Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mollema gaat de Tour winnen

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 19 juli 2016 12:16
Oké. De kop was clickbait. Made you look.

Ik weet niet of Mollema de Tour gaat winnen. Maar waarom geloven 'we' er niet in met z'n allen? Toen Dumoulin vorig jaar in de leiderstrui reed, koesterden we hoop. Kruijswijk had de Giro praktisch al gewonnen; daar waren we met z'n allen zeker van. Nu staat Mollema in soortgelijke positie, maar niemand durft ook maar te spreken van mogelijke Tourwinst. Waarom? Omdat Froome voor 'm staat? Omdat er nog twaalf Alpencols in het verschiet liggen? Maar die moet Froome ook over. En Yates en Quintana en de rest ook.

Of durven we met z'n allen niet meer te dromen, omdat we in de laatste twee grote ronden onze droom in extremis uiteen zagen spatten?

Nu is mijn eigenlijke vraag: moet Mollema rijden om z'n 2e plek of podium te consolideren? Of moet hij willen winnen en daarvoor alles wagen en durven verspelen - met het risico dat hij 'slechts' 8e wordt ofzo?
Poppers 19 juli 2016 12:18
Podiumplek consolideren en gas geven wanneer Froome een zwak moment heeft (incl. pech of val).
Curzio 19 juli 2016 12:18
Hij moet rijden om z'n 2e plek te consolideren en als hij daarmee de kans krijgt tijd goed te maken op Froome moet hij het niet laten. Heb je hier wat aan?
Walnoot 19 juli 2016 12:21
Dumoulin en Kruijswijk stonden op de 1e plek, Mollema 2e op bijna 2 minuten, serieus verschil natuurlijk. Mollema moet lekker wachten en de Sky-mannen het werk op laten knappen. Als ze de aanvallers eens niet direct terugpakken, dan kan Mollema er heen in de hoop dat Froome niet harder kan. Maar ik zou hem niet adviseren om op de eerste col van de dag in zijn eentje een aanval op te zetten.
Ron Meijers 19 juli 2016 12:32
Klopt. Dat verschil probeerde ik te bagatelliseren, door het niet te benoemen. ;-) Ikelf zou, als ik Mollema was, me inderdaad vastbijten in Froome, die en zijn mannen alles op laten lossen (het is aan Froome & co. een aanval van Quintana te pareren, niet aan Mollema) en wachten, hopen misschien wel, op een zeldzaam slecht moment voor Froome. Misschien verkeert Mollema met z'n 2e plek wel in een luxepositie waarin Dumoulin en Kruijswijk niet verkeerden. Hij kan vanuit de relatieve luwte z'n kans afwachten. Sterker nog, met wat nog in het verschiet ligt, zie ik Mollema liever 1.47 minuut achterstaan dan zeg 23 seconden voorliggen, met alle druk en verantwoordelijkheden van dien.
Cecchini 19 juli 2016 12:44
Voor die ene keer ben ik het volledig eens met JW. Als Mollema met 23 sec in het geel komt te staan, dan hoop ik dat dit zaterdagavond laat is. Zijn ploeg is bergop niet ontzettend veel beter dan die van Kruijswijk in de Giro. Okay Zubeldia, Schleck en Stetina kunnen bergop iets meer dan de Tankinks van deze wereld. Nee laten de Sky mannen het werk maar mooi opknappen. Quintana komt nog wel met een grote aanval, en fijn is het dan dat Mollema onbewust Poels, Nieve, Henao, Landa, Thomas (toch niet normaal zo'n ploeg) als superknechten aan zijn zijde heeft. En nee, Mollema gaat deze Tour niet winnen.
Michael B* 19 juli 2016 12:56
Zou gewoon gelijk halverwege de col de Forclaz een ram erop geven, gelijk kijken hoe sterk Froome is. Mocht hij zwak zijn, mooi direct elimineren. Anders krijg je het Quintana effect van vorig jaar, je te laat aanvalt.
Arsimo 19 juli 2016 13:05
Het is van 1990 dat een Nederlandse renner op het podium van de Tour of uberhaupt van een grote ronde is geeindigd. "We" waren er een paar keer dichtbij de laatste jaren maar het lukte steeds net niet. Mollema moet dat nu wel doen, dat moet zijn prioriteit zijn - een podiumplek voor hem is simpelweg heel veel waard, juist omdat ze zo zeldzaam geworden zijn.

Uiteraard, als Froome ineens zwakte vertoont dan moet Mollema gaan voor de zege, maar zolang dat niet het geval is moet de focus op plaats 2 zijn en indien onverhoopt Quintana in de Alpen zijn goede benen weer terugvindt (waar ik voor vrees) dan voor plaatst 3. Uieindelijk maakt 2de of 3de niet zoveel uit, allebei podium tenslotte.

NB: even lekker vaag zweverig doen: het zou wel mooi het kosmisch evenwicht herstellen als na twee keer achter elkaar een in gewonnen positie rijdende Nederlander het net niet wordt het deze keer een niet in winnende positie rijdende Nederlander het net wel wordt. Ach, dromen zijn gratis.
ton duk 19 juli 2016 13:26
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
Ach, dromen zijn
gratis.

je hebt toch NIET uwes tijdlijnfoto FB veranderd hè (iets hangt me bij dat....)
gr
Arsimo 19 juli 2016 13:32
Haha, nee. Dat doe ik alleen als een Nederlander in de leidertrui staat in een WT-etappekoers. Dat is idd niet zo goed afgelopen (Giro, Zwitserland). Het mooiste zou zijn als ik zaterdagavond zo'n banner van Mollema in het geel zou gaan 'moeten' maken - de etappe in Parijs durf ik dan wel aan.
Luijt 19 juli 2016 13:32
Ja ik was in week 1 ook nog wat voorzichtig toen ik over een podiumplek had voor Bauke. Inmiddels weet ik beter: hij gaat winnen. Froome is te kloppen als die Poels nou eens ophoudt met te doen waar ie zo goed voor wordt betaald: dat gesleur aan kop.

Hey Froomie, Mattie, wil je beef met Bauke? Pas maar op kill. Ik maak geen prank en ook geen fatoe kill
El Mik 19 juli 2016 13:34
Mollema kan deze Tour niet winnen, want hij heeft vorig jaar de Vuelta niet gewonnen.
Eindhovuh 19 juli 2016 13:42
Hij staat knap 2de in het klassement. Maar er komen nog zoveel zware etappes dat je echt niets zinnigs kan zeggen over zijn kansen op het podium laat staan op tourwinst. De verschillen zijn nog relatief klein. 1 inzinking ergens de komende dagen en je staat 5de of lager.
Laten we gewoon normaal blijven doen. Mollema moet proberen te doen wat hij tot nu toe doet, en dat weet hij zelf het allerbeste.
Hup Bauke.
cyclingfreakske 19 juli 2016 13:59
consolideren, en gewoon trachten zo economisch mogelijk te rijdne. Als er eens een kans voorvalt, kan hij des te harder toeslaan, maar altijd opletten voor een stevige counter.

de vraag die men vooral moet stellen is : is Quintana herstelt en vind hij in de Alpen zijn hoogvorm ? de kans is klein maar we zagen datzelfde al eens gebeuren in de Giro. Zoja.... word hetvoor Bauke nog een zeer harde dobber en mag Froome geen mindere dag kennen.
Van Yates verwacht ik eerder een terugval. Ook Valverde gaan we zien rijden voor een podium.
Meneer 60% 19 juli 2016 14:51
Mollema staat bij lange na niet in een soortgelijke positie als Kruijswijk. Kruijswijk stond op kop en had aangetoond de beste klimmer te zijn. Mollema staat bijna twee minuten achter, achter iemand die zelden of nooit in goede doen meer dan een halve minuut verliest in een bergetappe. Als Pinot op deze plek had gestaan had iedereen hier gezegd dat de Tour beslist was en dat Pinot goede kans had op een podiumplek maar daar nog lang niet zeker van was.

Ik ben voorzichtig. Ik weet ook dat de onverklaarbaar goede derde week van Movistar en Astana nog komt.
cyclingfreakske 19 juli 2016 15:08
idd... de anderen zullen nu nog een stevig offensief openen, idem Froome om de einoverwinning definitief veilig te stellen.
Zowel Quintana als Valverde zijn in de 3e week meestal het beste (zie andere grote rondes)...
misschien is het voor Bauke een geluk dat er nog een niet zo lastige klimtijdrit inzit en de betere klimmers niet echt voordeel uit kunnen halen.
Mazter 19 juli 2016 15:15
Zolang je de regie aan de Sky team overlaat zijn ze prima in staat om op elke col met 4-5 man op kop te blijven rijden. Ze kunnen precies het tempo bepalen dat ze allemaal kunnen volhouden. Je zag dat zodra Astana met Rosa en Fuglsang op kop gingen sleuren Henao en Thomas er ineens vanaf waaiden zonder ook maar 1 meter op kop te hebben gereden.

Dus in plaats van Sky het werk te laten doen kun je beter je eigen renners gebruiken om het groepje zoveel mogelijk en zo vroeg mogelijk uit te dunnen, Froome proberen te isoleren. En dan inderdaad de koelte te bewaren om niet gelijk zelf aan te vallen of meteen overal op te reageren.

De etappe van vrijdag of zaterdag zijn bijvoorbeeld perfecte etappe's om een keiharde klap uit te delen. Oorlog maken op dec voorlaatste klim. Om desnoods met een groepje van 5-10 klassements renners die laatste 30-40km in te gaan. En gewoon stoicijns in het wiel van Froome blijven zitten. Elke druppel energie die iedereen verspilt in de afdaling en dal kan Mollema dubbel en dwars terugwinnen op de laatste klim.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 15:18 door Mazter.
cyclingfreakske 19 juli 2016 15:34
zaterdag is te laat. daar ga je de Tour verliezen omdat ze in de afdaling zeer hoge risico's moeten gaan nemen.
er rest maar 1 optie : elke dag SKY trachten te bestoken, maar probleem is dat de meeste Sky renners beter zijn dan de meesterknechten van de andere teams.
ALs je ziet met welk sterk team op papier Movistar starte, was SKY lang niet zeker van de koers controleren.
In de praktijk blijkt Movistart zelfs een eind onder het niveau te draaaien, en enkel Quintana en Valverde mee kunnen.
en Porte ? mja.. zoals gewoonlijk kent die zijn slechte momenten, al had men vaker de indruk dat hij dit jaar met het verkeerde truitje reed als Froome in de buurt zit.
Arsimo 19 juli 2016 15:43
Wbt vrijdag en zaterdag eerst maar eens morgen en vooral donderdag afwachten.

Als Mollema in de klimtijdrit significant tijd verliest op Froome (dwz een halve minuut of meer) dan is het echt gelopen - behoudens ongelukken e.d. Verliest Mollema donderdag nauwelijks en helemaal als hij wat op hem zou winnen dan worden vrijdag en zaterdag interessant.

Idem voor Quintana vs Froome - Q zal echt donderdag minimaal gelijke pas moeten lopen en eigenlijk op Froome moeten winnen om nog in de race voor geel te blijven, al is het maar op papier.

De vergelijking Mollema - Quintana is uiteraard donderdag ook van groot belang.
cyclingfreakske 19 juli 2016 15:55
als Quintana zo rijd zoals op de Ventoux en de rest van vorige etappes, moet Mollema niet vrezen... maar die dekselse Valverde is wel een pak taaier, en is zoals Mollema : mentaal breekt niet en die geeft zich ook niet.
Die gaat zeker voor zichzelf koersen, Quintana zal zelf de meubelen moeten redden in de aankomsten bergop.
Mazter 19 juli 2016 16:39
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> zaterdag is te laat. daar ga je de Tour
> verliezen omdat ze in de afdaling zeer hoge
> risico's moeten gaan nemen.
> er rest maar 1 optie : elke dag SKY trachten te
> bestoken, maar probleem is dat de meeste Sky
> renners beter zijn dan de meesterknechten van de
> andere teams.
> ALs je ziet met welk sterk team op papier Movistar
> starte, was SKY lang niet zeker van de koers
> controleren.
> In de praktijk blijkt Movistart zelfs een eind
> onder het niveau te draaaien, en enkel Quintana en
> Valverde mee kunnen.
> en Porte ? mja.. zoals gewoonlijk kent die zijn
> slechte momenten, al had men vaker de indruk dat
> hij dit jaar met het verkeerde truitje reed als
> Froome in de buurt zit.
Ach, er zijn momenten in de geschiedenis geweest waar de sterkste renner (bergop) in de laatste gevaarlijke etappe 3-5 minuten verloor in een afdaling of dal. Dit gebeurde altijd wel door een niet-standaard etappe verloop. Dus standaard achter Sky aan lopen en proberen aan te vallen terwijl er nog 3-4 van hen op kop rijden, tsja...als dat het enige is wat de rest kan verzinnen. Zoals ik al zei, Henao moest zondag lossen terwijl Diego Rosa op kop reed. Dus dat gegeven past niet echt in het verhaaltje dat de Sky-renners sterker zijn dan de andere knechten.

Het probleem van Movistar is dat men weigert Valverde op te offeren, of Valverde weigert zelf zichzelf op te offeren. Met alle respect, maar die pseudo-aanvallen van hem, daar lachen ze bij Sky maar een beetje om. Dat springplank verhaal is allang achterhaalt en weinig effectief gebleken. Laat Valverde maar met 10-15 seconden voorsprong spartelen. Als de sterksten gaan is hij van weinig waarde. Maar ik denk dat als Valverde op strak tempo aan kop van het groepje klassementsrenners gaat sleuren dat er binnen een kilometer geen Sky knecht meer aanhangt.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 16:55 door Mazter.
Frederik D. 19 juli 2016 16:49
Proberen tweede te blijven. Dat is al moeilijk. Ik twijfel of Mollema over vier dagen nog twee staat. Maar drie is ook prima.
Erik S. 19 juli 2016 16:50
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> als Quintana zo rijd zoals op de Ventoux en de
> rest van vorige etappes, moet Mollema niet
> vrezen... maar die dekselse Valverde is wel een
> pak taaier, en is zoals Mollema : mentaal breekt
> niet en die geeft zich ook niet.
> Die gaat zeker voor zichzelf koersen, Quintana zal
> zelf de meubelen moeten redden in de aankomsten
> bergop.

Valverde was op de Ventoux gelost voor de poppenkast begon. Ik denk dat die er, als het echt hard tegen hard gaat weer af moet.
Mazter 19 juli 2016 17:34
Ik vraag me af hoe de team bespreking van Sky voorafgaand aan de etappe zal gaan. Waarschijnlijk zoiets:

"Jongens, iedereen kijkt naar ons en laat ons het werk opknappen. En dat willen we ook, want zolang wij op kop rijden bepalen wij het tempo en dus ook onze hartslagen. Denk eraan, wij controleren alles in de auto. Zodra we teveel renners in het oranje zien rijden geven we een seintje en moet het tempo omlaag. Rijden er teveel in het geel mag het wel een trapje hoger. Op de voorvoorlaatste klim moet Chris nog minstens 5 knechten hebben, op de voorlaatste nog 4, en aan de slotklim beginnen we met minstens 3. Die moeten hem het liefst zover mogelijk in de laatste 5 kilometer brengen. Het maakt niet uit of er 20, 40 of 80 man in ons wiel zitten. We zijn hier niet om ons uit te sloven. Enkel om het geel in Parijs te hebben. Als Mollema en/of Quintana wegrijden gaat Chris er zelf achteraan, en legt de boel lam zodat Wout, Geraint, Mikel en/of Sergio terug kunnen komen. Iedere ander die niet binnen 3 minuten staat, laat maar 10-20 seconden pakken. Blijf in formatie en schroef het tempo maar op. Dan rijden we eventjes met het hartslag in oranje, misschien dicht tegen het rood aan, en ze komen vanzelf wel weer terugwapperen. En Chris, als Mollema of Quintana wegrijden rijdt er maar gewoon met hartslag oranje, lichtjes in het rood, achteraan. Geen paniek, laat indien nodig maar 20-30 seconden pakken. De voorsprong is groot genoeg. Wij geven wel aan wanneer het zorgelijk wordt. Ik verwacht geen verrassingen zover in de 3de Tourweek aangezien iedereen bang is om plekjes te verliezen. En de rest van het peloton is nogal conservatief. Dus zal het waarschijnlijk precies zo gaan als we voorspellen."

Aldus geschiedde...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 17:35 door Mazter.
Bromertà 19 juli 2016 17:56
Niet helemaal. Tot nu toe rijdt de Sky-trein als een Zwitsers precisie uurwerk op 6 w/kg, wie daar in de derde week overheen gaat, blaast of zichzelf op of heeft gigantisch bij getankt.
Kuiperberg 19 juli 2016 18:30
De Joux Plane op zaterdag kon nog weleens de echte scherprechter zijn. Heb er op de top gestaan toen Fignon de Tour won. Toen nog met een tiental supporters op de top. Was het laatste Tourjaar van legende Theo Koomen. Is een vreselijk zware klim, zelfs Armstrong vond ooit bijna zijn Waterloo op de JP. De afdaling naar Morzine is hels, maar dat geldt voor iedereen. Maar stel dat Mollema nog steeds tweede staat as zaterdag, dan zou ik het erop wagen. Maar eerlijk gezegd zal er wel zoveel wijzigen in het klassement tot zaterdag, dat de kaarten mogelijk totaal anders liggen. Ach, speculeren blijft leuk.tongue sticking out smiley
Cyclad 19 juli 2016 18:48
Het zou al prachtig zijn om zijn podium te behouden, wordt nog moeilijk genoeg. Vooral Bardet, Porte en Quintana zijn en blijven gevaarlijk. Winst is nagenoeg uitgesloten.
El Chaba 19 juli 2016 18:57
Het zou me hogelijk verbazen als Mollema deze Tour nog gaat winnen. Deze tweede plek zou al fantastisch zijn omdat hij dan in één klap bij de echte grote meneren van de huidige generatie ronderenners behoort. Toch een heel verschil met een plek tussen zes of tien.
Alle ballen dus op het behoud van de tweede plaats (waarbij ik dus niet wil zeggen dat hij Froome niet moet aanvallen als die gelegenheid zich echt voor zou doen).
Johan 19 juli 2016 20:58
Als Péraud 2e kan worden kan Mollema dat zeker ook. Hij zal dat dan wel ook mede te danken hebben aan de zwakte van Quintana en Aru deze ronde, en het uitvallen van Contador.
Rond de 5e plek is zijn niveau, en dan kan een keer alles meezitten zoals nu.
shake 19 juli 2016 21:11
Mazter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zolang je de regie aan de Sky team overlaat zijn
> ze prima in staat om op elke col met 4-5 man op
> kop te blijven rijden. Ze kunnen precies het tempo
> bepalen dat ze allemaal kunnen volhouden. Je zag
> dat zodra Astana met Rosa en Fuglsang op kop
> gingen sleuren Henao en Thomas er ineens vanaf
> waaiden zonder ook maar 1 meter op kop te hebben
> gereden.

Thomas had pech en er zat alleen een neutrale wagen achter hem. Geen Keniaan dus rennen was geen optie. Had er anders gewoon bij gezeten.
Cecchini 19 juli 2016 21:17
Ja hoor, daar heb je er weer zo één. De zwakte van Aru en Quintana, maar het ligt zeker niet aan een sterk verbeterde Mollema. Nog even afwachten met de Astana remonte van deze week, maar bij Aru heb ik altijd al het idee, dat hij een redelijk beperkte renner is. Zijn tijdritten zijn altijd matig, en bergop is het eerder strijdlust dan talent. Hij werd in alle lijstjes als favoriet genoemd, maar Ik kan er niet kapot van worden. Ik had het ook niet verwacht Johan, maar Mollema was op de Ventoux gewoon gelijkwaardig aan Froome zo niet beter (dat was bijvoorbeeld ook de mening van José de Cauwer). En Johan hoe schatte je de tijdritzege van Dumoulin in. Geflatteerd zeker, door de matige tijdritten van Dennis, Martin, Cancellara en Froome ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 21:51 door Cecchini.
Tinuz 19 juli 2016 21:40
Het deelnemersveld is deze Tour in de breedte nog nooit zo sterk geweest.
Quintana en Valverde rijden tot nu toe ongeveer gelijk aan vorig jaar, om maar eens een voorbeeld te noemen. In de tijdrit moet Mollema enkel Froome voor zich dulden van de klassementsrijders.
Eazster 19 juli 2016 22:05
Bij Mollema vallen de puzzelstukjes qua vorm gewoon eigenlijk ook gewoon eens goed dit jaar. Zijn tijdrit was
Misschien hadden die 3-4 en plaats er in 2013 al ingezeten als hij niet ziek was geworden.
Na de 4 groten in topvorm komt een handjevol renners met Mollema (Pibot,Aruba,van Garderen,Porte) die gewoon niet veel voor elkaar onder doen.
Mollema verdiend het gewoon om op deze positie te staan en is slim genoeg om te weten of er nog een kans inzit of dat dit (normaal gesproken) zijn plafond is.
Johan 19 juli 2016 22:08
Ha ha, ja, Tony Martin stelde inderdaad erg teleur in de tijdrit, die had zeker bij Tom in de buurt moeten zitten. Maar Tom presteerde super, doe ik niks aan af.
Mollema presteert zeker op zijn best, maar schat ik als nummer 2 tot nu toe niet hoger in dan een Péraud.
En Quintana, en heel Movistar, presteert echt onder zijn kunnen, daar zijn we het toch wel over eens!?

Maar de laatste week kan er nog veel aan mijn perceptie veranderen uiteraard winking smiley
Eazster 19 juli 2016 23:05
Goed even bezien of Mollema daadwerkelijk podium kan behalen.
Maar jij ziet dit dan niet als een betere prestaties als die podiumplek van Peraud in 2014?.
Waar nota bene Froome en Contador wegviellen.
Quintana ,Aru ,Uran de Giro reden.
Man zonder hamer 19 juli 2016 23:06
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... bij Aru heb ik altijd al het idee, dat hij een redelijk
> beperkte renner is. Zijn tijdritten zijn altijd
> matig...

De tijdrit die Aru vorig jaar in de Vuelta neerzette leek daarentegen wel van grote klasse. Hij verloor toen slechts 2 minuten op een ontketende Dumoulin. Deze Tour verloor hij beduidend meer, maar dan op een Dumoulin die geen klassementsverplichtingen had en zich voor de tijdrit kon sparen. De enige klassementsrenners die in de tijdrit excelleerden waren Froome en Mollema. Dus inderdaad, Aru rijdt wat onopvallend rond, maar ik sluit hem zeker niet uit voor een aanval op een podiumplek in de laatste week. 2,5 minuut is te doen. Misschien doen ze dat wel heel slim bij Astana, de eerste twee weken niet of maar weinig in het rood rijden om over te houden voor de laatste, wanneer de concurrentie er goeddeels doorheen zit. Je kunt op die manier ook veel makkelijker een mentale tik uitdelen. Nu ja, we gaan het zien.
Carlos Danger 20 juli 2016 01:01
Aerts 20 juli 2016 08:19
Dat ligt er natuurlijk aan hoe hij zich voelt en hoeveel zwart geld hij kan geven aan poels. Dat te gaat komen die criterium goed van pas.
Miquel1983 20 juli 2016 10:23
Als ik Mollema was, zou ik continu in het wiel van Froome blijven plakken. Movistar wil gaan aanvallen, Sky gaat dat verdedigen. Alleen bij slechte dag van Froome of steeds op de slotklim aanvallen wanneer hij zichzelf goed voelt.

Ik heb liever dat hij voor het podium rijdt dan dat hij een domme aanval plaatst ergens, dan in elkaar stort en vervolgens terugvalt naar plaats 5 of 6.
Miquel1983 20 juli 2016 10:28
Sky zal Aru niet laten rijden. Niemand uit de top-13 a top-14 mag vooralsnog wegrijden. Daarvoor zijn de verschillen te klein en de namen te groot. Dat is nu het voordeel voor Mollema. Alleen wanneer Froome compleet in stort, gaan Astana en Movistar proberen om de boel helemaal uit elkaar te rijden; dan moet Mollema goed opletten. Maar zolang Froome en zijn knechten goed blijven, hebben Astana en Movistar weinig in te brengen.

Verder moet Trek dagelijks 1 a 2 mannetjes in een vlucht mee sturen, voor het geval dat Mollema pech krijgt voor de laatste col. Altijd prettig wanneer iemand zich dan kan laten terugzakken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 10:30 door Miquel1983.
Andere Peter 20 juli 2016 11:32
Man zonder hamer 20 juli 2016 18:04
En als we dan nu eens even terugkijken dan zien we dat Astana heeft proberen te slopen, daardoor Sky een geweldige dienst heeft bewezen, er dus van aanvallen op Froome niks terecht is gekomen en Quintana en vooral Mollema het kind van de rekening zijn geworden.
Dus gaat Mollema de Tour winnen? Deze editie wordt dat wel heel onwaarschijnlijk...
Ja, ik weet, lekker makkelijk in retrospectief grinning smiley
Luijt 21 juli 2016 10:41
Mollema is gisteren opgebrand door de Astana-ploeg die ongehoord hard berg op reed.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 10:42 door Luijt.
cyclingfreakske 21 juli 2016 15:50
de "aanloop" naar de voorlaatste col.. daar zijn de meesten al flink in de reserves geweest. vlak na de rustdag kan bij Mollema - en ook vele anderen - parten gespeeld hebben.
Mazter 21 juli 2016 17:51
Hier is dan weer het probleem, we gaan met de ploeg hard op de slotklim rijden, en dan wat? Froome is de sterkste bergop en rijdt toch wel weg.

Maar stel je voor er was nog een afdaling, een stukje dal en nog een slotklim. En Froome komt na de afdaling terecht in een groepje met Porte, Yates, Bardet, Aru en Meintjes. Met Poels en Nieve daar 1 minuutje achter. Wat als die om de beurt gaan demarerren, kan Froome op het vlakke dan alles in zijn eentje controleren? En als ze hem in op het vlakke in het dal kunnen slopen, dan krijgt die de rekening op de slotklim dubbel en dwars in minuten gepresenteerd.

Maar goed, conservatief als we zijn, laat Sky maar "al het werk" opknappen. En de rest maar hopen dat Froome een inzinking krijgt op de slotklim en 5 minuutjes verliest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 17:53 door Mazter.
cyclingfreakske 21 juli 2016 18:16
Rosa had daar een goede dag, maar woensdag , toen hij de kop van Nibali moest pakken, waaide hij meteen weg, ondanks die toch behoorlijk minder gewerkt heeft voor de kopman tegenover Henai en Poels.
Sky weet dat ze het sterkste blok bergop hebben, en wat jij noemt als "volgens", is voor de anderen pogen te overleven...dat geeft ook een eentonige indruk.
Het tempo ligt constant strak maar is wel afmattend, en om aan te vallen moet je ook overschot hebben. Nu is het gewoon niet beter kunnen.

Valverde heeft eerst toch voor Quintana gereden,ook op de Ventoux tot waar hij kon, maar Quinatna blijkt weer eens ruim tekort te komen en zit met een matig vormpeil.
Je kan niet verwachten dat Valverde dan echt alles overboord gaat gooien, en een zekere mooie klassementplaats met 2 renners brengt dan uiteindelijk nog altijd meer in het laatje dan 1. De ploeg zal dit ook veel liever zien gezien het verloop van de Tour.
Mazter 21 juli 2016 19:04
Ik heb het dan ook helemaal niet over Rosa. Dit ging gewoon over de verschillen op de finish woensdag. Als Porte gaat moeten Poels en Henao gewoon lossen en kunnen mannen als Yates, Quintana, Bardet, Aru en misschien morgen ook Mollema wel een beetje mee. Dat is iedere bergetappe zo geweest. Er is geen Sky knecht deze Tour bij de beste 5 boven gekomen, tenzij ie op kop reed met de rest er achter aan. Als je dat morgen en zaterdag dan op de voorlaatste klim oorlog maakt in plaats van slotklim dan heb je nog 40 kilometer over om te kijken hoe je van Froome af komt terwijl zijn helpertjes op een minuutje of zo spartelen.

David wist dat Goliath groter en sterker was. Dus ging hij niet met hem op de vuist hopende op een slechte dag van Goliath, maar mikte hij een steenje van een veilige afstand tussen zijn ogen. We weten allemaal dat Froome bergop de sterkste is, doch wachten we allemaal tot de slotklim hopende op een slechte dag van de beste man. Tsja...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen