Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Tour de France 17e etappe van Bern naar Finhaut-Emosson over 184,5 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 19 juli 2016 22:04






Vertrektijd om 12.00 Verwachte aankomst 17.20

Klassement na 16 etappes

1. FROOME Christopher 1 TEAM SKY 72h 40' 38''
2. MOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 72h 42' 25'' + 01' 47''
3. YATES Adam 209 ORICA-BIKEEXCHANGE 72h 43' 23'' + 02' 45''
4. QUINTANA Nairo 11 MOVISTAR TEAM 72h 43' 37'' + 02' 59''
5. VALVERDE Alejandro 12 MOVISTAR TEAM 72h 43' 55'' + 03' 17''
6. BARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 72h 44' 42'' + 04' 04''
7. PORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 72h 45' 05'' + 04' 27''
8. VAN GARDEREN Tejay 99 BMC RACING TEAM 72h 45' 25'' + 04' 47''
9. MARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 72h 45' 41'' + 05' 03''
10. ARU Fabio 21 ASTANA PRO TEAM 72h 45' 54'' + 05' 16''

Cecchini 19 juli 2016 22:21


[www.youtube.com]


Een nog zeer verse herinnering

Pieter Weening toont zijn grote onverstoorbaarheid

Het was rustdag in de Tour en Edwin Cornelissen van Radio Tour interviewde Pieter Weening. Verstandig, van Edwin. Weening won vorig jaar een etappe en het gerucht gaat, dat in hem een toekomstig Tourwinnaar schuilt....


Ik luisterde scherp. De ware vedette herken je aan zijn antwoorden, ook al is hij de weg naar het vedettedom nog maar juist ingeslagen. Pieter stelde mij niet teleur. Edwin Cornelissen vroeg of het een andere Tour was dan vorig jaar. Hierop antwoordde Pieter Weening dat het in grote lijnen ongeveer dezelfde Tour was, met dien verstande dat het vorig jaar 2005 was, en nu dus 2006. In die zin was er wel sprake van enig verschil, stelde Pieter kalm vast. Het was namelijk een jaar later. Nadat Edwin Cornelissen zich had hersteld van dit antwoord, vroeg hij of Weenings kopman Mentsjov een ander persoon was dan vorig jaar. Je kon horen dat Pieter Weening lichtelijk verbaasd was over deze vraag. Was het een strikvraag? Wist de journalist meer dan hij? Toen hij die mogelijkheden had uitgesloten, gaf Weening bedaard antwoord. Nee, voor zover hem bekend was, was de Mentsjov van de Tour van 2006 dezelfde persoon als die van 2005. Er was Pieter althans niets ter ore gekomen waaruit bleek dat het hier een andere Mentsjov betrof. Het was zonder meer dezelfde en die was, aldus Pieter, ‘heel goed bezig’.



Ik begon me af te vragen of ik mijn voorspelling dat Pieter Weening in 2008 de Tour de France zal winnen niet moest bijstellen naar 2007. Een van de belangrijkste voorwaarden voor het winnen van de Tour is onverstoorbaarheid. Wie de Tour wil winnen, mag zich door niets van de wijs laten brengen. Hij moet de krankzinnigheid stoïcijns ondergaan en als een halm in de wind meebuigen met de idiotie – anders knapt hij af. De meest onverstoorbare topsporter die Nederland ooit kende, was Joop Zoetemelk. Joop was doodgemoedereerd dwars door de Apocalyps gefietst, als het zo was uitgekomen. Hij won de Tour, iets waar hij trouwens ook niet erg opgewonden van raakte. In Pieter Weenings woorden hoorde ik onverstoorbaarheid op het superhoge Zoetemelk-niveau. Pieter Weening had reuzenstappen vooruit gezet, in de kunst van het meebuigen. Het was zijn vragensteller die op het punt stond te breken. Of Pieter er opnieuw naar zou streven een etappe te winnen, vroeg Edwin Cornelissen ten einde raad. ‘Zou het mogen lukken, dan zou het perfect zijn’, zei Pieter Weening, met dat prachtige accent van ’m. Ik hoorde engelenkoren zingen. Ergens in de verte blafte een hond. Een haan kraaide. Edwin Cornelissen kreeg iets rustgevends en werd per brancard afgevoerd uit het rennershotel. Pieter Weening ging snel weer met de benen omhoog, want de Tour wordt in bed gewonnen, zoals Joop Zoetemelk al verklaarde. Wij gingen terug naar Hilversum. ‘Pieter Weening’, zei Tom van ’t Hek aangeslagen.

door Bert Wagendorp

Shinzawai 19 juli 2016 22:55
Hopelijk dan eindelijk wat serieuze actie tussen de klassementsrenners?
Inigo 19 juli 2016 23:08
Op papier zeer zware aankomst, eigenlijk 1 klim met korte afdaling erin (ongeveer 6-7 minuten lijkt me)
Man zonder hamer 19 juli 2016 23:31
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op papier zeer zware aankomst, eigenlijk 1 klim
> met korte afdaling erin (ongeveer 6-7 minuten
> lijkt me)

440 meter dalen a 6,3 procent gemiddeld, moet bij 80 a 90 km/uur zelfs in 5 minuten of minder te doen zijn. Tijd om in de eerste klim opgelopen achterstand goed te maken, is er dus niet of nauwelijks.
Shinzawai 19 juli 2016 23:33
Ik corrigeer mezelf alvast: de grote meneren zullen zich ongetwijfeld willen sparen voor de klimtijdrit.
Tsjah 20 juli 2016 07:17
Als Quintana vandaag niet aanvalt heeft hij benen niet en komen die pas week 4..

Geen idee wat Mollema kan, maar denk dat in zijn geval Froome volgen het beste is. Een 2de plek is voor hem is een top prestatie in dit deelnemersveld.

Ben bang dat als er vandaag geen actie komt Froome de tour al bijna heeft gewonnen.
Ron Meijers 20 juli 2016 07:57
Ik denk dat Valverde vandaag juist gaat aanvallen.
Remko 20 juli 2016 08:34
en blijft de kopgroep vooruit?
Bromertà 20 juli 2016 08:47
Goed in je vel zitten?



Goeie benen hebben?





Maar hoe zit het tussen de oren?

Hoeveel vertrouwen geniet de renner, en het omgekeerde, hoeveel draagt hij uit naar zijn team?

Toen Mollema 2 jaar terug zijn handtekening plaatste bij het kruisje van Trek, wist hij meteen dat ie als kopman de Tour zou gaan mogen aanvatten. Ondertussen is z’n gedaanteverandering zowel mentaal (leiderschap) als fysiek (meedoen voorin om de grote knikkers) niet onopgemerkt gebleven; de verzamelde mondiale pers kan niet langer om onze Noorderling heen.

"Ik denk dat we hem vooral het volledige vertrouwen hebben gegeven", aldus Guercilena, die Mollema anderhalf jaar geleden overnam van Belkin, het huidige Lotto-Jumbo.

"Dat betekent dat hij we hem niet onder druk hebben gezet toen hij vorige maand in de Dauphiné moest lossen omdat hij wat ziekjes was. We weten namelijk dat hij altijd alles geeft wat hij in zich heeft. Ik denk dat Bauke voelt dat het team echt in hem gelooft en dat we hem volledig steunen.”

[www.nu.nl]

"Alleen het hier en nu telt", zei Mollema. "Wat er in het verleden gebeurd is, doet er niet toe voor mij."

Hij doelde daarmee ongetwijfeld op de afgelopen jaren. Maar hij had het net zo goed over een week geleden kunnen hebben.

[www.nu.nl]



Vandaag een heel verraderlijk einde met het krachten slopende dubbelgebergte van de Forclaz en Finhaut-Emosson. Op het bierviltje staan een paar rekenkrabbels:

Forclaz 13km van 504m naar 1527m, h=1023m, 7,869%
VAM6=1672m/u T6=36’43”
VAM6,2=1728m/u T6,2=35’31”

Finhaut-Emosson 10,4km van 1083m naar 1960m, h=877 8,433%
VAM6=1706m/u T6=30’48”
VAM6,2=1762m/u T6,2=29’51”

Meer dan een uur zeer intensief klimwerk. Wie in dit ongenadige tweeluik boven de 6,2w/kg trapt, is hard op weg de “perfecte renner” naar fabeltjesland te rijden, maar daar mag (uiteraard) niemand in geloven. Toch?
Arsimo 20 juli 2016 09:04
Als Mollema zijn Ventoux-en-tijdrit-vorm nog heeft, of zelfs nog beter, en als dan ook nog op het eind geen vroege ontsnappers meer van voren zijn dan is het vandaag ook de uitgelezen kans voor Mollema om voor die langgewenste etappezege te gaan. Geel is wellicht te utopisch om op te hopen, maar podium plus een etappe zou toch die perfectie behoorlijk benaderen.
Remko 20 juli 2016 09:10
Mollema staat er goed voor om in Parijs op het podium te staan. Echter, dat stonden Dumoulin en Kruijswijk in de afgelopen twee grote rondes ook. Pas als hij vandaag echt vormbehoud toont t.o.v. de rest van de top 10 begin ik er serieus in te geloven.
Linkebal 20 juli 2016 09:21
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Ik denk dat we hem vooral het volledige
> vertrouwen hebben gegeven", aldus Guercilena, die
> Mollema anderhalf jaar geleden overnam van Belkin,
> het huidige Lotto-Jumbo.


Haha wat een onzin. Een week geleden wilden ze nog Contador halen als Tourkopman. En Mollema verbannen naar de Giro of Vuelta. Nee, ze moeten bij Trek ook stomverbaasd zijn dat Mollema zo goed rijdt de afgelopen week.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 09:22 door Linkebal.
Arsimo 20 juli 2016 09:28
Idd. Moest ik ook aan denken.
Shinzawai 20 juli 2016 10:24
Mollema heeft ook zijn mindere momenten gekend en is doorgaans niet super in de derde week. Podiumbehoud zou voor hem (en Yates) al een fantastische prestatie zijn.
Pyama 20 juli 2016 10:38
Halen? Uit de supermarkt?
Ron Meijers 20 juli 2016 10:42
Je vreest 'gewoon' voor een podium bestaande uit Froome, Quintana, Valverde. Met Mollema net ernaast.
Arsimo 20 juli 2016 10:48
Op de Ventoux en in de tijdrit waren zowel Quintana als Valverde serieus minder dan Mollema. Dat een van de twee hem alsnog inhaalt is zeker mogelijk, maar alle twee?

Ik denk touwens dat bij Valverde in deze zware derde week de afgelopen Giro gaat doorwegen. Hij zal niet instorten maar klimmen naar het podium zie ik hem ook niet doen. Quintana wel.
Curzio 20 juli 2016 10:49
Zo denk ik er ook over.
Prikdude 20 juli 2016 10:57
Hoewel vooral Froome sterker was in 2013, zijn er toch dusdanig veel raakvlakken met dat jaar (van Mollema) om te veronderstellen dat Het Podium met geduchtheid gefluisterd moet worden? Mollema was ook toen na de Pyreneeën en de Ventoux tweede. Wel mede dankzij de waaierrit doch tevens destijds was hij in een van de eerste bergritten (samen met Valverde) de beste achter Froome en Porte en reed een enorme sterke eerste tijdrit waar hij veel concurrenten achter zich liet.

Theoretisch kunnen in deze Tour Quintana, Valverde, Porte en Aru nog over hem heen knallen met hetzelfde resultaat. Doch, ergens voel je toch dat de dopingrottweilers wat minder ingespoten zijn deze dagen. Derde of vierde, een dubbeltje op z'n kant denk ik.
Pyama 20 juli 2016 11:04
Ik verwacht wel een kamikaze actie van Bardet. Valverde en Aru die dan meeschuiven, zoiets.
Iedereen heeft het sinds de start van de Tour al over deze laatste zeer zware week. We gaan zien wie het beste gepland heeft. Dat Mollema richting plaats 5 gaat zakken lijkt mij logisch.
@Prikdude: nog steeds gezellig huilie huilie doen met Cecchini om "jullie" Tommie en die rooie?
Ron Meijers 20 juli 2016 11:04
Het druist tegen het gezonde verstand in om Valverde een podiumplek toe te dichten, I know. Maar ik had van tevoren ook niet gedacht dat hij in dit stadium überhaupt nog kans zou maken op het podium. Het klinkt logisch dat hij juist in deze zware slotweek door het ijs zal zakken, met de Giro in de benen. We zullen het zien ... Het zou in ieder geval een sterk staaltje zijn om in zowel Giro als Tour podium te rijden.
Arsimo 20 juli 2016 11:08
Het grote verschil met 2013 is dat Mollema toen idd in de eerste bergrit heel sterk begon, een zeer behoorlijke vlakke tijdrit reed (10de dacht ik) en die waaieretappe scherp was. Maar daarna begon de verzwakking in te zetten - op de Ventoux hield Ten Dam hem er nog op hangen en wurgen min of meer in de buurt, maar in de etappes daarna werd het echt flink minder. Ook had Mollema toen nog last van zijn slechte-start-bergop-probleem: werd op een slotklim eerst gelost of bleef net hangen en begon pas op stoom te komen als hij op 2 a 3 km de stal (=finish) begon te ruiken. Zelfs in zijn beste klim die Tour (die jij ook aanhaalt) ging dat zo en werd hij na eerst flink achter diverse op dat moment beteren gereden te hebben (o.a. Valverde, Quintana, maar ook Ten Dam) met zijn slotrush op het laatst derde achter Froom en Porte (die laatste viel een paar dagen later ver terug).

Deze Tour begon Mollema veel geleidelijker, zijn vorm groeide alleen maar met de dag - met de tijdrit als hoogtepunt tot nu toe. Ook is hij nu veel stabieler in het klimmen en kan en durft dus zelfs initiatieven te nemen (ondenkbaar in 2013).

Tuurlijk, het kan allemaal nog mis gaan met Mollema deze week, maar net zoals het verleden geen garanties geeft voor de toekomst in positieve zin doet dat het ook niet in negatieve zin.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 11:09 door Arsimo.
Hoentie 20 juli 2016 11:12
Is iedereen het met mijn eens dat het echt niet klopt als Movistana vandaag maximaal gaat aanvallen en tijd pakken?
Hoentie 20 juli 2016 11:13
Of Astastar? Welke vinden jullie mooier?
Slimmerd 20 juli 2016 11:14
Ze zullen vast wel gaan aanvallen, zaten eerder ook steeds met voldoende manschappen vooruit. Maar las Quintana vandaag Froome opeens op minuten rijdt, kunnen we alvast gaan speculeren. Valverde zal toch ook eens die Giro moeten gaan voelen, misschien nog niet direct vandaag, maar anders toch wel vrijdag/zaterdag.

Ben zelf meer 'bevreesd' voor Aru & co., al zorgt dat wel voor een leuk kijkplezier, maar het is zo wantrouwens (eerder al geopperd door Heisenberg)
Michael B. 20 juli 2016 11:14
De jaloerse duivels van de franse media zijn ook weer los hoor. Een of andere voormalige Festina-trainer bijgenaamd Antoine Vayer blaast weer lekker in de hoogte. heeft in een artikel in de Franse krant Le Monde vraagtekens geplaatst achter de opmars van de Nederlandse wielrenners in de grote rondes. Die gaat dan lopen roepen dat Mollema ineens vanuit het niks progressie heeft gemaakt, die komt dan weer met cijfertjes pfff die nergens over gaan

Vayer bestudeerde de gemiddelde wattages van Mollema op de cols tijdens de Tours tussen 2013 en nu. Zo zag hij dat de Groninger in 2013 gemiddeld 392 watt wegtrapte. In 2014: 388 watt. In 2015: 388 watt. Zijn beste prestatie was op de klim naar Ax-Bonascre in 2013 waar hij 420 watt wegtrapte.

Dit jaar deed Mollema het volgens Vayer beter. Op de Mont Ventoux haalde de Trek-kopman 433 watt. Tot dusver zou Mollema in deze Tour op een gemiddeld wattage van 414 watt. Dat is een stijging van 6,15% tegenover de afgelopen drie jaar.


Geheel in stijl van de fransen vindt hij dit alles natuurlijk verdacht. Heeft deze koekenbakker ooit weleens bedacht dat Mollema eindelijk blessure/griepvrij is geweest? Afijn, ben benieuwd of ie ook nog Kruiswijk aka klerenhanger gaat beschuldigen.
Prikdude 20 juli 2016 11:18
Dikke watererosie in mijn ductus nasilacrimalis, Pyamans. Dat Rodriguez, Contador, Quintana en Valverde in 2013 rondreden op een assortiment dat Rodolfo in zijn beste dagen niet in een heel jaar versleten kreeg maakt van mij toch niet opeens een op nationalistische heimelijkheden gestoelde realiteitsseparatist?
Velodroom 20 juli 2016 12:04
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De jaloerse duivels van de franse media zijn ook
> weer los hoor. Een of andere voormalige
> Festina-trainer bijgenaamd Antoine Vayer blaast
> weer lekker in de hoogte. heeft in een artikel in
> de Franse krant Le Monde vraagtekens geplaatst
> achter de opmars van de Nederlandse wielrenners in
> de grote rondes. Die gaat dan lopen roepen dat
> Mollema ineens vanuit het niks progressie heeft
> gemaakt, die komt dan weer met cijfertjes pfff die
> nergens over gaan
>
> Vayer bestudeerde de gemiddelde wattages van
> Mollema op de cols tijdens de Tours tussen 2013 en
> nu. Zo zag hij dat de Groninger in 2013 gemiddeld
> 392 watt wegtrapte. In 2014: 388 watt. In 2015:
> 388 watt. Zijn beste prestatie was op de klim naar
> Ax-Bonascre in 2013 waar hij 420 watt wegtrapte.
>
> Dit jaar deed Mollema het volgens Vayer beter. Op
> de Mont Ventoux haalde de Trek-kopman 433 watt.
> Tot dusver zou Mollema in deze Tour op een
> gemiddeld wattage van 414 watt. Dat is een
> stijging van 6,15% tegenover de afgelopen drie
> jaar.

>
> Geheel in stijl van de fransen vindt hij dit alles
> natuurlijk verdacht. Heeft deze koekenbakker ooit
> weleens bedacht dat Mollema eindelijk
> blessure/griepvrij is geweest? Afijn, ben benieuwd
> of ie ook nog Kruiswijk aka klerenhanger gaat
> beschuldigen.

Jij bent dus wel achter de betaalmuur geweest of heb je die info uit andere bron?
Je moet er trouwens wel bij zetten dat de wattages van AV (@festinaboy) en Portoleau herrekend zijn naar een renner van étalon 78 kg inclusief renfiets.
Mollema weegt dacht ik wel gauw zo'n 6 kg minder (zonder renfiets), dus zijn wattages moeten opgewaardeerd worden.

In deze tour was het dus voor Mollema: 410w-401w-408w-433w en 417w. Poels op de laatste col 429w.
De rit naar Andorra op de Arcalis was aardig in overeenstemming met de twee eerdere radarmetingen.
De verkorte klim op de Mont Ventoux spande de kroon met een 6% progressie vergeleken met de natte Arcalis klim. Daarna volgde weer een daling met 4%.
Kortom aan vergelijkingen zitten nogal wat haken en ogen.

Een bekend gezegde luidt: leugens, verdomde leugens en statistiek.
Als je de progressie van iemand goed wilt vergelijken vergelijk dan wel de beste resultaten met elkaar en niet top met sub-top.

Maar dat de Hollanders met Gesink als voorloper, Mollema, Dumoulin, Kelderman en Kruijswijk de laatste jaren goed zijn verbeterd staat boven lijf.
Ron Meijers 20 juli 2016 12:06
Heel verdacht ja, een schamele 6% verbetering. Dat is volgens mij wat je aan verbetering mag verwachten van een ronderenner die aan z'n top komt. Hij kan zich beter bezighouden met de 6% die Pinot ieder jaar verslechtert sinds 2014. Doet-ie nog 's wat nuttigs.
Erik S. 20 juli 2016 12:08
..ik ben nu al nerveus...
Hoentie 20 juli 2016 12:18
Ik zou wel eens willen weten hoe hij die wattages berekent. Hij kan nooit alle variabelen precies goed gokken lijkt me.
Hoentie 20 juli 2016 12:18
Slimmerd 20 juli 2016 12:19
Dennis en Cavendish zijn de renners die na de rustdag niet zijn opgestapt, de koers is inmiddels vertrokken.
Terwijl vooraan de eerste demarrages plaatsvinden, in het peloton een val met Bozic, Barguil en G. Izagirre.
Velodroom 20 juli 2016 12:21
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heel verdacht ja, een schamele 6% verbetering.

Voor topsportbegrippen is 6% natuurlijk gigantisch oftewel ruim 7 minuten op een marathon.
Het probleem is uiteraard altijd of de cijfers en berekeningen 100% betrouwbaar zijn.

Van weinig renners zijn zoveel gegevens over training en wedstrijddata bekend als van Pinot. Op onze Lau na misschien.
Zijn uurgemiddelde w/kg vanaf 2008: 5,0 - 5,1 - 5.3 - 5.5 - 5.6 en 5.7. Jij wilt van hem een erkende krabbelaar maken door aftrek van 3 x 6 % = 18%, blijft over 4,67%? winking smiley
Slimmerd 20 juli 2016 12:22
DNF G. Izagirre



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 12:22 door Slimmerd.
Carlos Danger 20 juli 2016 12:23
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De jaloerse duivels van de franse media zijn ook
> weer los hoor. Een of andere voormalige
> Festina-trainer bijgenaamd Antoine Vayer blaast
> weer lekker in de hoogte. heeft in een artikel in
> de Franse krant Le Monde vraagtekens geplaatst
> achter de opmars van de Nederlandse wielrenners in
> de grote rondes. Die gaat dan lopen roepen dat
> Mollema ineens vanuit het niks progressie heeft
> gemaakt, die komt dan weer met cijfertjes pfff die
> nergens over gaan
>
> Vayer bestudeerde de gemiddelde wattages van
> Mollema op de cols tijdens de Tours tussen 2013 en
> nu. Zo zag hij dat de Groninger in 2013 gemiddeld
> 392 watt wegtrapte. In 2014: 388 watt. In 2015:
> 388 watt. Zijn beste prestatie was op de klim naar
> Ax-Bonascre in 2013 waar hij 420 watt wegtrapte.
>
> Dit jaar deed Mollema het volgens Vayer beter. Op
> de Mont Ventoux haalde de Trek-kopman 433 watt.
> Tot dusver zou Mollema in deze Tour op een
> gemiddeld wattage van 414 watt. Dat is een
> stijging van 6,15% tegenover de afgelopen drie
> jaar.

>
> Geheel in stijl van de fransen vindt hij dit alles
> natuurlijk verdacht. Heeft deze koekenbakker ooit
> weleens bedacht dat Mollema eindelijk
> blessure/griepvrij is geweest? Afijn, ben benieuwd
> of ie ook nog Kruiswijk aka klerenhanger gaat
> beschuldigen.

Hoog tijd, dat het NL staats-dopingprogramma werd blootgelegd.
Miquel1983 20 juli 2016 12:27
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik verwacht wel een kamikaze actie van Bardet.
> Valverde en Aru die dan meeschuiven, zoiets.
> Iedereen heeft het sinds de start van de Tour al
> over deze laatste zeer zware week. We gaan zien
> wie het beste gepland heeft. Dat Mollema richting
> plaats 5 gaat zakken lijkt mij logisch.

In dat geval kan Mollema lekker in de Sky-trein aanschuiven, terwijl Poels en Froome het gat weer dichtrijden.

De mannen die jij noemt, hebben tot nu toe weinig indruk gemaakt bergop en kunnen inderdaad goed dalen, maar dat kan Sky ook. Bovendien helpt het Movistar en Astana niet dat van de laatste 3 berg-etappes deze Tour er 2 bergop finishen en eentje met een korte afdaling. Laat ze in die laatste afdaling dan maar 10-20 secondes pakken. Dan hebben ze nog niets. De Tour gaat (gelukkig) bergop beslist worden en niet bergaf. Ik zie alleen Quintana mogelijk nog iets speciaals doen. Voor Bardet en Valverde wordt het vooral aanklampen en lossen als het echt te hard gaat. Aru kan mogelijk nog wat verbeteren, maar gaat niet met minuten smijten. Hij heeft al te veel verloren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 12:29 door Miquel1983.
Velodroom 20 juli 2016 12:30
Hoentie Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou wel eens willen weten hoe hij die wattages
> berekent. Hij kan nooit alle variabelen precies
> goed gokken lijkt me.

Op www.ChronosWatts.com onder het kopje Watt the Fuck? Ik ga direct mijn mond spoelen, Spaak. smiling smiley
Kuiperberg 20 juli 2016 12:39
Dit wordt een machtige finale. De hele top tien kon weleens door elkaar worden gegooid.
Tinuz 20 juli 2016 12:39
Ik zie Mollema normaliter niet wegrijden bij Froomie. In het beste geval blijven Froome en Mollema bij elkaar.
Slimmerd 20 juli 2016 12:44
Pas na 20km koers komen Bozic en Barguil weer aansluiten bij het peloton, waar nog altijd geen ontsnapping is weggereden
Slimmerd 20 juli 2016 13:05
41km ver inmiddels en nog altijd geen geslaagde vluchtpoging, het tempo is ook lekker hoog.
Pyama 20 juli 2016 13:07
Wie heeft het over dalen?

Gorka DNF dat is een dikke min voor Movistar.
Slimmerd 20 juli 2016 13:20
Gemiddelde eerste uur: 51,8 kilometer
Miquel1983 20 juli 2016 13:21
Ik interpreteerde 'een kamikaze actie van Bardet' als een ontsnapping vlak voor de top van een col en dan hard afdalen. Dat is zijn handelsmerk.
Arsimo 20 juli 2016 13:27
Op de liveblog van de NOS een eens niet zo platgetrapt videogesprekje voor de start met Stef Clement. De vragen waren wel cliche, vanzelfsprekend, maar Clement had er tenminste iets op te zeggen dat nog enigszins interessant was.

[nos.nl]
Cecchini 20 juli 2016 13:28
Het ziet er goed uit. Na 50 km koers nog steeds geen kopgroep. En nu maar eens hopen, dat de toppers voor de etappe zege gaan. Met dat in hun achterhoofd worden er misschien wel risico's genomen op de slotklim. Voor 10 sec. winst op je concurrenten terwijl 10 minuten daarvoor de subtoppers voor de etappe gaan, dat is niet bepaald inspirerend om lang door te trekken.
Niels 20 juli 2016 13:37
Alle gesprekken met Clement zijn sowieso interessant, attractieve coureur tijdens en naast de koers. Bedankt voor de link.
Slimmerd 20 juli 2016 13:39
Momenteel Ten Dam, Barguil en Impey die 10'' voor het peloton rijden, ze koersen op het eerste colletje van 3e categorie.
Pyama 20 juli 2016 13:45
Heb je de Dauphine gezien?
Miquel1983 20 juli 2016 13:47
In de eerste 50 km een gemiddelde van boven de 51 km/uur. Wie rijdt er zo idioot hard op kop van het peloton? Of is dat omdat er al 50 km lang kopgroepen proberen weg te rijden? Helaas nog geen livestream.
Ron Meijers 20 juli 2016 13:50
Wilde ik nét vragen. Sky, dat de etappe van de eerste tot de laatste km wil controleren en geen 'springplanken' in de kopgroep wil? Astana, met snode plannen? Movistar, dat Sky wil uitdunnen? Het lijkt me erop dat je daar ook jezelf mee hebt, wie dan ook op kop loopt te gassen.
Miquel1983 20 juli 2016 13:51
Bij Sporza een stuk meer info te vinden dan bij de NOS. Inderdaad veel ontsnappingspogingen. Bijna iedereen wil mee. Ook Kelderman heeft het geprobeerd. En Astana hard op kop in het peloton.
Slimmerd 20 juli 2016 13:51
De kopgroep met Barguil heet het ook niet gehaald, Majak probeerde het nog alleen, ook zonder succes.

Nu vier man (Kangert, Clement, Durasek en Gallopin) met een kleine voorsprong op zeven achtervolgers (o.a. Sagan en Majka)
Slimmerd 20 juli 2016 13:53
Clement, Pantano, Majka, Sagan, Kangert, Durasek, Gallopin, Pozzovivo, Morabito, Zakarin en Feillu voorop.

Costa nog in de achtervolging
Arsimo 20 juli 2016 13:53
De livebog/ticker/whatever van nu.nl geeft ook meer details. (Vertaalde) kopie van de tour website?

o.a. net dat Kelderma al weer ingelopen zijn op de 3de categorie col en Majka voor de punten bezig is.

[www.nu.nl]
Cecchini 20 juli 2016 13:54
Nee vertel eens, ik was op vakantie.
Miquel1983 20 juli 2016 13:54
delete



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 13:54 door Miquel1983.
Hangmat 20 juli 2016 13:57
Weer geen Lotto Jumbo ...
ton duk 20 juli 2016 13:59
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Clement, Pantano, Majka, Sagan, Kangert, Durasek,
> Gallopin, Pozzovivo, Morabito, Zakarin en Feillu
> voorop.
>
> Costa nog in de achtervolging

Zaten er hier ook niet 7 van in de Pantano-ontsnapping zondag ?
gr
Slimmerd 20 juli 2016 14:00
Costa in de achtervolging met Voeckler, Pauwels, van Avermaet, Lutsenko, Losada, Alaphlippe en Plaza op 35''

Peloton plots op 2'35
Super Grover 20 juli 2016 14:01
En geen Trek en geen Movistar, maar wel Astana (x2) en Orica.
Wanny 20 juli 2016 14:01
Hangmat Schreef:
-------------------------------------------------------
> Weer geen Lotto Jumbo ...


Tja, die rijden een slechte Tour. Totaal onzichtbaar. Gisteravond bij de Avondetappe zat Merijn Zeeman er ook al behoorlijk verslagen bij. Alle aandacht wordt weggetrokken door Mollema en Dumoulin.
Miquel1983 20 juli 2016 14:02
Giant-Alpecin zal ook balen nu; met Ten Dam en Barguil een ontsnapping te vroeg. Lijkt er toch op dat je in dit soort etappes beter alleen met een grotere groep kunt wegrijden, en niet jezelf leegrijden met een groepje van 5, want dan laat het peloton je toch niet gaan.
Eindhovuh 20 juli 2016 14:04
Het is geen toeval dat steeds dezelfde namen mee zijn. Dat zijn van de niet-toppers de sterkste mannen in koers blijkbaar.
Hangmat 20 juli 2016 14:05
Die hebben klassementsambities. Lotto NL had enkel de aanval als mogelijkheid.
Arsimo 20 juli 2016 14:06
Slim in deze kopgroep van Majka en Sagan. De een voor de bergpunten de ander voor de groene punten vlak voor de grote cols. Tuurlijk Sagan kan ook de punten pakken als een geheel peloton voor de tussensprint gaat, maar nu zitten er ook 10 man achter hem die de punten voor de andere sprinters wegkapen.

Zakarin de gevaarlijkste voor de ritzege als deze groep met enkele minuten voor aan de voet van de Forclaz komt?
Slimmerd 20 juli 2016 14:06
Op 97km van de streep rijdt het peloton op 5'00 en de acht achtervolgers zitten op 1'00
Slimmerd 20 juli 2016 14:07
Majka lijkt me de gevaarlijkste voor de rit, mits Movistar/BMC ook deze rit weet gaat laten lopen en niks willen doen.
Wanny 20 juli 2016 14:07
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Giant-Alpecin zal ook balen nu; met Ten Dam en
> Barguil een ontsnapping te vroeg. Lijkt er toch op
> dat je in dit soort etappes beter alleen met een
> grotere groep kunt wegrijden, en niet jezelf
> leegrijden met een groepje van 5, want dan laat
> het peloton je toch niet gaan.

Kan me voorstellen dat Kelderman er vandaag helemaal op gebrand was om mee te zitten. Dan ben je wellicht iets te gretig en verschiet je je krachten al voordat een vlucht de ruimte krijgt. Maar het komt niet op bestelling natuurlijk, anders zat iedereen die dat wilde wel mee.
AK 20 juli 2016 14:10
De achtervolgers verliezen terrein. De chasse patate dreigt.
Erik S. 20 juli 2016 14:10
Clement best geklasseerd, for what it is worth...
Super Grover 20 juli 2016 14:11
Die wouden juist heel graag een mannetje mee om later te kunnen helpen, dus weinig verschil.
AK 20 juli 2016 14:11
Hoop toch dat we vandaag de klassementsrenners gaan zien strijden voor de overwinning. Hoeven we ook niet steeds te schakelen met de beelden...
Slimmerd 20 juli 2016 14:12
Gaat snel met de voorsprong, de 11 vooraan hebben reeds 1'20 op de achtervolgers en 7'22 op het peloton
Ed@ 20 juli 2016 14:13
Van Merijn Zeeman krijg ik altijd een Ad Melkert gevoel.
Allebei de uitstraling van een natte vaatdoek en het lijkt of ze elk moment in huilen gaan uitbarsten.
Daarmee motiveer je toch niemand.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 14:42 door Ed@.
Inigo 20 juli 2016 14:13
Hoe zou het intussen met Gesink gaan? Wordt toch wel enorm gemist...
AK 20 juli 2016 14:14
Die twee groepen jagen elkaar op en gaan vol gas door, waardoor de voorsprong op peloton snel vergroot.
Slimmerd 20 juli 2016 14:15
Van Avermaet, Lutsenko en Voeckler zijn de eerste achtervolgers op 1'07, geen idee waar de andere vijf zijn.
Peloton op 8'00 op 90 km van de streep
Arsimo 20 juli 2016 14:15
Ik hoopte daar ook op, maar het gat is al 5 minuten. Dat moeten er niet veel meer worden dan. Zakarin en Majka hebben aan 6, 7 minuten mogelijk genoeg tot de streep voor te blijven. Mits ze in de ontsnapping niet te veel al hebben moeten geven, waar ik voor met name Majka wat bang ben ivm met zijn bergpuntensprokkelarij.

edit: Het zijn dus al 7 8 minuten terwijl ik zat te typen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 14:17 door Arsimo.
Casa Lua 20 juli 2016 14:15
Even beetje kritisch modus: Dat klopt niet iedereen kan meezitten.

Als je klassement ambities hebt. (1 kopman + 2 om bij te staan).
Een (top) sprinter hebt (1 sprinter + 2 knechten)
1 eventueel reeds uitgevallen/ziek

Hou je maar 1 a 3 renners over die meekunnen zitten. TLJ Heeft geen van dat allen en heeft er dus 9 die meekunnen zitten.
Uiteraard heeft Groenewegen hier wellicht niks te zoeken maar dan nog... Er moet toch altijd iemand mee zitten! Al is het voor de tussensprints, bergpuntjes publiciteit etc etc
Wanny 20 juli 2016 14:16
Gesink gaat straks een prima Vuelta rijden. Dan zou LJ het in twee grote rondes uitstekend hebben gedaan. Alleen de Tour niet en dat is voor het grote publiek nu net de ronde waar alles om draait.
rustdag 20 juli 2016 14:19
Balen, het ziet er naar uit, dat de toppers weer niet gaan strijden voor de dag zege.
Wanny 20 juli 2016 14:19
Casa Lua Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even beetje kritisch modus: Dat klopt niet
> iedereen kan meezitten.
>
> Als je klassement ambities hebt. (1 kopman + 2 om
> bij te staan).
> Een (top) sprinter hebt (1 sprinter + 2 knechten)
> 1 eventueel reeds uitgevallen/ziek
>
> Hou je maar 1 a 3 renners over die meekunnen
> zitten. TLJ Heeft geen van dat allen en heeft er
> dus 9 die meekunnen zitten.
> Uiteraard heeft Groenewegen hier wellicht niks te
> zoeken maar dan nog... Er moet toch altijd iemand
> mee zitten! Al is het voor de tussensprints,
> bergpuntjes publiciteit etc etc

Zoals ik het begrijp reden ze op dat klimmetje weg. Kun je meer dan de helft van TLJ al afschrijven want die hangen dan achteraan. Kelderman, Bennett en misschien Martens zouden dat kunnen, mits in vorm.
DiDanio 20 juli 2016 14:21
Momenteel kan dus alleen Bennet dat.. (en zelfs die moest er de vorige keer als 1 van de eerste af bij de grote vluchtgroep)
Cecchini 20 juli 2016 14:23
Die heeft van de gelegenheid weer eens gebruik gemaakt om in het door hem geliefde Cailfornie op trainingskamp te gaan.
Arsimo 20 juli 2016 14:24
Hopelijk aan de voet Forclaz het gat niet te idioot groot en dat in de eerste kilometers van de klim er snel een paar afvallen zodat meer sterke ploegen het gat gaan verkleinen omdat ze er niets meer mee te winnen hebben (lees: Tangert lost snel, Astana gaat rijden voor Aru, samen met Movistar voor Quintana en Valverde)

En als nog de toppers maar een paar minuten (4 of 5) hoeven dicht te rijden op de twee laatste cols, dan zullen het waarschijnlijk alsnog de toppers zijn die voor de winst gaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 14:25 door Arsimo.
Cecchini 20 juli 2016 14:25
Sagan, dat is toch niet normaal meer.
Slimmerd 20 juli 2016 14:26
Avermaet, Voeckler en Lutsenko komen tot op 48''
Alaphilippe, Costa, Plaza, Pauwels en Losada op 1'25
Peloton 9'19
Slimmerd 20 juli 2016 14:33
Plaza heeft het groepje moeten laten gaan en ook Costa kan nu niet meer volgen.

De drie eerste achtervolgers komen tot op 25''
JW 20 juli 2016 14:37
En zo, ondanks het hectische begin, al wéér een dag met mooi parkoers, maar een saaie etappe.
Doordat de grote kopgroep van de dag weer een enorme voorsprong mag nemen.
Sky heeft er geen enkel belang bij hier energie aan te verspillen, en de concurrenten van Froome zien er geen heil in de Sky-ploeg proberen af te matten. Die wachten begrijpelijk tot de laatste klim.

Het is allemaal logisch. En zo lang een team financieel zo dominant is dat het overal de beste renners kan wegkopen mag je dit beel blijven verwachten.
Miquel1983 20 juli 2016 14:37
Jammer dat Alaphilippe er niet bij kan komen. Die had ik graag gezien.

Zal dan wel een duel worden tussen Majka en Zakarin. Heel misschien Kangert.
Slimmerd 20 juli 2016 14:38
Bovenop de Col des Mosses volgen Voeckler, Lutsenko en Van Avermaet op 29''
Slimmerd 20 juli 2016 14:39
Alaphilippe, Pauwels en Losada passeren op 1'31
Slimmerd 20 juli 2016 14:41
Peloton is voorlopig nog wel onderweg, 10'30 momenteel.
Miquel1983 20 juli 2016 14:42
Ik begrijp niet waarom ze die 3 er niet bij laten komen. Dat zijn toch geen super-klimmers. En die Lutsenko kun je er maar beter bij hebben, om voor Kangert te fietsen.
Slimmerd 20 juli 2016 14:46
Omdat je dan ook meteen Alaphilippe, Pauwels en Losada binnen de minuut krijgt
Michael B. 20 juli 2016 14:49
Voeckler heeft weinig vrienden in het peloton, ze zullen hem echt niet gratis laten aansluiten hoor.
Slimmerd 20 juli 2016 14:54
De drie zijn op eigen kracht aangesloten, groep Alaphilippe op 1'52, peloton op 11'19
Heisenberg 20 juli 2016 15:00
Kijk je om kwart voor drie voor het eerst op letour.fr en dan zie je deze kopgroep. Leuk dat Clement erbij zit, maar die zal weer voor Pantano rijden. Verder een dubbele teleurstelling: 1. Geen Kelderman en 2. Klassementsrenners weer kansloos voor de ritzege!

Weer een dag dat TLJ voor spek en bonen meerijdt. Je kan je ploeg toch laten rijden als er een groep wegrijdt en je zit niet mee? Andere belangen heeft de ploeg toch niet meer. Het begin van de etappe was niet al te zwaar, dus zouden zelfs de knechten van TLJ wat moeten kunnen betekenen. Maar nee..
Eindhovuh 20 juli 2016 15:00
Die Alaphilippe rijdt wel een erg ongelukkig tour zo. Met zijn vorm lijkt niet veel mis.
Carlos Danger 20 juli 2016 15:02
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sagan, dat is toch niet normaal meer.


Inderdoop,... ik bedoel inderdaad.
cyclingfreakske 20 juli 2016 15:11
moet Timo nu ook niet vloeken ?
JW 20 juli 2016 15:20
Maar toch ook een erg domme Tour ?
Voor de tweede opeenvolgende dag heel veel krachten aan het verspillen in een zinloze poging.

Sowieso bij de vluchters vandaag best veel renners die er misschien beter aan zouden doen bij hun kopman te blijven.
Heisenberg 20 juli 2016 15:31
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sowieso bij de vluchters vandaag best veel renners
> die er misschien beter aan zouden doen bij hun
> kopman te blijven.

Wie dan? Als Poels en Nieve gas gaan geven, worden alle knechten weggeblazen. Een knecht die er voor rijdt, kan eventueel nog wachten en helpen. Bovendien levert dit een kans op een ritzege op. Voor ploegen als Katusha en Astana is dat deze Tour zeker wel wat waard.
Kuiperberg 20 juli 2016 15:32
Nog even en dan gaan we klimmen. Hopelijk toch vuurwerk. Wachten tot zaterdag lijkt me vrij zinloos voor de top tien geklasseerden.
Michael B. 20 juli 2016 15:33
@Heisenberg

Zou best kunnen dat de renners van LTJ gewoon niet beter kunnen. Compleet verrot zijn. Op het moment dat de kopgroep gemaakt wordt hebben ze simpelweg niet de power om mee te springen, net even die paar minuten flink in het rood te rijden. Kelderman zou de aangewezen man zijn om mee te springen, maar het lijkt erop dat Kelderman last van zijn rug heeft, hij zit in ieder geval scheef op zijn fiets. Dit kon je vooral goed zien in de lange tijdrit van de Tour.
Pyama 20 juli 2016 15:38
Heeft Sagan nog een concurrent voor groen dan?
Arsimo 20 juli 2016 15:44
Nu niet meer, hij heeft dankzij deze ontsnapping al groen gewonnen. Doel bereikt dus, kleine feestje vanavond voor Sagan.
Michael B. 20 juli 2016 15:53
Oef Kelderman er nu al af.
Prikdude 20 juli 2016 15:59
Het rijden van Lutsenko belooft alvast dat Aru en Nibali een inspiratievolle rustdag hadden (Van Avermaet al gelost).

Bij de favorieten ook nog altijd 6 aanwezig. Die groep is 35 man groot? 8 Astana's bij de eerste 50 in koers dus - al hangt Nibali wel achterin.
Ruudje2209 20 juli 2016 16:12
Van Garderen al gelost bij favorieten.
cyclingfreakske 20 juli 2016 16:25
is dit jaar normaal....
Cecchini 20 juli 2016 16:29
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 16:29 door Cecchini.
Cecchini 20 juli 2016 16:30
Ik vraag me af waar Clement vandaag had kunnen eindigen als hij al dat kopwerk niet had gedaan
rustdag 20 juli 2016 16:39
Mollema oogt minder. of zie ik spoken winking smiley
rustdag 20 juli 2016 16:57
Mollema zit in het rood, het is jammer Was er bang voor



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 16:59 door rustdag.
rustdag 20 juli 2016 16:57
Wanny 20 juli 2016 17:06
Beperkt nog behoorlijk de schade. Achter Froome is het allemaal behoorlijk aan elkaar gewaagd.
Eindhovuh 20 juli 2016 17:09
Tour beslist zonder ongevallen. Mollema zal moeten herstellen ander zakt hij nog wat plekjes.
Zonde.
rustdag 20 juli 2016 17:11
Voor vandaag wel, maar ik zie het niet heel positief in.
Cecchini 20 juli 2016 17:12
Overall individual time classification

1. RUSZAKARIN Ilnur 149 TEAM KATUSHA 04h 36' 33''
2. COLPANTANO Jarlinson 79 IAM CYCLING 04h 37' 28'' + 00' 55''
3. POLMAJKA Rafal 37 TINKOFF 04h 37' 59'' + 01' 26''
4. CRODURASEK Kristijan 155 LAMPRE - MERIDA 04h 38' 05'' + 01' 32''
5. FRAFEILLU Brice 214 FORTUNEO - VITAL CONCEPT 04h 39' 06'' + 02' 33''
6. FRAVOECKLER Thomas 179 DIRECT ENERGIE 04h 39' 19'' + 02' 46''
7. ITAPOZZOVIVO Domenico 48 AG2R LA MONDIALE 04h 39' 23'' + 02' 50''
8. NEDCLEMENT Stef 72 IAM CYCLING 04h 39' 30'' + 02' 57''
9. SUIMORABITO Steve 124 FDJ 04h 41' 11'' + 04' 38''
10. AUSPORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 04h 44' 32'' + 07' 59''
11. GBRFROOME Christopher 1 TEAM SKY 04h 44' 32'' + 07' 59''
12. GBRYATES Adam 209 ORICA-BIKEEXCHANGE 04h 44' 40'' + 08' 07''
13. FRABARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 04h 44' 43'' + 08' 10''
14. ITAARU Fabio 21 ASTANA PRO TEAM 04h 44' 51'' + 08' 18''
15. RSAMEINTJES Louis 157 LAMPRE - MERIDA 04h 44' 51'' + 08' 18''
16. COLQUINTANA Nairo 11 MOVISTAR TEAM 04h 45' 00'' + 08' 27''
17. NEDPOELS Wouter 6 TEAM SKY 04h 45' 12'' + 08' 39''
18. NEDMOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 04h 45' 12'' + 08' 39''
19. IRLMARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 04h 45' 19'' + 08' 46''
20. ESPNIEVE Mikel 5 TEAM SKY 04h 45' 30'' + 08' 57''
21. ESTKANGERT Tanel 25 ASTANA PRO TEAM 04h 45' 44'' + 09' 11''
22. ESPRODRIGUEZ OLIVER Joaquin 141 TEAM KATUSHA 04h 45' 44'' + 09' 11''
23. CZEKREUZIGER Roman 36 TINKOFF 04h 46' 11'' + 09' 38''
24. SUIREICHENBACH Sébastien 126 FDJ 04h 46' 11'' + 09' 38''
25. ESPVALVERDE Alejandro 12 MOVISTAR TEAM 04h 46' 34'' + 10' 01''
Cecchini 20 juli 2016 17:18
Klassement

1. GBRFROOME Christopher 1 TEAM SKY 77h 25' 10''
2. NEDMOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 77h 27' 37'' + 02' 27''
3. GBRYATES Adam 209 ORICA-BIKEEXCHANGE 77h 28' 03'' + 02' 53''
4. COLQUINTANA Nairo 11 MOVISTAR TEAM 77h 28' 37'' + 03' 27''
5. FRABARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 77h 29' 25'' + 04' 15''
6. AUSPORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 77h 29' 37'' + 04' 27''
7. ESPVALVERDE Alejandro 12 MOVISTAR TEAM 77h 30' 29'' + 05' 19''
8. ITAARU Fabio 21 ASTANA PRO TEAM 77h 30' 45'' + 05' 35''
9. IRLMARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 77h 31' 00'' + 05' 50''
10. RSAMEINTJES Louis 157 LAMPRE - MERIDA 77h 31' 17'' + 06' 07''
Miquel1983 20 juli 2016 17:21
Van Garderen komt binnen op 26 minuten
Michael B. 20 juli 2016 17:28
Laten we hopen dat Mollema zijn 2e plek kan behouden al gok ik zoals hij vandaag reed hij op plek 4 gaat eindigen.
Carlos Danger 20 juli 2016 17:34
Bromertà 20 juli 2016 17:41
De klimtijden:

Forclaz, groep Froome 37'22". T6 = 36'43", dus ietsje minder dan 6 w/kg.
Finhaut-Emosson:
Froome/Porte 30'27" T6 = 30'48", dus ietsje beter dan 6 w/kg.
Mollema kon met 31'07" de schade enigszins beperken.
Man zonder hamer 20 juli 2016 17:45
Misschien dat een goed herstelde Mollema morgen in de tijdrit nog wat op zijn achtervolgers uit kan lopen, zodat hij dan wat meer marge heeft voor de etappes van vrijdag en zaterdag. Bij onvoldoende herstel kan de tijdrit uiteraard juist tot tijdsverlies leiden. Afijn, we gaan het zien en beleven.

Wat reed Yates slim en sterk trouwens. Liet zich niet gek maken door de tempowisselingen voorin en hield de schade op Porte/Froome beperkt tot een luttele 10 tellen. Als iemand op koers ligt voor plaats 2, is hij het wel.

Wat is dat toch eigenlijk, dat die Angelsaksen zo domineren in de Tour? Is dat vooral fysiek of mentaal? Vermoed zelf het laatste.
AK 20 juli 2016 17:45
Clement door al zijn aanvallen inmiddels 19e in het klassement.
Man zonder hamer 20 juli 2016 17:47
Knap werk van Clement. Was mogelijk nog hoger gekomen als hij niet al dat beulswerk op kop had hoeven doen.
Miquel1983 20 juli 2016 17:52
Clement voelt zich naar eigen zeggen juist goed bij dat beulswerk. Wat dat betreft een interessante renner voor ploegen met toppers voor AK in grote rondes.
Kuiperberg 20 juli 2016 18:00
Al met al een teleurstellende etappe. Geen vuurwerk van de top tien renners. Astana, BMC en Movistar zijn beduidend zwakker dan de Sky mannen. De eenlingen zoals Mollema, Yates etc. kunnen alleen aanklampen of moeten lossen. Froome vindt het allemaal prima en volgt gewoon een ijzersterke Poels en co. De overmacht van Sky doet me denken aan de beste jaren van de mannen rond Armstrong. Mogelijk dat daardoor de Fransen niet zo gecharmeerd zijn van Froome en Sky. Het oogt allemaal behoorlijk klinisch zonder verrassende wendingen. De Giro en de Vuelta zijn als kijkamusement toch een stuk leuker.
Prikdude 20 juli 2016 18:01
Prikdude 20 juli 2016 18:05
Katusha die naast Zakarin komt rijden en hem in zijn kokende pan blaft dat zijn shirt toch echt dicht moet. Jammer dat hij niet op zijn waffel ging maar alsnog zal dit het enige zijn wat ik me over twee weken van deze rit herinner.

Of als de weerga weer (massaal) aan de doping of de grote ronden op de schop, het is duidelijk.
Man zonder hamer 20 juli 2016 18:07
Dom van mij misschien Prikdude, maar naar wie kijken we hier?
Kuiperberg 20 juli 2016 18:13
Clement in de tijden dat ie nog haar op zijn hoofd had ??
predator 20 juli 2016 18:28
Iedereen is opeens teleurgesteld, terwijl Sky het gewoon prima op orde heeft. Hooguit kan je stellen dat de Fransen en Quintana het (verrassend genoeg) niet hebben.
rustdag 20 juli 2016 18:50
Bauke Mollema verloor in de zeventiende etappe naar Finhaut-Emosson meer dan een halve minuut op zijn directe concurrenten. Toen de favorietengroep uit elkaar sprong, moest de kopman van Trek-Segafredo lossen. Wel behoudt hij zijn tweede plaats.


“Het was een zware dag, er werd hard gereden”, zegt Mollema tegen het ANP. “Ik merkte al snel dat de benen niet echt super waren. Ik kon tot twee kilometer blijven hangen, maar moest toen mijn eigen tempo gaan rijden en de schade beperken.”

“Ten opzichte van het geel heb ik een hele slechte zaak gedaan”, aldus de Nederlander, die nu 2.27 achter Chris Froome staat. “Ik hoop dat ik de komende dagen beter voor de dag kom, anders zal het moeilijk worden. Ik ga er voor vechten.”
Cyclad 20 juli 2016 18:53
Sky heerst, Froome gaat de Tour winnen en Poels knecht meesterlijk.
Beste ploeg, beste renner, beste helpers. Ja, dan kan het saai overkomen.

Mollema rijdt overigens prima, ik denk dat we vandaag Mollema hebben gezien zoals hij normaal rijdt. Op niveau. Mt Ventoux was uitzonderlijk goed. Kleine kans dat hij de top 5 haalt, zou uitstekend zijn. Ik zie hem echter terugvallen naar plek 6 of 7. Niets mis mee, op dit moment lijken Bardet, Porte, Yates, Aru en toch ook Quintana beter. En dan word je "gewoon" 6e.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 18:53 door Cyclad.
PVW 20 juli 2016 18:56
Toch overduidelijk dat dit Nick van het befaamde duo Nick&Simon is.
Man zonder hamer 20 juli 2016 19:10
Als je zegt Erik Breukink, WA van Buren of zkh Vladimir Poetin geloof ik je ook. smiling bouncing smiley
Man zonder hamer 20 juli 2016 19:14
@Cyclad
Kan best dat je uiteindelijk gelijk krijgt, maar wat mij betreft te vroeg om op basis van één mindere (of naar jouw mening juist normale) dag conclusies trekken over podiumkansen. Deze Tour winnen voor Mollema wordt nu evenwel zeer onwaarschijnlijk.
Cyclad 20 juli 2016 19:21
Ik denk dat Porte hem sowieso pakt en Yates toch ook. Met Bardet, Quintana en Aru dan maar een stevig robbertje vechten voor plaats 4.
Misschien nog eens benadrukken dat Mollema het uitstekend doet. Vandaag lijkt het wat minder, maar het niveau van vandaag is hem niet vreemd.
Je zegt het wel goed: het was vandaag een mindere dag ten opzichte van Mt Ventoux en chrono, maar zeker niet minder als je ziet wat zijn gebruikelijke niveau is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 19:21 door Cyclad.
Cecchini 20 juli 2016 19:30
Zo'n goede dag die Porte en Yates vandaag hadden, zo had Mollema die vorige week donderdag en vrijdag. Porte reed bijvoorbeeld een kut tijdrit en Yates verspeelde ook toen de nodige tijd. Meestal werkt het wel zo, dat die laatste week normaal volgens een bepaald stramien verloopt, maar Porte heeft nog nooit een stabiele grote Ronde gereden.
Cecchini 20 juli 2016 20:34
Sneeuw gaf slechts de illusie van koelte

Tourcolumn Lidewey van Noord




In de verte lag de Mont Blanc. De kleuren van het Zwitserse landschap dat de renners doorkruisten, deden fris aan. Koelblauwe meren, heldergroen blad aan de wijnranken, lichtgrijze stenen wanden. De vallei leek een aangename oase in een het rotsachtige gebergte vol sneeuwvlekken.

Dat het vijfendertig graden was, dat de vallei in feite zinderde, zag je alleen aan de renners. Aan hun opengeritste shirtjes en hun glimmende armen. Aan het zweet dat van hun doorweekte haren druppelde. De sneeuw op de toppen gaf slechts de illusie van koelte, ook op hoogte was het heet.

Zwitserland pronkte met haar meticuleuze schoonheid. Met wijngaarden die zo gracieus op hellingen zijn geplant dat ze louter decoratie lijken; water zo helder dat je vanuit de helikopter de vissen kunt zien zwemmen. Zelfs het peloton hield zich voor de gelegenheid strak aan het snelste tijdschema en de teambussen hadden zich zo netjes opgesteld op een stuwdam dat het leek of ze een schoonheidsprijs probeerden te winnen.

Ondertussen reed een losgeslagen Rus in zijn eentje aan de leiding. Een pluk nat haar stak bovenuit zijn helm. Het was alsof zijn ledematen zich ongecoördineerd voortbewogen, los van elkaar hetzelfde doel nastrevend: de rit winnen.

Ilnoer Zakarin paste totaal niet in het georganiseerde plaatje. Hij probeerde zijn shirtje nog dicht te ritsen voor de finishfoto, maar zodra hij zijn handen van het stuur haalde, dreigde hij om te vallen. Uiteindelijk kreeg hij zijn rits half dicht. Zakarins ketting - die nog langer was dan zijn fietsketting - slingerde wild heen en weer om zijn nek.

Zodra hij over de meet was, werd hij opgevangen door twee mannen in steriel witte pakken. Ze droegen nog net geen mondkapjes.
Bromertà 20 juli 2016 21:12
Bromertà 20 juli 2016 21:14
Velodroom 20 juli 2016 21:40
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
>

Zet Bauke Molligma er ook maar eens naast.
Wat zong die Telly Savalas toch ook al weer?
JW 20 juli 2016 22:18
Voor de Tour formuleerde Bauke als doel de vijfde plaats.Dat leek in dit erg sterke veld wel erg hoog gegrepen.

In de euforie over de tweede plaats op de laatste rustdag zagen sommige optimisten het geel al lonken. Helaas duurt een grote ronde drie weken, zoals we de laatste tijd al vaker hebben moeten ervaren.
De gele trui is na vandaag toch wel definitief uit beeld. De enige die daar aanspraak op kan maken is Froome.
Hij is zelf niet te kloppen, en zijn ploeg is nog steeds oppermachtig. Een spannende ronde is zo onmogelijk. Vooral omdat geen van de andere teams ook maar enig serieus weerwerk kan bieden. Vooral dàt is opvallend dit jaar.
En dat is vooral jammer voor alle wielervolgers die graag een meer opwindende ronde hadden gezien. Het is vaak best saai, en de tijd dat in mooie bergetappes de toppers om de dagzege vochten lijkt lang geleden. Sky verdeelt en heerst, en interesseert zich niet voor dagzeges.

Rest nog de strijd om de andere podiumplaatsen.
Op alle kandidaten voor die ereplaatsen valt wel wat af te dingen.
Yates verbaast me, maar die zal morgen een sterke tijdrit moeten rijden om bovenin te blijven. Daar geloof ik nog niet in.
Op de anderen heeft Bauke nog een mooie marge. Die zal hij, net als vandaag, taai verdedigen. In dat opzicht ben ik het er mee eens dat hij vandaag goed presteerde.
Nog één sterke tijdrit morgen, en dan wordt die podiumkans toch wel groot.
Nürburgring78 20 juli 2016 22:25
Jemig! Ze reden 40 km per uur in zon'n zware bergetappe! Dat is nog sneller dan destijds in het dopingtijdperk toen iedereen gebruikte.

Dit is dus het bewijs: van doping ga je niet harder fietsen.
Velodroom 20 juli 2016 23:19
Nürburgring78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jemig! Ze reden 40 km per uur in zon'n zware
> bergetappe! Dat is nog sneller dan destijds in het
> dopingtijdperk toen iedereen gebruikte.
>
> Dit is dus het bewijs: van doping ga je niet
> harder fietsen.

De verhouding afdaling / vlak en bergop naast het aantal kilometers bepalen vooral een gemiddelde.
De tegenwoordige TDF etappe's duren bovendien in het algemeen korter dan vóór 2000.

Dus ook de mindere goden op zo'n 25 minuten met 36km/h rijden volgens jou dan ook harder. grinning smiley
Arsimo 20 juli 2016 23:36
Mollema zal er voor moeten knokken, maar podium is nog steeds reeel. Zelfs als hij elke van de drie volgende etappes exact hetzelfde verliest als vandaag deed dan is hij nog steeds derde - net aan, maar het is podium.

Hopelijk is hij morgen beter in de tijdrit en verliest hij niets op de renners het dichtst achter hem of wint het er zelfs op enkelen. Dan acht ik de kans groot dat het hem lukt, podium in Parijs.
Carlos Danger 21 juli 2016 00:46
Nürburgring78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jemig! Ze reden 40 km per uur in zon'n zware
> bergetappe! Dat is nog sneller dan destijds in het
> dopingtijdperk toen iedereen gebruikte.
>
> Dit is dus het bewijs: van doping ga je niet
> harder fietsen.


Dit is het bewijs: Ze zitten nog altijd aan de (betere) doping.
Nürburgring78 21 juli 2016 00:52
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dus ook de mindere goden op zo'n 25 minuten met
> 36km/h rijden volgens jou dan ook harder. grinning smiley

Dat maak jij er van. Ik had het over de snelsten. Naar als de mindere goden in zo'n etappe
al 36 km per uur halen maak ik me pas echt zorgen. En dat peloton rijdt ruim over de 50 in het eerste uur.
Pffffff.

Het viel mij gewoon op dat er sinds dat dopingtijdperk niet minder snel wordt gereden Integendeel.
Eazster 21 juli 2016 01:12
Als er dan toch iemand is die zo'n marge met hand en tand kan verdedigen lijkt mij dat Mollema.
Hopenlijk morgen nog een kleine marge nemen op Yates en Aru in de tijdrit.Er vanuit gaan dat dit de mindere dag ook voor hem lijkt.
Een verdere wederopstanding van Quintana,Bardet lijkt
sterk omdat die ook niet super zijn en Porte moet nog van best ver komen.
Maar ook al wordt het plaats 4-5 (ongelukken effe uitsluitend) dan nog mag hij er supertrots op zijn.
Bromertà 21 juli 2016 09:27
Gemiddelde snelheid zegt niets over doping. In de buik van het peloton bij een snelheid van 50 km/u komt de vermogensmeter zeker niet boven de 300 watts.

Wel zou je vraagtekens kunnen plaatsen bij het aantal renners dat in de derde week nog in staat is om 6 w/kg meer dan een uur lang bergop (met een korte onderbreking door een afdaling van amper 10 minuten) vol te houden. Nooit eerder vertoond, volgens mij.
Bromertà 21 juli 2016 10:10
Nibali stond drie dagen voor Turijn op 5 minuten. Het Roze was toen "toch wel definitief uit beeld."


"Alleen het hier en nu telt", zei Mollema. "Wat er in het verleden gebeurd is, doet er niet toe voor mij."
Luijt 21 juli 2016 10:39
De etappe van gisteren was relatief lang vlak en er werd - met wind mee - op het vlakke flink doorgefietst.
De vraagtekentjes bij wattages en/of km's per uur kunnen weer weg,

hoewel..... Astana en de tweede rustdag.....
Velodroom 21 juli 2016 13:05
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------

> Wel zou je vraagtekens kunnen plaatsen bij het
> aantal renners dat in de derde week nog in staat
> is om 6 w/kg meer dan een uur lang bergop (met een
> korte onderbreking door een afdaling van amper 10
> minuten) vol te houden. Nooit eerder vertoond,
> volgens mij.

Ik plaats ook grote vraagtekens bij het grote aantal lopers, dat de laatste jaren de 100m binnen de 10 seconden loopt. Nooit eerder vertoond.
Bromertà 21 juli 2016 13:22
Andere sport, andere spierbelasting, andere inspanningfysiologie, heeft niets met zuurstofopnamevermogen te maken, niets met een drieweekse belasting. Kortom, appels met peren en dus een volstrekt losbandige associatie, maar ... dat is van deze prikker bekend: vreemde bokkensprongen.
Velodroom 21 juli 2016 13:30
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Andere sport, andere spierbelasting, andere inspanningfysiologie, heeft niets met zuurstofopnamevermogen te maken, niets met een
> drieweekse belasting. Kortom, appels met peren en dus een volstrekt losbandige associatie, maar ...dat is van deze prikker bekend: vreemde bokkensprongen.

Wat een brei aan woorden weer om niets te zeggen. Ik pareer alleen jouw suggestieve woorden door andere (fictief van mijn kant) suggestieve woorden.
En ben ik nu in één keer losbandig omdat ik Rob de Nijs ´het werd lente` aanhaalde. grinning smiley
cyclingfreakske 21 juli 2016 16:04
je moet eigenlijk de bergrit rekenen vanaf Col de La Forclaz (voorlaatste col)...... het eerste deel met Col de Mosses was niet echt zwaar en kan zowieso een strak tempo gereden worden. In tegenstelling tot het klassieke patroon is er in dat tussenstuk van ca 25km vreselijk hard doorgevlamd, en is men vanaf op de Forclaz tot aankomst zeer strak bergop blijven doorrijden.

In epo tijdperk zou men de exact zelfde etappe nog net wat sneller afleggen, voor de klim van de Forclaz zou erg opvallen en op de slotklim zou het nog aanvallen regenen. En dat zie je dus niet zonder die epo.... de limiet is daar of kort ertegenaan, en het is volgen en misschien 1 tot maximaal 2x een poging doen.
meestal komen ze zichzelf tegen, in vol epo tijdperk was dat even anders..dat was tempo zoeken en nog een keer of 8-9 aanvallen.
dat is het grote verschil, en wielrennen "eentoniger" maakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 16:05 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen