Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

José Been

Gepost door Jeanneman 
Jeanneman 22 juli 2016 09:51
Het viel me op dat ik weinig wielertweets kreeg de laatste dagen. Bij nader onderzoek blijk ik José Been niet meer te volgen op Twitter. Eigen fout? Nee, ze is zelfs nergens meer te bekennen. Weet iemand wat er loos is? Ze was m'n belangrijkste bron qua wielernieuws.
Cyclad 22 juli 2016 09:57
Beentje kreeg wat kritische tweets over zich heen toen ze iets lelijks twitterde over de Ronde van Polen vorige week. Daar kon ze niet tegen. Weet niet of dat dé reden is, maar daarna was ze verdwenen. Ik mis haar geen seconde. Nu nog weg bij Eurosport en het wielerleven wordt weer een stuk leuker. Wielernieuws is overal te halen en Been lardeerde dat op Twitter met veel eigen wielerwijsheden die de plank nogal mis sloegen Als je daar dan wat van zei reageerde ze steevast kribbig. Geen leuk mens en beslist geen aangename wielercommentator/trice.
Weglopen van een medium waarin ze zichzelf hoog profileerde is sowieso geen meesterzet natuurlijk.
Sticky Bottle 22 juli 2016 09:59
Van haar FB

Er zijn vragen over mijn twitter-account. Het antwoord is kort en bondig. Die heb ik opgeheven.
De naam @TourDeJose blijft wel van mij omdat dit mijn bedrijfsnaam is en ik niet wil dat die door een ander wordt gebruikt.
De reden van mijn vertrek? Simpel. Als iets veel meer energie kost dan het oplevert, is het tijd de stekker eruit te trekken.
Informatie over uitzendtijden op Eurosport vindt je voortaan hier op Facebook.
SJ 22 juli 2016 09:59
Misschien is ze er een beetje aan onder door gegaan, nadat er wel wat negatieve tweets haar kant op gingen. Had geloof ik te maken met het feit dat ze gezegd had ze ze als Eurosport zijnde prima commentaar konden doen zonder bij de Tour aanwezig te zijn. Ik geloof dat ze qua commentaar ook vervangen is op Eurosport. Blijkbaar is ze er helemaal klaar mee en heeft ze haar Twitter account ook gelijk verwijderd.
Sticky Bottle 22 juli 2016 10:02
haar programma op Eurosport wat ze net op FB zette

De Tour de France is bijna voorbij dus tijd voor het volgende planningsoverzicht.
24 juli (Eurosport 1) - La Course met Bobbie Traksel
25 juli (Eurosport 1) - Best of Le Tour
30 juli (Eurosport 2) - RideLondon met Iris Slappendel
11-14 augustus (Eurosport 1) - Arctic Race of Norway met Dirk Bellemakers
19 augustus (Eurosport 1) - ploegenpresentatie Vuelta
Vanaf 20 augustus (Eurosport 1) - VUELTA met Bobbie Traksel
11 september (Eurosport 1) - La Vuelta vrouwen met Iris Slappendel
12 september (Eurosport 1) - Best of La Vuelta
Ron Meijers 22 juli 2016 10:03
Ron Meijers 22 juli 2016 10:06
Tegen het zere been geschopt dus.
Brieske 22 juli 2016 10:09
Ze krijgt wel heel veel kritiek over zich heen, in verhouding stuk meer dan commentatoren die nog slechter zijn in hun commentaar (aldus mijn logische verstand CBS).
Vind haar niet slecht, ze heeft haar dingen maar dat valt van iedere commentator te zeggen. Probeer vooral na het positieve te kijken.

Jouw bewind tov Jose Been vind ik zwaar overdreven, als je je zo ergert kijk dan op de NOS of de Belg.
'Het wielerleven wordt zo een stuk leuker', lijkt veel te zeggen over je ontevredenheid in je eigen leven als dit zoveel met je doet.

@jeannenan. Als je wielernieuws wil dan zijn er vele betere twitteraccounts om te volgen.

Groet



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2016 10:12 door Brieske.
Inigo 22 juli 2016 10:16
Ik ben wel benieuwd naar die negatieve tweets nu...
Meneer 60% 22 juli 2016 10:33
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beentje kreeg wat kritische tweets over zich heen
> toen ze iets lelijks twitterde over de Ronde van
> Polen vorige week. Daar kon ze niet tegen. Weet
> niet of dat dé reden is, maar daarna was ze
> verdwenen. Ik mis haar geen seconde. Nu nog weg
> bij Eurosport en het wielerleven wordt weer een
> stuk leuker. Wielernieuws is overal te halen en
> Been lardeerde dat op Twitter met veel eigen
> wielerwijsheden die de plank nogal mis sloegen Als
> je daar dan wat van zei reageerde ze steevast
> kribbig. Geen leuk mens en beslist geen aangename
> wielercommentator/trice.
> Weglopen van een medium waarin ze zichzelf hoog
> profileerde is sowieso geen meesterzet natuurlijk.

Opvallend dat je zo'n afkeer tegen haar hebt (want er hoeft hier iemand een keer de naam van Been te roepen of je bent er als de kippen bij) maar je haar dus wel nog steeds volgt op Twitter en ook naar Eurosport kijkt als ze commentaar geeft.

Als je op Twitter richting haar net zo vaak en irritant in herhaling trad als hier op dit prikbord, snap ik goed dat ze kribbig reageerde. Dat spreekt eerder in haar voordeel dan dat dat haar 'geen leuk mens' maakt.

Verder eens met Brieske.
Cyclad 22 juli 2016 10:53
Had ze graag gepost, maar ik vind (zonder t, José)) deze niet meer.

Even ter reactie op Brieske en meneer 60%: grappig dat jullie mijn persoonlijke leven erbij halen. Daar moet ik om lachen. Degenen die mij kennen weten dat ik vrijwel altijd erg genuanceerd reageer. Dat anderen mijn afkeer van Been niet begrijpen vind ik logisch, het zou ook vreemd zijn als iedereen diezelfde afkeer had. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Die kribbige reacties op Twitter waren vooral gericht aan mensen als Jaap Stalenburg en Maarten Ducrot, Van mij ligt ze niet wakker, hoor.
En waarom ik haar volg? Omdat ze in haar tijd als perscheffin bij Wanty-Goubert nogal eens echt nieuws verspreidde.
Sub Culture 22 juli 2016 11:06
Iris Slappendel?
Is dat een grap die achternaam?grinning smiley
Bromertà 22 juli 2016 11:15
Niels 22 juli 2016 11:42
Ik kan er prima naar luisteren, ze vertelt interessante dingen, betrekt er veel sociale media bij (wat andere commentatoren meestal links laten liggen, maar wel zeer veel waardevolle informatie bevat) en is enthousiast. So what dat ze af en toe niet de juiste dingen ziet, daar wordt een wedstrijd echt niet minder leuk door. Bovendien is het logisch dat je fouten maakt als je in een studio op duizenden kilometers afstand zit, waar alle andere commentatoren meestal ter plaatse bij elkaar zitten en elkaars constateringen kunnen overnemen.
Ron Meijers 22 juli 2016 11:46
Niels Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan er prima naar luisteren, ze vertelt
> interessante dingen, betrekt er veel sociale media
> bij (wat andere commentatoren meestal links laten
> liggen, maar wel zeer veel waardevolle informatie
> bevat) en is enthousiast. So what dat ze af en toe
> niet de juiste dingen ziet, daar wordt een
> wedstrijd echt niet minder leuk door. Bovendien is
> het logisch dat je fouten maakt als je in een
> studio op duizenden kilometers afstand zit, waar
> alle andere commentatoren meestal ter plaatse bij
> elkaar zitten en elkaars constateringen kunnen
> overnemen.


Dat heb ik mij dus wel 's vaker afgevraagd. Ik heb 's naar het Britse commentaar op Eurosport geluisterd, en het Nederlandse commentaar begon er, met enige vertraging, opeens wel heel erg op te lijken. Zo erg, dat het geen toeval kon zijn. Ik zou ook best leuk commentaar kunnen geven, denk ik, met een oortje in met daarop Wuyts en De Cauwer.
Cecchini 22 juli 2016 11:49
Als er één prikker is, die redelijk en behoorlijk ingevoerd is in de wielersport, lijkt het me Cyclad wel. Hij blijft in zijn kritische benadering van José Been ruim binnen de fatsoensmarges. Ik zelf zou het nog wel scherper willen aanzetten. God wat een ellende is haar commentaar op eurosport. Bij sommige koersen kun je niet anders dan daarop af te stemmen, en dan hoop je maar dat die Belgische verslaggever van dienst aan de beurt is (met hopelijk Michael Boogerd als side-kick). Nee mevrouw Been levert acute jeuk op. Het is nog meer de klankkleur in haar stem (zeker als haar stem overslaat van gespeelde enthousiasme) dan dat ze soms qua wielerdeskundigheid de plank misslaat.
SS3000 22 juli 2016 11:50
Velen noemen het een nadeel dat ze duizenden kilometers ver weg zit, maar in tegenstelling tot haar collega's aan de finish kan zij kijken op een groot scherm. Zelfs met dit voordeel kan ze geen renners herkennen. Haar geroemde activiteiten op sociale media, daar heb je tijd voor met elke 10 minuten reclame. Iets wat ze bij nos en sporza niet kennen. Plus geeft haar tijd om haar kennis te googlen. Vaak kun je haar kennis letterlijk nalezen op Wikipedia. En ja, soms moet je wel gedwongen naar haar luisteren. Eurosport zendt bepaalde wedstrijden als enige uit.
ton duk 22 juli 2016 11:51
Ron Meijers Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou ook best leuk commentaar kunnen geven.

Nee
gr
Ron Meijers 22 juli 2016 12:04
Bekritiseer je nu impliciet Wuyts en De Cauwer?
Andere Peter 22 juli 2016 12:04
Ik waardeer Cyclad zeer en zijn kritiek is beargumenteerd. Toch sluipt ook bij hem ''geen leuk mens'' erin.

José, Dione, Marijn: ik ben blij dat er de laatste jaren een vrouwelijk accent is toegevoegd aan de verslaggeving. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat zij net iets vaker dan de mannen allerlei persoonlijke verwijten krijgen. Ik geef eerlijk toe dat enig vooroordeel mij ook niet vreemd is. Ik let wat meer op uiterlijk dan bij de mannen. Maar op het moment dat ik een oordeel vel dan denk ik (hoop ik) dat ik dat kan scheiden en dat ik alleen naar vaktechnische argumenten kijk.

Ik kan mij wel voorstellen dat je eens even van dat hele Twitter afgaat na een vracht aanvallen. Ze heeft vast een nieuwe account aangemaakt om Twitter anoniem te kunnen volgen. Er zijn wel meer bekende figuren die dat uit zelfbescherming hebben gedaan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2016 12:06 door Andere Peter.
Cyclad 22 juli 2016 12:04
Ben nu wel benieuwd wat Brieske en Meneer 60% over jouw persoonlijke leven te zeggen hebben. grinning smiley
Massimo 22 juli 2016 12:13
De kwalificatie "geen leuk mens" gaat mij te ver, tenzij je iemand natuurlijk echt persoonlijk kent, en daar ga ik niet van uit in dezen, kun je daar niet zo over oordelen. Wuyts vind ik persoonlijk geen prettige commentator, toch zou ik weleens een biertje met hem willen drinken, omdat hij waarschijnlijk irl best vriendelijk is.
Cyclad 22 juli 2016 12:22
Je hebt gelijk in die zin dat ik het niet moet veralgemeniseren.

In vervang het door "ik vind haar geen leuk mens". Volgens mij kun je dat prima menen, zelfs als je iemand niet in real life kent.
Hooguit kan zo'n mening in real life worden bijgesteld (of bevestigd)
Arsimo 22 juli 2016 12:41
Ik zou voorstander van het omgekeerde zijn. Dat bijvoorbeeld bij de NOS Herbert Dijkstra een oortje zou dragen waarmee een of twee echte wielerkenners die thuis met hun 50 inch HD scherm naar de koers kijken info aan hem doorgeven dat hij dan gebruiken in de uitzending. Dijkstra is op zich geen onprettige prater maar geregeld mist hij belangrijke dingen of inpreteert gebeurtenissen verkeerd. Dat zou op zo'n manier grotendeels zijn op te vangen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2016 12:42 door Arsimo.
Eindhovuh 22 juli 2016 13:04
Beste AP, vaak heb jij een andere mening en dat is fijn op dit prikbord.
Maar nu begin je weer om onderbouwde kritiek slinks te framen richting jouw eigen wereldbeeld over blijkbaar aanwezig seksisme. Zonder natuurlijk dat keihard te zeggen, suggestief.
Doet me denken aan mensen die kritiek op Israel meteen antisemitisme noemen, of het aanhouden van een donker persoon racisme.
Heel erg fout vind ik dat en een boomerang in het voordeel der populisten.
Denk je dat Ducrot of Zonneveld geen bakken kritiek krijgen via twitter?
Dit Rit Naar Bordeaux 22 juli 2016 13:05
Andere vraag: waarom hoor ik ineens Danny Nelissen als commentator in plaats van Ducrot? Heb ik wat gemist?
Arsimo 22 juli 2016 13:09
Ja, je hebt wat gemist. Ducrot is paar dagen geleden naar huis gegaan vanwege familieomstandigheden.
Jippie 22 juli 2016 13:16
Ik wil het even voor Jose Been opnemen. En dat mag ik omdat ik in de gelegenheid ben om ieder minuut naar wielrennen te kijken als het uitgezonden wordt. Ik kijk graag naar Eurosport omdat ik het commentaar van José prettig vind. Zij weet veel en wat zij niet weet zoekt zij op of vraagt het aan haar co-commentator.
Zij spreekt haar talen en dat betekent dat zij interviews meteen vertaald. In reclames zap ik wel eens naar de Belg of naar de NOS. De laatste week zit daar gelukkig Danny Nelissen. Gelukkig? JA, Maarten Ducrot en Herbert Dijksta missen wel eens belangrijke acties omdat zij het hebben over "vroeger". Bij de Belg is dat nog erger. Renaat Schotte is vaak de enige die bij de pinken blijft.

Zij was altijd bereikbaar via Twitter voor vragen...zo'n kort lijntje vind ik zeer belangrijk. In wielrenloze periodes heeft zij wel vaker haar twitter account op slot gegooid..vind ik ook begrijpelijk.
Zij blijft wel bereikbaar voor vragen op haar Facebook account. Dat kan minder anoniem dan op Twitter tongue sticking out smiley
Noot 22 juli 2016 13:16
Familieomstandigheden Ducrot.
El Chaba 22 juli 2016 13:21
Wat een verademing.
Tinuz 22 juli 2016 13:33
Ik kan me niet ergeren aan Jose Been. Ik snap de ergernissen ook niet goed...
In het verleden heb ik me wel geergerd aan Dijkstra en Ducrot.
Vorige week nog, toen ik een poosje afstemde op de NOS.
diravi 22 juli 2016 13:52
Netjes met de grond gelijk gemaakt.
diravi 22 juli 2016 13:57
Sowieso onzin wat AP beweert. Ik heb de indruk dat Mart Smeets en Ducrot meer gehaat worden dan de genoemde dames. Dione en Marijn vind ik best leuk en stellen, zeker voor vrouwen, best goede vragen. Als ik zelf iemand mocht kiezen werd de tong van moralistische schoolmeester Wuyts uitgetrokken.
diravi 22 juli 2016 14:19
Misschien is het voor Jeanneman, en wie weet nog anderen, handig om die betere accounts te noemen.
Hoentie 22 juli 2016 14:54
Dijkstra is dan ook in de eerste plaats schaatser.
Hoentie 22 juli 2016 14:56
"zeker voor vrouwen"

Dit doe je expres toch?
cyclingfreakske 22 juli 2016 15:51
Twitter en Facebook zijn dan ook vooral bullshit en internetvervuiling.
als je iets post, krijg je 5 positieve reacties en 550 negatieve azijnpissers op "bezoek"... gewoon onzinnig gedoe dat geen enkel nut heeft.
cyclingfreakske 22 juli 2016 15:52
Ducrot..hahaha.... "Euuuhhh... ja... als er... mmmja..... wat als ... is het zo ?.... kweet het niet meer ..." dat ze die nog betalen voor commentaar grinning smiley
Frederik D. 22 juli 2016 15:55
Aan CF

Twitter maakt meer stuk dan ons lief is. Serieuze mensen dienen niet te twitteren. Universiteiten zouden hun medewerkers moeten verbieden te twitteren.
El Chaba 22 juli 2016 15:55
Kom zeg, hij behoorde als amateurwielrenner tot de nationale top en maakte deel uit van de olympische tijdritploeg.
Frederik D. 22 juli 2016 15:57
Een goede wielrenner is niet per definitie een goede wielrenverslaggever.
cyclingfreakske 22 juli 2016 16:34
idd.... ook echt belachelijk zijn die verontschuldigingen an elkaar via Twitter en Facebook... en in koers word er nadien zelden persoonlijk excues gedaan.
alsof ze het menen...

of zaken als sporters die zeggen wanneer ze een douche namen, en welk stukje taart ze gaan eten (hallo Lars Boom ??) dat ze even "offline" gaan om naar de pot te moeten... deuhh...
lijkt echt dat renners teveel tijd hebben..en vooral geen interesse in de dag erna, het technisch roadbook.

vreemd dat ik nooit een renner een post zag zetten als :
- "vandaag geklooi met de fiets, ik kan die rotketting er maar niet opkrijgen door men 2 linkse handen"
die tijd dat ze twitteren en facebooken, kunnen ze beter gebruiken in een les fietsmechanica basics : ketting opleggen ,wiel wisselen... het is echt nodig want er zitten nog veel sukkels tussen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2016 16:44 door cyclingfreakske.
Michael B* 22 juli 2016 17:03
Polletje...van wie zijn we meer fan van Marijn of Jose?
Clavan 22 juli 2016 19:28
Marijn zou ik wel uit elkaar kunnen trekken tegen de sigaretten automaat. Jose twijfel ik nog over
Cecchini 22 juli 2016 22:27
Keuteberg 22 juli 2016 23:36
Ik verlang terug naar Martijn Berkhout op Eurosport....maar dat zit er helaas niet in (SEG racing).

Maar er moet toch wel IEMAND te vinden zijn die draaglijker is dan Jose Been?
Andere Peter 23 juli 2016 03:28
De mate van haat of het volume van de haat zou best groter kunnen zijn bij Ducrot of Dijkstra. Mijn punt is dat het erop lijkt dat de motieven v oor de haat soms een ander accent hebben,
Andere Peter 23 juli 2016 03:31
Geen idee wat je bedoelt met slinks framen of Israël. Ik steek juist de hand in eigen boezem door aan te geven dat dit type anders kijken naar vrouwen mij n iet vreemd is. Dat is dan wel heel erg slinks framen? Ik stip aan dat zelfs de genuanceerde Cyclad zich bedient van 'geen leuk mens'. Dat frame ik niet. Dat schreef hij. Misschien een slip of the tongue, maar het is opvallend dat dit type slips met de dames als lijdend voorwerp vaker voorkomt.
Andere Peter 23 juli 2016 03:34
Lachen ja. Iris is een lichaamsdeel.
bakfiets 23 juli 2016 09:21
vind haar best een leuk mens hoorde haar op radio 1 van de week, ze werd geintervieuwd prima hoor. Heeft wel het een en ander meegemaakt in haar leven, ze had wel wat te melden. Haar commentaar vind ik wel leuk, kan mijzelf soms wel ergeren maar dat heb je bij herbert, wuyts (vlaams belang alarm) en maarten ook. Berkhout en Thijs waren echt top, en danny nelissen.
Leon 23 juli 2016 10:02
SS3000 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velen noemen het een nadeel dat ze duizenden
> kilometers ver weg zit, maar in tegenstelling tot
> haar collega's aan de finish kan zij kijken op een
> groot scherm.

Als ik deze getwitterde foto van Nelissen bekijk valt het tegenwoordig wel mee met die kleine schermen...
Leon 23 juli 2016 10:05
Inderdaad, je zou hopen dat dit duo er permanent blijft zitten.
Nelissen slaagt er aardig in om Dijkstra wat te neutraliseren.
Andere Peter 23 juli 2016 12:10
Ik heb liever Ducrot dan Nelissen.
cyclingfreakske 23 juli 2016 19:54
toch denk ik dat jou voorkeur naar Dione gaat grinning smiley
veluweracer 27 juli 2016 17:07
Ik kots van die wijven in het wielrennen. De enige die mag blijven is Dionne want die is gewoon presentatrice, maar die tenenkrommende analyses van Marijntje waren niet te pruimen omdat ze ze enkel bestonden uit cliche,s. Werkelijk afgrijselijk, laat er dat doen bij het vrouwenwielrennen. Bij nabeschouwingen over voetbal zitten er ook geen wijven te beppen.
Over Been en Traksel ga ik enkel zeggen dat ze het slechtse duo ooit tot nu toe waren. Bobby had al helemaal nooit achter een microfoon gezet moeten worden omdat ie nog geen zin goed kan uitspreken. En Been,s enthousiasme doet me denken aan oude filmpjes van joelende grietjes bij een concert van The Beatles.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen