schijnwerpers zich al gauw op jongens die er helemaal nog niet klaar voor zijn om een hoofdrol te spelen. In dit geval Kelderman, maar ook Groenewegen. Daar moet je als renner mee om kunnen gaan en Kelderman lijkt daar veel moeite mee te hebben.

Bij Sky zou ie weleens onder kunnen sneeuwen aangezien ze daar 15 man hebben van beter of gelijk niveau. Giant lijkt me een goede keuze, rustige ploeg die ook wat minder onder het vergrootglas ligt in Nederland. En Dumoulin pakt daar alle publiciteit, dus de rest zit veel meer in de luwte.
bakfiets 19 juli 2016 09:22
misschien kan hij ook nog wel wat leren van dumoulin. Als kelderman vertrekt blijft enkel gesink over, zou konig wat zijn?
Eindhovuh 19 juli 2016 09:46
Uhm enkel Gesink? Giro gemist?
Eindhovuh 19 juli 2016 09:48
Jij weet wel van iedere renner precies hoe hun privé relatie hun wielerprestaties beïnvloedt. Jouw frustraties beginnen echt een beetje zielig te worden.
Misschien moet je echt eens professionele hulp zoeken, die kunnen je serieus helpen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 11:01 door Eindhovuh.
bakfiets 19 juli 2016 09:56
kruijswijk gaat voor de giro dan hou je toch enkel gesink over voor de ronde van frankrijk.
ton duk 19 juli 2016 10:01
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jij weet wel van iedere renner precies hoe hun
> privé relaties hun wielerprestaties beïnvloedt.

Dat is idd heel frappant telkens....maar er kan natuurlijk wel een kern(je) van waarheid inzitten
gr
Eddy Veen 19 juli 2016 10:11
Joop Zoetemelk heeft veel nadeel ondervonden van zijn thuissituatie. Kun je nagaan wat hij had bereikt met een steunende echtgenote.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 10:15 door Eddy Veen.
Michael B* 19 juli 2016 10:50
Een interessant punt dat door Eddy Veen wordt benoemd.... de thuissituatie, een gezonde thuissituatie is onontbeerlijk is voor het leveren van topprestaties. Hier heeft een Robert Gesink ook last van gehad. Vrouw van Gesink die toen ziek was. Toen kon hij ook steeds telkens naar het ziekenhuis in de hoop dat de zwangerschap van zijn vrouw, die hun tweede kind verwacht, goed zou gaan. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Heeft hem in dat jaar alleen wel toen de voorbereiding op een nieuw wielerseizoen gekost. Hij was er toen met zijn hoofd niet bij. Dat het tussen de oren mis kan gaan geldt nu bijvoorbeeld ook voor Lieuwe Westra die sinds de crash van Broeckman het Remmert Wielinga syndroom heeft. Die durft niet meer af te dalen, in een groep te rijden. De rug van Kelderman is al niet goed he, brengt spanningen met zich mee, daar gaat een renner van in de kop malen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 11:36 door Michael B*.
Carlos Danger 19 juli 2016 10:52
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Joop Zoetemelk heeft veel nadeel ondervonden van
> zijn thuissituatie. Kun je nagaan wat hij had
> bereikt met een steunende echtgenote.


Lang niet zoveel. Nu had hij tenminste een goede reden om dóór te fietsen.
bakfiets 19 juli 2016 11:40
Zakarin was bergop ook de sterkste leek mij, maar had ook angst in de afdaling. Niet vreemd natuurlijk, na zijn horrorcrash. Kan ook wel een dingetje worden, ik vind hem toch potentieel een van de ronde renners van de toekomst.
pauldob 19 juli 2016 12:05
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zakarin was bergop ook de sterkste leek mij, maar
> had ook angst in de afdaling.

Zakarin was en contactlens kwijt moest met een oog afdalen.
Ogen laten laseren dan wordt het geen dingetje
Arsimo 19 juli 2016 12:09
Het is wel typisch dat het Zakarin overkomt. Juist in Rusland wordt van oudsher heel veel gelaserd, relatief weinig dragen daar een bril of lenzen. Misschien een medische reden dat hij dat niet gedaan heeft?
Curzio 19 juli 2016 12:20
Wilde speculatie.
Ron Meijers 19 juli 2016 12:56
Bardet verliest zijn zonnebril, Zakarin een lens, Merckx verloor de Tour, door een slag in zijn pens.
Luijt 19 juli 2016 13:25
Die wijven ook altijd
cyclingfreakske 19 juli 2016 14:04
niet definitief....
maar er moet zich mensen mee gaan bezighouden die hem even in een andere richting duwen en hem beschermen tegen teveel competitie en rijden om echt te presteren, en / of een andere manier van koersen op bepaalde tijden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen