Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Morgen coup Astana?

Gepost door Remko 
Remko 21 juli 2016 21:04
Morgen coup van Astana? Mollema (en anderen) er op de Montee de Bisanne vanaf rijden en dan in de afdaling/vallei met hulp van de vooruitgestuurde mannetjes (Rosa/Nibali) vol doortrekken? Ik hoop dat Trek hierop anticipeert door bv Cancelarra mee te laten glippen in de ontsnapping. O nee wacht.....
Ridder Kale Knikker 21 juli 2016 21:15
Ik vrees er ook voor. Morgen gaat de blauwe trein weer vliegen, na 2 weken nauwelijks een deuk in een pakje boter te hebben gereden.
NielsJ 21 juli 2016 22:23
Direct na de rustdag rijdt astana bergop het peleton in de prak. 2 dagen na de rustdag wordt aru derde in de tijdrit en wordt astana tweede in het ploegenklassement van de etappe na een anonieme week 1 en 2 van zowel kopman als ploeg.

Wie dit gelooft houdt van sprookjes...
cyclingfreakske 21 juli 2016 22:48
Rosa ??? gisteren meer dan kapot en kon niks betekenen voor Aru. de dreun die hij daar kreeg, herstel je niet zo gauw van. (was letterlijk parkeren en zwalpen na 100m kopwerk bergop)
Ook ARU had problemen, al leek de tijdrit hem betere benen te hebben getoond... ik geloof er niet in dat hij morgen en overmorgen daar even de rest wegfietst richting podium. Verder zie ik Astana vooral harken als de gas opengaat....
Quintana kan misschien een flinke inzinking krijgen (die lijkt me nabij)... maar dan nog moet hij afrekenen met Yates en die zit een stuk beter in zijn vel.
Ik zie vooral Porte de rangen uitdunnen in de slotklim om plekjes te winnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/07/2016 22:51 door cyclingfreakske.
Sub Culture 21 juli 2016 23:13
Cyclingfreakske gelooft er niet in.
We mogen dus hopen!
Shinzawai 21 juli 2016 23:38
De prestaties van Astana worden schromelijk overdreven hier. Toch hoop ik dat Rosa en Nibali er namens Aru een beestachtige etappe van maken, maar ik vrees voor de zwarte trein, die zonder insinuaties drie weken lang het peloton kan geselen.
Carlos Danger 21 juli 2016 23:48
Doe maar een coupe colonel.
Man zonder hamer 22 juli 2016 00:37
Gezien de eruit voortvloeiende ontwikkelingen vind ik die ene couppoging in Turkije voorlopig wel genoeg.

Ben trouwens benieuwd of de voor morgenmiddag voorspelde regen voor verrassingen kan zorgen. Meer wending dan coup dus.

Maar inderdaad, wat reed die Aru vandaag een beestachtige tijdrit! Zoveel sparen voor de laatste week en dan vol in de aanval... Voor het geel zal het evenwel bij lange na niet voldoende zijn. Maar het podium zie ik Aru nog wel halen.
Slimmerd 22 juli 2016 02:41
Ik zal het eens voorstellen bij de plaatselijke kapper, benieuwd wat het wordt.


Zo veelbelovend was het woensdag niet. Kangert en Lutsenko te zwak voor de kopgroep, Tiralongo met een lichte versnelling (Rowe en Stannard eraf), daarna Nibali (einde Thomas, Landa, Henao en Fuglsang), tot slot net aan 200 meter van Rosa en Aru dje direct het wiel van Froome zoekt....
Shinzawai 22 juli 2016 07:25
Je snapt het niet. Het is Astana, dus moet alles buiten proportie worden geblazen om aan te tonen dat de ploeg verdacht bezig is.
Kuiperinho 22 juli 2016 08:21
Astana heeft ook geen historie van dopinggevallen en schandalen.

Ze zijn inderdaad totaal niet verdacht.............
Shinzawai 22 juli 2016 09:11
Vind ik geen sterk argument om de prestaties van Astana van de laatste twee dagen buiten alle proporties op te blazen. Of moeten we het ineens raar gaan vinden dat Nibali sterker is dan de knechten van Sky (m.u.v. Poels) en Aru hard bergop kan fietsen?
Arsimo 22 juli 2016 09:23
Een scenario waar ik ook voor vrees. Trek zal er alles aan moeten doen om geen groep met sterke Astana renners weg te laten rijden. Cancellara had vandaag dus nog bijzonder nuttig kunnen zijn tot de voet van die HC-klim. Had niet verwacht dat hij bijna op het eind van zijn carriere plots in mijn achting zou dalen.
Cyclad 22 juli 2016 09:23
Je moet vooral vinden wat je wilt.
Feit is dat Aru relatief beter wordt, Nibali ineens weer stukken beter rijdt dan voor de laatste rustdag en Kangert en Rosa zich ook veel beter laten zien.
Wat ik geloof: Astana weet, dat veel ploegen en renners verzwakken naarmate de ronde vordert. Dat gebeurt bij hen niet, Aru moet zo lang mogelijk bijblijven (is niet helemaal gelukt) en Aru himself én zijn knechten gooien er in de zware slotweek alles uit in de wetenschap dat dat het meest oplevert. In de Vuelta was dat voldoende voor eindwinst, nu wellicht voor het podium.
Hoentie 22 juli 2016 09:26
Nee, maar wel de derde plaats van Aru in de tijdrit.
Hoentie 22 juli 2016 09:28
utrecht 22 juli 2016 09:44
Olano 22 juli 2016 10:51
de mannen zijn op de rustdag weer prima geprepareerd en zullen vandaag alles gaan slopen, om Aru naar plek 2 te brengen.
Miquel1983 22 juli 2016 11:02
Mollema moet gewoon aanschuiven in de zwarte trein. Die zal wederom niemand uit de top-12 laten wegrijden voor de slotklim. Al stuurt Astana 7 man mee in de kopgroep, dan nog zal Aru zichzelf niet kunnen verlossen van de zwarte trein. De zwarte trein die indrukwekkend rijdt, maar tegelijkertijd er voor zorgt dat bergritten in de Tour inmiddels lijken op de Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik. De laatste 10 km kijken en je ziet eigenlijk alles. Behalve dan dat we in de Tour nog het extraatje hebben van de kopgroep die strijdt om de dagzege. Maar ook dat wordt saai wanneer het weer Zakarin, Majka en Pantano zijn die de lakens uitdelen. Bergetappes in de Giro zijn doorgaans een stuk leuker, aangezien de blauwe trein minder idioot domineert dan de zwarte en bovendien meer aanval kiest dan verdediging.

Op de slotklim verwacht ik overigens wel aanvallen van Porte, Aru en Bardet. En vrees ik tevens voor het podium van Mollema.
Arsimo 22 juli 2016 11:21
Als er alleen aanvallen op de slotklim komen dan is het wel alleen aan Mollema zelf of hij op het podium blijft of niet. Het is dan simpel een kwestie of hij kan volgen of niet en zonodig een gaatje van 10, 15 seconden of zelfs meer op een Aru of Porte kan accepteren of niet.

Als er (met name Astana) renners vooruit zijn die Aru (en eventuele profiteurs) op sleeptouw kunnen nemen na de HC-col dan gaat het ploegenspel spelen en is een gaatje van 10, 15 seconden op de stop van de voorlaatste col wel een serieus risico ook al heeft Mollema bijvoorbeeld 1 minuut of Porte en 2 minuten voorsprong nog op een Aru.
JvR 22 juli 2016 13:02
Eerst Turkije, nu Kazachstan, het houdt niet op met die coups.
Slimmerd 22 juli 2016 13:38
Een eerste aanzet is al gegeven, goed voor de kijker!
NielsJ 22 juli 2016 14:00
Shinzawai 22 juli 2016 14:06
Klimtijdrit. Voorafgaand aan de Tour was hij daar natuurlijk gewoon podiumkandidaat voor.
Mazter 22 juli 2016 16:07
Vooralsnog beperkt de coupe zich tot knechtenwerk voor Sky. Met 5 man op kop rijden tot de slotklim is wat Sky zelf normaal ook zouden doen. Aru is 2 minuten verwijderd van het podium en moet er ook nog eens 3 voorbij. Op de slotklim alleen gaat ie dat echt niet pakken. Hoe hard ie zijn mannetjes ook op kop laat rijden.
Slimmerd 22 juli 2016 16:18
Ze doen het alleen in een stuk hoger tempo dan Sky, de kopgroep rijdt ruim binnen schootsafstand en dus kunnen de toppers eens voor de dagzege strijden.
Slimmerd 22 juli 2016 16:18
Verder lijkt het inderdaad slechts een coupje te worden
cyclingfreakske 22 juli 2016 16:39
Coupe Brassiliene zal het nog niet zijn....
Kuiperberg 22 juli 2016 17:10
Lijkt op alleen rijden van Tom Dumoulin, van Kruijswijk en nu Mollema. Wet van Murphy.
Shinzawai 24 juli 2016 00:00
Fantastische derde week van Astana! Rodriguez en Bardet mochten willen dat ze hun Tour zo goed konden indelen...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen