Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

103e Tour de France 18e etappe Individuele tijdrit van Sallanches naaar Megeve over 17 km

Gepost door Cecchini 
Cecchini 20 juli 2016 19:10






Vertrektijd eerste renner 10.45 /laatste renner 16.59 verwachte aankomsttijd laatste renner 17.31

Klassement na 17 etappes

1. FROOME Christopher 1 TEAM SKY 77h 25' 10''
2. MOLLEMA Bauke 61 TREK - SEGAFREDO 77h 27' 37'' + 02' 27''
3. YATES Adam 209 ORICA-BIKEEXCHANGE 77h 28' 03'' + 02' 53''
4. QUINTANA Nairo 11 MOVISTAR TEAM 77h 28' 37'' + 03' 27''
5. BARDET Romain 41 AG2R LA MONDIALE 77h 29' 25'' + 04' 15''
6. PORTE Richie 91 BMC RACING TEAM 77h 29' 37'' + 04' 27''
7. VALVERDE Alejandro 12 MOVISTAR TEAM 77h 30' 29'' + 05' 19''
8. ARU Fabio 21 ASTANA PRO TEAM 77h 30' 45'' + 05' 35''
9. MARTIN Daniel 184 ETIXX-QUICK STEP 77h 31' 00'' + 05' 50''
10. MEINTJES Louis 157 LAMPRE - MERIDA 77h 31' 17'' + 06' 07''





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2016 20:27 door Cecchini.
Cecchini 20 juli 2016 19:27
Vicente Lopez Carril



Speciaal voor Pyama, die alle aandacht voor Nederlandse successen in de wielersport door merg en been gaat, en daarom maar recalcitrant in de Spaanse/Colombiaanse/ Basken modus is doorgeschoten. Bij wijze van uitzondering daarom aandacht aan een succesvolle Spanjaard uit het verleden, die niet direct in ieders herinnering is opgeslagen. Eerder deze Tour viel mijn oog al op Vicente Lopez Carril vooral vanwege zijn prachtige naam. Zo'n naam die ik vooral associeer met mijn jeugdjaren, waarin Joop, Poupou, Lucien, Thevenet, Merckx, Ocana en al die anderen een prominente hoofdrol speelden.

Lopez Carril al op 38 jarige leeftijd overleden (na een hartaanval tijdens een partijtje zaalvoetbal) was niet zo maar ene. Een typische Ronde renner, die in alle 3 de Grote Rondes etappes heeft gewonnen, en in alle Rondes in het Klassement top 10 heeft gereden en in de Tour van 1974 zelfs het podium haalde door als derde te eindigen achter Merckx en Poulidor (slechts op 2 sec van Poupou).

En omdat het zo mooi is met al die KAS shirtjes van zijn ploegmaten en zijn eigen Spaanse kampioenstrui bewegende beelden van die bijzondere dag in de Tour van1974 waarin Vicente de etappe over de Galibier won voor Eddy Merckx, Gonzalo Aja en Francisco Galdos.

[www.ina.fr]



Er zijn misschien heel veel mooie verhalen over Lopez Carril geschreven, maar mijn Spaans is bedroevend slecht (van het nivo Trabajo mucho pero gano poco) om dit voor jullie te vertalen. Ik dacht het daarom hierbij te moeten laten totdat op het laatst mijn oog viel op de door Faliero ( "Il Sarto " ) Masi gefrabiceerde fiets, een Italiaanse wielrenner, die zijn racefiets in 1946 aan de wilgen hing om ze vervolgens zelf te gaan bouwen vanuit zijn kleine werkplaats in Milaan (Vigorelli Velodrome). Deze met 24-karaats goud versierde Masis Speciaal maakte hij in opdracht van de Spaanse wielrenner Vicente Lopez Carril, die hem gebruikte om het parcours te verkennen. Hierbij een foto collage van deze fiets, om je vingers bij af te likken.





Cecchini 20 juli 2016 20:35
Cancellara gaat niet meer van start.
MarcoV 20 juli 2016 21:24
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cancellara gaat niet meer van start.

wat zei ik een paar dagen geleden - een perfecte ploegmaat, als het tenminste strookt met z'n eigen belangen. ;-)
Ruudje2209 20 juli 2016 21:35
Pff egoïstisch. Ging Poels maar naar huis gaan om zich voor te bereiden op Rio. Zal goed zijn voor de tour en Nederlandse medaillekansen. winking smiley
Remko 20 juli 2016 21:40
Ach, een mogelijke tweede plek in het eindklassement van de TDF, who cares. Zou de leiding van Trek geen druk op hem hebben uitgevoerd om alsnog drie dagen langer te blijven?
Eindhovuh 20 juli 2016 22:08
Ja Cancellara zal wel vrezen voor zijn plekje nu komend seizoen.
predator 20 juli 2016 22:08
Ruudje2209 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pff egoïstisch. Ging Poels maar naar huis gaan om
> zich voor te bereiden op Rio. Zal goed zijn voor
> de tour en Nederlandse medaillekansen. winking smiley

Het verschil is dat Poels nu enorm veel vertrouwen zit te tanken.
JW 20 juli 2016 22:21
Lekker voor Mollema !
Cecchini 20 juli 2016 23:20
Marijn de Vries heeft in de avondetappe de aanval geopend op Wilco Kelderman, want die was gisteren zomaar op de rustdag vergeten zijn rug in te smeren. Ze was er nu helemaal klaar mee met zo'n extreem gebrek aan professionalisme. Naast de helden (Dumoulin, Poels en Mollema) moet er natuurlijk ook een nationale pispaal zijn. Laten we daar Wilco maar voor nemen dacht ze.
Eddy Veen 20 juli 2016 23:27
Zelfs Sam Oomen heeft zijn rug eens verbrand, bekent hij. Overigens een leuke gast, letterlijk en figuurlijk.
Linkebal 20 juli 2016 23:31
Is dit nu eindelijk je officiële coming-out?
Tinuz 20 juli 2016 23:33
Dat was wat vreemd inderdaad.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 00:15 door Tinuz.
predator 20 juli 2016 23:34
Marijn de Vries.....
Carlos Danger 20 juli 2016 23:34
predator 20 juli 2016 23:38
predator 20 juli 2016 23:39
Eddy Veen 20 juli 2016 23:50
Ga jij nu mijn vrouw en kinderen ongerust maken?
diravi 20 juli 2016 23:54
De combinatie goud en rood, prachtig!
Westfalen 21 juli 2016 00:16
Kelderman kan beter naar een andere ploeg gaan. De ploegleiding van TLJ krijgt hem niet aan de praat. Krijg het idee dat er teveel druk op hem wordt gelegd en dat het ook niet meer goedkomt. Sunweb lijkt me een goede ploeg.
Eazster 21 juli 2016 01:18
Tja misschien dat Marijn de Vries het zelf altijd heel erg professioneel heeft aangepakt en dat je iemand met zoveel talent zo' n domme fout ziet maken (want dat is het hoe dan ook wel) is dan natuurlijk wel frustrerend.Hij schijnt van de verbrande rug behoorlijk last te hebben.
Ach jah misschien zit er zo nog een goede zonnebrandcrème reclame ergens in voor LJ.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 01:19 door Eazster.
Cecchini 21 juli 2016 01:35
'Mijn loopbaan moet een andere kant op'
Tour de France Keldermans kwelling



Om 11.56 uur stapt Wilco Kelderman in Bern uit de teambus van Lotto-Jumbo. Hij geeft zijn fiets een liefdevol tikje op het zadel, alsof hij wil zeggen: 'Zo, jij en ik, wij gaan het doen vandaag.' Daarna rijdt hij richting start, de nummer 30 van het algemeen klassement met een achterstand van 48.33 minuten op Chris Froome.

Door: Iwan Tol / Volkskrant

'Ik vind dat het met mijn loopbaan een andere kant op moet', heeft hij een dag eerder gezegd, op de rustdag. De vraag is: welke kant? In de Tour maakt Kelderman een verloren indruk. Kansloos voor het klassement, kansloos voor de witte trui van beste jongere en lang niet goed genoeg voor een etappezege.

Een valpartij, als gevolg van een voorband die van zijn velg liep, heeft hem na de eerste week ver teruggeworpen. Zo ver dat teambaas Richard Plugge zich weleens afvraagt of Kelderman zich niet eens wat sneller over tegenslagen heen moet zetten.

'Ik heb Julian Alaphilippe ook zien vallen deze Tour', zegt Plugge. 'Dan is het een kwestie van jezelf bij elkaar rapen en hup weer verder. Wilco heeft daar moeite mee. Vanuit de begeleiding van de ploeg bieden we hem alle hulp aan, maar dit zal hij toch echt zelf moeten doen. Gelukkig is hij nog jong, we hebben de tijd.'

In alle opzichten voorbij gestreefd

Kelderman is 25 jaar, net zo oud als Tom Dumoulin. Lange tijd gold Kelderman als de grootste belofte van het Nederlandse wielrennen, toekomstig winnaar van een grote ronde misschien wel, omdat hij explosief kan zijn en een goeie tijdrit in de benen heeft. Maar inmiddels is hij in alle opzichten voorbij gestreefd door anderen, zoals Dumoulin, Kruijswijk, Poels en Mollema.

Natuurlijk, dat steekt. 'Liever kom ik anders in de media', zegt Kelderman voor de start. De enige manier om de negatieve spiraal te doorbereken is om zich te laten zien. 'We gaan aanvallen', zegt hij. Maar veel zelfvertrouwen klinkt er niet in door.

Misschien komt het doordat hij in Robert Gesink een bliksemafleider mist. Misschien is het ook wel een karakterologische kwestie. Zijn ploegleider Merijn Zeeman zegt: 'Wilco is nog niet een Steven Kruijswijk die met de vuist op tafel slaat en zegt: zo gaan we het doen. Maar dat deed Steven vier jaar geleden ook nog niet. We zitten met Wilco in dat ontwikkelproces.'


Klimmen en tijdrijden


Wilco Kelderman bij zijn val in de achtste etappe.

Op de eerste klim van de dag, de Côte de Saanenmöser, probeert Kelderman inderdaad aan te vallen. 'Wel honderd keer' gaat hij mee met de ontsnapping, maar elke keer wordt hij teruggepakt. Dumoulin roept hem toe: 'Je gaat te vaak.'

Misschien heeft zijn trainingsmaatje uit Limburg daar wel gelijk in, zegt Kelderman later. 'Als je iets heel graag wilt, lukt het meestal niet.' Als de beslissende ontsnapping zijn beslag krijgt, gooien de grote ploegen de wedstrijd op slot. De rol van Kelderman is uitgespeeld in deze etappe.

Hoe nu verder? Op korte termijn: nog iets van de Tour proberen te maken. Donderdag staat een klimtijdrit op het programma. Het zou Kelderman moeten liggen: klimmen en tijdrijden. Maar hij weet nog niet of hij er vol voor gaat. 'Dat moet ik met de ploegleiding overleggen', zegt hij. 'Het ligt er aan of we de laatste dagen iets willen proberen. We moeten nog even een plan maken.'

Op lange termijn wil hij dus een andere kant op met zijn carrière. Dat klinkt als een stap naar een nieuwe ploeg, een nieuwe omgeving. En misschien wel een nieuwe route: niet meer als kopman mee naar een grote ronde, maar als helper, zoals Wout Poels bij Sky. Zelf wil Kelderman daar niets over kwijt. 'Ik ben nu met de Tour bezig', zegt hij. 'Ik heb hier nog iets goed te maken.'
Slimmerd 21 juli 2016 02:20
Mollema had vrijdag en zaterdag ook heel veel gehad aan Cancellara, wat een gelul dat hij zich nu geen goed ploegmaat doet voorkomen!
Shinzawai 21 juli 2016 06:55
Geen Sky-trein vandaag, hopelijk levert dat stevige verschillen op. Hup Tejay!
Ron Meijers 21 juli 2016 07:53
Ik word een beetje droevig van het stukje over Kelderman. Inderdaad, een paar jaren terug had je Gesink en vlak daarachter Mollema. Maar dáárachter kwam een hypertalent: Kelderman. Klimmer, tijdrijder, explosief. Iemand die grote ronden kon winnen. 't Zal hem toch niet o vergaan als Wielinga?
Columbus SLX 21 juli 2016 07:55
@ Cecchini - schitterende foto's van die baanfiets / schitterend verzorgde post ook.
(= leuk om altijd mijn dag mee te beginnen) Vooral dat "fietscomputertje" doet het hem, een beetje ondernemer zou hier toch kansen in moeten zien.
Alles moet tegenwoordig "retro".

> Stukje over Kelderman - dramatiek in de sport, zo'n die jongen die (nog) zijn draai niet kan vinden. Met zijn fysieke kwaliteiten zal het heus wel goed zitten, maar ja, het koppie, de juiste omgeving waar het er uit kan komen. En vooral - z'n kansen zien om te gaan laten zien dat hij kan winnen. Dat je niet zomaar de tour wint, dat begrijp zelfs ik nog wel. Maar als jij het idee hebt dat je een ronderenner bent of wilt zijn... Mooi! Zijn een waslijst aan kleine rondjes waar je het dan kan laten zien. Ik hoop dat hij de goede beslissing neemt. Hup Wilco!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 09:58 door Columbus SLX.
Remko 21 juli 2016 08:34
Hij doet me toch in veel opzichten aan Gesink denken. Vaak pech en mentaal niet zo sterk......
Michael B* 21 juli 2016 08:41
Die Marijn moet gewoon d'r muil huilen over Kelderman. Zelf heeft ze nog nooit een koers gewonnen, ook niet op een lager niveau. Ze doet nu net of ze bij de beste van het peloton hoorde, terwijl ze niks meer was dan peloton vulling. Erg goedkoop van die Marijn om Kelderman op zo'n manier voor lul te zetten. Afzeik televisie ten top, ga dan lekker maar bij Voetbal Inside zitten bekvechten met een Johan Derksen pffff . Over deze steek onder de gordel had ze blijkbaar lang over nagedacht pffffff. Enigste waar ze goed in is is reclame maken voor haar zelf, je komt haar werkelijk overal tegen: Nu bij Studio Tour van de NOS, columnist, spreekster, journalist en als ambassadeur. Valt me nog mee dat ze niet een profwielrenner heeft kunnen strikken om mee te trouwen, ach ja ieder zijn ding. Blijkbaar hebben de oud profs/huidige profs allang door hoe vals ze is. 2e Sylvia Meis zit er voor haar niet in, maar dat heeft logischerwijs ook met haar looks te maken, zo knap is ze ook weer niet. Verder schrijft ze af en toe half gejatten stukjes voor de Trouw, cycling.be en De Stentor. Dan jat ze een column format van een ander (Column die bijvoorbeeld 10 jaar geleden al ooit door iemand anders is geschreven. Vervolgens verbouwd ze die hele column zodat ze kan roepen dat het van haar is).

Verder lekker collegiaal van Cancellara, Was bij een Peter Post nooit op die manier gebeurd hoor, die had hem een draai om zijn oren gegeven. Leuk hoor zo'n ploegmaat die denkt alleen maar aan zichzelf, in goede tijden een beste collega, maar als het even tegen zit, de conditie minder is dan vertrekt ie als een kat in de nacht. Hij had desnoods de komende 4 dagen op het gemakje kunnen rondrijden, de bus opzoeken, nee hij wilde graag naar zijn familie toe.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 08:59 door Michael B*.
Kuiperinho 21 juli 2016 09:05
zoveel boosheid al op deze ochtend. En je moet nog een dag jongen...

Kelderman is nog een klein kind. Eerst maar eens volwassen worden, dan komt het best wel goed denk ik.
El Chaba 21 juli 2016 09:09
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 09:10 door El Chaba.
El Chaba 21 juli 2016 09:10
Eens, inderdaad ontzettend goedkoop om renners voor lul te zetten en af te zeiken. thumbs up
Wat wel voor haar pleit is dat ze het in ieder geval met open vizier doet en niet - zoals tegenwoordig zoveel, laffe stakkers - anoniem op het internet.
predator 21 juli 2016 09:28
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens, inderdaad ontzettend goedkoop om renners
> voor lul te zetten en af te zeiken. thumbs up
> Wat wel voor haar pleit is dat ze het in ieder
> geval met open vizier doet en niet - zoals
> tegenwoordig zoveel, laffe stakkers - anoniem op
> het internet.

Ik vind het nogal gemakkelijk. We hebben het over een relatief jonge (waar was Froome op die leeftijd) ronderenner. Ik heb wel mijn twijfels of deze ploeg ok voor hem is.
D. Marrage 21 juli 2016 09:56
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> (waar was Froome op die leeftijd)
Terechte vraag, bijna net zo terecht als: waar waren Quintana/Bardet/Pinot op die leeftijd?
Of: waar zal Yates staan op die leeftijd?
Bromertà 21 juli 2016 09:59
Als je denkt te weten dat iemand kwetsbaar is dan ga je dit toch niet pontificaal verkondigen :

'Ik heb Julian Alaphilippe ook zien vallen deze Tour', zegt Plugge. 'Dan is het een kwestie van jezelf bij elkaar rapen en hup weer verder. Wilco heeft daar moeite mee. Vanuit de begeleiding van de ploeg bieden we hem alle hulp aan, maar dit zal hij toch echt zelf moeten doen. Gelukkig is hij nog jong, we hebben de tijd.'

Je reinste karaktermoord. Kelderman, weg wezen kerel, jouw tijd is "daar" nu wel voorbij.

Plugge, Marijn en Merijn lijken synoniem te staan voor de spirituele fitheid van een uitgetrapte sigarettenpeuk.
Koppi 21 juli 2016 10:02
Toch mag hij nog niet eens de wielerschoentjes van Gesink strikken.
pirke 21 juli 2016 10:05
Columbus SLX Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ Cecchini - schitterende foto's van die baanfiets
> / schitterend verzorgde post ook.
> (= leuk om altijd mijn dag mee te beginnen) Vooral
> dat "fietscomputertje" doet het hem, een beetje
> ondernemer zou hier toch kansen in moeten zien.
> Alles moet tegenwoordig "retro".

Dit dan, gepromooot door Bauke's ploegmaat, hoe heet-ie ook weer



beetje retro en aandacht voor geschiedenis is mooi, dank voor de mooie bijdragen @Checcini!

(p.s. in het komende nummer van Fiets komt ook een stuk over fietsen uit vervlogen tijden)
El Mik 21 juli 2016 10:13
Of waar stond Kelderman 2 jaar geleden.

Verder dan nu..
predator 21 juli 2016 10:18
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Of waar stond Kelderman 2 jaar geleden.
>
> Verder dan nu..

Omdat hij 7e in de Giro was? Giro en Tour zijn onvergelijkbaar.
El Mik 21 juli 2016 10:32
Eeuwige drogreden, is prima vergelijkbaar. Fietsen is fietsen, het enige verschil is het hogere niveau en de rest zit tussen de oren. Maar met dit niveau waar je tientallen mannen bergop voor moet laten in de Tour word je ook geen 7e in de Tour (of 4e in de Dauphiné) en als dat laatste hem parten speelt dan hebben de mensen die hem mentaal ongeschikt noemen gelijk.
Maar het ligt toch vooral aan zijn niveau in mijn ogen, zelfs in kleinere rondes zakt hij er tegenwoordig vrij structureel doorheen, af en toe een hele goede dag waarop er nog iets van zijn klasse te zien is (Baskenland, Zwitserland).

Hopelijk gaat hij snel naar een andere ploeg en blijft hij niet a la Gesink zijn hele carrière op dezelfde manier in dezelfde omgeving voort modderen.




Hetzelfde geldt overigens ook iemand als Tejay van Garderen, die is twee jaar ouder dan Kelderman en kijk waar die nu staat t.o.v. twee jaar geleden.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 10:38 door El Mik.
Eddy Veen 21 juli 2016 10:38
Weet iemand een link naar tussen- en eindtijden gedurende de hele wedstrijd? Bij voorbaat dank.
Arsimo 21 juli 2016 10:39
Ron Meijers 21 juli 2016 10:40
Luijt 21 juli 2016 10:47
Wat een fiets! Prachtig.
Luijt 21 juli 2016 10:50
Sinds wanneer moet iemand zelf goed hebben gefietst om kritiek te mogen leveren?

Ik heb 't niet gezien, maar ik ga na jouw ode aan Marijn het zeker nog even terug kijken.

Hoe zou het ondertussen met de verbrande billetjes van Wilco zijn???
Luijt 21 juli 2016 10:51
Me dunkt dat deze tijdrit op het lijf van Kelderman is geschreven.
zumsteg 21 juli 2016 10:52
Die Marijn de Vries. Ze denkt dat ze heel wat is omdat ze op latere leeftijd prof is geworden. Prof, in ruil voor publiciteit (ze is echt overal, pfff) kreeg ze een broek en een trui. Dat is geen prof. Ze fietste wel op het hoogste niveau, maar ja, het blijft vrouwensport. Als elke moeder met 2 kinderen en 3 kratten op haar bakfiets op dezelfde fiets als Marijn zou gaan zitten dan zou Marijn nog geen koers uitrijden. Haar ouders hebben haar naam goed gekozen, wat een jongenshoofd en -naam, Marijn.
Clavan 21 juli 2016 10:54
sijbriskie 21 juli 2016 10:58
'Aanval geopend'...'laten we daar Wilco maar voor nemen'...Is het wellicht een mogelijkheid dat ze oprecht van mening is dat het onprofessioneel is te vergeten je rug in te smeren op een rustdag?
Bromertà 21 juli 2016 11:05
predator 21 juli 2016 11:08
sijbriskie Schreef:
-------------------------------------------------------
> 'Aanval geopend'...'laten we daar Wilco maar voor
> nemen'...Is het wellicht een mogelijkheid
> dat ze oprecht van mening is dat het
> onprofessioneel is te vergeten je rug in te smeren
> op een rustdag?

Ze mag oprecht die mening hebben, daarvoor zit ze tenslotte aan die tafel, maar het kwam bij mij nogal goedkoop over. Hij moet leren hoe de tour is en dan kan je tegen dit soort dingen aanlopen. En @El Mik voor TJ is het niet echt zijn eerste tour.
rustdag 21 juli 2016 11:10
Starttijden top tien algemeen klassement + Tom

15.21 uur – flag-nl Tom Dumoulin (Giant-Alpecin)

16.32 uur – flag-za Louis Meintjes (Lampre-Merida)
16.35 uur – flag-ie Daniel Martin (Etixx-Quick-Step)
16.38 uur – flag-it Fabio Aru (Astana)
16.41 uur – flag-es Alejandro Valverde (Movistar)
16.44 uur – flag-au Richie Porte (BMC)
16.47 uur – flag-fr Romain Bardet (AG2R La Mondiale)
16.50 uur – flag-co Nairo Quintana (Movistar)
16.53 uur – flag-gb Adam Yates (Orica-BikeExchange)
16.56 uur – flag-nl Bauke Mollema (Trek-Segafredo)
16.59 uur – flag-gb Chris Froome (Sky)

alle tijden
[www.cyclingpro.net]
Arsimo 21 juli 2016 11:13
Gisteravond was ik helaas niet in de gelegenheid om de avondetappe te zien dus ik heb de "aanval" van Marijn de Vries niet gezien - dus ik kan niets zeggen over haar taal of toon.

Maar zonder lullig te willen doen, mijn eerste reactie toen ik hoorde dat Kelderman zijn rug had verbrand op de rustdag door in een te dun shirtje en geen of te weinig zonnebrand de benen los te fietsen, was ook iets van "wat een onprofessioneel dom geklungel". Of dat nu alleen Wilco Kelderman zelf of ook zijn begeleiding is aan te rekenen kan ik niet beoordelen maar sukkelig is het wel. En ik vind het ook niet vreemd dat menigeen meent iets van een patroon te zien.

Ik heb het grootste respect voor het talent en inzet van Kelderman, en het is zeker waar dat hij de nodige pech had ook, maar de conclusie is gerechtvaardigd dat e.e.a. structureel niet goed gaat met hem. Aan wie en wat het ligt heb ik geen oordeel (nog), maar dat er wat veranderd moet worden lijkt mij geen twijfel aan.

Vergeet niet dat het probleem dubbel is: Kelderman had nu verder moeten zijn dan zijn niveau van 2013 en 2014. Niet alleen is hij nu niet verder, hij blijft zelfs ver van zijn nivo van die jaren verwijderd, op een zeldzaam incidenteel momentje na.
diravi 21 juli 2016 11:13
Helemaal mee eens. Dat ze 't maar uitzoeken met Kruijswijk en fantoomzombie Gesink.
sijbriskie 21 juli 2016 11:14
Wellicht was ze inderdaad wat te hard in haar oordeel maar dat betekent niet dat haar motieven voor dat oordeel onzuiver waren, wat Cecchini suggereert.
sijbriskie 21 juli 2016 11:23
Ik zou bijna feminist worden van zoveel seksistische prietpraat.
Slimmerd 21 juli 2016 11:25
DNS Archbold

Gisteren in een afdaling gevallen, etappe uitgereden, maar in het ziekenhuis een gebroken bekken geconstateerd.
Bromertà 21 juli 2016 11:27
Bierviltjesvoorspelling dagwinnaar: 4km 50km/u klim 6,5w/kg dan 2,5km dalen gem. 70km/u ==> net onder de 31 minuten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 11:28 door Bromertà.
Slimmerd 21 juli 2016 11:30
Sam Bennett deed het in 36'47
Bromertà 21 juli 2016 11:37
Ik weet het, en Howard in 35'20", Gougeard ondertussen al in 33'06"
Westfalen 21 juli 2016 11:40
Lijkt me wel duidelijk dat het zo niet goedkomt tussen de ploegleiding en Kelderman. Teveel onbegrip. Ploegleiding probeert eigen straatje schoon te vegen i.p.v. jonge renner in bescherming te nemen.
Slimmerd 21 juli 2016 11:41
Dan mogen we toch wel een tijd onder het halfuur verwachten van de toppers denk ik zo?
Bromertà 21 juli 2016 11:45
Misschien. Bierviltjes zijn meestal iets beter dan glazenbollen, en wie weet hoelang Gougeard in die hete zetel mag blijven zitten?
Velodroom 21 juli 2016 11:48
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die Marijn moet gewoon d'r muil huilen over
> Kelderman. Zelf heeft ze nog nooit een koers
> gewonnen, ook niet op een lager niveau. Ze doet nu
> net of ze bij de beste van het peloton hoorde,
> terwijl ze niks meer was dan peloton vulling. Erg
> goedkoop van die Marijn om Kelderman op zo'n
> manier voor lul te zetten. Afzeik televisie ten
> top, ga dan lekker maar bij Voetbal Inside zitten
> bekvechten met een Johan Derksen pffff . Over deze
> steek onder de gordel had ze blijkbaar lang over
> nagedacht pffffff. Enigste waar ze goed in is is
> reclame maken voor haar zelf, je komt haar
> werkelijk overal tegen: Nu bij Studio Tour van de
> NOS, columnist, spreekster, journalist en als
> ambassadeur. Valt me nog mee dat ze niet een
> profwielrenner heeft kunnen strikken om mee te
> trouwen, ach ja ieder zijn ding. Blijkbaar hebben
> de oud profs/huidige profs allang door hoe vals ze
> is. 2e Sylvia Meis zit er voor haar niet in, maar
> dat heeft logischerwijs ook met haar looks te
> maken, zo knap is ze ook weer niet. Verder
> schrijft ze af en toe half gejatten stukjes voor
> de Trouw, cycling.be en De Stentor. Dan jat ze een
> column format van een ander (Column die
> bijvoorbeeld 10 jaar geleden al ooit door iemand
> anders is geschreven. Vervolgens verbouwd ze die
> hele column zodat ze kan roepen dat het van haar
> is).
>
> Verder lekker collegiaal van Cancellara, Was bij
> een Peter Post nooit op die manier gebeurd hoor,
> die had hem een draai om zijn oren gegeven. Leuk
> hoor zo'n ploegmaat die denkt alleen maar aan
> zichzelf, in goede tijden een beste collega, maar
> als het even tegen zit, de conditie minder is dan
> vertrekt ie als een kat in de nacht. Hij had
> desnoods de komende 4 dagen op het gemakje kunnen
> rondrijden, de bus opzoeken, nee hij wilde graag
> naar zijn familie toe.

"Are you done, Mr. Booogeyy?", said the nurse.
"Hold on, nurse" said the patient next to him, "the boy is insane funny". grinning smiley
Erik S. 21 juli 2016 11:55
Groenewegen op het eerste tussenpunt al 1.45
Walnoot 21 juli 2016 11:58
Eisel nu al vijf minuten trager dan Gougeard. Weet iemand hoeveel langzamer men vandaag mag zijn dan Froompie?
Arsimo 21 juli 2016 12:01
Alexis Gougeard werd in de eerste tijdrit 36ste op 4:22 van Dumoulin en 3:22 van Froome. Dat waren inspanningen van resp 54:37 (AG), 50:15 (TD) en 51:18 (CF)

Zeer ruwe nattevingerschatting levert dus een factor van 33'06 (tijd AG nu)/ 54:37 (tijd AG toen) = circa 0,6

Voor Froome betekent dat 0,6 * 51:18, boven 30 en halve minuut. Bij Dumoulin net iets boven de 30 minuten. Uitgaande dat parkoers iets meer op lijf van Froome en iets minder op Dumoulin, zou de winaar een tijd met een of twee handvol seconden boven de 30 minuten moeten krijgen: (tussen 30:10 en 30:25).

Controle: Ian Stannard heeft nu 36:19, in eerste tijdrit 58:13, dat is ook een factor van circa 0.6.

Ben benieuwd of dit gaat uitkomen winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 12:01 door Arsimo.
Velodroom 21 juli 2016 12:02
Had Marijn niet beter iets kunnen zeggen over Bauke, die bij elk interview na een finish zijn benen maar niet stil kan houden en zichzelf niets eens de tijd gunt om het zweet uit zijn gezicht te vegen, zodat het niet in zijn ogen komt? Dat was namelijk mijn "moment van ergernis" en niet de opmerking van Marijn over Wilco Kelderman.
Marijn en Sam, dat was toch klassiek: de oudere rijpe vrouw en een jongeling. Neeh, er hoeft geen Rob de Nijs songinterpretatie bij te worden verzonnen. grinning smiley
Slimmerd 21 juli 2016 12:10
Waarschijnlijk 33%, dus als Froome rond de 30.30 rijdt, moet je binnen 40.40 rijden om morgen wder te starten
Bromertà 21 juli 2016 12:13
Frans, die hele quote herhalen lijkt me nogal ... overbodig. We kunnen immers allemaal zien waarop je reageert. Ook dat Engels zie ik liever niet, maar goed, jij schijnt dat een meerwaarde te geven.

Als wetenschap-geïnteresseerde zou je wellicht ook vraagtekens kunnen plaatsen bij de truitjes van Lotto NL, en ik vraag me oprecht af of ze bij Sky of bij Trek zich ook in moeten smeren. Een beetje professioneel truitje heeft toch een goede UV-protectie, niet dan. En, het budget van Lotto NL is hoger dan van Trek, dus aan de financiën kan 't niet liggen.
Eddy Veen 21 juli 2016 12:13
Timmer is het snelst in de laatste sector.
Bromertà 21 juli 2016 12:21
Net als bij het nachtgewaad staat ook bij deze geestverduistering de humor er bedroevend bij.
Kuiperberg 21 juli 2016 12:22
Leuke gozer die Sam Oomen, leek trouwens wel een zoon van Mick Hucknall van Simply Red. Hoop voor de toekomst en trouwens weer een rooie, na Peter Winnen en Steven Kruijswijck.cool smiley
Velodroom 21 juli 2016 12:22
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frans, die hele quote herhalen lijkt me nogal ...
> overbodig. We kunnen immers allemaal zien waarop
> je reageert. Ook dat Engels zie ik liever niet,
> maar goed, jij schijnt dat een meerwaarde te
> geven.
>

Ok. Het Engels staat vaak in verband met de oorspronkelijke associatie .. in het Engels.
Of dacht je dat ik alles zelf verzon en dat dan in het Engels vertaalde. smiling smiley
Erik S. 21 juli 2016 12:24
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarschijnlijk 33%, dus als Froome rond de 30.30
> rijdt, moet je binnen 40.40 rijden om morgen weer
> te starten

Behalve als Dumoulin daar twee minuten onder rijdt winking smiley
Bromertà 21 juli 2016 12:24
Zelfs Cummings geeft bij de eerste doorkomst 9 seconden toe op Gougeard.
shake 21 juli 2016 12:26
Kuiperinho Schreef:
-------------------------------------------------------
> zoveel boosheid al op deze ochtend. En je moet nog
> een dag jongen...
>
> Kelderman is nog een klein kind. Eerst maar eens
> volwassen worden, dan komt het best wel goed denk
> ik.


Dat hopen wel mbt Michael B ook.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 12:26 door shake.
Bromertà 21 juli 2016 12:30
Nee, Cummings kan het vergeten, na 10km 1'01" achterstand.
predator 21 juli 2016 12:34
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------
> Had Marijn niet beter iets kunnen zeggen over
> Bauke, die bij elk interview na een finish zijn
> benen maar niet stil kan houden en zichzelf niets
> eens de tijd gunt om het zweet uit zijn gezicht te
> vegen, zodat het niet in zijn ogen komt? Dat was
> namelijk mijn "moment van ergernis" en niet de
> opmerking van Marijn over Wilco Kelderman.
> Marijn en Sam, dat was toch klassiek: de oudere
> rijpe vrouw en een jongeling. Neeh, er hoeft geen
> Rob de Nijs songinterpretatie bij te worden
> verzonnen. grinning smiley

Ik krijg bij Marijn helemaal geen oudere rijpe vrouw gedachte. Ik vind haar maar eng.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 12:34 door predator.
merijntje mortirolo 21 juli 2016 12:36
Ach, Marijn, Merijn: kvintut allebei maar wijvennamen.
Eddy Veen 21 juli 2016 12:37
Het ene sluit het andere toch niet uit? Ik vind beide kwalificaties niet van toepassing overigens.
Eddy Veen 21 juli 2016 12:39
Andere Peter 21 juli 2016 12:46
Ze brandde Kelderman niet persoonlijk af. Ze was hard op de blunder van het niet-insmeren op de rustdag. Niet onterecht. Ze was scherp maar beschaafd.
Andere Peter 21 juli 2016 12:48
Lijkt mij weinig aan de hand. Een vrij normale fase voor een nog jonge renner met wat tegenslag.
Hoentie 21 juli 2016 12:50
"Dan kan je tegen dit soort dingen aanlopen"

En dat is dus onprofessioneel. Marijn de Vries stelt terecht vast dat naast het rijden van Kelderman (het houdt niet echt over hè) ook de zaken om de wedstrijd heen niet in orde zijn. Lijkt me een prima te verdedigen standpunt.

Topsport is hard.
merijntje mortirolo 21 juli 2016 12:50
smiling smiley

Toen ik in 1976 geboren werd (Jezus, ben ik al zo oud?!) vroeg iedereen mijn ouders of ik naar Merijntje Gijzen vernoemd was.

Dawwasniezo, want die paupers mijn ouders hadden toen helemaal geen TV.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 12:51 door merijntje mortirolo.
Hoentie 21 juli 2016 12:51
Andere Peter 21 juli 2016 12:59
Wat wordt er hier (ik reageer niet alleen op jouw post, ik zocht een plekje om met deze reactie niet midden tussen het wedstrijdverslag te komen) op twee fronten overdreven. Er wordt overdreven afgerekend met (de begeleiding van) Kelderman. Zo hopeloos is het allemaal niet. Bij het goede presteren van Dumoulin, Mollema, Poels, Clement is er kennelijk toch een Nederlander nodig over wie men teleurstellingen uit.

Maar wat het meest wordt overdreven zijn de woorden van De Vries. Zo zwaar viel zij Kelderman persoonlijk niet aan. Wel velde ze een hard oordeel over Keldermans nalatigheid. Maar het was fair en onderbouwd. Ze zit daar om een mening te hebben. Daar kun je het mee eens of oneens zijn (over de inhoud hoor ik de mensen die zich aan De Vries ergerden nauwelijks) maar het staat buiten kijf dat haar opinie legitiem was en met kracht en argumenten werd gebracht.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken (nee, ik kan dit niet bewijzen, het is alleen maar een gevoel) dat het feit dat zij als pundit vrouw is, maakt dat sommigen net iets minder van haar kunnen hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 13:00 door Andere Peter.
Andere Peter 21 juli 2016 13:02
Exact. Je mag er als duider af en toe met gestrekt been in komen hoor. Mits onderbouwd. Het zou een saaie boel worden als er 3 JW's (ik houd van je, JW) genuanceerd zitten te duiden.

Waar ik wel aan twijfel zijn de motieven van prikkers om De Vries aan te vallen.
Hoentie 21 juli 2016 13:07
Iedereen heeft recht op een mening op een mediafiguur, en op internet wordt nogal wat afgetrolt dus normaal reageer ik daar niet op. Marijn kiest er zelf voor om veel wind te vangen, en ik ben het ook niet altijd met haar eens. Toch voel ik me, als bekende, en voormalig trainingsmaatje geroepen om je gelieg tot een halt te roepen.

Quote

"Ze heeft zelf nog nooit een koers gewonnen, ook niet op een lager niveau."

Klopt niet, Marijn de Vries heeft wel degelijk gewonnen. Doe zelf je onderzoek maar op [www.cqranking.com]

Quote

"ze was niets meer dan peloton vulling (sic)"

Klopt ook niet, Marijn de Vries heeft prima uitslagen staan, en was bij meerdere ploegen vaak in dienst van anderen een uitstekende coureur.

Quote

"verder schrijft ze af en toe half gejatten (sic) stukjes voor de Trouw, cycling.be en De Stentor. Dan jat ze een column format van een ander (Column die bijvoorbeeld 10 jaar geleden al ooit door iemand anders is geschreven. Vervolgens verbouwd ze die hele column zodat ze kan roepen dat het van haar is)."

Ik lees niet al haar schrijfsels, maar ik heb haar nog nooit op plagiaat kunnen betrappen. Namen en rugnummers graag - ik mag altijd graag lachen om Melania Trumpjes.
Ik vermoed dat je ze niet kan vinden.

Het staat iedereen vrij om karaktermoord te plegen, maar wel graag gebaseerd op feiten, en niet op leugens.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 13:12 door Hoentie.
Hoentie 21 juli 2016 13:09
Bullshit. Ik ken menig amateurrenner die in het huidige vrouwenwielrennen geen koers uit zouden rijden.
Slimmerd 21 juli 2016 13:10
Even wat tussenstanden:

- 1e tussenpunt leidt Edet (12'12) voor Gougeard (7''), Cummings (16'') en Coquard (26'')
- 2e tussenpunt leidt Edet (19'54) voor Gougeard (3''), Albasini (49'') en Navardauskas (58'')
- 3e tussenpunt leidt Edet (26'18) voor Gougeard (7''), Navardauskas (1'10) en Albasini (1'13)
Bromertà 21 juli 2016 13:11
Edet op weg naar een nieuwe best tijd. één kilometer onder de top 7 seconden voor op Gougeard.
Slimmerd 21 juli 2016 13:12
Aan de finish (51 renners reeds binnen):

1. Gougeard 33'06
2. Navardauskas 40''
3. Albasini 58''
4. Juul-Jensen 58''
5. Bodnar 1'00

51. Eisel 4'59
Andere Peter 21 juli 2016 13:14
De Mollemagekte begint zo langzamerhand hysterische vormen te krijgen. Na de overdreven slachtofferrol die veel NL volgers aannamen na de verstoring op de Ventoux die vooral Froome en Porte schaadde, is nu het beeld bij sommige prikkers dat Cancellara Rio zou moeten offeren voor Mollema.

Maar Cancellara heeft al genoeg gedaan. Doet niet veel anders dan Dennis, Cavendish of Dumoulin. Zou nauwelijks iets kunnen betekenen voor Mollema. Die de koers niet hoeft te dragen. Die op eigen kracht gisteren leek af te stevenen op ca plaats 6 in het AK.

En het is gezien statuur en belangen helemaal niet zo gek dat Cancellara alles op Rio zet.
Slimmerd 21 juli 2016 13:16
Edet aan de streep zelfs nog 29'' sneller dan Gougeard, en dus de snelste tijd in 32'37
Inigo 21 juli 2016 13:18
Inderdaad, heeft veel humor. Hup Sam!
Heisenberg 21 juli 2016 13:21
Yates was gisteren weer een van de sterksten bergop, terwijl ik juist de indruk had dat hij minder werd. Zijn staat van dienst in meerdaagse wedstrijden deed mij ook niet vermoeden dat hij hier toe in staat was. Zou heel verrassend zijn als hij dit (podium) volhoudt.

2016
4 Tour de Yorkshire
32 Vuelta al Pais Vasco
19 Tirreno - Adriatico

2015
2 Tour of Alberta
50 Tour de France
20 Critérium du Dauphiné
9 Tirreno - Adriatico

2014
82 Vuelta a España
6 Critérium du Dauphiné
5 Tour of California
1 Presidential Tour of Turkey
76 Vuelta al Pais Vasco
23 Volta a Catalunya
11 Tour de San Luis




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 13:23 door Heisenberg.
Velodroom 21 juli 2016 13:22
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Edet aan de streep zelfs nog 29'' sneller dan
> Gougeard, en dus de snelste tijd in 32'37

In de vorige tijdrit pas 62. Vlgs ratio beide tijdritten van Edet zou Dumoulin met dezelfde ratio 29:14 rijden. Goeddoeme, geef me een tissue.
Pannuhkoek 21 juli 2016 13:47
Hier nog zo'n prutser die niet goed met zijn vak bezig is:

[www.mirror.co.uk]
Slimmerd 21 juli 2016 13:57
Het 2e tussenpunt is, evenals bij de eerste lange tijdrit, ongeveer halverwege weer buiten gebruik lijkt het. Inmiddels namelijk meer renners aan de finish gepasseerd dan aan dit punt.
ton duk 21 juli 2016 13:58
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Yates was gisteren weer een van de sterksten
> bergop, terwijl ik juist de indruk had dat hij
> minder werd. Zijn staat van dienst in meerdaagse
> wedstrijden deed mij ook niet vermoeden dat hij
> hier toe in staat was. Zou heel verrassend zijn
> als hij dit (podium) volhoudt.
>

Shit, de UCI heeft de verkeerde Yates betrapt ....
gr
Erik S. 21 juli 2016 14:00
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het 2e tussenpunt is, evenals bij de eerste lange
> tijdrit, ongeveer halverwege weer buiten gebruik
> lijkt het. Inmiddels namelijk meer renners aan de
> finish gepasseerd dan aan dit punt.

op de Tissot timer (die clavan hier boven zo geil vind) doet hij het wel. Is ook net ff sneller.
Arsimo 21 juli 2016 14:02
Dat zou rap zijn ja. Stuk sneller dat mijn natteduim schatting eerder. Of reed Edet de eerste tijdrit onder zijn kunnen?
Velodroom 21 juli 2016 14:14
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat zou rap zijn ja. Stuk sneller dat mijn
> natteduim schatting eerder. Of reed Edet de eerste
> tijdrit onder zijn kunnen?

Natuurlijk. Dat was een grapje. Maar je weet zelf ook, dat natte duim schattingen gauw kunnen afwijken.
Overigens BestBikeSplit, een amerikaanse firma, die hier best veel werk van maakt, komt uit op 30:34 (6,16w/kg.

Dus er is nog hoop voor je.
Arsimo 21 juli 2016 14:17
Adam Hansen heeft tijdopnemer bij tweede tussenpunt omgekocht: hij ruim 6(!) minuten sneller dan no 2 Edet. Hansen heeft er het geld voor tenslotte.

Serieus: zal wel een bug zijn.

Edit: ze hebben Hansen's tussentijd al weggehaald zie ik nu.
Luijt 21 juli 2016 14:20
Ik zie nu Marijn de Vries op TV, leuk mens; man, Michael, en ze kan nog fietsen ook. Waarom nou zo giftig?
Luijt 21 juli 2016 14:22
Overdreven geklets. Die jongen wordt helemaal niet afgebrand door Plugge. En al helemaal niet door Merijn Zeeman.
Luijt 21 juli 2016 14:26
Wat een enorme zielepieterij hier over Marijn de Vries, Plugge en Zeeman over hun opmerkingen aan het adres van Kelderman. Het valt allemaal erg mee hoor.

Wilco is weliswaar mentaal niet zo sterk maar hier kan ie echt wel tegen hoor. Hij is topsporter.
Kuiperberg 21 juli 2016 14:33
Laten we nu gewoon blij zijn met Sam Oomen. En verder niet zo zeuren over leuke vrouwen op tv.
utrecht 21 juli 2016 14:39
Een paar jaar in de trein van SKY rijden zou denk ik wonderen doen voor Kelderman's carrière. Bij Lotto Jumbo zal hij alleen maar stil blijven staan. Van wij kan hij daar nou wat leren? Gesink? En wie geeft hem een schop onder de kont waar nodig? Drie jaar Sky en dan op zijn 28ste ergens het kopmanschap opeisen. Dat zou mijn advies zijn aan Kelderman.
Slimmerd 21 juli 2016 14:43
Tussenstanden:

- 1e tussenpunt Coppel in 12'00, gevolgd door Gallopin (1''), I. Izagirre (6'') en Edet (12'')
- 2e tussenpunt I. Izagirre in 19'28, gevolgd door Coppel (9''), Sicard (19'') en Edet (26'')
- 3e tussenpunt Coppel in 25'51, gevolgd door Sicard (11''), Oliveira (24'') en Edet (27'')
Slimmerd 21 juli 2016 14:45
Aan de streep (na 98 renners):

1. Coppel 31'58
2. Sicard 23''
3. Oliveira 31''
4. Edet 39''
5. Barta 1'00

Tijdens de uitzending inmiddels Naesen en Roy al de laatste bocht uit zien vliegen.
Tinuz 21 juli 2016 14:53
Mollema met een dicht achterwiel?
Welk materiaal gaat Dumoulin gebruiken, is dat al bekend?
rustdag 21 juli 2016 14:53
Slimmerd 21 juli 2016 14:53
I. Izagirre nu de eerste in 31'46



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 14:58 door Slimmerd.
Ron Meijers 21 juli 2016 14:54
Volgens Dijkstra/Nelissen mag Poels volgend jaar in de Giro voor eigen kans gaan.
Michael B* 21 juli 2016 14:54
@Hoentie
Zie het alweer ook jij hebt een of ander belang met Marijn. Krijg je nog geld van haar of zoconfused smiley. Of omdat je haar van zeggen en spreken van dichtbij kent, je aangeeft dat je jarenlang getraind hebt moet je er ook achter zijn gekomen dat haar niveau weinig voorstelde.
Ze reed voor een shirtje en een broekje rond. Als de weg ook maar 1 seconde bergop liep was ze al het bokkie.

Hetgeen ik verwoordt is gebaseerd 3 feiten, 3 momenten waarbij ze Kelderman een stomp onder de gordel geeft:

1) Twitter berichten:

Marijn de Vries
‏@marijnfietst
Och Wilco Kelderman, ik zou je plat willen knuffelen en in je oor willen fluisteren: komt wel goed, schatje...

2) Haar colums:

In 1 seconde van stoere renner naar klein knulletje

MARIJN DE VRIES − 18/07/15, 01:33

Het was nog tweehonderdvijftig meter tot de finishlijn toen een stoere wielrenner gisteren in een klein knulletje veranderde.... Van zo'n hoopje ellende met het puppyvet nog op de wangen wil je het verdriet toch wegkussen? Plat knuffelen? En in zijn oor fluisteren: komt wel goed, schatje?

3) Haar gezwam bij de avondetappe.

Daar hoef ik niks meer over te vertellen.

Overigens opvallend dat Cancellara in het begin van dit jaar oppermachtig was.... Strade Bianchi.... Vervolgens komt er een tv uitzending waarbij wordt aangegeven dat er motortjes worden gebruikt... en zie... bij deze Tour controleren ze ook de achternaven en rijdt Cancellara spontaan een heel pak minder en stap zelfs af.
Carlos Danger 21 juli 2016 14:57
Mooi, die Cherel.
Tinuz 21 juli 2016 14:58
Dumoulin volgens mij op de tijdritfiets? Ik zie de meeste op de gewone fiets rijden.
sijbriskie 21 juli 2016 14:59
Ik deel die indruk.
Andere Peter 21 juli 2016 15:02
''Hetgeen ik verwoordt'', dat zegt eigenlijk wel alles. Als je dat schrijft dan is het begrijpelijk dat overdrachtelijk taalgebruik al snel te hoog gegrepen is.

De Vries geeft op uitstekende en faire wijze een schets van Kelderman-tussen-servet-en-tafellaken. Het is allemaal raak omdat het onderbouwd is. En ik zeg dat terwijl ik het juist opneem voor Kelderman. Dat jij zelf voortdurend met allerlei persoonlijke vendetta's tegen renners bezig bent, wil nog niet zeggen dat je er goed aan doet dit te projecteren op de krachtig en kleurrijk beargumenteerde mening van iemand die wordt betaald om een krachtig en kleurrijk beargumenteerde mening te geven.
Ron Meijers 21 juli 2016 15:02
Yup. Bij Giant hebben ze berekend dat dat nét wat sneller moet gaan, vanwege z'n goede positie op de tijdritfiets. Maar de verschillen waren miniem; zou hij een slechte tijdrithouding hebben, hadden ze voor een 'gewone' fiets gekozen.
Tinuz 21 juli 2016 15:05
Dat klim proloogje in Alberta 2 jaar geleden reed hij ook op de tijdritfiets, en toen ging ie als een speer.
Eindhovuh 21 juli 2016 15:09
Haar analyses snijden meestal hout. Waarom het in 2016 nog van belang zou zijn of ze een man of vrouw is is mij een raadsel.
En ik vind haar best aantrekkelijk, maar dat is niet relevant bij de beoordeling van haar inhoudelijke bijdrage.
Erik S. 21 juli 2016 15:09
Ik begreep tussen de regels door dat ze Mollema ook de tijdritfiets al tegen het minimumgewicht aan hadden maar kan mij dat nu ik er over nadenk eigenlijk nauwelijks voorstellen. Er werd wel door hem een tweet gepost waarop een normale koers fiets duidelijk lichter kan worden gebouwd dan het minimumgewicht met de mededeling dat er wat bij moest worden gehangen. Dan heb je met een TT fiets wel wat marge.
Inigo 21 juli 2016 15:19
thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 15:20 door Inigo.
Frederik D. 21 juli 2016 15:22
Gaat het om de volgende dame?

Foto



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 15:24 door Frederik D..
Abraham Olano 21 juli 2016 15:35
Bij punt 1:

1. T. Dumoulin 11:42
2. De Gendt 11:54
3. Coppel 12:00

Bij punt 2:

1. T. Dumoulin 18:49
2. De Gendt 19:26
3. I. Izaguirre 19:28

Bij punt 3:

1. T. Dumoulin 25:01
2. De Gendt 25:40
3. I. Izaguirre 25:44

Finish:

1. T. Dumoulin 31:04
2. De Gendt 31:45
3. I. Izaguirre 31:46



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 15:53 door Abraham Olano.
predator 21 juli 2016 15:41
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laten we nu gewoon blij zijn met Sam Oomen. En
> verder niet zo zeuren over leuke vrouwen op tv.

Leuk??
Inigo 21 juli 2016 15:43
Klik vooral niet op de knop voor Volgende foto
predator 21 juli 2016 15:47
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Exact. Je mag er als duider af en toe met gestrekt
> been in komen hoor. Mits onderbouwd. Het zou een
> saaie boel worden als er 3 JW's (ik houd van je,
> JW) genuanceerd zitten te duiden.
>
> Waar ik wel aan twijfel zijn de motieven van
> prikkers om De Vries aan te vallen.

Even andersom. Ik heb juist de indruk dat ze zo'n opmerking maakt over Kelderman om te laten zien hoeveel verstand ze als vrouw heeft van wielrennen. Ik vond het gewoon heel goedkoop scoren. Het niveau Johan Derksen dus.
rustdag 21 juli 2016 15:47
Hij pakt amper tijd op de Gendt op het 3de punt, 3 sec ofzo

2 sec zie ik nu. dat is een slecht teken



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 15:48 door rustdag.
Inigo 21 juli 2016 15:47
De Gendt snelste tijd aan de meet, 1s sneller dan Izaguirre.
Dumoulin laatste tussenpunt ~30sec sneller dan de Gendt. Niet heel indrukwekkend (of de Gendt is heel goed..)
JW 21 juli 2016 15:54
Het lijkt me niet genoeg voor een plaats bij de eerste vijf.
Vooral laatste stuk (vanaf tweede meetpunt)b niet snel genoeg naar mijn idee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 15:58 door JW.
Erik S. 21 juli 2016 15:58
Als we uit gaan van 30.30 als eindtijd valt dit wel flink tegen. Ik ben bang dat we moeten wachten tot de top 6-7 voor we een betrouwbare indicatie van de waarde hebben...
Kuiperberg 21 juli 2016 15:58
Mooie tijd, maar of het genoeg is voor de 1e plaats ? Twijfelachtig.
Ron Meijers 21 juli 2016 16:01
Dumoulin denkt zelf dat het niet genoeg is, al houdt hij een slag om de arm. Hij verwacht dat Froome 'm nog voorbijgaat en de tijd nog wat scherper stelt.

EDIT: Lijkt me wel evident dat we niet onder het half uur gaan duiken ...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 16:02 door Ron Meijers.
Andere Peter 21 juli 2016 16:03
Ieder zijn indruk. Maar het lijkt mij op niets gebaseerd. Bedoel je nu dat Derksen vrouwelijke trekjes heeft? Of dat hij juist de dingen zegt die hij zegt om zijn mannelijkheid aan te stippen? In mijn ogen rammelt het aan alle kanten.

Ik weet niet wat je bedoelt met type-Johan Derksen, maar:
1. Ze lijkt in niets op Derksen
2. Derksen is heel erg goed

De enige overeenkomst is dat beiden een gepeperde mening geven over sport. Dit topic nalezend kun je vaststellen dat heel wat volgers daar nog aan moeten wennen.
Arsimo 21 juli 2016 16:04
Best netjes van Tom Dumoulin in een tijdrit die niet helemaal zijn ding is, op dit moment dan. Maar hij gaat dit niet winnen, er gaan wel 2 of 3 onderdoor denk ik, met Froome voorop.
Miquel1983 21 juli 2016 16:08
Ik denk (net als Danny Nelissen) dat alleen Froome en Porte onder de tijd van Dumoulin gaan. Vergeet niet dat Coppel een hele goede tijdrijder is, De Gendt incidenteel ook en dat Ion Izagirre laatst in Zwitserland nog dik de klimtijdrit won. Andere klassementsrenners zullen niet zo snel zijn als Dumoulin vermoed ik. Porte mogelijk wel en Froome zeker.
Kuiperberg 21 juli 2016 16:09
Ik ben vooral benieuwd naar Mollema. Is hij hersteld van de dip van gisteren ?
rustdag 21 juli 2016 16:17
Ja dat is nu het belangrijkste.
Heisenberg 21 juli 2016 16:18
Kelderman vermoedelijk ook uit de bocht gevlogen. Verliest nog 49" in de laatste 3,5 km. En zakt een plaats of 20.
Andere Peter 21 juli 2016 16:25
Het geïmproviseerde live interview van Dione en Marijn met Poels van zojuist (hij viel binnen in de tussenanalyse) was zelfs uitmuntend. Renners centraal, losjes maar vakkundig, out of the box, naturel, inhoudelijk goed. Het is niet toevallig dat zo'n Dumoulin in die losse sfeer even komt inbreken om aan de rits van Poels te zitten. De dames rijden een uitstekende Tour.
Luijt 21 juli 2016 16:28
Of durfde niet te dalen....
PVW 21 juli 2016 16:38
Damn... doe ik het natuurlijk toch.
Eindhovuh 21 juli 2016 16:44
Smaak. Ik heb niets met Dionne.
rustdag 21 juli 2016 16:58
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 16:58 door rustdag.
rustdag 21 juli 2016 16:59
Aru pakt tijd terug op Tom.
Kuiperinho 21 juli 2016 17:11
Slechte tijd v mollema. De mindere 3e week is toch weer een feit
Inigo 21 juli 2016 17:11
ongeveer 30sec op Yates al bij eerste tussentijd.
Kuiperinho 21 juli 2016 17:13
Yates te snel v start. Verliest halve minuut in tweede deel
rustdag 21 juli 2016 17:13
25 sec, maar hij zakt nu weer weg
Arsimo 21 juli 2016 17:14
Ss nog maar de vraag, op 2de punt valt Yates flink terug.
predator 21 juli 2016 17:14
Sagan feliciteert Dumoulin. Mooi gebaar.
Clavan 21 juli 2016 17:14
Aru is weer bezig aan z'n 3e week smileys with beer
predator 21 juli 2016 17:16
Mollema wordt spannend.
Arsimo 21 juli 2016 17:16
Mollema is 10s ingelopen op Yates (van 25s naar ~15s)
rustdag 21 juli 2016 17:16
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 17:17 door rustdag.
Inigo 21 juli 2016 17:17
Yates komt er wel door zeg.. die leek er door te zitten in de rit die Pantano won..
rustdag 21 juli 2016 17:17
Einde Mollema. top 5 lijkt me ook al lastig
Arsimo 21 juli 2016 17:19
predator 21 juli 2016 17:20
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Einde Mollema. top 5 lijkt me ook al lastig

?????????
Inigo 21 juli 2016 17:20
Nelissen merkt op: Mollema's dichte achterwiel helpt met name op de minder steile stukken
predator 21 juli 2016 17:22
Quintana heel magertjes.
Ron Meijers 21 juli 2016 17:24
Mooi en voorbarig.
predator 21 juli 2016 17:24
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ieder zijn indruk. Maar het lijkt mij op niets
> gebaseerd. Bedoel je nu dat Derksen vrouwelijke
> trekjes heeft? Of dat hij juist de dingen zegt die
> hij zegt om zijn mannelijkheid aan te stippen? In
> mijn ogen rammelt het aan alle kanten.
>
> Ik weet niet wat je bedoelt met type-Johan
> Derksen, maar:
> 1. Ze lijkt in niets op Derksen
> 2. Derksen is heel erg goed
>
Derksen is zwaar k..
rustdag 21 juli 2016 17:25
Hij verliest nu ook weer veel tijd, zijn vorm is gewoon weg. de komende twee etappes gaat niet anders zijn
rustdag 21 juli 2016 17:25
Kut froome sneller
Inigo 21 juli 2016 17:27
Froome nu voor op Dumoulin, dat is over.
predator 21 juli 2016 17:27
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi en voorbarig.

K.., lijkt er inderdaad op.
predator 21 juli 2016 17:30
Kanonne wat een tijd. Respect.
rustdag 21 juli 2016 17:30
Ik denk dat tom nu ook aan RIO denkt. zal lastig worden
Kuiperinho 21 juli 2016 17:31
Mollema gaat geliquideerd worden komende dagen door aru en zijn astana's. Tis allemaal zo voorspelbaar deze tour. Wat mij betreft minst interessante tour die ik ooit gezien heb. Boring
Arsimo 21 juli 2016 17:31
Mollema staat nog (gewoon) tweede, verliest 2 seconden op Yates en nauwelijks significant op de rest die nog in de buurt achter hem staat.
Sub Culture 21 juli 2016 17:32
Sterke indeling van Froome.
Mollema zie ik zijn podium nog verliezen de komende dagen.

Hopelijk niet te veel plaatsjesbehoud maar nog volop strijd, ik reken op Aru.
Walnoot 21 juli 2016 17:36
Ruim 50 seconden op Porte en Aru. Die kunnen zomaar 2 en 3 worden met wat er nog in het verschiet ligt. En dan moet Mollema met Quintana en Yates vechten om twee plaatsjes bij de eerste vijf.
AK 21 juli 2016 17:38
Deze tijdrit zegt wel wat over de huidige vorm. Mollema word vandaag 11e van de top 12 van het klassement.

Naar het laat aanzien heeft Mollema een zelfde vorm in de derde week als al zijn andere Tours. Hopen dat hij zijn verlies kan beperken de laatste ritten.
Kuiperinho 21 juli 2016 17:40
Mollema hoort ook niet thuis op het podium van de tour m.i. Vanuit chauvinisme is het leuk. Maar die stijl kan echt niet. Vraag me ook af of dat niet meespeelt in zijn mindere 3 week. Kost toch hoop extra kracht lijkt me. Maar goed ben geen kenner vd fysieke kant. Dus ik zal wel onzin uitslaan
rustdag 21 juli 2016 17:42
Hopen dat het mee valt, maar ik ben bang dat bauke een groot probleem heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 17:51 door rustdag.
Andere Peter 21 juli 2016 17:50
Eens. Alles vanaf 2 is mogelijk, maar zoals de Tour zich de laatste 2 dagen evolueert is het heel reëel dat Yates, Porte, Bardet hem passeren. Met Quintana weet je het niet, maar zelfs een matige Quintana kruipt nu steeds dichterbij Mollema. Aru is goed en heeft alles te winnen.
Andere Peter 21 juli 2016 17:55
Dit dus. Een handvol positieve waarnemingen gepareerd met smaak.

Ieder zijn smaak hoor. Maar je hoort toch zelden:
- ik heb niets met Wuyts
- ik heb niets met Zonneveld
- ik heb niets met Boskamp
- ik heb niets met Van der Zanden

Ik zeg niet meteen dat het seksitisch is. Eindovuh zegt hierboven verstandige inhoudelijke dingen over De Vries. Maar misschien is smaak wat sneller belangrijk als we vrouwen beoordelen. In alle eerlijkheid: ik heb daar wel een beetje last van. Maar dan probeer ik dus terug te vallen op inhoudelijke argumenten. Al was het maar om mijzelf te overtuigen dat ik onbevooroordeeld ben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 18:06 door Andere Peter.
Miquel1983 21 juli 2016 17:59
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat tom nu ook aan RIO denkt. zal lastig
> worden

Gelukkig lijkt dat parcours meer op de 1e tijdrit deze Tour. Ik zie Dumoulin als grootste kanshebber in Rio.
Miquel1983 21 juli 2016 18:01
Gaat nog heel spannend worden de komende dagen voor het podium en top-5.

Ik vond de reacties bij de NOS overdreven, dat Mollema zo'n goede tijdrit zou hebben gereden. Hij en Yates vallen in principe beiden tegen in verhouding tot de rest van de top-10.
Eindhovuh 21 juli 2016 18:06
Wtf? Volgens mij wil jij graag dat het seksisme is. Want ik hoor enorm vaak ik heb niets met Zonneveld, Wuyts, Ducrot, Jacobs, etc.
Andere Peter 21 juli 2016 18:09
Ik zwakte mijn reactie iets af door ook mijn eigen vooroordeel erin te betrekken, tegelijk met jouw reactie op mij. Maar ''ik zeg niet meteen dat het seksisme is'' dat stond er in eerste instantie al. Om misverstanden te voorkomen: ik denk dat het bij jou geen seksisme is.
Cecchini 21 juli 2016 18:19
Nee die stijl van Aru daar word je geil van,
Inigo 21 juli 2016 18:30
Tour is verreden. Winnaar staat vast, groen staat vast, wit staat nagenoeg vast, net als de bollen. Wat rest is spielerei: wie worden 2e en 3e, en wie winnen de etappes?
cyclingfreakske 21 juli 2016 18:32
Mollema en Yates hebben een goede tijdrit gereden, naar hun vermogen. Heb ook niet de indruk dat zij verzwakken, wel juist dat er enkelen in deze slotfase toch hun betere benen hebben gevonden..
Cyclad 21 juli 2016 18:38
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
>> Hoe nu verder? Op korte termijn: nog iets van de
> Tour proberen te maken. Donderdag staat een
> klimtijdrit op het programma. Het zou Kelderman
> moeten liggen: klimmen en tijdrijden. Maar hij
> weet nog niet of hij er vol voor gaat. 'Dat moet
> ik met de ploegleiding overleggen', zegt hij. 'Het
> ligt er aan of we de laatste dagen iets willen
> proberen. We moeten nog even een plan maken.'
>
Dit zegt toch werkelijk alles over Kelderman én over de ploegleiding.
Ook nog de verkeerde keuze gemaakt: niet voluit gaan. Gemiste kans.
Wilco had wel voluit moeten gaan. Niet om te winnen (want dat zit er niet in), maar om het goede gevoel te krijgen. Nu blijven de twijfels.
Bovendien weet iedereen dat het om de drommel niet meevalt om in 2 etappes nog iets van je mislukte Tour te maken.
Ik vrees dat het met Wilco nooit méér gaat worden dan incidenteel een leuke uitslag. Er is meer nodig dan talent alleen om een topper te zijn of te worden.
rustdag 21 juli 2016 18:41
Kijk, dat is beter.
Ron Meijers 21 juli 2016 19:22
Spielerei? Vielleicht. Maar toch kan die strijd om de 'onbeduidende' podiumplekken, en etappezeges, nog verdomd leuke tv opleveren! En voor 'ons' Nederlanders is het natuurlijk spannender of Mollema podium rijdt dan dat Froome de Tour al heeft gewonnen. Ik verheug me kortom op morgen/overmorgen!
Eddy Veen 21 juli 2016 19:36
Had je dit al gelezen: [nos.nl]?
JW 21 juli 2016 20:27
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mollema staat nog (gewoon) tweede, verliest 2
> seconden op Yates en nauwelijks significant op de
> rest die nog in de buurt achter hem staat.

Yep. M.i. mag hij redelijk tevreden zijn over deze tijdrit.
Carlos Danger 21 juli 2016 20:34
Mollema rijdt in deze Tour, zeker voor zijn doen, twee prima tijdritten.
Die Keniaanse freak tuimelt morgen of zaterdag nog wel ergens in een meertje en Bauke wint de Tour.
Lucho Herrera 21 juli 2016 21:56
Reed Wielenga dan top 10 in de Dauphine (2x), ronde van Zwitserland, ronde van het Baskeland, Giro d'Italia en Tourproloog?
Ik vind die 2 echt onvergelijkbaar. Remmert reed 1 sterke Dauphine en werd bij gebrek aan ander nieuw klimtalent helemaal gehypt.
Kelderman zal echt nog wel mooie dingen in z'n carrière laten zien. Maar of dat bij Lotto-Jumbo is vraag ik me sterk af.
Bromertà 21 juli 2016 22:02
Voor de cijferaars.

2.4km Avg Grade 10% Lowest Elev 573m Highest Elev 820m Elev Difference 247m
Thomas De Gendt Jul 21, 2016 20.8km/h - 470W Powermeter 2,095.8 7:04
m=68kg P/m=6,9w/kg

Mollema 7’28” goed voor plus minus 6,4w/kg, maar zal meer zijn vanwege dicht achterwiel.

Klimtijden in een plaatje van de Cote de Domancy
[pbs.twimg.com]
Bromertà 21 juli 2016 22:03
O nee, Leo fan Fiet bij de Avondetappe. Dat wordt niks.
cyclingfreakske 21 juli 2016 22:29
wat een gelul...
in de komende ritten kan hij NIETS meer betekenen voor Mollema. daarvoor gaat het teveel en te hard bergop.
cyclingfreakske 21 juli 2016 22:33
ze hebben Kelderman veel te veel laten koersen en zich helemaal over zijn toeren laten gaan op dat moment.
ipv dat LTJ hem met momenten afremde, staken ze nog een tandje of 2 bij.
een van de verantwoordelijken voor zijn gedeeltelijke verbranding is die mooie trainer Delahaije.... wat doet die vent daar nog ?
en Plugge..die mogen we ook niet vergeten.

Kelderman zou beter eldrs gaan rijden en op die manier zichzelf her-uitvinden, want dat het niet lekker loopt met bepaalde mensen binnen LTJ en hem is duidelijk.
IK schat in dat de mentale belastbaarheid binnen die sfeer hem eerder van de prestaties afhoud dan het pure fysieke kunnen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 22:37 door cyclingfreakske.
Velodroom 21 juli 2016 22:34
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor de cijferaars.
>
> 2.4km
> Avg Grade 10% Lowest Elev 573m Highest Elev 820m
> Elev Difference 247m

> Thomas De Gendt Jul 21, 2016 20.8km/h - 470W
> Powermeter 2,095.8 7:04
> m=68kg P/m=6,9w/kg
>
> Mollema 7’28” goed voor plus minus 6,4w/kg,
> maar zal meer zijn vanwege dicht achterwiel.
>
> Klimtijden in een plaatje van de Cote de Domancy
> [pbs.twimg.com]

Dit is het eerste deel van de klim tot aan de eerste tussentijd, m.a.w. de aanloop op het vlakke moet dan ook bekend zijn.
Froome rijdt dus in de aanloop net zo hard als Dumoulin (11:56 = 7:22 + 4:34 versus 11:42 = 7:08 + 4:34).
Porte daarentegen start langzamer met 4:43 en geeft dan gas met 6:51 = 11:34.
Mollema start sneller dan Porte en levert vervolgens 37s in op Porte (7:28 + 4:40 = 12:08)

Bent U daar nog Broeder? cool smiley
Bromertà 21 juli 2016 23:31
Uhh, nee, ik haak af bij dit soort kinderlijke optelsommetjes van tussentijden. In de Tour gaat het om zuurstofopnamevermogen, en die is rechtstreeks gerelateerd aan het vermogen per lichaamsgewicht.
Bromertà 21 juli 2016 23:58
Tweet van Laurens ten Dam



This is what it takes to be 'middle of the pack' | Cyclo-Sphere [cyclo-sphere.com]

Velodroom 22 juli 2016 01:16
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uhh, nee, ik haak af bij dit soort kinderlijke
> optelsommetjes van tussentijden. In de Tour gaat
> het om zuurstofopnamevermogen, en die is
> rechtstreeks gerelateerd aan het vermogen per
> lichaamsgewicht.

Nu is de analyse van een tijdrit (tot eerste tussentijd) met de ene "helft" vlak en de andere helft bergop met bovendien verschillende renfietsen niet gemakkelijk.
Ik vond bij de kinderlijke optelsom wel, dat het er allemaal niet normaal uit zag. Dus kwam de gedachte bij me op, dat de lijst van klimtijden door jou getoond misschien wel oneffenheden bevatte. Pure blasfemie uiteraard, maar dat was de geheime boodschap. Laat verder maar zitten.
Prikdude 22 juli 2016 02:33
Ik dacht dat je aan een forumautist probeerde uit te leggen waarom de op de grond liggende lucifers die hij (altijd) telt überhaupt (nu zo) gevallen waren doch je beweert dat hij zijn telling op verkeerde waarneming heeft gebasseerd? Oei, Frans, kijk uit.

En hoewel (minder dan 1/6 van) de zwavelwaarden van de nummer 48 uit het klassement ook gemeld mogen worden alsmede de nog pseudo-wetenschappelijker bevindingen ('maar zal meer zijn vanwege dicht achterwiel') over onze nationale peddelquasimodo, had jouw kinderlijke rekensommetje over de door Brommert aangeleverde tijdkopij daadwerkelijk nuttige info kunnen (er vanuit gaande dat het niet klopt) bieden over hoe de tijdrit is ingedeeld gereden.
Bromertà 22 juli 2016 09:26
"Hoewel" om dan vervolgens te stranden bij een vals brandalarm? Schuddebeest met wijd open bek vastgepind op de maffiahoedenplank volgestouwd met Kazachse pep mag dan zeker niet onvermeld blijven. Ook niks, maar als dat is wat je wil ...
Luijt 22 juli 2016 10:16
Wat een zielige bijdrage
Bromertà 22 juli 2016 11:47
Velodroom 22 juli 2016 13:56
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik dacht dat je aan een forumautist probeerde uit
> te leggen waarom de op de grond liggende lucifers
> die hij (altijd) telt überhaupt (nu zo) gevallen
> waren doch je beweert dat hij zijn telling op
> verkeerde waarneming heeft gebasseerd? Oei, Frans,
> kijk uit.

De lucifers kwamen ditmaal van de website velofacts. Broeder treft geen blaam. smiling smiley
Er staat zelfs een Excel bestand op met alle officiële en onofficiële tijden.

Porte tegen Froome: -31 gevolgd door +23 over vergelijkbare tijdsduur, namelijk 7 minuten. Blijft opmerkelijk.
Nog opmerkelijker is dat Pibernik, iemand echt uit de achterhoede, op het traject, waarin Froome de winst greep als 2e doorkomt.
Bromertà 22 juli 2016 19:29
Geen blaam? Mijn bijdrage is niet meer dan een chrono en wat bierviltjes.
Velodroom 22 juli 2016 21:08
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geen blaam? Mijn bijdrage is niet meer dan een
> chrono en wat beschreven bierviltjes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen