Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lefevere: “Vrees dat ik zal moeten kiezen tussen Boonen en Vanmarcke”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 19 juli 2016 18:43
Lefevere: “Vrees dat ik zal moeten kiezen tussen Boonen en Vanmarcke”

Patrick Lefevere kende vandaag een drukke dag in de Tour de France. Een rustdag is traditioneel het moment waarop ploegbazen met rennersmanagers om de tafel zitten voor contractbesprekingen. Lefevere heeft vandaag ook gesproken met de managers van Sep Vanmarcke. Dat vertelde hij tegenover Sporza.

Vanmarcke of Boonen?
“In maart hebben zijn managers al eens bij mij gepolst en voor het BK ben ik bij Sep thuis geweest. Ik vind een persoonlijk gesprek belangrijk”, bekent Lefevere. “Zijn managers zijn vandaag teruggekomen en willen de deal afronden, maar ik heb nog een beetje tijd nodig.”
De komst van Vanmarcke hangt waarschijnlijk af van de toekomst van Tom Boonen, die een aflopend contract heeft. “We willen Tom graag houden, maar zijn populariteit vlakt in het buitenland af”, aldus Lefevere. “Bij Parijs-Roubaix was er nog eens een opstoot, maar alleen met dat gegeven kunnen we het niet doen. Ik hoop dat Tom dat ook beseft. Ik heb maandag met zijn managers gesproken, zij zullen nu met Tom overleggen. Ik hoop dat ik die zorg tijdens mijn vakantieperiode niet meer hoef mee te nemen.”

“Of ik denk dat ik op een bepaald moment zal moeten kiezen tussen Vanmarcke en Boonen? Ik vrees het wel. Dat ik dan misschien mijn hart zal laten spreken? Ik vrees dat mijn portefeuille dan boven mijn hart zal staan.”

Toekomst van de ploeg
Het contract van Tony Martin loopt eveneens af. Beide partijen willen bij elkaar blijven, “maar het gaat ook over geld”, benadrukt de ploegbaas. “Ik heb 22 renners voor volgend jaar en ik mag me niet verslikken in mijn budget. Voorlopig is 2017 ons laatste jaar en ik ben niet van plan om privégeld bij te leggen om een mogelijk gat toe te rijden.”

Het is dus nog niet zeker of Etixx-Quick-Step in 2018 doorgaat. “De renners begrijpen dat niet. Maar een bedrijf zoals Lidl heeft een optie om in juni volgend jaar te beslissen. Er is tijd, maar voor veel renners is het vervelend dat ze lang moeten wachten.”

Drie neoprofs
De Belgische formatie maakte vandaag ook de komst van drie neoprofs bekend. De Fransman Rémi Cavagna, de Spanjaard Enric Mas en de Duitser Maximilian Schachmann rijden vanaf volgend seizoen voor Etixx-Quick-Step.

[www.wielerflits.nl]
Cyclad 19 juli 2016 18:46
Die keuze mag niet zo moeilijk zijn. Boonen is een fantastisch renner, maar Vanmarcke is voor de lange termijn, Boonen als het mee zit alleen voor de zeer korte. Vanmarcke dus.

Prima aanwinsten overigens voor Etixx, die 3 renners hebben dit seizoen al prachtige dingen laten zien. Vooral van Enric Mas verwacht ik wel wat., Ronderenner in de dop. De opleidingsploeg van Lefevere, Klein Constantia, doet het voortreffelijk.
cyclingfreakske 19 juli 2016 18:54
maw... Lefevre wil het opnieuw doen : 2 voor de prijs van 1. (met Mercato, Bakelands en De Gendt was dat zelfs 3 voor 1)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 18:56 door cyclingfreakske.
ton duk 19 juli 2016 19:15
Ik zou voor Vanmarcke kiezen, Patrick
gr
El Chaba 19 juli 2016 19:41
Dat zou ieder weldenkend mens doen zoals hij min of meer ook al aangeeft.
Slimmerd 19 juli 2016 19:59
Dat wordt gewoon een ruil
Sub Culture 19 juli 2016 20:00
Sportieve keuze is logischerwijs Vanmarcke.
Maar de combinatie Boonen-Quickstep heeft Lefevere dermate veel succes gebracht en onderschat ook niet de commerciële meerwaarde die een Boonen nog altijd heeft.

Lefevere is een West-Vlaming, bij Etixx rijden al 5 West-Vlamingen en dan is Serry nog eens een halve West-Vlaming, denk dat Patrick er graag nog eentje bij wil.

Jongerploegen van Etixx doen het traditioneel niet onaardig, die Schachmann heeft onlangs nog op een indrukwekkende manier een aankomst bergop gewonnen meen ik.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 20:02 door Sub Culture.
PVW 19 juli 2016 20:01
Lefevere probeert gewoon de vraagprijs van Tom te drukken. Vanmarcke lijkt een zekerheidje.
Pyama 19 juli 2016 20:11
Mercato? Is dat familie van Mercado of Marcato?

Een ruil? Het is hier gelukkig nog geen voetbal.
Eindhovuh 19 juli 2016 20:36
Lefevere schaakt weereens op meerdere borden. Dat kan hij toch wel goed. Boonen zakt wat met zijn prijs, want die wil graag afsluiten bij de ploeg en Vanmarcke heeft de toekomst.
El Chaba 19 juli 2016 20:47
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 20:47 door El Chaba.
El Chaba 19 juli 2016 20:48
Goed?
Ik zou het pas goed willen noemen als het niet zo opzichtig was. Een beetje zaakwaarnemer heeft dit spelletje echt wel door.
Carlos Danger 19 juli 2016 21:36
Boonen naar TLJ is ongeveer hetzelfde als Eden Hazard naar KV Mechelen: Geen goed idee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2016 21:37 door Carlos Danger.
Snorfietser 19 juli 2016 21:53
Persoonlijk zou ik het kapot grappig vinden als Boonen volgend jaar PR wint, nadat hij niet verlengd is bij Ettix
predator 19 juli 2016 22:03
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Persoonlijk zou ik het kapot grappig vinden als
> Boonen volgend jaar PR wint, nadat hij niet
> verlengd is bij Ettix

Of Vanmarcke PR wint.....
Eazster 19 juli 2016 22:16
Vanmarcke is de logische keuze.
Leuk hoe Patrick faked dat er Sentimenten meespelen (Boonen heeft hier de heldendtatus),geloof maar dat de sportieve keuze ook zijn enige gedachtengang beheerst.
Patrick de Dickens Advocaat van de Wielerwereld.
Tony Martin zou ik zeker verlengen.Die zal een pak minder winnen als voorheen,maar werkt altijd zo hard in de ploeg.
Slimmerd 19 juli 2016 22:29
Je snapt wat ik bedoel...
Shinzawai 19 juli 2016 22:52
Ik zie het eventuele aantrekken van Vanmarcke niet als blijk van vertrouwen t.o.v. Terpstra en Stybar. Beter Boonen nog een jaartje verlengen (komt qua sponsorcontract ook goed uit) en verder op jong talent inzetten.
Andere Peter 20 juli 2016 00:50
Precies. Het is juist vreselijk doorzichtig. Lefevere wil Vanmarcke èn Boonen. Via dit lek laat hij Boonen weten dat hij een fors deel van zijn salaris moet inleveren om dat mogelijk te maken. Wtf, zijn populariteit in het buitenland vlakt af.

Lijkt mij overigens wel te zullen lukken: Boonen en Vanmarcke samen bij Lefevere.
Goozzer 20 juli 2016 01:02
Licht verontrustende ontwikkelingen dus bij deze ploeg...
lodjan 20 juli 2016 07:23
Lotto Jumbo had de tweede rustdag als deadline voor Vanmarcke.
Clavan 20 juli 2016 08:41
Gilbert kiest ook voor Etixx volgens de Televaag.
Miquel1983 20 juli 2016 11:03
Shinzawai Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie het eventuele aantrekken van Vanmarcke niet
> als blijk van vertrouwen t.o.v. Terpstra en
> Stybar.

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk zelfs dat het voor VanMarcke juist goed is dat hij geen absolute kopman meer is. Datzelfde geldt voor Terpstra en Stybar. Allemaal geen veelwinners (Stybar alleen op het veld). De kracht van Ettix in Vlaamse klassiekers zit hem in het sterke blok; dat was met Boonen erbij de laatste paar jaar niet anders. Dat is echt anders dan een absolute kopman, zoals Cancellara en Sagan, of Boonen in zijn beste dagen.

Ik zou voor Van Marcke kiezen. Die heeft de toekomst. Voor Boonen mooie optie om naar een kleiner team te gaan, om nog 1 keer als kopman alle ballen op Parijs Roubaix te gooien. Waarom niet Wanty of Topsport Vlaanderen? Dan kan Boonen de koersen rijden die hij mooi vindt en zijn fiets vervolgens aan de wilgen hangen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 11:05 door Miquel1983.
Prikdude 20 juli 2016 11:06
"Ik vind het goed dat hij afscheid neemt op zijn top", zegt Patrick Lefevere, ploegleider van Etixx-Quick Step. "En niet pas als het zielig wordt." Over Cancellara, op de NOS.

Als Boonen zichzelfs enigszins respecteert is hij pleite.
Prikdude 20 juli 2016 11:08
Over The Hill - Quickstep nieuwe teamnaam?
Arsimo 20 juli 2016 11:19
Inderdaad. Als Lefevere goed geciteerd is de laatste dagen dan laat hij zich tussen de regels wat laatdunkend uit over Boonen. Niet direct maar als ik zo lees over Lefevere dilemna tussen Vanmarcke en Boonen, deze opmerking over stoppen van Cancellare en het mogelijk aantrekken van Gilbert (voor een relatieve habbekrats zeker?) dan lijkt me de liefde tussen Lefevere en Boonen totaal verdwenen om een of andere reden.

Boonen moet een leuke WT-ploeg uitzoeken die volgend jaar zich t/m PR zich helemaal voor hem wil wegcijferen en dan stoppen. Kan bijvoorbeeld TLJ zijn maar ook bijvoorbeeld Subweb-Giant (zonder Degenkolb) lijkt me een prima team daarvoor.
Shinzawai 20 juli 2016 12:38
Wat moet de ploeg van Alaphilippe, D. Martin en Vakoc nou met Gilbert?
cyclingfreakske 20 juli 2016 15:09
ik denk dat Lefevre zo ook wel een beetje druk wil zetten naar Boonen toe, wetende dat hij zowat zijn laatste jaar rijd of zelfs na Parijs-Roubaix definitief stopt.
Lefevre weet dat dus ook niet zeker wat Boonen nog wil in 2017.
Ik zie hier wel dat Boonen de beslissing gaat nemen na Parijs-Roubaix te gaan stoppen, ongeacht de uitslag.
En grote kans dat hij even pause neemt en dan een rol in de ploeg krijgt als hij dat graag wil.
Het gevoel dat je daar als groot renner in jou wedstrijd afscheid kan nemen, is onbetaalbaar.

Vanmarcke stond toch al een poos op de verlanglijst van Lefevre, en Seppe zelf ziet daar eindelijk het team dat hem kan steunen voor die al lang nagestreefde grote zege te pakken.
Lefevre gaat dus duidelijkheid willen van Boonen, maar zal Vanmarcke toch binnenpakken, want hij heeft een nieuwe klassieke pion nodig.
El Chaba 20 juli 2016 18:33
cyclingfreakske 21 juli 2016 15:47
topsport Vlaanderen : niet mogelijk. team is deels afhankelijk van subsidies, en contractueel verbonden aan jeugdopleiding binnen de overheidsdienst (sport-bloso gelinkt) Tevens 1 van de 2 teams in Belgie waar sport en politiek met elkaar verweven zijn.... en de leding geen definitef beslissingsrecht heeft.


Wanty... zal ook niet doorgaan. die hebben ook geen budget voor iemand als een Boonen, tenzij ze 8 renners op straat zetten.
eveneens is het altijd rekenen op een wildcard voor dat soort wedstrijden..... Boonen wil ook niet op dat niveau aflsuiten, wel op topniveau (Protour)
Slimmerd 23 juli 2016 01:37
En het is dus Boonen geworden, althans die heeft zijn contract tot sowieso PR 2017 verlengd.
Andere Peter 23 juli 2016 03:35
Beiden kan nog hoor.
cyclingfreakske 23 juli 2016 20:14
het zal beiden worden. Boonen kapt 9/10 na P-Roubaix of ten laatste bij de Scheldeprijs.
Vanmarcke moet verder vervolg geven en vooral mikken op het najaar, en klassiek voorjaar 2018, samen met Stybar en Alaphilipe..
Slimmerd 25 juli 2016 00:58
Je bent weer goed ingevoerd, hulde.

Vanmarcke heeft zojuist bij Vive le Velo bekend gemaakt niet bij Etixx te rijden volgend jaar, mede omdat ze hem maar een contract voor één jaar wilden aanbieden en hij meer zekerheid zou willen. Waar hij wel gaat koersen zei hij nog niet, maar het kwam op mij niet over dat de mogelijkheid bestond om te blijven bij LottoJumbo
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen